Regulator napięcia
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 679
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Regulator napięcia
No i stało się - regulator padł. Dobiły go wysokie temperatury w Czarnogórze, ale i tak się cieszę, że nie padł 2tys. km od domu.
Szukam teraz czegoś w zastępstwie, nie chcę kupować używki, bo nie wiem co kupię. Możecie coś doradzić do SD2 2007r.?
Szukam teraz czegoś w zastępstwie, nie chcę kupować używki, bo nie wiem co kupię. Możecie coś doradzić do SD2 2007r.?
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 64
- Rejestracja: ndz paź 09, 2016 6:31 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000VA
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Regulator napięcia
Witam ja ud dłuższego czasu jeżdżę na regulatorze od gościa z Rzeszowa http://www.reg_mot.republika.pl/index.htm i przyznam że niezły regulator trzyma sztywno napięcie, grzeje się bo się grzeje ale nic się puki co nie stało.
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 679
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Regulator napięcia
Problem rozwiązany - wymiana regulatora. Regulator SD02 ma symbol FH008AB. Prąd do 50A. Występuje w wielu motocyklach
HONDA 1000 CBR RR FIREBLADE (SC57/SC59A) 2006/2007
HONDA 1000 CBF 2006/2009
HONDA 1000 CBF ABS 2006/2009
HONDA 250 NSS FORZA EX (MF08) 2005/2007
HONDA 250 NSS FORZA X (MF08) 2005/2007
HONDA 600 CBR RR / ABS (PC40A/PC40E/PC40C/PC40F) 2007/2012
HONDA 700 XL V TRANSALP 2008/2013
HONDA 700 XL V TRANSALP ABS 2008/2013
Różnica jest tylko w końcowych literkach.
Ja zastosowałem od CBF 1000 z symbolem FH008CE
Różnią się długością przewodów i jedną wtyczką, stąd inne oznaczenie modelu CE
Przedłużyłem przewody ( dałem nowe - stare były wyraźnie przegrzane ) wykorzystując stare wtyczki. Niestety konektory japońskie i u nas w sklepach niedostępne - sporo pracy, aby dało sie stare wykorzystać, lutując przewody.
Wszystko wróciło do wartości serwisowych.
Koszt używki w doskonałym stanie z rozbitka po 11k km - 130 zł i kilka zł za przewody. Zaoszczędzone kilkaset zł.
HONDA 1000 CBR RR FIREBLADE (SC57/SC59A) 2006/2007
HONDA 1000 CBF 2006/2009
HONDA 1000 CBF ABS 2006/2009
HONDA 250 NSS FORZA EX (MF08) 2005/2007
HONDA 250 NSS FORZA X (MF08) 2005/2007
HONDA 600 CBR RR / ABS (PC40A/PC40E/PC40C/PC40F) 2007/2012
HONDA 700 XL V TRANSALP 2008/2013
HONDA 700 XL V TRANSALP ABS 2008/2013
Różnica jest tylko w końcowych literkach.
Ja zastosowałem od CBF 1000 z symbolem FH008CE
Różnią się długością przewodów i jedną wtyczką, stąd inne oznaczenie modelu CE
Przedłużyłem przewody ( dałem nowe - stare były wyraźnie przegrzane ) wykorzystując stare wtyczki. Niestety konektory japońskie i u nas w sklepach niedostępne - sporo pracy, aby dało sie stare wykorzystać, lutując przewody.
Wszystko wróciło do wartości serwisowych.
Koszt używki w doskonałym stanie z rozbitka po 11k km - 130 zł i kilka zł za przewody. Zaoszczędzone kilkaset zł.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Regulator napięcia
Konektory bym wywalił i plutował na stałe.Konektory z casem się luzują i zaczyna się wszystko grzać.
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 679
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Regulator napięcia
Wystarczy kontrolować wskazania woltomierza, a to dzięki woltomierzowi wykryłem fakt uszkodzenia regulatora. Wskazania nie zmieniały się ze zmianą obrotów, a wraz z nagrzewaniem się spadały z 13,0 V do 11,9 V. to zmusiło mnie do przyjrzenia się i wykrycia problemu.melon1968 pisze:Konektory bym wywalił i plutował na stałe.Konektory z casem się luzują i zaczyna się wszystko grzać.
A więc montujcie woltomierze, aby sie nie zdziwić w trasie brakiem prądu.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 103
- Rejestracja: pt sie 23, 2013 4:31 pm
- Imię: Krzysztof
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000v
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Śrem
Re: Regulator napięcia
Dokładnie tak Vaaks voltomierz robi robote i trzeba go mieć w zasięgu wzroku
- Załączniki
-
- Photo0424.jpg (167.36 KiB) Przejrzano 11249 razy
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 18
- Rejestracja: wt lis 24, 2015 6:27 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: honda
- Model: Varadero sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Kolbudy
Re: Regulator napięcia
Witam
Podtzuci ktoś lz Was linka do jakiegoś sklepu w sieci z regulatorem firmy Ducati? Szukam i albo już nie ma albo nie umiem szukać. A moze ktoś z Was ma na zbyciu takowy? Wozil na zapas i mu już nie potrzebny... jak co to proszę o kontakt lub info ze stroną.
Podtzuci ktoś lz Was linka do jakiegoś sklepu w sieci z regulatorem firmy Ducati? Szukam i albo już nie ma albo nie umiem szukać. A moze ktoś z Was ma na zbyciu takowy? Wozil na zapas i mu już nie potrzebny... jak co to proszę o kontakt lub info ze stroną.
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 462
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Regulator napięcia
To taki przykład
nie znam sklepu nie znam regulatora :
http://www.grewel-moto.pl/produkty/2752-434400300.aspx
nie znam sklepu nie znam regulatora :
http://www.grewel-moto.pl/produkty/2752-434400300.aspx
A w sercu zawsze XL600V
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 18
- Rejestracja: wt lis 24, 2015 6:27 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: honda
- Model: Varadero sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Kolbudy
Re: Regulator napięcia
Next22 na ten przykład akurat trafiłem. Szkoda, że nie dostępny. Jakby ktoś miał aktualne przykłady to będę wdzięczny. Pytanie czy ktoś wie jaka jest jakość tych regulatorów DZE. Sa droższe od ducati ale czy równie niezawodne jak one czy jak chinszczyzna za 70 pln.
-
- Rekrut
- Posty: 28
- Rejestracja: pt sie 22, 2014 8:03 am
- Imię: Jarek
- Marka motocykla: HONDA
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Re: Regulator napięcia
Kolego co do punktu 2 to chyba nie sa prawidłowe wartości 2,5 A ? to powinny być wielkości rzędu dziesiątych części mA, serwisówka do SD01 podaje MAX 0,1 mA nie wiem jak w innych modelach.płock1964 pisze:BAJO pisze:WITAM, Też mam problem z ładowaniem na swiatłach 11,6 V bez swiateł 12,1 V. Czy przyczyną może być stary akumlator (Ładował sie 6 godzin i miał tylko 12,3 V)
Proszę, weź sobie wydrukuj i sprawdź.
Sprawdzenie obwodu ładowania w moto
1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
- 13,0 - 13,2 V - idź do punktu 2
- poniżej 12,3 V - aku do bani
- 12,3 V - 13,0 - doładować aku
2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna - w aku i do kabla - w moto multimetr)
- poniżej 2,5 A - idź do punktu 4
- powyżej 2,5 A - idź do punktu 3
3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
- poniżej 2,5 A - regulator do wymiany
- powyżej 2,5 A - zwarcie w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch)
4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
- 0,1 - 1,0 oma (20 st. C) - idź do punktu 5
- poza powyższym zakresem - alternator do bani
5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku)
- napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V - USZKODZONY AKU
- sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie - punkt 6
6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku - czerwono/biały z zielonym - napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora - żółty z żółtym - 0,3 - 0,5 oma
c) obwód masy - zielony z masą - powinno być przewodzenie (?)
- wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) - regulator do wymiany
- któraś z powyższych nie halo - przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie.
Autor: zalmen3 by hondavaradero.pl
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 462
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Regulator napięcia
A w sercu zawsze XL600V
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 18
- Rejestracja: wt lis 24, 2015 6:27 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: honda
- Model: Varadero sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Kolbudy
Re: Regulator napięcia
Tylko tu trzeba jak rozumiem dorabiać wtyczkę pod dany motocykl w moim przypadku varadero. A ja szukam regulatora na zapas w razie uszkodzenia mojego podczas jazdy za granicą. Zamówiłem regulator tourmaxa w inter cars ale ten jest bez radiatora i nie wiem jak z chłodzeniem będzie. Nie wiem jak te firmy DZE jakościowo bo cenowo trochę droższe od tourmaxa a mają radiator. W sieci nie za dużo o nich opinii i informacji.
https://4bikes.pl/p/718/145713/dze-regu ... tryka.html
https://4bikes.pl/p/718/145713/dze-regu ... tryka.html
-
- Rekrut
- Posty: 28
- Rejestracja: pt sie 22, 2014 8:03 am
- Imię: Jarek
- Marka motocykla: HONDA
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Re: Regulator napięcia
Kolego to jak awaryjnie to można coś takiego zastosować do podłączenia regulatora:
Link: http://pl.farnell.com/wago/222-412/term ... dp/1300511
A tak w ogóle to w sieci jest dostępnych pełno standardowych złączek elektrycznych kwestia kupienia i zrobienia dwóch kompletów.
Link: http://pl.farnell.com/wago/222-412/term ... dp/1300511
A tak w ogóle to w sieci jest dostępnych pełno standardowych złączek elektrycznych kwestia kupienia i zrobienia dwóch kompletów.
-
- Rekrut
- Posty: 28
- Rejestracja: pt sie 22, 2014 8:03 am
- Imię: Jarek
- Marka motocykla: HONDA
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Re: Regulator napięcia
Alternator przewinięty.
Założony nowy akumulator.
Regulator stary.
Napięcie ładowania 14.08 V drogowe światła i 5k obrotów.
Na wolnych obrotach napięcie 13.66 V.
Na światłach mijania napięcie w okolicach 14.00 14.15 V niezależnie od obrotów.
Też tak macie SD02 2003 r.
Założony nowy akumulator.
Regulator stary.
Napięcie ładowania 14.08 V drogowe światła i 5k obrotów.
Na wolnych obrotach napięcie 13.66 V.
Na światłach mijania napięcie w okolicach 14.00 14.15 V niezależnie od obrotów.
Też tak macie SD02 2003 r.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 64
- Rejestracja: ndz paź 09, 2016 6:31 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000VA
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Regulator napięcia
Witam u mnie sytuacja wygląda tak Varadero SD02 2008r niezależnie od obrotów i załączonych świateł czy nawet z podpiętym tel do ładowania pokazuje woltomierz 13.1 nie ma problemów z odpalaniem ani żadnego resetowania licznika czy coś, mogę to tak zostawić czy nie za bardzo ? zrobiłem już tak ponad 4 tys km