Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
- Imię: Karol
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 2005
Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Witajcie!
W lipcu pojawił się problem w moim Varadero XL1000, 2005r wtrysk ABS. Motocykl praktycznie z dnia na dzień zaczął nienaturalnie strzelać z wydechów i przerywać przy gwałtownym przyśpieszaniu w okolicy 4-6 tys obrotów. Jest to szczególnie odczuwalne na drugim biegu. Mocy raczej nie brakuje i po 1-2 kichnięciach motocykl dalej przyśpiesza. Przy powolnym dodawaniu gazu problem nie występuje.
Diagnoza pierwsza - wydmuchane uszczelki w układzie wydechowym. Wymieniłem na nowe, problem strzałów z wydechów i głośniej pracy został zażegnany jednak kichanie dalej pozostało.
Diagnoza druga - pompa paliwa. Czytałem na forum o podobnych problemach szczególnie w gaźnikowych modelach. Jednak po połączeniu układu paliwowego z ominięciem pompy, problem dalej pozostał. Poza tym pompa załącza się i słychać jej pracę.
Diagnoza trzecia - filtr powietrza. Okazał się czysty i w miarę świeży =D
Czy macie pomysł co to może być? Z góry dzięki za sugestie i pomoc =)
W lipcu pojawił się problem w moim Varadero XL1000, 2005r wtrysk ABS. Motocykl praktycznie z dnia na dzień zaczął nienaturalnie strzelać z wydechów i przerywać przy gwałtownym przyśpieszaniu w okolicy 4-6 tys obrotów. Jest to szczególnie odczuwalne na drugim biegu. Mocy raczej nie brakuje i po 1-2 kichnięciach motocykl dalej przyśpiesza. Przy powolnym dodawaniu gazu problem nie występuje.
Diagnoza pierwsza - wydmuchane uszczelki w układzie wydechowym. Wymieniłem na nowe, problem strzałów z wydechów i głośniej pracy został zażegnany jednak kichanie dalej pozostało.
Diagnoza druga - pompa paliwa. Czytałem na forum o podobnych problemach szczególnie w gaźnikowych modelach. Jednak po połączeniu układu paliwowego z ominięciem pompy, problem dalej pozostał. Poza tym pompa załącza się i słychać jej pracę.
Diagnoza trzecia - filtr powietrza. Okazał się czysty i w miarę świeży =D
Czy macie pomysł co to może być? Z góry dzięki za sugestie i pomoc =)
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Sprawdzałeś czy nie łapie lewego powietrza, jaki kolor świec kiedy wymieniane ?
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
- Imię: Karol
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 2005
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Cześć, dzięki za odpowiedź. Świece wymieniane w lipcu, od tego czasu nie sprawdzałem. Jest jakiś test, żeby sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza? Też nie bardzo mam pomysł gdzie to się może odbywać.
Mam coraz poważniejsze obawy, że to skrzynia. Bo problem występuje tylko na dwójce i tylko przy stosunkowo gwałtownym przyśpieszaniu.
Mam coraz poważniejsze obawy, że to skrzynia. Bo problem występuje tylko na dwójce i tylko przy stosunkowo gwałtownym przyśpieszaniu.
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Nie znam konkretnego sposobu sprawdzenia szczelności tylko łoptycznie wszystkie przewody,połączenia. Przetestowałeś wszystkie biegi na tych konkretnie obrotach?
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
W jaki sposób można ominąć pompę paliwa przy wtrysku? Poważnie pytam.Karlik pisze:Witajcie!
W lipcu pojawił się problem w moim Varadero XL1000, 2005r wtrysk ABS. Motocykl praktycznie z dnia na dzień zaczął nienaturalnie strzelać z wydechów i przerywać przy gwałtownym przyśpieszaniu w okolicy 4-6 tys obrotów. Jest to szczególnie odczuwalne na drugim biegu. Mocy raczej nie brakuje i po 1-2 kichnięciach motocykl dalej przyśpiesza. Przy powolnym dodawaniu gazu problem nie występuje.
Diagnoza pierwsza - wydmuchane uszczelki w układzie wydechowym. Wymieniłem na nowe, problem strzałów z wydechów i głośniej pracy został zażegnany jednak kichanie dalej pozostało.
Diagnoza druga - pompa paliwa. Czytałem na forum o podobnych problemach szczególnie w gaźnikowych modelach. Jednak po połączeniu układu paliwowego z ominięciem pompy, problem dalej pozostał. Poza tym pompa załącza się i słychać jej pracę.
Diagnoza trzecia - filtr powietrza. Okazał się czysty i w miarę świeży =D
Czy macie pomysł co to może być? Z góry dzięki za sugestie i pomoc =)
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
- Imię: Karol
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 2005
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Możliwe, że coś namieszałem, ale po prostu wypiąłem wężyki z idące od baku do pompy i połączyłem je z wężem idącym do silnika. Być może ciśnienie wytwarzane przez grawitację wystarczy żeby zasilić wtrysk?płock1964 pisze:W jaki sposób można ominąć pompę paliwa przy wtrysku? Poważnie pytam.Karlik pisze:Witajcie!
W lipcu pojawił się problem w moim Varadero XL1000, 2005r wtrysk ABS. Motocykl praktycznie z dnia na dzień zaczął nienaturalnie strzelać z wydechów i przerywać przy gwałtownym przyśpieszaniu w okolicy 4-6 tys obrotów. Jest to szczególnie odczuwalne na drugim biegu. Mocy raczej nie brakuje i po 1-2 kichnięciach motocykl dalej przyśpiesza. Przy powolnym dodawaniu gazu problem nie występuje.
Diagnoza pierwsza - wydmuchane uszczelki w układzie wydechowym. Wymieniłem na nowe, problem strzałów z wydechów i głośniej pracy został zażegnany jednak kichanie dalej pozostało.
Diagnoza druga - pompa paliwa. Czytałem na forum o podobnych problemach szczególnie w gaźnikowych modelach. Jednak po połączeniu układu paliwowego z ominięciem pompy, problem dalej pozostał. Poza tym pompa załącza się i słychać jej pracę.
Diagnoza trzecia - filtr powietrza. Okazał się czysty i w miarę świeży =D
Czy macie pomysł co to może być? Z góry dzięki za sugestie i pomoc =)
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Nie wiem, ile jest konkretnie w hondzie, bo nie chce mi się szukać, ale w samochodowych pośrednich najniższa, z którą się spotkałem, to 5 barów, a bywają znacznie wyższe we wtryskach bezpośrednich.Karlik pisze:Możliwe, że coś namieszałem, ale po prostu wypiąłem wężyki z idące od baku do pompy i połączyłem je z wężem idącym do silnika. Być może ciśnienie wytwarzane przez grawitację wystarczy żeby zasilić wtrysk?płock1964 pisze:W jaki sposób można ominąć pompę paliwa przy wtrysku? Poważnie pytam.Karlik pisze:Witajcie!
W lipcu pojawił się problem w moim Varadero XL1000, 2005r wtrysk ABS. Motocykl praktycznie z dnia na dzień zaczął nienaturalnie strzelać z wydechów i przerywać przy gwałtownym przyśpieszaniu w okolicy 4-6 tys obrotów. Jest to szczególnie odczuwalne na drugim biegu. Mocy raczej nie brakuje i po 1-2 kichnięciach motocykl dalej przyśpiesza. Przy powolnym dodawaniu gazu problem nie występuje.
Diagnoza pierwsza - wydmuchane uszczelki w układzie wydechowym. Wymieniłem na nowe, problem strzałów z wydechów i głośniej pracy został zażegnany jednak kichanie dalej pozostało.
Diagnoza druga - pompa paliwa. Czytałem na forum o podobnych problemach szczególnie w gaźnikowych modelach. Jednak po połączeniu układu paliwowego z ominięciem pompy, problem dalej pozostał. Poza tym pompa załącza się i słychać jej pracę.
Diagnoza trzecia - filtr powietrza. Okazał się czysty i w miarę świeży =D
Czy macie pomysł co to może być? Z góry dzięki za sugestie i pomoc =)
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
płock1964 pisze:
W jaki sposób można ominąć pompę paliwa przy wtrysku? Poważnie pytam.


Kolego Karlik, jeżeli z pompą chodzi tak samo jak "bez", to znaczy, że jej nie odłączyłeś w żaden sposób, ani nie ominąłeś.
Proponuję jednak rozkręcić i wyczyścić zespół pompy na początek, bo objawy mogą sugerować problemy z przepływami paliwa. Jak już będziesz miał wszystko na stole, to warto też sprawdzić czy pompa daje odpowiednie przepływy. Jeżeli nie, to warto ją wymienić na jakiś zamiennik. Czytałem ostatnio jednak, że w większości przypadków wystarczy porządnie przeczyścić "bebechy" zespołu pompy. Sam ostatnio zrobiłem obie czynności (wymiana i czyszczenie), ale wtedy nie wiedziałem jeszcze, że można spróbować tylko wyczyścić.
W każdym razie po tej operacji na nowo zakochałem się w moim Viaderku

Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
- Imię: Karol
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 2005
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Dzięki za opowiedź. Tak dla uściślenia: czy pompa paliwa to jestzalmen3 pisze:płock1964 pisze:
W jaki sposób można ominąć pompę paliwa przy wtrysku? Poważnie pytam.Czytając wcześniej ten wątek nawet nie pomyślałem, że może on dotyczyć wtrysku, ale rzeczywiście jest jak wół we wstępie napisane
![]()
Kolego Karlik, jeżeli z pompą chodzi tak samo jak "bez", to znaczy, że jej nie odłączyłeś w żaden sposób, ani nie ominąłeś.
Proponuję jednak rozkręcić i wyczyścić zespół pompy na początek, bo objawy mogą sugerować problemy z przepływami paliwa. Jak już będziesz miał wszystko na stole, to warto też sprawdzić czy pompa daje odpowiednie przepływy. Jeżeli nie, to warto ją wymienić na jakiś zamiennik. Czytałem ostatnio jednak, że w większości przypadków wystarczy porządnie przeczyścić "bebechy" zespołu pompy. Sam ostatnio zrobiłem obie czynności (wymiana i czyszczenie), ale wtedy nie wiedziałem jeszcze, że można spróbować tylko wyczyścić.
W każdym razie po tej operacji na nowo zakochałem się w moim Viaderku
O ile była by to kwestia czyszczenia pompy to sprawa była by zdecydowanie bardziej optymistyczna. Ale co z tym, że przerywa tylko na drugim biegu?
Dzięki =)
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Stawiam na to, że spiąłeś wąż doprowadzający paliwo z odpowietrzeniem. W obudowie pompy wciąż było z pół litra benzyny, więc motocykl jechał. Długą rundę zrobiłeś? Odkręcałeś przewód, zakończony "oczkiem"?
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
- Imię: Karol
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 2005
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Nie odkręcałem - czyli rozumiem, że to ten przewód jest odpowiedzialny za dostarczanie paliwa z pompy do silnika? Rundka nie była długa - jakieś 600m na parkingu. Ale czy problem dostawy paliwa nie powinien pojawiać się na każdym biegu przy dodaniu gazu czy na tej dwójce dochodzi po prostu do dużego obciążenia?
Dzięki, spróbuję, wykonać operację czyszczenia pompy. Czy jest tam coś na co zwrócić uwagę, lub co może zaskoczyć?
Dzięki, spróbuję, wykonać operację czyszczenia pompy. Czy jest tam coś na co zwrócić uwagę, lub co może zaskoczyć?
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Śruby skręcające obudowę mają takie dziwne trójkątne łby z jednej strony, ja przytrzymałem kombinerkami i z drugiej strony odkręciłem imbusem.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
- Imię: Karol
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 2005
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Cześć, wracam do Was ponownie z moim problemem.
Mechanik zdiagnozował problem z drugim biegiem. Problem jest o tyle dziwny, że bieg przy przyśpieszaniu nie wybija do N, tylko szarpie.
W serwisie dostałem informację, że w Viaderku naprawa skrzyni biegów jest nieopłacalna, bo za samo jej rozebranie zapłace 2-3,5k zł a po drodze mogą wyjść dodatkowe rzeczy. Mechanik zasugerował wymianę silnika na sprawny używany. Biorąc pod uwagę przebieg mojej hondy (140k) pomysł nie wydaje się zły. Sama przekładka silnika "tylko" 1500zł.
Czy ktoś z Was stawał przed podobny dylematem? Czy ktoś ma może doświadczenia z tematem skrzyni biegów w Varadero?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Mechanik zdiagnozował problem z drugim biegiem. Problem jest o tyle dziwny, że bieg przy przyśpieszaniu nie wybija do N, tylko szarpie.
W serwisie dostałem informację, że w Viaderku naprawa skrzyni biegów jest nieopłacalna, bo za samo jej rozebranie zapłace 2-3,5k zł a po drodze mogą wyjść dodatkowe rzeczy. Mechanik zasugerował wymianę silnika na sprawny używany. Biorąc pod uwagę przebieg mojej hondy (140k) pomysł nie wydaje się zły. Sama przekładka silnika "tylko" 1500zł.
Czy ktoś z Was stawał przed podobny dylematem? Czy ktoś ma może doświadczenia z tematem skrzyni biegów w Varadero?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Nie rozumiem, wcześniej szarpał na wszystkich biegach a najbardziej na dwójce. A teraz co ?
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
- Imię: Karol
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 2005
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
W momencie gdy objawy się nasiliły, dało się bezsprzecznie odczuć że problem jest tylko na drugim biegu =)