Spotkanie tłoka ze świecą

Wiadomość
Autor
kubulus
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 16
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 7:56 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2008

Spotkanie tłoka ze świecą

#1 Post autor: kubulus »

Moje pytanie jest następujące. Jakie mogą być przyczyny uderzenia tłoka w świece zapłonową w Varadero 125?
Nie opiszę jak to się stało bo kupiłem taki motor, teraz go naprawiam jednak chciałbym znać wszelkie przyczyny takiego zjawiska. Wykluczam zbyt długą swiece, bo jest identyczna jak w drugim cylindrze. Silnik pracuje ładnie, równo i cicho, nie ma żadnych drgań, jedynie brak mocy. Kompresja na drugim cylindrze 11 atm. Głowica nie tknięta, wałek rozrzadu, pierscienie, korbowód, łańcuszek, zawory sprawne. Jedynie dziura w tłoku na wysokości świecy i zgnieciona elektroda świecy. Chciałbym znaleźć przyczyne, żebym po załozeniu nowego tłoka nie miał niespodzianek ;)

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Spotkanie tłoka ze świecą

#2 Post autor: janki5 »

Kolego w tłoku jest rysa wgniecenie czy dziura na wylot , trudno uwierzyć że tłok został uszkodzony na tyle żeby spadła kompresja a świeca ma tylko zagiętą elektrodę , kupiłeś taki motor może była jakaś ingerencja z zewnątrz przez otwór na świecę , sam jestem ciekawy co było przyczyną zawory głowica ok świeca przygięta a takie uszkodzenie , sam się "rozpadł" i elemement przygiął świece ???

kubulus
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 16
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 7:56 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2008

Re: Spotkanie tłoka ze świecą

#3 Post autor: kubulus »

W tłoku jest dziura na wylot, tak jakby coś go przebiło. Dziura jest na wysokosci swiecy, głowica nie tknięta.

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Spotkanie tłoka ze świecą

#4 Post autor: janki5 »

To tłumaczy dlaczego kompresja i moc spadła , świeca kompletna jest tylko zagięta , kręciłeś tym silnikiem i nie było kolizji , te viaderko jest chłodzone cieczą czy powietrzem , lata świetlne temu jak miałem forda mondeo 1.8td i szczeliła głowica to płyn wpadający do komory spalania też zrobił mi spustoszenie z tłokiem jest jakaś inna temperatura spalania , nic więcej mi nie przychodzi do głowy , w końcu sobota wieczór. Ciekawy jestem opinii innych.

kubulus
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 16
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 7:56 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2008

Re: Spotkanie tłoka ze świecą

#5 Post autor: kubulus »

Chłodzone, cieczą i powietrzem. Co do kręcenia silnikiem to motor normalnie odpala od strzała i jezdzi z tym, że maksymalnie do 35-40 kmh...

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Spotkanie tłoka ze świecą

#6 Post autor: janki5 »

Zakładasz nowy tłok, głowice daj sprawdzić naprawdę fachowcowi odpowiednie świece , znajdz ten element wyrwany z tłoka no chyba że przez dłuższy czas się po prostu wypalał i powstała dziura , składaj moto i jezdzij , oczywiście podpytaj gdzie się da bo przyczyna jakaś musiała być.

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Spotkanie tłoka ze świecą

#7 Post autor: płock1964 »

kubulus pisze:W tłoku jest dziura na wylot, tak jakby coś go przebiło. Dziura jest na wysokosci swiecy, głowica nie tknięta.
Jedno przychodzi mi na myśl - ktoś założył świecę bez uszczelki ?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

kubulus
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 16
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 7:56 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2008

Re: Spotkanie tłoka ze świecą

#8 Post autor: kubulus »

Wlasnie podkladka tez jest... Chyba, że ktos zalozyl bez podkladki, zakrecil zniszczyl tłok, motor nie odpalil, wyjal swiece, zalozyl nakretke i wlozyl poprawnie. Pod koniec tygodnia bede skladal z nowymi czesciami, jak zloze zakrece wałem recznie, jesli nie bedzie oporow to po prostu uruchomie, jak beda to bede rozbrajal silnik ...

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1488
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Spotkanie tłoka ze świecą

#9 Post autor: melon1968 »

Sprawdź w serwisówce jakie idą świece.

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Spotkanie tłoka ze świecą

#10 Post autor: płock1964 »

kubulus pisze:Wlasnie podkladka tez jest... Chyba, że ktos zalozyl bez podkladki, zakrecil zniszczyl tłok, motor nie odpalil, wyjal swiece, zalozyl nakretke i wlozyl poprawnie. Pod koniec tygodnia bede skladal z nowymi czesciami, jak zloze zakrece wałem recznie, jesli nie bedzie oporow to po prostu uruchomie, jak beda to bede rozbrajal silnik ...
Nie wiem, jak jest w 125, czy świece mają krótki gwint, czy długi ? Jak krótki, to ktoś przez pomyłkę lub nieświadomie założył długą ?
A potem wymienił na starą ?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

kubulus
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 16
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 7:56 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2008

Re: Spotkanie tłoka ze świecą

#11 Post autor: kubulus »

Myślałem nad taką opcją, ale świeca, która była wkręcona, była odpowiednia do modelu i miała zgiętą elektrodę, tak jakby to w nią uderzył tłok...

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Spotkanie tłoka ze świecą

#12 Post autor: płock1964 »

kubulus pisze:Myślałem nad taką opcją, ale świeca, która była wkręcona, była odpowiednia do modelu i miała zgiętą elektrodę, tak jakby to w nią uderzył tłok...
Odpowiedz na pytanie : świeca właściwa do 125 jest krótka czy długa ?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

kubulus
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 16
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 7:56 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2008

Re: Spotkanie tłoka ze świecą

#13 Post autor: kubulus »

Wydaje mi się, że krótka.

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Spotkanie tłoka ze świecą

#14 Post autor: płock1964 »

kubulus pisze:Wydaje mi się, że krótka.
Jak już poskładasz silnik i odpalisz, po przestygnięciu wykręć świecę krótką i wkręć długą, powoli próbuj kręcić silnikiem kluczem.
Jeśli się zatrzyma , to obstawiam scenariusz : ktoś próbował wymienić jedną, uszkodzoną świecę i wkręcił to, co miał pod ręką ( czyli świecę od auta najszybciej ), próbował odpalić i nastąpił zonk. Tylko przy takim jednokrotnym uderzeniu nie powinno od razu zrobić dziury w tłoku ? Czy się mylę ?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Spotkanie tłoka ze świecą

#15 Post autor: płock1964 »

płock1964 pisze:
kubulus pisze:Wydaje mi się, że krótka.
Jak już poskładasz silnik i odpalisz, po przestygnięciu wykręć świecę krótką i wkręć długą, powoli próbuj kręcić silnikiem kluczem.
Jeśli się zatrzyma , to obstawiam scenariusz : ktoś próbował wymienić jedną, uszkodzoną świecę i wkręcił to, co miał pod ręką ( czyli świecę od auta najszybciej ), próbował odpalić i nastąpił zonk. Tylko przy takim jednokrotnym uderzeniu nie powinno od razu zrobić dziury w tłoku ? Czy się mylę ?
Z ciekawości wlazłem do katalogu ngk i uwaga, co podają:

http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-pr ... EH-9/6496/
StandardCR8EH-9
typ:CR8EH-9
Stock No.:5666
Szczegóły
Rozwartość klucza:16,0 mm
Średnica gwintu:10,0 mm
Długość gwintu:12,7+6,3 mm
Odstęp elektrod:0,9 mm
Opornik:entstört, 5 kOhm

No i teraz z lekka zgłupiałem. Widział ktoś dłuższe świece ? w tym rozmiarze ?
Edyta, znalazłem, dłuższe idą do ferrari z napędem hybrydowym :rotfl2: :hystery:
.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”