Prośba o pomoc - nie odpala
- Wiktoria16006
- Sympatyk
- Posty: 207
- Rejestracja: ndz gru 11, 2016 10:22 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda V XL
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
No dobra, to raczej nie przekaźnik (chyba, że działa kiedy mu się podoba)...
Porozpinałem kilka złączek, poczyściłem styki, nic wielkiego - i jak na razie wszystko działa, zapewne chwilowo...sterowanie przekaźnikiem, to już dla mnie za daleko.....
Problem uważam za nierozwiązany - może jednak ktoś pomoże...!?
Porozpinałem kilka złączek, poczyściłem styki, nic wielkiego - i jak na razie wszystko działa, zapewne chwilowo...sterowanie przekaźnikiem, to już dla mnie za daleko.....
Problem uważam za nierozwiązany - może jednak ktoś pomoże...!?
Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć już zębów...!
- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
pod styki zasilające przekaźnik (równolegle do nich) podepnij leda na 12V (albo zwykłego z rezystorem)Wiktoria16006 pisze:No dobra, to raczej nie przekaźnik (chyba, że działa kiedy mu się podoba)...
Porozpinałem kilka złączek, poczyściłem styki, nic wielkiego - i jak na razie wszystko działa, zapewne chwilowo...sterowanie przekaźnikiem, to już dla mnie za daleko.....
Problem uważam za nierozwiązany - może jednak ktoś pomoże...!?
to da Ci info czy dochodzi napięcie do niego a może się tylko zawiesza
przy zawieszeniu najczęściej wystarczy w niego stuknąć (ale o tym poinformuje Cię świecąca led'a - mówiąca "jest wysterowanie na przekaźniku)
https://allegro.pl/listing?string=dioda ... e-1-2-0403
albo idź do najbliższego sklepu elektronicznego
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 166
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl sd02 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: warszawa
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Mialem niezla jazde z przekaznikiem pompy w innym motocyklu. Byl ok, ale pod obciazeniem prądowym pompy glupial. Na próbę możesz zalozyc zwykly samochodowy, polaczyc przwodami z konektorami, koszt kilkanaście zl...
- Wiktoria16006
- Sympatyk
- Posty: 207
- Rejestracja: ndz gru 11, 2016 10:22 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda V XL
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Myślicie, że to jednak przekaźnik...!?
Dziś wszystko było niby OK, ale boję się gdzieś dalej pojechać.
Założę diodę i git, ale co wtedy jak kilkaset km od domu dioda powie mi, że nie ma napięcia...!?
Dziś wszystko było niby OK, ale boję się gdzieś dalej pojechać.
Założę diodę i git, ale co wtedy jak kilkaset km od domu dioda powie mi, że nie ma napięcia...!?
Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć już zębów...!
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 166
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl sd02 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: warszawa
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Dziwne, gdyby sterowanie przekaznikiem by ginelo... Załóż przekaźnik samochodowy, np od swiatel. Polataj... Stawiam na wypalone styki glowne przekaźnika pompy
- Wiktoria16006
- Sympatyk
- Posty: 207
- Rejestracja: ndz gru 11, 2016 10:22 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda V XL
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Pompa jest nowa...
Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć już zębów...!
- pawkg
- Sympatyk Weteran
- Posty: 568
- Rejestracja: śr cze 08, 2016 10:14 am
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: BMW
- Model: R1200GS Adventure
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Ptaszków
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Jak napisałem witając się tutaj doświadczenie w naprawie motocykli mam żadne, ale jestem mechanikiem samochodowym. Ja bym zrobił jak radzi kolega na wejściu napięcia do pompy paliwa kontrolkę, żeby widzieć czy chwila gaśnięcia kontrolki jest w tej samech chwili co silnika i przygotował bym sobie zestaw przewodów elektrycznych wraz z zarobionymi końcówkami, aby jak zgaśnie pompę podłączyć na krótko (podać jej napięcie bezpośrednio na nią) i zobaczyć czy silnik się uruchomi. Przekaźnik na swoich stykach może być tak zwęglony, że jak jest "zimny" to puszcza prąd a jak się zagrzeje to zgorzel na stykach staje się izolatorem. Otwórz przekaźnik i oglądnij jego styki.
Kymco Agility 50/80 > Honda Varadero XL125 > Honda Varadero XL1000 > BMW R1200GS ADV
- Wiktoria16006
- Sympatyk
- Posty: 207
- Rejestracja: ndz gru 11, 2016 10:22 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda V XL
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
wieeelkie dzięki za każdą pomoc, ale przekaźnik jest nie rozbieralny.
Zamówiłem nowy - jak dotrze, to nie omieszkam rozdłubać starego...
Dioda zamontowana, zapala się po przekręceniu stacyjki i gaśnie razem z FI.
Po odpaleniu silnika zapala się, ale nie świeci pełnym światłem, lekko słabiej, ale moto hula.
Poniżej:
- pierwsze foto - dioda świeci i tak samo świeci jak przekręcę stacyjkę, pompa się naładuje i zgaśnie dioda oraz FI.
- drugie foto - silnik chodzi, FI wygaszone, doda świeci na pól / no bo napięcie na pompę idzie.../
Zmontowałem wszystko i przejechałem się blisko miasta - zrobiłem 20km i wszystko działa - !?!?!?!?!?!
Kolejna kwestia - przez cały czas napraw /kilka dni/ kluczyk był cały czas w stacyjce - problemu nie było.
Teraz sobie przypominam, że to taki pierwszy przypadek, bo jak koto było sprawne, to klucze zabierałem zawsze do domu - i dziś po powrocie też tak zrobiłem.
Może to jest problemem... HISS gubi sygnał, nie bardzo rozpoznaje kluczyk itd...
ale czy wtedy rozrusznik by kręcił, a tylko sygnał na pompę by nie szedł...
Cho,era mnie bierze - "majówka" w garażu (dobrze, że pogoda do bani), niby przyjemnie, ale gdzie SUKCES...!?
Zamówiłem nowy - jak dotrze, to nie omieszkam rozdłubać starego...
Dioda zamontowana, zapala się po przekręceniu stacyjki i gaśnie razem z FI.
Po odpaleniu silnika zapala się, ale nie świeci pełnym światłem, lekko słabiej, ale moto hula.
Poniżej:
- pierwsze foto - dioda świeci i tak samo świeci jak przekręcę stacyjkę, pompa się naładuje i zgaśnie dioda oraz FI.
- drugie foto - silnik chodzi, FI wygaszone, doda świeci na pól / no bo napięcie na pompę idzie.../
Zmontowałem wszystko i przejechałem się blisko miasta - zrobiłem 20km i wszystko działa - !?!?!?!?!?!
Kolejna kwestia - przez cały czas napraw /kilka dni/ kluczyk był cały czas w stacyjce - problemu nie było.
Teraz sobie przypominam, że to taki pierwszy przypadek, bo jak koto było sprawne, to klucze zabierałem zawsze do domu - i dziś po powrocie też tak zrobiłem.
Może to jest problemem... HISS gubi sygnał, nie bardzo rozpoznaje kluczyk itd...
ale czy wtedy rozrusznik by kręcił, a tylko sygnał na pompę by nie szedł...
Cho,era mnie bierze - "majówka" w garażu (dobrze, że pogoda do bani), niby przyjemnie, ale gdzie SUKCES...!?
- Załączniki
-
- 02_Dioda pompy.jpg (61 KiB) Przejrzano 8644 razy
-
- 01_Dioda pompy.jpg (57.73 KiB) Przejrzano 8644 razy
Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć już zębów...!
- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
przekaźnik do stałego podciągnięcia nie musi mieć stałego napięcia
może mieć impulsowe (czasem tak się stosuje aby mieć mniejsze obciążenie prądowe cewki przekaźnika - ale zdziwiło by mnie takie rozwiązanie w hundzie)

trochę kijowo bo jak dioda przygasa to może mieć dużo mniej niż nominał przekaźnika
musisz obserwować jak padnie
może mieć impulsowe (czasem tak się stosuje aby mieć mniejsze obciążenie prądowe cewki przekaźnika - ale zdziwiło by mnie takie rozwiązanie w hundzie)

trochę kijowo bo jak dioda przygasa to może mieć dużo mniej niż nominał przekaźnika
musisz obserwować jak padnie
- pawkg
- Sympatyk Weteran
- Posty: 568
- Rejestracja: śr cze 08, 2016 10:14 am
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: BMW
- Model: R1200GS Adventure
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Ptaszków
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Może jednak zamiast diody mały voltomierz prowizorycznie na chwilę, żebyśmy wiedzieli jakie jest napięcie a nie tylko czy jest.
Kymco Agility 50/80 > Honda Varadero XL125 > Honda Varadero XL1000 > BMW R1200GS ADV
- Wiktoria16006
- Sympatyk
- Posty: 207
- Rejestracja: ndz gru 11, 2016 10:22 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda V XL
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Będę obserwował i mam nadzieję, że nie padnie - dziś zmierzę ile idzie na nią prądu jak przygasa, wczoraj na to nie wpadłem...no chyba, że dziś już nie odpala.....
Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć już zębów...!
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 166
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl sd02 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: warszawa
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Nie prad a spadki napięcia pomierz.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 9
- Rejestracja: śr maja 03, 2017 10:26 pm
- Imię: Robert
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 125
- Rocznik: 2006
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Witam,
masz układ wtrysku identyczny z samochodowym.
przejrzałem twój schemat instalacji elektrycznej, wygląda to tak:
- rezerwa podłaczona bezposrednio do licznika, komputer nic nie wie o poziomie paliwa.
- pompa podłaczona poprzez jakieś ustrojstwo zmniejszające napięcie (co widać na schemacie) najprawdopodobniej "ustrojstwo zmniejszające napiecie" poprzez przekaźnik, przekaźnik sterowany z komputera ECU
- to ze słyszysz pompe to dobrze na starcie wypełnia układ paliwem i szumi potem już moze nie byc tak jej słychać (jak w samochodzie)
- podłączenie pompy przez "ustrojstwo" powoduje ze może dostawać mniejsze napiecie (silniki pradu stałego strowane są napieciem) po to by nie pompować maksymalnie paliwa (z punktu widzenia producenta lepiej dostosować kawalek instlacji i zastosowac istniejaca pompe niz projektowac i produkowac nową pompe. Ta pompa uwierzcie mi to zwykła pompa samochodowa szukać takiej można do dowolnego samochodu byle byś dopasował sobie wtyczkę i rozmiary http://allegro.pl/pompa-paliwa-honda-ac ... 78973.html.
- drugim elementem jest zapłon sterowany z komputera, sterowanie trafia na moduł zapłonowy moduł zapłonowy (podwójny) daje wysokie napiecie na swiece
--------------------------------------------------------------------
silnik do pracy potrzebuje paliwo, zaplon i odpowiedni moment. Komp blokuje odpalenie moto po sygnale z immobilajzera.
Ponieważ komp steruje zapłonem i paliwem poprzez elementy moze sterowac "iskrą" i paliwem ------- sprawdź iskrę przy awarii (koniecznie),
moduł blokady antykradzieżowej moze blokowac zaplon i/ lub paliwo, powodem awarii moze byc tez modul zaplonu.
Powodem awarii moze byc osławiony przekaźnik. Pamietaj o tym ze te wszystkie elementy połączone są przez kabelki wystarczy że jeden z kabelków jest załamany albo źle styka brak kontaktu i to może być powodem znikajacej awarii.
Kolejnym elementem może być uszkodzony czujnik położenia wału, dzięki niemu komp wie kiedy podawac paliwo i odpalać zapłon. Niestety awaria typu: działa/nie działa, jest najgorsza z możliwych.
Podczas awarii postaraj się określić który układ nie działa paliwo czy zapłonu, jeśli działają obydwa spróbuj czujnik położenia.
Posprawdzaj poszczególne elementy w niedziałającym układzie, przejrzyj tez kable, obejrzyj świece (miałem podobny problem ze świecami były zużyte i iskra zaczęła podążać swoją drogą).
masz układ wtrysku identyczny z samochodowym.
przejrzałem twój schemat instalacji elektrycznej, wygląda to tak:
- rezerwa podłaczona bezposrednio do licznika, komputer nic nie wie o poziomie paliwa.
- pompa podłaczona poprzez jakieś ustrojstwo zmniejszające napięcie (co widać na schemacie) najprawdopodobniej "ustrojstwo zmniejszające napiecie" poprzez przekaźnik, przekaźnik sterowany z komputera ECU
- to ze słyszysz pompe to dobrze na starcie wypełnia układ paliwem i szumi potem już moze nie byc tak jej słychać (jak w samochodzie)
- podłączenie pompy przez "ustrojstwo" powoduje ze może dostawać mniejsze napiecie (silniki pradu stałego strowane są napieciem) po to by nie pompować maksymalnie paliwa (z punktu widzenia producenta lepiej dostosować kawalek instlacji i zastosowac istniejaca pompe niz projektowac i produkowac nową pompe. Ta pompa uwierzcie mi to zwykła pompa samochodowa szukać takiej można do dowolnego samochodu byle byś dopasował sobie wtyczkę i rozmiary http://allegro.pl/pompa-paliwa-honda-ac ... 78973.html.
- drugim elementem jest zapłon sterowany z komputera, sterowanie trafia na moduł zapłonowy moduł zapłonowy (podwójny) daje wysokie napiecie na swiece
--------------------------------------------------------------------
silnik do pracy potrzebuje paliwo, zaplon i odpowiedni moment. Komp blokuje odpalenie moto po sygnale z immobilajzera.
Ponieważ komp steruje zapłonem i paliwem poprzez elementy moze sterowac "iskrą" i paliwem ------- sprawdź iskrę przy awarii (koniecznie),
moduł blokady antykradzieżowej moze blokowac zaplon i/ lub paliwo, powodem awarii moze byc tez modul zaplonu.
Powodem awarii moze byc osławiony przekaźnik. Pamietaj o tym ze te wszystkie elementy połączone są przez kabelki wystarczy że jeden z kabelków jest załamany albo źle styka brak kontaktu i to może być powodem znikajacej awarii.
Kolejnym elementem może być uszkodzony czujnik położenia wału, dzięki niemu komp wie kiedy podawac paliwo i odpalać zapłon. Niestety awaria typu: działa/nie działa, jest najgorsza z możliwych.
Podczas awarii postaraj się określić który układ nie działa paliwo czy zapłonu, jeśli działają obydwa spróbuj czujnik położenia.
Posprawdzaj poszczególne elementy w niedziałającym układzie, przejrzyj tez kable, obejrzyj świece (miałem podobny problem ze świecami były zużyte i iskra zaczęła podążać swoją drogą).
- Wiktoria16006
- Sympatyk
- Posty: 207
- Rejestracja: ndz gru 11, 2016 10:22 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda V XL
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Witam,
dziś posprawdzałem "chyba" spadki napięć...
plus miernika do plusa na przekaźnik pompy, minus do masy:
- motor wyłączony - miernik pokazuje 0,01V;
- zapłon włączony - miernik pokazuje/waha się w granicach 7,68V, po czym standardowo gaśnie "moja" dioda i FI - wtedy miernik znów pokazuje 0,01V;
- odpalam motor /o dziwo chodzi - czyli rozpoznał kluczyk, uruchomiła się pompa itd./ - miernik pokazuje/waha się w granicach 13,37-13,40V;
- zostawiam podłączony licznik i po 3 minutach pracy na wolnych obrotach miernik pokazuje 13,18V;
- po 10 minutach pracy utrzymuje 13,18-13,19V.
Gaszę i odpalam kilka razy już bez miernika - wszystko działa...!?
hmmm - jeździć.....jak daleko od domu....co mieć przy sobie w razie czego... - normalnie zgłupiałem.
Komentarz "mechanika" - ja bym taki motor sprzedał! - kurcze fachowcy!
Nie poszuka, nie pogmera, tylko najprostsze rozwiązanie i może jeszcze za dobrą radę powinienem mu zapłacić...
dziś posprawdzałem "chyba" spadki napięć...
plus miernika do plusa na przekaźnik pompy, minus do masy:
- motor wyłączony - miernik pokazuje 0,01V;
- zapłon włączony - miernik pokazuje/waha się w granicach 7,68V, po czym standardowo gaśnie "moja" dioda i FI - wtedy miernik znów pokazuje 0,01V;
- odpalam motor /o dziwo chodzi - czyli rozpoznał kluczyk, uruchomiła się pompa itd./ - miernik pokazuje/waha się w granicach 13,37-13,40V;
- zostawiam podłączony licznik i po 3 minutach pracy na wolnych obrotach miernik pokazuje 13,18V;
- po 10 minutach pracy utrzymuje 13,18-13,19V.
Gaszę i odpalam kilka razy już bez miernika - wszystko działa...!?
hmmm - jeździć.....jak daleko od domu....co mieć przy sobie w razie czego... - normalnie zgłupiałem.
Komentarz "mechanika" - ja bym taki motor sprzedał! - kurcze fachowcy!
Nie poszuka, nie pogmera, tylko najprostsze rozwiązanie i może jeszcze za dobrą radę powinienem mu zapłacić...
- Załączniki
-
- 13,19.jpg (61.8 KiB) Przejrzano 8621 razy
Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć już zębów...!
- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
czy ja dobrze widzę w tle Woltomierz panelowy?Wiktoria16006 pisze:Witam,
dziś posprawdzałem "chyba" spadki napięć...
plus miernika do plusa na przekaźnik pompy, minus do masy:
- motor wyłączony - miernik pokazuje 0,01V;
- zapłon włączony - miernik pokazuje/waha się w granicach 7,68V, po czym standardowo gaśnie "moja" dioda i FI - wtedy miernik znów pokazuje 0,01V;
- odpalam motor /o dziwo chodzi - czyli rozpoznał kluczyk, uruchomiła się pompa itd./ - miernik pokazuje/waha się w granicach 13,37-13,40V;
- zostawiam podłączony licznik i po 3 minutach pracy na wolnych obrotach miernik pokazuje 13,18V;
- po 10 minutach pracy utrzymuje 13,18-13,19V.
Gaszę i odpalam kilka razy już bez miernika - wszystko działa...!?
hmmm - jeździć.....jak daleko od domu....co mieć przy sobie w razie czego... - normalnie zgłupiałem.
Komentarz "mechanika" - ja bym taki motor sprzedał! - kurcze fachowcy!
Nie poszuka, nie pogmera, tylko najprostsze rozwiązanie i może jeszcze za dobrą radę powinienem mu zapłacić...
przepnij go pod styki cewki - i zobaczysz co będzie przy najbliższym "problemie"