Regulator napięcia
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Nie wiem czy już to sprawdzałeś, ale instrukcja serwisowa mówi tak:
1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
- 13,0 - 13,2 V - idź do punktu 2
- poniżej 12,3 V - aku do bani
- 12,3 V - 13,0 - doładować aku
2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna - w aku i do kabla - w moto multimetr)
- poniżej 2,5 A - idź do punktu 4
- powyżej 2,5 A - idź do punktu 3
3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
- poniżej 2,5 A - regulator do wymiany
- powyżej 2,5 A - zwara w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch)
4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
- 0,1 - 1,0 oma (20 st. C) - idź do punktu 5
- poza powyższym zakresem - alternator do bani
5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku i włączonych długich światłach )
- napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V - USZKODZONY AKU
- sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie - punkt 6
6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku - czerwono/biały z zielonym - napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora - żółty z żółtym - 0,3 - 0,5 oma
c) obwód masy - zielony z masą - powinno być przewodzenie (?)
- wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) - regulator do wymiany
- któraś z powyższych nie halo - przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie
Wiem że wszystko już sprawdzałeś, ale może warto jeszcze raz według tego schematu - u mnie wyszło klapnięte aku (pkt. 5) - ostro się zdziwiłem, bo byłem przekonany, że to regulator.
Pozdrawiam
1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
- 13,0 - 13,2 V - idź do punktu 2
- poniżej 12,3 V - aku do bani
- 12,3 V - 13,0 - doładować aku
2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna - w aku i do kabla - w moto multimetr)
- poniżej 2,5 A - idź do punktu 4
- powyżej 2,5 A - idź do punktu 3
3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
- poniżej 2,5 A - regulator do wymiany
- powyżej 2,5 A - zwara w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch)
4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
- 0,1 - 1,0 oma (20 st. C) - idź do punktu 5
- poza powyższym zakresem - alternator do bani
5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku i włączonych długich światłach )
- napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V - USZKODZONY AKU
- sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie - punkt 6
6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku - czerwono/biały z zielonym - napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora - żółty z żółtym - 0,3 - 0,5 oma
c) obwód masy - zielony z masą - powinno być przewodzenie (?)
- wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) - regulator do wymiany
- któraś z powyższych nie halo - przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie
Wiem że wszystko już sprawdzałeś, ale może warto jeszcze raz według tego schematu - u mnie wyszło klapnięte aku (pkt. 5) - ostro się zdziwiłem, bo byłem przekonany, że to regulator.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt kwie 06, 2012 10:51 pm przez zalmen3, łącznie zmieniany 1 raz.
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
postanowiłem jednak wymienić regler.
po wymianie napięcia ok i do tego nie skaczą.
były:
wolne obroty 14.6v
3000 obrotów 12.8v
5000 obrotów 12.8v
włączone światła:
12.3v,
12.1v,
12.1v
po wymianie:
wolne obroty 14.5v
3000 obr. 14.5v
5000 obr. 14.5v
włączone światła:
13.8v
14.1v
14.1v
czyli jak na razie wszystko ok.
po wymianie napięcia ok i do tego nie skaczą.
były:
wolne obroty 14.6v
3000 obrotów 12.8v
5000 obrotów 12.8v
włączone światła:
12.3v,
12.1v,
12.1v
po wymianie:
wolne obroty 14.5v
3000 obr. 14.5v
5000 obr. 14.5v
włączone światła:
13.8v
14.1v
14.1v
czyli jak na razie wszystko ok.
Pięknie i krok po kroku jak dla dziecka!!Pozdrawiam i szacun!! 8)zalmen3 pisze:Nie wiem czy już to sprawdzałeś, ale instrukcja serwisowa mówi tak:
1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
- 13,0 - 13,2 V - idź do punktu 2
- poniżej 12,3 V - aku do bani
- 12,3 V - 13,0 - doładować aku
2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna - w aku i do kabla - w moto multimetr)
- poniżej 2,5 A - idź do punktu 4
- powyżej 2,5 A - idź do punktu 3
3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
- poniżej 2,5 A - regulator do wymiany
- powyżej 2,5 A - zwara w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch)
4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
- 0,1 - 1,0 oma (20 st. C) - idź do punktu 5
- poza powyższym zakresem - alternator do bani
5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku)
- napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V - USZKODZONY AKU
- sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie - punkt 6
6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku - czerwono/biały z zielonym - napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora - żółty z żółtym - 0,3 - 0,5 oma
c) obwód masy - zielony z masą - powinno być przewodzenie (?)
- wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) - regulator do wymiany
- któraś z powyższych nie halo - przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie
Wiem że wszystko już sprawdzałeś, ale może warto jeszcze raz według tego schematu - u mnie wyszło klapnięte aku (pkt. 5) - ostro się zdziwiłem, bo byłem przekonany, że to regulator.
Pozdrawiam
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
..... wcześniej pisałem że zamontuję woltomierz.
mój typ padł na
http://allegro.pl/woltomierz-motocyklow ... 39730.html
.... Sprzedający "jselektronik "....
polecam w 100%
mój typ padł na
http://allegro.pl/woltomierz-motocyklow ... 39730.html
.... Sprzedający "jselektronik "....
polecam w 100%
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
Sprzedający na allegro "jselektronik "
ma różne wersje.
takie z termometrem też...
http://allegro.pl/woltomierz-motocyklow ... 39766.html
i wiele innych.
ma różne wersje.
takie z termometrem też...
http://allegro.pl/woltomierz-motocyklow ... 39766.html
i wiele innych.
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
ja man zamocowany między zegarami.
jeszcze jedno...
po pierwsze ...
aby pokazywał prawdziwe napięcie akumulatora i ładowania należy podpiąć go do akumulatora.
po drugie...
podpięcie np. do stacyjki daje przekłamania /zaniża napięcie/
ja zastosowałem przekaźnik /podłączyłem do stacyjki/ który po przekręceniu stacyjki podaje prąd pezpośrednio z akumulatora na woltomierz
jeszcze jedno...
po pierwsze ...
aby pokazywał prawdziwe napięcie akumulatora i ładowania należy podpiąć go do akumulatora.
po drugie...
podpięcie np. do stacyjki daje przekłamania /zaniża napięcie/
ja zastosowałem przekaźnik /podłączyłem do stacyjki/ który po przekręceniu stacyjki podaje prąd pezpośrednio z akumulatora na woltomierz
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
napisałem że u gościa "jselektronik"
tu masz aktualny link.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=13033056
tu masz aktualny link.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=13033056
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 260
- Rejestracja: pt paź 12, 2007 8:29 pm
- Lokalizacja: Łomianki
Link jest do gościa od woltomierzy a chodzi mi (jak napisałem) o namiar na firmę która handluje REGULATORAMI NAPIĘCIA DO HONDY VARADERO Z 2005rokuYACCO1 pisze:napisałem że u gościa "jselektronik"
tu masz aktualny link.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=13033056
troszeczkę już jeżdzę