Ja też mam mostek z bezpiecznikiem 15A. Z płyty jednak rezygnuję, za to mam już zakupiony wentylator 40x40x10, który powiem uczciwie, działa dość sprawnie przy zasilaniu 14V.matusz82 pisze:james pisze:Pomysł nie jest zły. Powiedz mi tylko, czy w takim wypadko opłaca się jeszcze zakładać wentylator na żeberka radiatora?matusz82 pisze:Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.
Ja mam zastosowaną blachę aluminium jako radiator. Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik. Od czasy przeróbki nie mam problemu z regulatorem. Nad wentylatorkiem też się zastanawiałem przy wyminie regulatora, jednak postanowiłem przetestować samą płytkę. Na razie się sprawdza, więc wentylatorka nie montuję.
Regulator napięcia
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Regulator napięcia
Ja mam zastosowaną blachę aluminium jako radiator. Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik. Od czasy przeróbki nie mam problemu z regulatorem. Nad wentylatorkiem też się zastanawiałem przy wyminie regulatora, jednak postanowiłem przetestować samą płytkę. Na razie się sprawdza, więc wentylatorka nie montuję.[/quote]
Ja też mam mostek z bezpiecznikiem 15A. Z płyty jednak rezygnuję, za to mam już zakupiony wentylator 40x40x10, który powiem uczciwie, działa dość sprawnie przy zasilaniu 14V.[/quote]
Mam pytanie - po co są zastosowane mostki ? W schemacie instalacji widać, że plus z regulatora idzie przez złącze rozrusznika do akumulatora ? Po co to mostkować ?
Ja też mam mostek z bezpiecznikiem 15A. Z płyty jednak rezygnuję, za to mam już zakupiony wentylator 40x40x10, który powiem uczciwie, działa dość sprawnie przy zasilaniu 14V.[/quote]
Mam pytanie - po co są zastosowane mostki ? W schemacie instalacji widać, że plus z regulatora idzie przez złącze rozrusznika do akumulatora ? Po co to mostkować ?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Mi mostek dał tyle, że przy 5000 obrotów na światłach miałem 13,5V z mostkiem mam 14,3V, co więcej wcześniej miałem inne wartości na aku i regulatorze (13,5V i 13,8V)płock1964 pisze:Ja mam zastosowaną blachę aluminium jako radiator. Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik. Od czasy przeróbki nie mam problemu z regulatorem. Nad wentylatorkiem też się zastanawiałem przy wyminie regulatora, jednak postanowiłem przetestować samą płytkę. Na razie się sprawdza, więc wentylatorka nie montuję.
Ja też mam mostek z bezpiecznikiem 15A. Z płyty jednak rezygnuję, za to mam już zakupiony wentylator 40x40x10, który powiem uczciwie, działa dość sprawnie przy zasilaniu 14V.
Mam pytanie - po co są zastosowane mostki ? W schemacie instalacji widać, że plus z regulatora idzie przez złącze rozrusznika do akumulatora ? Po co to mostkować ?

- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Regulator napięcia
Wydaje mi się , że prościej i poprawniej byłoby wyczyścić złącze rozrusznika ?james pisze:Mi mostek dał tyle, że przy 5000 obrotów na światłach miałem 13,5V z mostkiem mam 14,3V, co więcej wcześniej miałem inne wartości na aku i regulatorze (13,5V i 13,8V)płock1964 pisze:Ja mam zastosowaną blachę aluminium jako radiator. Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik. Od czasy przeróbki nie mam problemu z regulatorem. Nad wentylatorkiem też się zastanawiałem przy wyminie regulatora, jednak postanowiłem przetestować samą płytkę. Na razie się sprawdza, więc wentylatorka nie montuję.
Ja też mam mostek z bezpiecznikiem 15A. Z płyty jednak rezygnuję, za to mam już zakupiony wentylator 40x40x10, który powiem uczciwie, działa dość sprawnie przy zasilaniu 14V.
Mam pytanie - po co są zastosowane mostki ? W schemacie instalacji widać, że plus z regulatora idzie przez złącze rozrusznika do akumulatora ? Po co to mostkować ?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
Re: Regulator napięcia
A co to jest ten mostek?james pisze:Mi mostek dał tyle, że przy 5000 obrotów na światłach miałem 13,5V z mostkiem mam 14,3V, co więcej wcześniej miałem inne wartości na aku i regulatorze (13,5V i 13,8V)płock1964 pisze:Ja mam zastosowaną blachę aluminium jako radiator. Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik. Od czasy przeróbki nie mam problemu z regulatorem. Nad wentylatorkiem też się zastanawiałem przy wyminie regulatora, jednak postanowiłem przetestować samą płytkę. Na razie się sprawdza, więc wentylatorka nie montuję.
Ja też mam mostek z bezpiecznikiem 15A. Z płyty jednak rezygnuję, za to mam już zakupiony wentylator 40x40x10, który powiem uczciwie, działa dość sprawnie przy zasilaniu 14V.
Mam pytanie - po co są zastosowane mostki ? W schemacie instalacji widać, że plus z regulatora idzie przez złącze rozrusznika do akumulatora ? Po co to mostkować ?
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Masz rację, ale nie do końca. Plus z regulatora idzie na złącze rozrusznika, ale jeszcze wcześniej, na kostce jest rozgałęzienie na cały obwód w motocyklu, a jakiekolwiek spadki "tam", będą powodowały niższe wartości napięcia na akumulatorze. Mostek powoduje, że napięcie pójdzie bezpośrednio na aku.płock1964 pisze:Wydaje mi się , że prościej i poprawniej byłoby wyczyścić złącze rozrusznika ?james pisze:Mi mostek dał tyle, że przy 5000 obrotów na światłach miałem 13,5V z mostkiem mam 14,3V, co więcej wcześniej miałem inne wartości na aku i regulatorze (13,5V i 13,8V)płock1964 pisze:Ja mam zastosowaną blachę aluminium jako radiator. Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik. Od czasy przeróbki nie mam problemu z regulatorem. Nad wentylatorkiem też się zastanawiałem przy wyminie regulatora, jednak postanowiłem przetestować samą płytkę. Na razie się sprawdza, więc wentylatorka nie montuję.
Ja też mam mostek z bezpiecznikiem 15A. Z płyty jednak rezygnuję, za to mam już zakupiony wentylator 40x40x10, który powiem uczciwie, działa dość sprawnie przy zasilaniu 14V.
Mam pytanie - po co są zastosowane mostki ? W schemacie instalacji widać, że plus z regulatora idzie przez złącze rozrusznika do akumulatora ? Po co to mostkować ?
Elektryk twierdzi, że takie rozwiazanie jest poprawne, a wyłapanie spadku napięcia w układzie jest możliwe, ale trzeba przejrzeć każdy element po kolei... a sprawdzenie każdego, przekaźnika, każdego styku, każdego przewodu jest dłuuuuugotrwałym procesem...
Pójdę jednak za sugestią i przejrzę styki, wyczyszczę o ile będą tego wymagały, wyciągnę bezpiecznik z mostka i napiszę jutro wieczorem, czy coś to zmieniło.

Mostek to bezpośrednie wyprowadzenie przewodów z kostki regulatora (+ i - prądu stałego) na akumulator. Hardkorowe chłopaki stosują go bez bezpiecznika, ale lepiej założyćYACCO1 pisze:A co to jest ten mostek?

- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Regulator napięcia
Nie żebym się upierał, ale w serwisówce na schemacie plus idzie bezpośrednio z regulatora na złącze i dopiero tam jest przerwa z oczkiem, bezpiecznik i dalej przewód do akumulatora. Nie wiem, jak w realu, bo jestem dosyć daleko od motocykla.Mam pytanie - po co są zastosowane mostki ? W schemacie instalacji widać, że plus z regulatora idzie przez złącze rozrusznika do akumulatora ? Po co to mostkować ?
Mi mostek dał tyle, że przy 5000 obrotów na światłach miałem 13,5V z mostkiem mam 14,3V, co więcej wcześniej miałem inne wartości na aku i regulatorze (13,5V i 13,8V)
Wydaje mi się , że prościej i poprawniej byłoby wyczyścić złącze rozrusznika ?
Masz rację, ale nie do końca. Plus z regulatora idzie na złącze rozrusznika, ale jeszcze wcześniej, na kostce jest rozgałęzienie na cały obwód w motocyklu, a jakiekolwiek spadki "tam", będą powodowały niższe wartości napięcia na akumulatorze. Mostek powoduje, że napięcie pójdzie bezpośrednio na aku.
Elektryk twierdzi, że takie rozwiazanie jest poprawne, a wyłapanie spadku napięcia w układzie jest możliwe, ale trzeba przejrzeć każdy element po kolei... a sprawdzenie każdego, przekaźnika, każdego styku, każdego przewodu jest dłuuuuugotrwałym procesem...
Pójdę jednak za sugestią i przejrzę styki, wyczyszczę o ile będą tego wymagały, wyciągnę bezpiecznik z mostka i napiszę jutro wieczorem, czy coś to zmieniło.![]()
Chyba coś schrzaniłem z cytowaniem.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Wydaje mi się mocno, że owe oczko jest węzłem w obwodzie, a skoro przed nim (czyli w całym układzie) jest 13,8V, to na złączu od rozrusznika tracimy max. 0,3V - na aku mam 13,5V bez mostka. Uważam, że straty są związane z innym odbiornikiem.płock1964 pisze:Nie żebym się upierał, ale w serwisówce na schemacie plus idzie bezpośrednio z regulatora na złącze i dopiero tam jest przerwa z oczkiem, bezpiecznik i dalej przewód do akumulatora. Nie wiem, jak w realu, bo jestem dosyć daleko od motocykla.Mam pytanie - po co są zastosowane mostki ? W schemacie instalacji widać, że plus z regulatora idzie przez złącze rozrusznika do akumulatora ? Po co to mostkować ?
Mi mostek dał tyle, że przy 5000 obrotów na światłach miałem 13,5V z mostkiem mam 14,3V, co więcej wcześniej miałem inne wartości na aku i regulatorze (13,5V i 13,8V)
Wydaje mi się , że prościej i poprawniej byłoby wyczyścić złącze rozrusznika ?
Masz rację, ale nie do końca. Plus z regulatora idzie na złącze rozrusznika, ale jeszcze wcześniej, na kostce jest rozgałęzienie na cały obwód w motocyklu, a jakiekolwiek spadki "tam", będą powodowały niższe wartości napięcia na akumulatorze. Mostek powoduje, że napięcie pójdzie bezpośrednio na aku.
Elektryk twierdzi, że takie rozwiazanie jest poprawne, a wyłapanie spadku napięcia w układzie jest możliwe, ale trzeba przejrzeć każdy element po kolei... a sprawdzenie każdego, przekaźnika, każdego styku, każdego przewodu jest dłuuuuugotrwałym procesem...
Pójdę jednak za sugestią i przejrzę styki, wyczyszczę o ile będą tego wymagały, wyciągnę bezpiecznik z mostka i napiszę jutro wieczorem, czy coś to zmieniło.![]()
Chyba coś schrzaniłem z cytowaniem.
Kolego, dziękuję za podjęcie dyskusji. Być może uda się znaleźć rozwiązanie tego problemu i redukcję mostków poprzez wyczyszczenie styków od "czegoś"

Re: Regulator napięcia
Napotkałem ofertę krajowego specjalisty ds. regulatorów i statorów .
Bardzo proszę może kogoś zainteresuje :
http://www.reg_mot.republika.pl/index.html
W ofercie firma posiada regulatory pasujące konstrukcją również do SD01.
Wszystko wygląda bardzo solidnie i z 24 m/c gwarancją !
Bardzo proszę może kogoś zainteresuje :
http://www.reg_mot.republika.pl/index.html
W ofercie firma posiada regulatory pasujące konstrukcją również do SD01.
Wszystko wygląda bardzo solidnie i z 24 m/c gwarancją !
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Myślę, że uda się rozwiązać ten problem za niższe pieniądzedaro pisze:Napotkałem ofertę krajowego specjalisty ds. regulatorów i statorów .
Bardzo proszę może kogoś zainteresuje :
http://www.reg_mot.republika.pl/index.html
W ofercie firma posiada regulatory pasujące konstrukcją również do SD01.


Re: Regulator napięcia
Nie zawsze taniej znaczy lepiej
... czasami warto wysupłać kaskę dla motocykla 
![Pokazuje język [:p]](./images/smilies/50.gif)

- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Z rzeczami droższymi jest analogiczniedaro pisze:Nie zawsze taniej znaczy lepiej... czasami warto wysupłać kaskę dla motocykla

Wolę mieć sprawdzony regulator, niż "samoróbkę". Moim zdaniem posiadanie produktu popularnego jest lepsze bo... no właśnie, chociażby gmole givi. Gdyby te gmole były zrobione przez Pana Henia, to rurka PCV od hamulca tylnego przecierała się u każdego posiadacza ów rękodzieła... a tak zadziałali użytkownicy i wiadomo, że wystarczy podłożyć podkładkę, którą givi daje już w komplecie

Jeszcze nie wszystkie części mam skompletowane, więc na efekt finalny przyjdzie nam poczekać... jakby na to nie patrzeć regulator pracował w takich warunkach kilka dobrych tysięcy kilometrów, czy to w upale, czy temperaturach bliskich zeru i nadal nie wykazuje uszkodzenia. Przypuszczam, że dodatkowe chłodzenie go jest zabiegiem zbędnym, bo fabryka tak to wymyśliła, ale skoro można ją poprawić...
![Szczęśliwy [:D]](./images/smilies/3.gif)
Re: Regulator napięcia
![Szczęśliwy [:D]](./images/smilies/3.gif)

pozwól że przytoczę Twoją odpowiedź na moją niewiedzę :
Czyli różnie to bywa z produktami "markowymi" i popularnymi.james pisze: Problem głównie dotyczy modeli SD01, gdzie Honda poszła na całość i montowała regulatory bez żadnego użebrowania. Miały one często tendencję do przegrzewania się.
Przytoczyłeś temat gmoli który zupełnie odbiega od tematu przewodniego ale skoro już to w/g mnie marka Givi nigdy nie powinna wypuścić na rynek produktu poniekąd niedokończonego . James

Tak dla jasności nie rozwijałem tematu dla podważenia zasadności zastosowania w Twoim projekcie "regulator" wentylatorka bo sam jestem ciekaw efektu .
Znalazłem, wrzuciłem dla Tych którym może wydać się to sensowne i tyle .... jeśli napisałem nie na temat to można ten post wykasować.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Bardzo często jest tak, że produkt jest ten sam tylko w opakowaniu innej firmy, a kosztuje 2 albo 3 razy tyle. Producent ten sam, elementy składowe te same, a czy jest on lepszy? Być może w naszym przekonaniu tak. I tym akcentem kończymy off-topic
Myślę, żeby zrobić foto-relację z przebiegu zakładania tego cuda. Można by to w razie co wkleić do "Zrób to sam".
Wydaje mi się, że chłodzenie aktywne pomoże. Wentylatorek ma około 5000 obrotów przy 12V a i strumień powietrza jest dobrze wyczuwalny. Jedyne czego się obawiam to konieczność wymiany go po sezonie bądź dwóch - w komputerze przy średnim używaniu 7-8H/dzień wytrzymują około 3 lat... z tym, że tam piasek nie leci![Szczęśliwy [:DD]](./images/smilies/3a.gif)

Myślę, żeby zrobić foto-relację z przebiegu zakładania tego cuda. Można by to w razie co wkleić do "Zrób to sam".
Wydaje mi się, że chłodzenie aktywne pomoże. Wentylatorek ma około 5000 obrotów przy 12V a i strumień powietrza jest dobrze wyczuwalny. Jedyne czego się obawiam to konieczność wymiany go po sezonie bądź dwóch - w komputerze przy średnim używaniu 7-8H/dzień wytrzymują około 3 lat... z tym, że tam piasek nie leci
![Szczęśliwy [:DD]](./images/smilies/3a.gif)
Re: Regulator napięcia
... czy wentylatorek ten jest odporny na pracę w strugach wody ? bo zastanawiam się nad takim jakie są stosowane przy chłodnicach ... np klimatyzacji