
Szukam teraz czegoś w zastępstwie, nie chcę kupować używki, bo nie wiem co kupię. Możecie coś doradzić do SD2 2007r.?

Wystarczy kontrolować wskazania woltomierza, a to dzięki woltomierzowi wykryłem fakt uszkodzenia regulatora. Wskazania nie zmieniały się ze zmianą obrotów, a wraz z nagrzewaniem się spadały z 13,0 V do 11,9 V. to zmusiło mnie do przyjrzenia się i wykrycia problemu.melon1968 pisze:Konektory bym wywalił i plutował na stałe.Konektory z casem się luzują i zaczyna się wszystko grzać.
Kolego co do punktu 2 to chyba nie sa prawidłowe wartości 2,5 A ? to powinny być wielkości rzędu dziesiątych części mA, serwisówka do SD01 podaje MAX 0,1 mA nie wiem jak w innych modelach.płock1964 pisze:BAJO pisze:WITAM, Też mam problem z ładowaniem na swiatłach 11,6 V bez swiateł 12,1 V. Czy przyczyną może być stary akumlator (Ładował sie 6 godzin i miał tylko 12,3 V)
Proszę, weź sobie wydrukuj i sprawdź.
Sprawdzenie obwodu ładowania w moto
1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
- 13,0 - 13,2 V - idź do punktu 2
- poniżej 12,3 V - aku do bani
- 12,3 V - 13,0 - doładować aku
2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna - w aku i do kabla - w moto multimetr)
- poniżej 2,5 A - idź do punktu 4
- powyżej 2,5 A - idź do punktu 3
3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
- poniżej 2,5 A - regulator do wymiany
- powyżej 2,5 A - zwarcie w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch)
4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
- 0,1 - 1,0 oma (20 st. C) - idź do punktu 5
- poza powyższym zakresem - alternator do bani
5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku)
- napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V - USZKODZONY AKU
- sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie - punkt 6
6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku - czerwono/biały z zielonym - napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora - żółty z żółtym - 0,3 - 0,5 oma
c) obwód masy - zielony z masą - powinno być przewodzenie (?)
- wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) - regulator do wymiany
- któraś z powyższych nie halo - przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie.
Autor: zalmen3 by hondavaradero.pl