Podniesienie na trójkątach
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 21
- Rejestracja: pt sie 20, 2021 10:37 am
- Imię: Krzychu
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Opolskie
Podniesienie na trójkątach
Witam wszystkich. Od trzech tygodni jestem posiadaczem Varadero 1000. Zanim zrobi sie cieplej chciałbym kilka rzeczy porobic więc mam pytanie odnośnie podniesienia wiadra na trójkątach. Poprzedni właściciel obniżył moto pod siebie a ja z racji tego , że mam prawie dwa metry chciałbym honde podnieść. Przy zakupie dostałem oryginalny zestaw który ma troch podniesć moto. Czy jak postawie moto na stopce centralnej bede w stanie to zrobić samemu czy napotkam jakieś problemy ?
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Podniesienie na trójkątach
Trzeba będzie zdemontować tylko koło i będziesz miał dostęp do trójkąta. Nie będzie może super wygodnie, ale spokojnie dasz radę. Ja w zeszłym roku w ten sposób (na stopce centralnej) wymieniłem łożyska wahacza i amortyzator.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 21
- Rejestracja: pt sie 20, 2021 10:37 am
- Imię: Krzychu
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Opolskie
Re: Podniesienie na trójkątach
Dzieki panie kolego za szybką odpowiedz. Teraz szybko po piwko i do garażu 

-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 21
- Rejestracja: pt sie 20, 2021 10:37 am
- Imię: Krzychu
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Opolskie
Re: Podniesienie na trójkątach
I jeszcze tak na marginesie. Czy jest to prawda że po podniesieniu bądz opuszczeniu moto na trójkątach trzeba też ustawić kąt przedniego zawieszenia ? Takie info dostałem jakiś czas temu od goscia który jezdził wiaderkiem swojego czasu. Prawda to ??
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Podniesienie na trójkątach
Na moje, to w przednim zawieszeniu nie ma nic do ustawiania. Rozbierałem je przynajmniej kilkanaście razy i o niczym takim mi nie wiadomo.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 166
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl sd02 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: warszawa
Re: Podniesienie na trójkątach
Nie trzeba demontować koła. Ale trzeba coś pod nie podłożyć, po odkręceniu trójkątów koło opadniezalmen3 pisze:Trzeba będzie zdemontować tylko koło i będziesz miał dostęp do trójkąta. Nie będzie może super wygodnie, ale spokojnie dasz radę. Ja w zeszłym roku w ten sposób (na stopce centralnej) wymieniłem łożyska wahacza i amortyzator.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 21
- Rejestracja: pt sie 20, 2021 10:37 am
- Imię: Krzychu
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Opolskie
Re: Podniesienie na trójkątach
Dzieki panowie za info. Jutro biore sie do roboty. Pozdro 

-
- Rekrut
- Posty: 37
- Rejestracja: ndz gru 18, 2011 10:16 pm
- Imię: Zbigniew
- Marka motocykla: Xl 1000
- Model: Sd01
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Prabuty/Kwidzyn
Re: Podniesienie na trójkątach
Potwierdzam nie trzeba ściągnąć koła, jeżeli założysz trójkąty od Varadero Sd01 będzie wyżej 

-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Podniesienie na trójkątach
Odkręcasz śruby przy trójkątach i nic więcej. Jeśli stopka boczna była skracana to masz problem.rawablus pisze:Witam wszystkich. Od trzech tygodni jestem posiadaczem Varadero 1000. Zanim zrobi sie cieplej chciałbym kilka rzeczy porobic więc mam pytanie odnośnie podniesienia wiadra na trójkątach. Poprzedni właściciel obniżył moto pod siebie a ja z racji tego , że mam prawie dwa metry chciałbym honde podnieść. Przy zakupie dostałem oryginalny zestaw który ma troch podniesć moto. Czy jak postawie moto na stopce centralnej bede w stanie to zrobić samemu czy napotkam jakieś problemy ?
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Podniesienie na trójkątach
No widzicie Panowie, jak to się człowiek całe życie uczy... ja odkręcałem koło
Może dlatego, że i tak wywalałem całe zawieszenie i po prostu nie pomyślałem, że trójkąty są dostępne bez zdejmowania koła. Mea culpa 


Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Podniesienie na trójkątach
To ma też dobre strony, wahacz jest dużo lżejszy, można sprawdzić stan łożysk i uszczelniaczy. 

- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Podniesienie na trójkątach
W zasadzie jedynym możliwym sposobem zmiany kąta przedniego zawieszenia jest wypuszczenie lag ponad górną półkę. Jeśli ktoś obniżał tylny zawias, to może i opuścił na przednim. To widać "gołym" okiem. Swoją drogą to ciekawe, czy nieznaczna zmiana osadzenia lag (dajmy na to 3 cm) spowodowałaby znaczące zmiany w geometrii i przekładałaby się na prowadzenie?rawablus pisze:I jeszcze tak na marginesie. Czy jest to prawda że po podniesieniu bądz opuszczeniu moto na trójkątach trzeba też ustawić kąt przedniego zawieszenia ? Takie info dostałem jakiś czas temu od goscia który jezdził wiaderkiem swojego czasu. Prawda to ??
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)
- Bayboos
- Udaje motocyklistę
- Posty: 102
- Rejestracja: wt gru 01, 2020 8:19 pm
- Imię: Mirosław
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000XL
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polska
Re: Podniesienie na trójkątach
Prawdę powiedziawszy obniżenie samego tyłu jest de facto zmianą geometrii przedniego zawieszenia. Tylko obniżenie obu elementów zawieszenia o tą samą wartość pozwala zachować kąty geometrii; ale też nie pozostaje całkowicie bez wpływu na charakter pracy zawieszenia - zarówno przez zmianę geometrii pracy wahacza (czego się nie da za bardzo uniknąć), jak i przez zmniejszenie rozstawu osi (głównie dlatego że przednie koło ląduje bliżej środka ciężkości).Staszek1 pisze: W zasadzie jedynym możliwym sposobem zmiany kąta przedniego zawieszenia jest wypuszczenie lag ponad górną półkę. Jeśli ktoś obniżał tylny zawias, to może i opuścił na przednim. To widać "gołym" okiem. Swoją drogą to ciekawe, czy nieznaczna zmiana osadzenia lag (dajmy na to 3 cm) spowodowałaby znaczące zmiany w geometrii i przekładałaby się na prowadzenie?
Zmiany oczywiście nie są jakieś gigantyczne, z rowerowego jednak doświadczenia spodziewał bym się że samo obniżenie tyłu bardziej się odbije na stabilności i sterowności (kąt główki ramy to parametr dość "wrażliwy") niż "obniżenie równoległe". Przy czym to "odbicie" nie musi być wadą - zwiększenie kąta główki ramy (które następuje w wyniku obniżenia tyłu) zwiększa stabilność jazdy "na wprost", zmniejszając jednocześnie sterowność. Niektórym może się to podobać, innym nie musi. Większość natomiast zapewne tego nie zauważy; a nawet jeśli, to skala zmian nie powinna być jakoś szczególnie trudna do opanowania.
Duży Waran, zgrabna Dominisia. Na razie wystarczy.
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Podniesienie na trójkątach
A to ciekawe. Zdejmij owiewki co byś miał gołą ramę, zawias i z boku spójrz czy przy wpuszczaniu lag w półkę zmienia się kąt główki.
- Bayboos
- Udaje motocyklistę
- Posty: 102
- Rejestracja: wt gru 01, 2020 8:19 pm
- Imię: Mirosław
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000XL
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polska
Re: Podniesienie na trójkątach
Nie bardzo wiem co kolega próbuje przekazać. Zmiana kąta przy opuszczeniu przedniego zawieszenia o kilka cm będzie w zasadzie niezauważalna gołym okiem, więc sugestia "Zdejmij owiewki co byś miał gołą ramę" ma tyle sensu co próba zmierzenia pojemności basenu szklanką. Ale kąt się zmieni, co łatwo można wykazać przez "przesadzenie" - jak zdejmiesz lagi całkowicie i położysz motor na ziemi to zmiana powinna być już dość widoczna; a jak sobie wyobrazisz że ramę z silnikiem można obniżyć poniżej "podłogi" (albo wykopiesz dołek) tak aby to główką ramy dotknąć ziemi, to wszystko będzie oczywiste. Więc tak, "przy wpuszczaniu lag w półkę" kąt główki się zmieni. Nie jest to duża zmiana, ale jest.
Duży Waran, zgrabna Dominisia. Na razie wystarczy.