
Twardość zawieszenia
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 680
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Twardość zawieszenia
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Twardość zawieszenia
Dzięki Vaaks ale u mnie nie ma takiej regulacji. Jedynym i ostatecznym wyjściem jest wymiana samej sprężyny na oryginalną co jest nawet łatwe. Z przodu zmienię olej na rzadszy jak zaproponowano na forum.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 680
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Twardość zawieszenia
Jak to nie ma, mam ten sam rocznik i z praqej strony motocykla JEST ! Mam ci zrobić fotkę? Obejrzyj moto.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Twardość zawieszenia
Ten też możesz regulować tylko klucz ząbkowy trzeba.motoendriu pisze:Mam założony ten z prawej TS 540 road - regulacja tylko u góry, napięcia wstępnego, sprężyna progresywna.melon1968 pisze:W tylnym amorze na dole powinna być śruba regulacji odbicia.Kręcąc w lewo zmniejszasz siłę tłumienia.Olej do lag syntetyk 10W
https://goo.gl/photos/Qq26Mxa2t8E4LH1u8
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Twardość zawieszenia
PANOWIE !!! nie czytacie postów. Już pisałem ale się powtórzę. Mój amorek jest akcesoryjny m-ki "Wilbers" i ma tylko regulację na klucz o którym piszesz. Śruby na maksa odkręcone a i tak twardy. Nie mam śrubki na dole amorka - patrz fotka prawych amorków w podanym linku.melon1968 pisze:Ten też możesz regulować tylko klucz ząbkowy trzeba.motoendriu pisze:Mam założony ten z prawej TS 540 road - regulacja tylko u góry, napięcia wstępnego, sprężyna progresywna.melon1968 pisze:W tylnym amorze na dole powinna być śruba regulacji odbicia.Kręcąc w lewo zmniejszasz siłę tłumienia.Olej do lag syntetyk 10W
https://goo.gl/photos/Qq26Mxa2t8E4LH1u8
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Twardość zawieszenia
Olej zamówiony.vaaks pisze:Do lag: Valvoline SynPower fork oil
Z pewnością pochwalę się wrażeniami z jazdy. Jeśli nie zda to egzaminu to podczas przeglądu zimowego kupię oryginały na przód i tył. Te z pewnością komuś się przydadzą.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 55
- Rejestracja: wt sty 19, 2016 12:19 am
- Imię: Jarek
- Marka motocykla: HONDA
- Model: XL 1000 VARADERO ABS
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: KWIDZYN
Re: Twardość zawieszenia
Przepraszam że się wcinam...ale może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co daje kręcenie śrubką na dole amorka?
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 680
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Twardość zawieszenia
Myślę, że najlepiej jest przekonać się doświadczalnie, czyli stosując się do wskazan instrukcji przetestować to w trasie. I wszystko bedzie jasne.
Bo cała reszta to tylko słowa, słowa...

Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Twardość zawieszenia
Czym sztywniejsze zawieszenie tym lepsze prowadzenie moto w zakrętach i szybszej jazdy.A komfort maleje.JAR73 pisze:Przepraszam że się wcinam...ale może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co daje kręcenie śrubką na dole amorka?
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 55
- Rejestracja: wt sty 19, 2016 12:19 am
- Imię: Jarek
- Marka motocykla: HONDA
- Model: XL 1000 VARADERO ABS
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: KWIDZYN
Re: Twardość zawieszenia
A to nie reguluje się pokrętłem z boku?melon1968 pisze:Czym sztywniejsze zawieszenie tym lepsze prowadzenie moto w zakrętach i szybszej jazdy.A komfort maleje.JAR73 pisze:Przepraszam że się wcinam...ale może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co daje kręcenie śrubką na dole amorka?
Wiem że praktyka jest najważniejsza ale nie wiem czego się spodziewać się po kręceniu śrubą na dole amorka.. Instalacja jest w tej sprawie enigmatyczna
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Twardość zawieszenia
Z tego co kojarzę to regulacja przy ramie zwiększa lub zmniejsza sztywność przy ściskaniu sprężyny natomiast śrubka na dole amortyzatora zmienia szybkość rozprężania się sprężyny czyli jej powrót do pozycji wyjściowej. Jeśli się mylę to proszę o poprawę.JAR73 pisze:A to nie reguluje się pokrętłem z boku?melon1968 pisze:Czym sztywniejsze zawieszenie tym lepsze prowadzenie moto w zakrętach i szybszej jazdy.A komfort maleje.JAR73 pisze:Przepraszam że się wcinam...ale może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co daje kręcenie śrubką na dole amorka?
Wiem że praktyka jest najważniejsza ale nie wiem czego się spodziewać się po kręceniu śrubą na dole amorka.. Instalacja jest w tej sprawie enigmatyczna
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Twardość zawieszenia
Sprawdziłem moto po wymianie oleju na syntetyk . Mam wrażenie, że nie ma żadnej różnicy. Twardy jak był tak i jest. Jedyny plus jest taki za na winklach dobrze trzyma jak i we dwójkę można spoko jechać.
Nie wiem jakie są sprężyny w oryginale ale w tym u dołu były zageszczone. Żadnych znaków fabrycznych.
Nie wiem jakie są sprężyny w oryginale ale w tym u dołu były zageszczone. Żadnych znaków fabrycznych.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
-
- Rekrut
- Posty: 42
- Rejestracja: pt kwie 21, 2017 1:11 pm
- Imię: Robert
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Twardość zawieszenia
... że tak wtrącę się w wątek... Mam Varadero od niedawna i ciągle ustawiam pod siebie. Zastanawiam się jak to możliwe, że ludzie dokładają dystanse itp. żeby usztywniać a ja na dziurach czuję się jak na rodeo? Kręcę i kręcę i nie bardzo mogę ustawić bardziej miękko, a ważę ok 90 kg więc chyba piórko nie jestem. Regulacja działa, bo widać jak sprężyna siada lub się rozpręża, abs-u nie mam więc tylko jedno pokrętło na amorze 

-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Twardość zawieszenia
Jedni wolą taborety inni fotele. Jak widać my wolimy fotele. Do poprzedniej varadero dokładałem dystanse bo dobijało z pasażerem. na pusto pokrętłem poluźniałem sprężynę i czułem się jak na fotelu. tu mam zupełnie coś innego. po sezonie będę zmieniał amorek na oryginał i mam nadzieję, że ktoś się ze mną zamieni.juzeppe pisze:... że tak wtrącę się w wątek... Mam Varadero od niedawna i ciągle ustawiam pod siebie. Zastanawiam się jak to możliwe, że ludzie dokładają dystanse itp. żeby usztywniać a ja na dziurach czuję się jak na rodeo? Kręcę i kręcę i nie bardzo mogę ustawić bardziej miękko, a ważę ok 90 kg więc chyba piórko nie jestem. Regulacja działa, bo widać jak sprężyna siada lub się rozpręża, abs-u nie mam więc tylko jedno pokrętło na amorze
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 17
- Rejestracja: pn mar 06, 2017 12:37 pm
- Imię: Sławomir
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Wrocław, Dolnośląskie
Re: Twardość zawieszenia
Cześć,
Chciałbym dopytać czy udało Ci się zmiękczyć dziada?
W zeszłym roku również robiłem serwis amorków (uszczelki, olej) i niestety komfort mało się poprawił....
W trasie, szczególnie na równych drogach, zawiasy ładnie pracują i jestem zadowolony z jazdy.
Niestety jak się wjedzie między wioski lub kostka brukowa to jest tragedia.....
Kupiłem to moto mając nadzieję że będzie sobie z tym radził, ale niestety.
Na domiar złego w sobotę pomagałem kumplowi w kupnie Kawasaki ZR 750 i jadąc po zniszczonej drodze nic nie czułem. Aż nie mogłem w to uwierzyć że naked jest 100 razy wygodniejszy niż turystyczne enduro....gdzie tu sens? Możliwe że to negatywnie się odbije w szybszych przejazdach, ale tego nie miałem jeszcze możliwości sprawdzenia.
Ja wlałem olej jak książka pisze... 10W
Czy ktoś ma doświadczenia ze zmianą na 5W ?
A może na "kostkę brukową" to trzeba cos pomajstrować z kanałami tłumienia?
Po prostu szlak mnie trafia jak widzę że moto za 6000 jest znacznie bardziej wygodne niż turystyk za 15000 (pomijając pozycję).
Chciałbym dopytać czy udało Ci się zmiękczyć dziada?
W zeszłym roku również robiłem serwis amorków (uszczelki, olej) i niestety komfort mało się poprawił....
W trasie, szczególnie na równych drogach, zawiasy ładnie pracują i jestem zadowolony z jazdy.
Niestety jak się wjedzie między wioski lub kostka brukowa to jest tragedia.....
Kupiłem to moto mając nadzieję że będzie sobie z tym radził, ale niestety.
Na domiar złego w sobotę pomagałem kumplowi w kupnie Kawasaki ZR 750 i jadąc po zniszczonej drodze nic nie czułem. Aż nie mogłem w to uwierzyć że naked jest 100 razy wygodniejszy niż turystyczne enduro....gdzie tu sens? Możliwe że to negatywnie się odbije w szybszych przejazdach, ale tego nie miałem jeszcze możliwości sprawdzenia.
Ja wlałem olej jak książka pisze... 10W
Czy ktoś ma doświadczenia ze zmianą na 5W ?
A może na "kostkę brukową" to trzeba cos pomajstrować z kanałami tłumienia?
Po prostu szlak mnie trafia jak widzę że moto za 6000 jest znacznie bardziej wygodne niż turystyk za 15000 (pomijając pozycję).
TDM850 --> CBF1000 --> Varadero 1000