PMR na moto
- kam1l_slij
- Udaje motocyklistę
- Posty: 154
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 1:08 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl1000 v2
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Żory
W Radiach CB , należy na kablu zasilającym ( + ) założyć filtr przeciwzakłóceniowy.
Masę lub jak kto woli ( - ) trzeba pociągnąć bezpośrednio z aku.
Należy odizolować radio od elementów ramy ( masy ) - lecz to nie reguła.
Niektóre ( te lepsze filtry ) posiadają dodatkowy kabel ( niebieski ) do podłączenia masy ( w tym przypadku ramy itp. ) wtedy radio może dotykać elementów z masą.
Gorzej sprawa wygląda z podłączeniem anteny. A raczej jej zestrojeniem.
Kilku moich znajomych , którym zakładałem radia chcieli mieć antenę na kufrze.
Uchwyt anteny jest jednocześnie masą , i ( w przypadku samochodu ) cała karoseria jest masą. W motorze wiemy jak jest.
Przy strojeniu anteny cewką ( jeśli SWR jest dalej większy niż 1.1 ) należy skracać kabel co 10 cm.
Masę lub jak kto woli ( - ) trzeba pociągnąć bezpośrednio z aku.
Należy odizolować radio od elementów ramy ( masy ) - lecz to nie reguła.
Niektóre ( te lepsze filtry ) posiadają dodatkowy kabel ( niebieski ) do podłączenia masy ( w tym przypadku ramy itp. ) wtedy radio może dotykać elementów z masą.
Gorzej sprawa wygląda z podłączeniem anteny. A raczej jej zestrojeniem.
Kilku moich znajomych , którym zakładałem radia chcieli mieć antenę na kufrze.
Uchwyt anteny jest jednocześnie masą , i ( w przypadku samochodu ) cała karoseria jest masą. W motorze wiemy jak jest.
Przy strojeniu anteny cewką ( jeśli SWR jest dalej większy niż 1.1 ) należy skracać kabel co 10 cm.