wymiana oleju w lagach
wymiana oleju w lagach
Witam
Mam pytanko czy w waszych lagach tz. w lewej ladze jest śruba która przykręcona jest do korka u góry i gdzieś na dole , ma jakieś 30-40 cm i przebiego w środku spręzyny - jest to tylko w ladze lewej .Manual pd02 nie ma takiego czegoś no i mówi co by lać do lag W10 po 531 ml do każdej ,ale do tej ze śrubką jak się wleje tyle co do prawej to się od rantu do lustra oleju robi 70-80 mm a nie jak być powinno i w prawej jest 112 mm , a więc nie patrząc na ml. wlałem tak co by i w jednej i w drugiej od krawędzi do lustra oleju było 112 mm .czy zrobiłem tak jak powinno być i po jakiego ta śruba w ladze jest no i dlaczego tylko w jednej ????
Mam pytanko czy w waszych lagach tz. w lewej ladze jest śruba która przykręcona jest do korka u góry i gdzieś na dole , ma jakieś 30-40 cm i przebiego w środku spręzyny - jest to tylko w ladze lewej .Manual pd02 nie ma takiego czegoś no i mówi co by lać do lag W10 po 531 ml do każdej ,ale do tej ze śrubką jak się wleje tyle co do prawej to się od rantu do lustra oleju robi 70-80 mm a nie jak być powinno i w prawej jest 112 mm , a więc nie patrząc na ml. wlałem tak co by i w jednej i w drugiej od krawędzi do lustra oleju było 112 mm .czy zrobiłem tak jak powinno być i po jakiego ta śruba w ladze jest no i dlaczego tylko w jednej ????
a dlaczego w manualu nie ma ani słowa o tej śrubie i o tym że lagi są inne i że ilość oleju ma być inna ? obie lagi były wymyte i olej lany , były pompowane kilka razy i tyle wlazło ani ciut więcej - koleś z serwisu powiedział że jest tam tak zwany ( w lewej ladze) anty nurek system zapobiegający nurkowaniu podczas hamowania ....
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Dogadalismy sie z Rumunem telefonicznie i ponizej napisze co i jak, zeby inni mogli skorzystac w razie czego:
Lewa laga w modelach z ABS ma system antydiv (anty nurek). Posiada ona dwie "komory olejowe", zeby calkowicie oproznic lage z oleju nalezy najpierw wypompowac pierwsza czesc oleju ruchami posuwisto zwrotnymi rury nosnej (wyleci okolo 300 ml), a potem kolejna czesc zawarta w komorze elementu tlumiacego poprzez pompowanie pretem od antynurka (wylatuje wtedy reszta okolo 200 ml). Przy zalewaniu swiezego oleju producent zaleca wlanie do lagi 511 ml i kilkukrotne popompowanie najpierw pretem, potem rura nosna - nastepnie nalezy zmierzyc poziom lustra oleju i dolac troche, badz odlac nadmiar, tak aby poziom tego lustra wyniosl 114 mm od gornej krawedzi rury nosnej (poziom mierzymy przy rurze maksymalnie wcisnietej do wnetrza lagi).
Tyle z tej zagadki
Pozdrawiam
Lewa laga w modelach z ABS ma system antydiv (anty nurek). Posiada ona dwie "komory olejowe", zeby calkowicie oproznic lage z oleju nalezy najpierw wypompowac pierwsza czesc oleju ruchami posuwisto zwrotnymi rury nosnej (wyleci okolo 300 ml), a potem kolejna czesc zawarta w komorze elementu tlumiacego poprzez pompowanie pretem od antynurka (wylatuje wtedy reszta okolo 200 ml). Przy zalewaniu swiezego oleju producent zaleca wlanie do lagi 511 ml i kilkukrotne popompowanie najpierw pretem, potem rura nosna - nastepnie nalezy zmierzyc poziom lustra oleju i dolac troche, badz odlac nadmiar, tak aby poziom tego lustra wyniosl 114 mm od gornej krawedzi rury nosnej (poziom mierzymy przy rurze maksymalnie wcisnietej do wnetrza lagi).
Tyle z tej zagadki
Pozdrawiam
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 18
- Rejestracja: ndz mar 15, 2015 10:32 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Kleosin/Białystok
Re: wymiana oleju w lagach
Nie będę zakładał nowego tematu i podepnę się pod ten. Puścił mi uszczelniacz na lewej ladze i podczas wymiany zauważyłem znaczne uszkodzenie powłoki rury (znaczne przetarcie). Rura kwalifikuje się do wymiany. Posiadam wersję moto z ABS - em z 2006 r. Moje pytanie jest takie. Czy to jest rura i bebechy lewej lagi? (tak miałem zamontowane)
Chcę się upewnić bo mam już dosyć tłumaczeń sprzedawcom co i jak. Już drugi raz muszę odesłać rurę do sprzedawcy. Za każdym razem proszę o rurę lewej lagi do wersji z ABS -em, a przysyłają mi prawą. Za każdym razem próbują wciskać, że ich katalogi pokazują takie same rury lub że dopiero od wersji 2007 producent rozróżnia prawą i lewą. Rozmowa ślepego z głuchym. Kupiłem lewą z 2007, przysłali znowu prawą.
A może ja czegoś nie wiem.
Nikt na forum nie rozkręcał lag z abs-em?
Ok. Wszystko jasne. Tak jest jak powinno być. Po wysłaniu zdjęć do sprzedawcy okazało się, że faktycznie takie rury też mają.
a to jest rura prawej lagi?
.Chcę się upewnić bo mam już dosyć tłumaczeń sprzedawcom co i jak. Już drugi raz muszę odesłać rurę do sprzedawcy. Za każdym razem proszę o rurę lewej lagi do wersji z ABS -em, a przysyłają mi prawą. Za każdym razem próbują wciskać, że ich katalogi pokazują takie same rury lub że dopiero od wersji 2007 producent rozróżnia prawą i lewą. Rozmowa ślepego z głuchym. Kupiłem lewą z 2007, przysłali znowu prawą.
A może ja czegoś nie wiem.

Nikt na forum nie rozkręcał lag z abs-em?

Ok. Wszystko jasne. Tak jest jak powinno być. Po wysłaniu zdjęć do sprzedawcy okazało się, że faktycznie takie rury też mają.