zablokowany hamulec po wymianie klocków
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
- Imię: Julian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
zablokowany hamulec po wymianie klocków
Witam,
Mam problem jak w temacie : po wymianie klockow z tylu i przodu zablokowal sie hamulec przedni. Innymi słowy nie puszcza do końca i kolo cieżko się obraca. Proszę o podpiwiedź jak ustawić hamulec.
Mam problem jak w temacie : po wymianie klockow z tylu i przodu zablokowal sie hamulec przedni. Innymi słowy nie puszcza do końca i kolo cieżko się obraca. Proszę o podpiwiedź jak ustawić hamulec.
Pozdrawiam Julian 

-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 12
- Rejestracja: śr kwie 01, 2015 2:34 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Viadro 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Wrocław
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Dekielek od zbiorniczka zdjąłeś przy wymianie? Jak popchnąłeś tłoczki do środka to płyn pod pokrywką poszedł do góry i może już sie nie mieści.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Powodów może być klika:
-zbyt grube klocki (w przypadku zamienników),
-zbyt dużo płynu hamulcowego w układzie przód lub tył,
-duży rant na tarczach,
-uszczelniacze tłoczków w złym stanie (mało sprężyste).
-zbyt grube klocki (w przypadku zamienników),
-zbyt dużo płynu hamulcowego w układzie przód lub tył,
-duży rant na tarczach,
-uszczelniacze tłoczków w złym stanie (mało sprężyste).
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Tłoczki wyczyściłeś?
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
- Imię: Julian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
No właśnie , nie wyczyściłem
Tarcze nie maja rantu, płynu nie ma za dużo..... wiec zaczne od czyszczenia tłoczków. Jakieś wypróbowane sposoby czyszczenia mają Koledzy ?
...... a tłoczki w stanie "spoczynku" mają być schowane na płasko ze ścianką ?

Tarcze nie maja rantu, płynu nie ma za dużo..... wiec zaczne od czyszczenia tłoczków. Jakieś wypróbowane sposoby czyszczenia mają Koledzy ?
...... a tłoczki w stanie "spoczynku" mają być schowane na płasko ze ścianką ?
Pozdrawiam Julian 

- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Chowają się "na płasko", ale najpierw wyczyść, później wpychaj.JulianK pisze:No właśnie , nie wyczyściłem![]()
Tarcze nie maja rantu, płynu nie ma za dużo..... wiec zaczne od czyszczenia tłoczków. Jakieś wypróbowane sposoby czyszczenia mają Koledzy ?
...... a tłoczki w stanie "spoczynku" mają być schowane na płasko ze ścianką ?
Najlepiej jest je trochę wysunąć i wyczyścić powierzchnię przy użyciu delikatnej szmatki oraz denaturatu (czekasz aż odparuje) lub płynu hamulcowego. Później nakładasz cieniutką warstwę smaru silikonowego, wciskasz tłoczki, wysuwasz i wycierasz to co smar wyciągnie. Proces powielasz do czasu uzyskania czystego smaru.
Po zakończeniu całego procesu należy wytrzeć tłoczki i nałożyć tylko minimalną warstwę smaru, bo ten, jak każdy inny, łapie wszystko co jest w pobliżu.
Przypomniało mi się jeszcze, że warto przesmarować pływaki, bo one też czasem potrafią przytrzymać zacisk w miejscu (wyczyścić gumki w środku/prowadzenia i użyć wazeliny technicznej; smar silikonowy się nie sprawdza w okresie gorącego lata...).
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
- Imię: Julian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Dziękuję za podpowiedź. dzisiaj po pracy zabieram się do czyszczenia. Dopytam jednak... Opisane czyszczenie tłoczkow zrozumiałem .... A pływaki gdzie sie znajdują ? CZy tu chodzi o te mocowania klocków ( gniazdo z jednej strony i ośkę z drugiej strony) ?
Pozdrawiam Julian 

-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 463
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Tak gniazdo i bolec po którym suwa się zacisk.
Tak miejsce gdzie wchodzą klocki też musi być wyczyszczone żeby się klocek nie blokował
Tak miejsce gdzie wchodzą klocki też musi być wyczyszczone żeby się klocek nie blokował
A w sercu zawsze XL600V 

-
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
- Imię: Julian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Ok. Dzisiaj malo czasu miałem, wiec tylko zacząłem. Jutro dalej.
Pozdrawiam Julian 

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Samo smarowanie to jest metoda połowiczna która nie zawsze pomoże. Często w rowkach zacisku, gdzie są montowane gumowe uszczelnienia, pod nimi zbiera się kamień (płyn ham. absorbuje wodę i w momencie jego grzania się tam wytrąca się osad), który dociska gumki do powierzchni tłoczka i go blokuje. Ja zawsze w każdym moto rozbieram hamulce na czynniki pierwsze, czyszczę rowki, czyszczę gumy bo do nich ten osad też się dokleja, polerują tłoczki i dopiero składam taki zestaw na wazelinie bezkwasowej i wszystko chodzi idealnie i nie czuć żadnych oporów na kole. Inna sprawa jest taka że kupiłem nissiny niebieskie do mojego Varadero i są za grube i nie pasują ;/ Więc może też kupiłeś jakieś trefne klocki.
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
- Imię: Julian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Dziękuję za podpowiedzi. Rozebralem na części pierwsze i przeczyścilem. Zamontowalem. Teraz napełnianie i odpowietrzanie. Napełniać strzykawka od dołu czyli odpowietrznikow czy od gory ? Macie Koledzy jakieś wypróbowane i sprawdzone sposoby odpowietrzania ?
Pozdrawiam Julian 

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Weź drugą osobę do pomocy i zasysaj przez odpoiewtrznik płyn strzykawką 

Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
- Imię: Julian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Ok
super pomysł. Jutro mam urlop wiec rano się zabieram do napełniania .

Pozdrawiam Julian 

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Spróbuj jeszcze czegoś takiego
jak już zassiesz płyn strzykawką, uzupełnij zbiorniczek płynem na full, odkręć odpowietrznik i najszybciej jak potrafisz wachluj dźwignią hamulca- płyn po prostu sam się przepompowywuje! Dolewaj do zbiorniczka bo ubywa bardzo szybko. Po czymś takim 3-4 próby klasycznego odpowietrzenia czyli pompujesz wciskasz odkręcasz odpowietrznik etc. i masz zrobione.

Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9