Regulator napięcia
-
- Rekrut
- Posty: 31
- Rejestracja: wt kwie 16, 2019 11:57 am
- Imię: Irek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: Regulator napięcia
Mostek regulator akumulator "-" i "+"
wczesniej koledzy w wątku piszą że można 1V "odzyskać"
wczesniej koledzy w wątku piszą że można 1V "odzyskać"
- janre
- Sympatyk Weteran
- Posty: 23
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2003
Re: Regulator napięcia
U mnie ładowanie na poziomie 13,7 V z włączonymi światłami (włączone na stałe). Wyjąłem bezpiecznik od świateł ten w skrzyneczce bezpieczników i ładowanie pokazało na poziomie 14,3V, Tak więc chyba jest wszystko OK. Chyba, że powinno być 14,3 V z włączonymi światłami mijania.
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Regulator napięcia
Dobrze jest.
-
- Rekrut
- Posty: 27
- Rejestracja: pn kwie 08, 2019 9:41 am
- Imię: Mariusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Regulator napięcia
SD02 2005r ABS - czy ktoś przenosił regulator oraz, czy fabrycznie jest on przed tylnym kołem obok kolektora? Wydaje mi się ,że to nie zbyt dobre miejsce, zwłaszcza pod względem ciepła od samego wydechu?
Druga sprawa ładowanie -13,4-13,7 (po odpaleniu i braku dodatkowych odbiorników). Przy dłuższej jeździe z telefonem pod USB, Nawigacją i grzanymi manetkami różnie wskazuje od 12,9 - 13,4 (wygląda ze manetki sporo ciągną w zależności od mocy grzania) jednak potrafi w trakcie jazdy cały czas pływać i spadać do 12.9-13.5 mimo że obciążenie stałe.
Trzecia sprawa - Aku jest 10Ah AGM - powinien być 18Ah (z 10 moto kupiłem). Wywalić ten akumulator i kupić normalny żelowy 18? Czy za mały akumulator może mieć wpływ na ładowanie (dłuższa jazda spada napięcie -> aku przeładowane? Sam nie wiem )
Druga sprawa ładowanie -13,4-13,7 (po odpaleniu i braku dodatkowych odbiorników). Przy dłuższej jeździe z telefonem pod USB, Nawigacją i grzanymi manetkami różnie wskazuje od 12,9 - 13,4 (wygląda ze manetki sporo ciągną w zależności od mocy grzania) jednak potrafi w trakcie jazdy cały czas pływać i spadać do 12.9-13.5 mimo że obciążenie stałe.
Trzecia sprawa - Aku jest 10Ah AGM - powinien być 18Ah (z 10 moto kupiłem). Wywalić ten akumulator i kupić normalny żelowy 18? Czy za mały akumulator może mieć wpływ na ładowanie (dłuższa jazda spada napięcie -> aku przeładowane? Sam nie wiem )
- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Regulator napięcia
Ad.1
U mnie (2011r.) regulator jest pod prawą tylną owiewką i jest mu tam dobrze
Ad.2
Ładowanie mam podobne do tego o którym piszesz.
Nie wiem, czym je mierzysz, ale prawdopodobnie (skoro w czasie jazdy) jakimś chińskim woltomierzem. Weź pod uwagę jego dokładność
Mój pierwszy kłamał prawie o 0,5 V.
Ad.3
Wywal - kup 18ah.
Wiadro kupiłem z założonym 15ah - rocznym - i niby wszystko działało, ale potrafił kucać przy rozruchu i kasować liczniki. Raz kompletnie uniemożliwił rozruch i wtedy właśnie dopiero zobaczyłem, że ma za małą pojemność i wymieniłem. Problemy ustały. Markowy kwasowy w zupełności wystarcza. Te "niby żelowe" w niższych cenach to żaden bajer - zwykły kwas z dodatkiem czegoś, co "ścina" elektrolit. Do tego w większości przypadków z mocno zaniżonymi parametrami.
Markowy - żelowy akumulator, to już inne koszty.
ps. Zauważyłem, że im cieplej i moto mocniej się nagrzewa, tym bardziej wartość ładowania maleje. Nie jakoś drastycznie, tak o 0,2 - 0,3 V.
U mnie (2011r.) regulator jest pod prawą tylną owiewką i jest mu tam dobrze
Ad.2
Ładowanie mam podobne do tego o którym piszesz.
Nie wiem, czym je mierzysz, ale prawdopodobnie (skoro w czasie jazdy) jakimś chińskim woltomierzem. Weź pod uwagę jego dokładność
Mój pierwszy kłamał prawie o 0,5 V.
Ad.3
Wywal - kup 18ah.
Wiadro kupiłem z założonym 15ah - rocznym - i niby wszystko działało, ale potrafił kucać przy rozruchu i kasować liczniki. Raz kompletnie uniemożliwił rozruch i wtedy właśnie dopiero zobaczyłem, że ma za małą pojemność i wymieniłem. Problemy ustały. Markowy kwasowy w zupełności wystarcza. Te "niby żelowe" w niższych cenach to żaden bajer - zwykły kwas z dodatkiem czegoś, co "ścina" elektrolit. Do tego w większości przypadków z mocno zaniżonymi parametrami.
Markowy - żelowy akumulator, to już inne koszty.
ps. Zauważyłem, że im cieplej i moto mocniej się nagrzewa, tym bardziej wartość ładowania maleje. Nie jakoś drastycznie, tak o 0,2 - 0,3 V.
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Regulator napięcia
Staszek dobrze prawi tylko ja też mam regulator przed tylnym kołem i nic się nie dzieje od 6 lat.Aku. oryginalny ma takie oznaczenie -YTX 20A-BS ,moto z abs.
-
- Rekrut
- Posty: 27
- Rejestracja: pn kwie 08, 2019 9:41 am
- Imię: Mariusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Regulator napięcia
aku objeździło do zimy i idzie do kosza , kupuje to co ma być tylko kręci mi się mnie jeszcze jeden pomysł. Chodzi o to by wsadzić do wiadra litowo jonowy, kupowałem koledze ostatnio do moto i największa zaleta to to ze jest mały, zgrabny, lekki.
Przy takim rozwiązaniu wchodzi mi pod siedzenie komplet gratów (apteczka, narzędzia, zestaw do opon, linki) teraz jest to masakrycznie upchane.
Cena z rabatami wychodzi taniej niż yasua żelowy o.O - Miał ktoś styczność z takim aku w moto?
Co do regulatora, macie jakieś zdjęcia jak to jest poprowadzone pod owiewkę? Voltomierz chiński ale całkiem spoko działa porównując do multimetru błąd wynosi -0.2 wiec jest ok.
Przy takim rozwiązaniu wchodzi mi pod siedzenie komplet gratów (apteczka, narzędzia, zestaw do opon, linki) teraz jest to masakrycznie upchane.
Cena z rabatami wychodzi taniej niż yasua żelowy o.O - Miał ktoś styczność z takim aku w moto?
Co do regulatora, macie jakieś zdjęcia jak to jest poprowadzone pod owiewkę? Voltomierz chiński ale całkiem spoko działa porównując do multimetru błąd wynosi -0.2 wiec jest ok.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Regulator napięcia
Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
- ADAMO16
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 407
- Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Tychy
Re: Regulator napięcia
Odgrzeję kotleta, z uwagi na problem z ładowaniem, rozważam zakup regulatora. Czy ten z linku będzie ok? A może coś innego koledzy montowali?
https://allegro.pl/oferta/regulator-nap ... 0751619961
Akum nowy, żółte kable polutowane. Ładowanie nie przekracza 13,6V, na starym aku było tak samo.
https://allegro.pl/oferta/regulator-nap ... 0751619961
Akum nowy, żółte kable polutowane. Ładowanie nie przekracza 13,6V, na starym aku było tak samo.
Varadero XL 1000 juz jest
Africa Twin byla :-(
Africa Twin byla :-(
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Regulator napięcia
Przecie to norma w viadrze że taka wartość ładowania. A bez świateł ponad 14V ?
- ADAMO16
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 407
- Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Tychy
Re: Regulator napięcia
Pomiarów bez świateł nie robiłem. Jeśli będzie ponad 14 to dam sobie spokój.
No to jeszcze jedno pytanie, w korku podczas upałów przy włączony wentylatorze chłodnicy spada do nawet 12,5.
Oczywiście na wolnych obrotach. Czy tak ma być? Czy tak może być?
No to jeszcze jedno pytanie, w korku podczas upałów przy włączony wentylatorze chłodnicy spada do nawet 12,5.
Oczywiście na wolnych obrotach. Czy tak ma być? Czy tak może być?
Varadero XL 1000 juz jest
Africa Twin byla :-(
Africa Twin byla :-(
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Regulator napięcia
Ja tu nie widzę problemów z regulatorem. Uszkodzenie regulatora zazwyczaj objawia się znacznie wyższymi odchyłkami (często w górę). Skontroluj to co pokazuje Ci kontrolka (bo jak rozumiem dołożyłeś jakiś "miernik"). Może sam pomiar jest błędny w stosunku do tego co jest na akumulatorze. Jeżeli to samo będziesz miał na aku, to ja bym zaczął od sprawdzenia/wyczyszczenia i nasmarowania wszystkich konektorów.
Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
- ADAMO16
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 407
- Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Tychy
Re: Regulator napięcia
Oczywiście mam miernik w kokpicie. Nawet dokładny, różnica co do profesjonalnego miernika wynosi 0,1v.
Jest zima to pościągam plastyki i wszystkie złącza poczyszczę. Mam plan na przyszły rok trochę się pokręcić po Europie, więc staram się przeglądać moto.
Jest zima to pościągam plastyki i wszystkie złącza poczyszczę. Mam plan na przyszły rok trochę się pokręcić po Europie, więc staram się przeglądać moto.
Varadero XL 1000 juz jest
Africa Twin byla :-(
Africa Twin byla :-(
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Regulator napięcia
Zwróć szczególną uwagę na styki przewodów masowych pod śrubą mocującą samego regulatora, często śniedzieją i lubią przez to sprawiać "elektryczne niespodzianki".
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz mar 24, 2019 8:35 pm
- Imię: Tomasz
- Marka motocykla: XL1000
- Model: SD01
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Wyry
Re: Regulator napięcia
Cześć,ADAMO16 pisze:Odgrzeję kotleta, z uwagi na problem z ładowaniem, rozważam zakup regulatora. Czy ten z linku będzie ok? A może coś innego koledzy montowali?
...
Jak zabrakło mi prądu na przy granicy ukraińskiej (za Tarnawą Niżną) zamontowałem coś takiego w SD01.
https://allegro.pl/oferta/yamaha-yzf-r1 ... 1350601094
Jest chyba na mosfecie. Cały się nie zmieścił (jest ogromny) i musiałem zeszlifować trochę radiator, ale i tak nie specjalnie się grzeje. Normalnie jeżdżę z navi, telefonem, czasem odpalam grzane manety. Takie obciążenia nie powinny być żadnym problemem.
Wróciłem o własnych siłach (na pych), bo pomógł mi kolega co był w pobliżu na zlocie Ducati i kupił mi na olx jakiś regulator na szybko. Miał radochę że wyciąga Hondę z opałów, dopóki nie okazało się że regler był Ducati Energia (taki miniaturowy).
Aha, wszystkie złączki do alternatora polutowałem na stałe a połączenie z reglerem zrobiłem na podwójnych złączach śrubowych, a i tak wożę drugi regler "na zapas".
Pozdrawiam T.
Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze.
Albert Einstein
Albert Einstein