Dodatkowe oświetlenie
- endurasek
- Udaje motocyklistę
- Posty: 119
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 7:47 am
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
jesli przelacznikiem swiatel drogowych chcesz zalanczac nowe swiatla to jeden kabel podlanczasz pod mase a drugi podlanczasz pod przewod doprowadzajacy zasilanie do zarowki swiatel drogowych a reszta tak jak na schemacie. A jeszcze jedno czy tobie sie swiatla zalanczaja po przekreceniu stacyjki? ja mam tak ze jak zalanczam zaplon to zara mi swiatla swieca, i akumulator niezle w dupe by dostawal jak bym mial zapuszczac silnik ze dwoma zarowkami po 45w w przodzie jedna w tylw 15w + te dwa potwory. W takim przypadku sugerowal bym zakupic na allegro uklad opóźnionego zalanczania swiateł. Koszt a ja wiem 20zl. (wsumie to idzie samemu zrobic jest to tylko przekaznik+ze dwie diody i chyba tyrystor)Dziala to tak ze podlanczasz to pod akumulator i uklad mierzy napiecie na nim czyli te nasze 12V gdy silnik zapalasz alternator zaczyna dzialac i napiecie w instalacji osiaga napiecie ok 14,4V i uklad zalancza swiatla samoczynnie.
Mam zrobię zdięcia to prześlęZimny pisze:ęPretor pisze:No ja chcę te Helli kupić:
http://www.boxer-motor.com/sklep/produc ... 77cf3f77e1
Miałem jakąś Hellę jutro sprawdzę i dam znać nowe
30 (+)Pod Akku
87 do halogena (to ten sam +)
85 to "mały +" czyli na cienki kabel do sterowania włącznikiem
87 (-) Masa
Uwaga!!! Do halogenów podłączasz mase albo z Akku albo gdzieś z moto.
WAZNE !!! Na kablu + zasilającym złącze 30 musisz postawić bezpiecznik. Ja jestem zwolennikiem bezpieczników płaskich bo są uniwersalne i łatwo dostępne. Rurkowe nie zawsze są na stacji benzynowej.
Jak moje objaśnienia są mało czytelne mogę przedstawić to w formie graficznej.
87 do halogena (to ten sam +)
85 to "mały +" czyli na cienki kabel do sterowania włącznikiem
87 (-) Masa
Uwaga!!! Do halogenów podłączasz mase albo z Akku albo gdzieś z moto.
WAZNE !!! Na kablu + zasilającym złącze 30 musisz postawić bezpiecznik. Ja jestem zwolennikiem bezpieczników płaskich bo są uniwersalne i łatwo dostępne. Rurkowe nie zawsze są na stacji benzynowej.
Jak moje objaśnienia są mało czytelne mogę przedstawić to w formie graficznej.
Dukii, mam doświadczenie z podobnymi lampami, jednak nie jest ono pozytywne.
Jedyne słuszne halogeny produkuje Hella.
Jak chcesz iść w "Taniość" kup Wesem-owskie.
Hella na Allegro jest za podobne pieniądze a jakość światła na drodze bez porównania. Ja mam Hella Micro De + 35W palnik Xenonowy.
Światło jest idealne.
A te wskazane przez Ciebie to szajs i g...no. Może i nieźle oślepia pozostałych kierowców ale rozproszenie światła na drodze jest marne.
Poza tym Hella Micro De uzuskuje duuużo większe kąty świecenia w poziomie. A linia światło-cienia jest bardzo. podkreślam bardzo wyraźnie zaznaczona. Niestety wyroby Chińskie tylko są podobne a ich parametry = się ich cenie.
Poza tym na Alllegro te wskazane przez Ciebie reflektory Dukii, są w cenie od 65 Pln.
Moim zdaniem nie warto.
Jedyne słuszne halogeny produkuje Hella.
Jak chcesz iść w "Taniość" kup Wesem-owskie.
Hella na Allegro jest za podobne pieniądze a jakość światła na drodze bez porównania. Ja mam Hella Micro De + 35W palnik Xenonowy.
Światło jest idealne.
A te wskazane przez Ciebie to szajs i g...no. Może i nieźle oślepia pozostałych kierowców ale rozproszenie światła na drodze jest marne.
Poza tym Hella Micro De uzuskuje duuużo większe kąty świecenia w poziomie. A linia światło-cienia jest bardzo. podkreślam bardzo wyraźnie zaznaczona. Niestety wyroby Chińskie tylko są podobne a ich parametry = się ich cenie.
Poza tym na Alllegro te wskazane przez Ciebie reflektory Dukii, są w cenie od 65 Pln.
Moim zdaniem nie warto.
Bardzo dobry kierunek Dukii.
Tylko pozostaje jeden mały kłopocik: MOCOWANIE.
Ja dorobiłem specjalny stelaż, wysięgnik a halogen zamocowałem wzorując się na Touratech-u. Wymaga to nieco zabawy ale jest OK.
Osobiście zastanawiałem się również nad Wesemem model dedykowany do Fiata CC. Prostokątny 120x50 i hermetyczny. Parametry świecenia porównywalne do Hella. Cena = 1/3.
W Helli bardzo ładnie świeci przetwornica xenonowa.
Polecam takie modyfikacje.
Zanim kupisz Dukii zastanów się nad sposobem mocowania.
Tylko pozostaje jeden mały kłopocik: MOCOWANIE.
Ja dorobiłem specjalny stelaż, wysięgnik a halogen zamocowałem wzorując się na Touratech-u. Wymaga to nieco zabawy ale jest OK.
Osobiście zastanawiałem się również nad Wesemem model dedykowany do Fiata CC. Prostokątny 120x50 i hermetyczny. Parametry świecenia porównywalne do Hella. Cena = 1/3.
W Helli bardzo ładnie świeci przetwornica xenonowa.
Polecam takie modyfikacje.
Zanim kupisz Dukii zastanów się nad sposobem mocowania.
Ja zrezygnowałem z mocowania halogenów na gmolu gdyż będzie to element bardziej wystający od gmola. Gmol jako osłona powinien przyjmować uderzenie przy ew. szlifie a nie halogen. Dodatkowo zapewne halogen wbije się w owiewkę a może i gdzieś dalej.
Dukii jak chcesz to wpadnij do mnie bo ja mam na trampku takie oto światełka i jestem pod wrażeniem
http://www.boxer-motor.com/sklep/produc ... cts_id=271
Dukii jak chcesz to wpadnij do mnie bo ja mam na trampku takie oto światełka i jestem pod wrażeniem
http://www.boxer-motor.com/sklep/produc ... cts_id=271
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"