Klątwa alternatora
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Klątwa alternatora
Dzięki 1suchy1 za miłą propozycje pomocy. Sprawdziłem instalacje i sprawa ma się tak
- spalona kostka obok akumulatora - ta z zabezpieczeniem 30A
- spalona kostka pod bakiem po lewej stronie
pomiary alternatora
ZIMNY SILNIK
OPORNOŚĆ - wyłączony zapłon (pomiar na 2000k i 200 ohm)
2000k 200
- pin 1:2 - 000 - 01,1
- pin 1:3 - 000 - 01,1
- pin 2:3 - 000 - 01,1
NAPIĘCIE - prąd zmienny [v] - 1000 obrxmin
- pin 1:2 - 10,3 v
- pin 1:3 - 20,6 v
- pin 2:3 - 12,7 v
[v] - 3000 obrxmin
- pin 1:2 - 30 v
- pin 1:3 - 60 v
- pin 2:3 - 31 v
CIEPŁY SILNIK
OPORNOŚĆ - wyłączony zapłon (pomiar na 2000k i 200 ohm)
2000k 200
- pin 1:2 - 000 - 01,3
- pin 1:3 - 000 - 01,4
- pin 2:3 - 000 - 01,2
NAPIĘCIE - prąd zmienny [v] - 1000 obrxmin
- pin 1:2 - 11,2 v
- pin 1:3 - 22,1 v
- pin 2:3 - 13,7 v
[v] - 3000 obrxmin
- pin 1:2 - 30 v
- pin 1:3 - 60,4 v
- pin 2:3 - 29,7 v
I jak to Panowie i Panie widzicie?
- spalona kostka obok akumulatora - ta z zabezpieczeniem 30A
- spalona kostka pod bakiem po lewej stronie
pomiary alternatora
ZIMNY SILNIK
OPORNOŚĆ - wyłączony zapłon (pomiar na 2000k i 200 ohm)
2000k 200
- pin 1:2 - 000 - 01,1
- pin 1:3 - 000 - 01,1
- pin 2:3 - 000 - 01,1
NAPIĘCIE - prąd zmienny [v] - 1000 obrxmin
- pin 1:2 - 10,3 v
- pin 1:3 - 20,6 v
- pin 2:3 - 12,7 v
[v] - 3000 obrxmin
- pin 1:2 - 30 v
- pin 1:3 - 60 v
- pin 2:3 - 31 v
CIEPŁY SILNIK
OPORNOŚĆ - wyłączony zapłon (pomiar na 2000k i 200 ohm)
2000k 200
- pin 1:2 - 000 - 01,3
- pin 1:3 - 000 - 01,4
- pin 2:3 - 000 - 01,2
NAPIĘCIE - prąd zmienny [v] - 1000 obrxmin
- pin 1:2 - 11,2 v
- pin 1:3 - 22,1 v
- pin 2:3 - 13,7 v
[v] - 3000 obrxmin
- pin 1:2 - 30 v
- pin 1:3 - 60,4 v
- pin 2:3 - 29,7 v
I jak to Panowie i Panie widzicie?
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2207
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Klątwa alternatora
Moim zdaniem masz uszkodzony alternator - na wszystkich parach powinno być identyczne napięcie lub z minimalną różnicą (do kilku woltów). U mnie wartości były podobne, gdy miałem spalone uzwojenie na dwóch fazach. Ostatnio (mierzone kilka tysięcy km temu) miałem wartości z różnicą do 1-2V.Chaszek16 pisze: NAPIĘCIE - prąd zmienny [v] - 1000 obrxmin
- pin 1:2 - 10,3 v
- pin 1:3 - 20,6 v
- pin 2:3 - 12,7 v
[v] - 3000 obrxmin
- pin 1:2 - 30 v
- pin 1:3 - 60 v
- pin 2:3 - 31 v
(...)
NAPIĘCIE - prąd zmienny [v] - 1000 obrxmin
- pin 1:2 - 11,2 v
- pin 1:3 - 22,1 v
- pin 2:3 - 13,7 v
[v] - 3000 obrxmin
- pin 1:2 - 30 v
- pin 1:3 - 60,4 v
- pin 2:3 - 29,7 v
I jak to Panowie i Panie widzicie?
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 462
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Klątwa alternatora
Tak z ciekawosci sprawdz jeszcze przebicie do masy.
Ale na bank uzwojenie jest do wymiany
Oczywiscie kostke sprawdziles?
Ale na bank uzwojenie jest do wymiany
Oczywiscie kostke sprawdziles?
A w sercu zawsze XL600V
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Klątwa alternatora
W tygodniu alternator idzie do zdemontowania. Postaram się załączyć zdjęcia tego co zastanie mnie po ściągnięciu kapy Kostki sprawdziłem. Jedna kostka koło akumulatora ta czerwona była do uratowania natomiast kostka po lewej stronie motocykla pod bakiem została zdemontowana, a kable zlutowane. Po tym zabiegu pomiary bez zmian.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz lip 06, 2014 8:13 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Klątwa alternatora
podejdź do zakładu co zajmuję się przezwajaniem silników lub energetyką
induktor pożycz i kręcisz miedzy fazowo oraz każdy koniec do masy
rezystancja miernikiem to sobie mnożna ..... to tylko tak ogólnie musiałby być mostek rezystancyjny- miernik elektryczny wykaże ci tylko pewne zwarcie
po napięciach widać że coś nie halo powinno być jak pamiętam 14-28V
zdarzyło mi się że miałem zwarcie na słupku to jest na tym co nawijasz drut / jak się spaliło uzwojenie poprzednie to trzeba wyskrobać do czystego przemyć denaturatem czy czymś i izolację dać miejsca dużo .
2 sprawa dobre masz chłodzenie? -kiedyś walczyłem z tematem a okazało się że regulator parzył objawy jak na fotce płocka
induktor pożycz i kręcisz miedzy fazowo oraz każdy koniec do masy
rezystancja miernikiem to sobie mnożna ..... to tylko tak ogólnie musiałby być mostek rezystancyjny- miernik elektryczny wykaże ci tylko pewne zwarcie
po napięciach widać że coś nie halo powinno być jak pamiętam 14-28V
zdarzyło mi się że miałem zwarcie na słupku to jest na tym co nawijasz drut / jak się spaliło uzwojenie poprzednie to trzeba wyskrobać do czystego przemyć denaturatem czy czymś i izolację dać miejsca dużo .
2 sprawa dobre masz chłodzenie? -kiedyś walczyłem z tematem a okazało się że regulator parzył objawy jak na fotce płocka
yamaha xj900/małe wiadro może kiedyś z dużym sercem
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda + WSK 125
- Model: Varadero
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Re: Klątwa alternatora
Witam
Mam pytanie czy te same problemy alternatora i regulatora będą dotyczyły Varadero 125 -2007r.?
Jeżeli tak to czy w wypadku awarii w trasie będzie można się podratować wpinając zapasowy akumulator a regulator wypiąć? ile km będzie można tak śmignąć wyłączając światła?
Mam pytanie czy te same problemy alternatora i regulatora będą dotyczyły Varadero 125 -2007r.?
Jeżeli tak to czy w wypadku awarii w trasie będzie można się podratować wpinając zapasowy akumulator a regulator wypiąć? ile km będzie można tak śmignąć wyłączając światła?
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Klątwa alternatora
Witam po długiej przerwie.
Alternator sprawdzony u elektryka. Muszę z przykrością oznajmić, że mój alternator też dopadła klątwa
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db0 ... 0a509.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/994 ... 501de.html
Ps. Co ta taśma robi na uzwojeniu(fot-2)?
Alternator sprawdzony u elektryka. Muszę z przykrością oznajmić, że mój alternator też dopadła klątwa
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db0 ... 0a509.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/994 ... 501de.html
Ps. Co ta taśma robi na uzwojeniu(fot-2)?
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda + WSK 125
- Model: Varadero
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Re: Klątwa alternatora
marcinw88 pisze:Witam
Mam pytanie czy te same problemy alternatora i regulatora będą dotyczyły Varadero 125 -2007r.?
Jeżeli tak to czy w wypadku awarii w trasie będzie można się podratować wpinając zapasowy akumulator a regulator wypiąć? ile km będzie można tak śmignąć wyłączając światła?
Chciałem się przypomnieć z tematem.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 12
- Rejestracja: pn cze 16, 2014 7:01 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Tychy
Re: Klątwa alternatora
Proponuje Ci skontaktować sie z gościem co sie zowie GYWER z Gogołowej. Ja osobiście u niego przewijalem stator - facet fachowiec a w jego warsztacie statorow z całej polski - setki. Ma duża wiedzę i dużo robił Viader wiec może Ci powie czy ze 125 tez coś przewijal...marcinw88 pisze:marcinw88 pisze:Witam
Mam pytanie czy te same problemy alternatora i regulatora będą dotyczyły Varadero 125 -2007r.?
Jeżeli tak to czy w wypadku awarii w trasie będzie można się podratować wpinając zapasowy akumulator a regulator wypiąć? ile km będzie można tak śmignąć wyłączając światła?
Chciałem się przypomnieć z tematem.
Pozdrawiam, Suchy
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 66
- Rejestracja: pn cze 29, 2009 8:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: sieradz
Re: Klątwa alternatora
W miejscu w którym jest taśma zbiegają się trzy uzwojenia alternatora a następnie wychodzą na zewnątrz ,taśma trzyma w kupie trzy druty uzwojenia na miejscu przed zalaniem całego alternatora żywicą.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 106
- Rejestracja: czw paź 03, 2013 9:05 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero
- Rocznik: 2000
Re: Klątwa alternatora
Witam .Koledzy podepnę sie pod temat ,u mnie na wolnych obrotach ładowanie jest 14,6v(na swiatłach 14v) a gdy obroty wzrastają to to ładowanie maleje przy 5tyś.obrotów ma około 13,4 v . PYTANIE , Czy mój regulator odchodzi do krainy wiecznych łowów ? (chyba że to coś innego )
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2207
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Klątwa alternatora
Nie jest to przesądzone. Ja z 13.8 zrobiłem 14.5 - masa z silnikiem, kostka "główna", kostka pod bakiem, mostek aku z regulatoremBAJO pisze:Witam .Koledzy podepnę sie pod temat ,u mnie na wolnych obrotach ładowanie jest 14,6v(na swiatłach 14v) a gdy obroty wzrastają to to ładowanie maleje przy 5tyś.obrotów ma około 13,4 v . PYTANIE , Czy mój regulator odchodzi do krainy wiecznych łowów ? (chyba że to coś innego )
Sprawdź jeszcze napięcie na regulatorze (bezpośrednio na kostce).
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 106
- Rejestracja: czw paź 03, 2013 9:05 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero
- Rocznik: 2000
Re: Klątwa alternatora
A tak odnośnie regulatora ,jakiej firmy regulator bedzie lepszy DZE CZY TOURMAX
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2207
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Klątwa alternatora
Jeśli o mnie chodzi to ani z jednym ani z drugim nie miałem do czynienia.
Przejrzyj przy czasie jeszcze ten temat i zobacz, co Varaderowcy kupują do swoich maszyn
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... ?f=4&t=673
Przejrzyj przy czasie jeszcze ten temat i zobacz, co Varaderowcy kupują do swoich maszyn
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... ?f=4&t=673
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 106
- Rejestracja: czw paź 03, 2013 9:05 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero
- Rocznik: 2000
Re: Klątwa alternatora
Witam, wymieniłem regulator na ducati energia i teraz napiecie mam 14.9 v, na swiatłach 14,5 ( na wolnych obrotach) trochę za wysokie ale już nic nie będę z tym robił bo mam dość tematu "ładowania"