
Olej w silniku
- ADAMO16
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 413
- Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Tychy
Re: Olej w silniku
Dzięki, pisalem o motulu, bo taki był wlewany. Czyli zapodam syntetyk 

Varadero XL 1000 juz jest 
Africa Twin byla :-(

Africa Twin byla :-(
- szuler
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 290
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Suzuki
- Model: DL650A Ruda Suzia
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: okolice Słupska
Re: Olej w silniku
Dla naszego klimatu Honda zaleca 10W40 i taki powinno się lać. Marka wg. uznania
Pozdrawiam,
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
- ADAMO16
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 413
- Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Tychy
Re: Olej w silniku
Co do 10W 40 zgadzam sie, ale te parametry wystepują w syntetyku i półsyntetyku.
Varadero XL 1000 juz jest 
Africa Twin byla :-(

Africa Twin byla :-(
- staciek
- Sympatyk
- Posty: 402
- Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
- Imię: Staszek
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
- Kontakt:
Re: Olej w silniku
Nie wiem Panowie jak rozwija się "eksperyment"płock1964 pisze:Dam znać.jedras pisze:W takim razie pozostaje czekać na wynik tego eksperymentupłock1964 pisze:Blisko 30-dzieści lat temu naprawiałem swój pierwszy silnik - 1300 fiata. Jeździł na polskim oleju, ogólnie dostępnym, wymienianym zgodnie z instrukcją. Do dziś pamiętam, jaki tam był syf. Wydłubywałem śrubokrętem, wał musiałem otworzyć, leżał w nafcie, do kanałów specjalnie przedłużałem wiertło 6-tkę, kanały w bloku to samo.jedras pisze:Dam znać, jak pojawią się jakieś zmiany w temacie.płock1964 pisze:Teraz załapałem. Ale czytałem gdzieś, że Mercedes-Polska szukał najstarszego egzemplarza i znalazł 20-letnią ( ? ) 190-siątkę ( ? ). W rozmowie z właścicielką padło stwierdzenie, że nie pamięta ona faktu wymiany oleju przez ostatnie 15 lat??? Były tylko dolewki.jedras pisze:W sumie to chodziło mi o to, że zużycie oleju silnikowego wzrasta wraz z jego przepracowaniem. Czyli przykładowo silnik spalał mnie oleju, który był wymieniony 3000km wcześniej niż takiego po 10000km. Zaobserwowałem takie zjawisko w poprzednim motocyklu. Podobne obserwacje poczynili także moi znajomi. Niestety na dana chwilę nie jestem w stanie uzasadnić tego w sposób naukowy. Jeżeli będzie taka potrzeba to mogę trochę powertować po książkach i spróbować to jakoś uzasadnićpłock1964 pisze:Możesz rozwinąć myśl ? Bo nie załapałem ?jedras pisze:Ciekaw jestem czy ten wynik utrzyma się przez kolejne 4500km. Wraz ze wzrostem zużycia oleju silnikowego rośnie tendencja do jego zużywania przez silnik.Wojo pisze: co najwazniejsze moje moto przestało wpieprzac olej, jak jezdziłem na motulu to po trasie robiąc 3000 miałem 200ml mniej, teraz po 4500km mam tyle samo ile wlałem. Wiec jak narazie jest, ok. Klasa oczywiscie polecana czyli 10w-40.
Podobne zdanie miał były dyrektor Holenderskiego Castrola Henk de Groot. Po odejściu na emeryturę wyraził swoje zdanie na ten temat. Stwierdził, że wymiana oleju jest całkowicie zbędna. Wystarczy tylko wymieniać regularnie filtr oleju i uzupełniać ubytki. Ile jest w tym prawdy trudno powiedzieć. Raczej nie będzie zbyt wielu odważnych żeby zweryfikować ten pogląd w rzeczywistości. (http://www.wykop.pl/ramka/70734/zmowa-m ... mochodzie/)
Ja wiem tylko, że w sporej części silników w których pomimo regularnie wymienianego oleju pojawia się sporo syfu w kanałach olejowych. Boje się wiedzieć ile by go było gdyby tego oleju wcale nie zmieniano
Wiele lat później otwierałem 1600 poloneza caro z ostatnich lat produkcji. Jeździł na quaker state syntetycznym, miał ponad 100 tys, wymieniany tylko filtr, bo olej za drogi, do silnika tylko dolewki, ale o dziwo niewielkie. Naprawiałem, bo uderzył w kamień i pękła pompa oleju. Czysty jak z fabryki.
Wniosek - im lepszy olej, tym dłużej może być użytkowany. Następny przykład aktrosy - no chyba nikt nie powie, że mają lekko - a przebiegi sięgają 100 tys.
W prywatnym aucie jeżdżę na gazie i olej wymieniłem w 2009 - jak go kupiłem i założyłem instalację. Dolewam 1 litr na rok - ok. 20 tyś.
Auto to mitsubishi space runner 2,0 136 km, olej castrol syntetyczny edge turbo diesel 10 W 40.
Niedawno wymieniałem uszczelkę pod deklem klawiatury - czyściutko.

ale na stronie motovoyager.net
http://motovoyager.net/2015/03/wymiana- ... a-silniku/
jest krótki materiał o wymianie oleju....

;* Varadero XL 1000
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Olej w silniku
Jedni są bogaci inni nie .Ja należę do tych drugich i na pewno nie będę eksperymentował.
Na bieżąco naprawiam autobusy i ciężarówki więc mogę powiedzieć że do 15-20kkm po wymianie oleju nie muszę dolewać.Później silnik zaczyna brać coraz więcej oleju.To chyba świadczy o pogorszających się właściwościach oleju.
Na bieżąco naprawiam autobusy i ciężarówki więc mogę powiedzieć że do 15-20kkm po wymianie oleju nie muszę dolewać.Później silnik zaczyna brać coraz więcej oleju.To chyba świadczy o pogorszających się właściwościach oleju.
-
- Rekrut
- Posty: 42
- Rejestracja: pn sty 28, 2013 11:34 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Białystok
Re: Olej w silniku
Nie wiem jakie reszta kolegów ma wrażenia , ale czy po wymianie oleju silnik w Waszych pojazdach nie pracuje tak jakoś ładniej 

- staciek
- Sympatyk
- Posty: 402
- Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
- Imię: Staszek
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
- Kontakt:
Re: Olej w silniku
byłem w serwisie (sprawdzali moto przed wyjazdem) i spytałemjanki5 pisze: Ciekawi mnie ten oryginalny z hondy co to za producent .
producentem oryginalnego hondowskiego oleju jest Idemitsu
;* Varadero XL 1000
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Olej w silniku
Globalna firma a pierwszy raz słyszę .
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: wt lip 07, 2015 10:32 pm
- Imię: Mateusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 1999
Re: Olej w silniku
Ja jeździłem na Volwolajnie a teraz zalałem Motula (serwis co 6 tys) w pracy silnika nie ma różnicy jednak Volwoline na zimę nie spływa tak jak motul.
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Olej w silniku
Macie jakieś zdanie na temat oleju Fuchs do motocykli ? http://silkolene.com.pl/
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Olej w silniku
Dołączam się do pytaniaYanek pisze:Macie jakieś zdanie na temat oleju Fuchs do motocykli ? http://silkolene.com.pl/

- ropa2
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 340
- Rejestracja: pt kwie 24, 2015 11:37 pm
- Imię: Roman
- Marka motocykla: Yamaha
- Model: FJR
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Janikowo
Re: Olej w silniku
Odświeżam temat. Moto ma nakulane 35tys. Nie wiem jaki olej jest w silniku. Czas na zmianę. Wiadomo ma być 10w40 ale półsyntetyk cy syntetyk. Co się stanie jak był półsyntetyk a wleje syntetyk? Lub na odwrót? Co do marki oleju to chyba nie ma wielkiego znaczenia.
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 755
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Olej w silniku
Nic się nie stanie. Można po syntetyku lać półsyntetyk i odwrotnie.
Tak samo nic się nie stanie jak dobrej klasy olej zamiast po 6 tys wymieni się po 10 tys (chyba, że ktoś katuje motocykl lub jeździ po mieście).
Jedyne czego nie zalecają to do starych silników (jak chodziły na mineralnym) lać pół syntetyki bo może się rozszczelnić (wypłucze osady)
Najlepiej obrazuje to reklama producenta soków: "NAJLEPIEJ PIĆ 2 SZKLANKI SOKU DZIENNIE"..... dla kogo najlepiej.... dla producenta soków oczywiście.
Każdy producent będzie demonizował szkody wynikające z nieterminowego (wymiana co roku bez względu na przebieg to już kompletna bzdura) czy wymienionego niezgodnie z przebiegiem oleju.
Można mieszać oleje o podobnej specyfikacji SAE każdy z każdym z tym, że dolanie syntetyku do mineralnego poprawi właściwości oleju mineralnego, odwrotnie pogorszy jakość syntetyku.
Jak słyszę finezje w stylu daję 58% 10W40 i 42% 5W40 to mnie śmieszy.
Informacji trzeba szukać nie na forach gdzie każdy ma swoje przepisy i recepty a na stronach producentów typu Shell, Castrol czy innych.
Tak samo nic się nie stanie jak dobrej klasy olej zamiast po 6 tys wymieni się po 10 tys (chyba, że ktoś katuje motocykl lub jeździ po mieście).
Jedyne czego nie zalecają to do starych silników (jak chodziły na mineralnym) lać pół syntetyki bo może się rozszczelnić (wypłucze osady)
Najlepiej obrazuje to reklama producenta soków: "NAJLEPIEJ PIĆ 2 SZKLANKI SOKU DZIENNIE"..... dla kogo najlepiej.... dla producenta soków oczywiście.
Każdy producent będzie demonizował szkody wynikające z nieterminowego (wymiana co roku bez względu na przebieg to już kompletna bzdura) czy wymienionego niezgodnie z przebiegiem oleju.
Można mieszać oleje o podobnej specyfikacji SAE każdy z każdym z tym, że dolanie syntetyku do mineralnego poprawi właściwości oleju mineralnego, odwrotnie pogorszy jakość syntetyku.
Jak słyszę finezje w stylu daję 58% 10W40 i 42% 5W40 to mnie śmieszy.
Informacji trzeba szukać nie na forach gdzie każdy ma swoje przepisy i recepty a na stronach producentów typu Shell, Castrol czy innych.
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Olej w silniku
Nic się nie stanie jeśli zalejesz półsyntetyk czy syntetyk.Syntetyk jest najlepszy jeśli wcześnie zaczynasz sezon lub kończysz sezon (temp.poniżej 10 stopni)ropa2 pisze:Odświeżam temat. Moto ma nakulane 35tys. Nie wiem jaki olej jest w silniku. Czas na zmianę. Wiadomo ma być 10w40 ale półsyntetyk cy syntetyk. Co się stanie jak był półsyntetyk a wleje syntetyk? Lub na odwrót? Co do marki oleju to chyba nie ma wielkiego znaczenia.
- picnic
- Udaje motocyklistę
- Posty: 111
- Rejestracja: śr kwie 15, 2015 7:54 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Olej w silniku
melon1968 pisze:Nic się nie stanie jeśli zalejesz półsyntetyk czy syntetyk.Syntetyk jest najlepszy jeśli wcześnie zaczynasz sezon lub kończysz sezon (temp.poniżej 10 stopni)ropa2 pisze:Odświeżam temat. Moto ma nakulane 35tys. Nie wiem jaki olej jest w silniku. Czas na zmianę. Wiadomo ma być 10w40 ale półsyntetyk cy syntetyk. Co się stanie jak był półsyntetyk a wleje syntetyk? Lub na odwrót? Co do marki oleju to chyba nie ma wielkiego znaczenia.
A ja miałem taki przypadek że po wymianie na pełen syntetyk (wcześniej półsyntetyk) zaczęło mi się ślizgać sprzęgło. Było to zastanawiające ale stwierdziłem trudno, trzeba wymienić sprzęgło. Wymieniłem, nie ślizga się (olej ten sam). Ale stare jest w zaskakująco dobrej kondycji, tarcze wcale nie za bardzo starte, przekładki ok.
I tak dalej mnie to zastanawia czy to może mieć związek.
Varadero XL 1000 '99