Dzięki za dobre rady trzeba się brać do pracy .janki5 pisze:Witam
Kupiłeś moto w ciemno (tak jak ja hehehe) i same problemy . Też oddawałem dwa razy i tylko kasę brali , tylko u mnie był problem z napinaczami , ale potem rozkopał wszystko i oddał nie działający kręcił też tylko 5-7tyś .Więc sam się zabrałem i się udało .Kolega sebo0000 pomógł mi ustawić rozrząd z tym miałem najwięcej kłopotów , tylko ja jeszcze głowice zrzucałem .
Moto nie ma siły , więc zostaje silnik ,zasilanie (gazniki ) elektryka i w takiej kolejności ja bym to wykluczał .
Sprawdz rozrząd według wskazówek sebo (post kręci do 7tyś) i luzy , wiem że to robiłeś ale zacznij jeszcze raz . No i w tedy zmierz kompresje ( może ten moto nie ma już ducha). Co do kompresji powinna być równa (prawie) na obu cylindrach i zbliżona do 11,5-12 . Jeszcze powinna na zegarze od razu być a nie "dobijać " . I jak będzie Ok to temat silnika zamykasz i już do niego nie wracasz i przechodzisz dalej .
Zostaje niezbyt skomplikowany gaznik.A elektryka to albo fachowiec albo przekładka.
Rozumiem że paliwo leci i pompka działa .
Ale po kolei i pomalu
co jest 5tyś obrotów i koniec szarpie!!
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: śr sie 15, 2012 1:23 pm
- Lokalizacja: wałbrzych
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz wrz 29, 2019 9:38 pm
- Imię: Wojciech
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: co jest 5tyś obrotów i koniec szarpie!!
Witam
mam bardzo podobny problem jak w tym wątku,
varadero z 2001 roku na gaźnikach
na biegu jałowym kreci sie do końca,
na 1 i 2 biegu też,
na 3,4 i 5 powyżej 5 tyś obrotów zaczyna szarpać,
-wymieniłem świece
-pompę paliwa
-czyszczenie i synchro gaźników
-filtr powietrza
-filtr paliwa
to co jeszcze zauważyłem dodatkowo że zaczyna szybciej szarpać gdy jest cieplej na dworzu (powyżej 26 stopni), gdy jest ok 15 jest to też zauważalne ale nieznacznie,
wydawało mi się że to ewidentnie gaźniki ale dałem do czyszczenia i synchronizacji i dalej jest to samo
czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie jeszcze można zajrzeć?
pozdrawiam
Wojtek
mam bardzo podobny problem jak w tym wątku,
varadero z 2001 roku na gaźnikach
na biegu jałowym kreci sie do końca,
na 1 i 2 biegu też,
na 3,4 i 5 powyżej 5 tyś obrotów zaczyna szarpać,
-wymieniłem świece
-pompę paliwa
-czyszczenie i synchro gaźników
-filtr powietrza
-filtr paliwa
to co jeszcze zauważyłem dodatkowo że zaczyna szybciej szarpać gdy jest cieplej na dworzu (powyżej 26 stopni), gdy jest ok 15 jest to też zauważalne ale nieznacznie,
wydawało mi się że to ewidentnie gaźniki ale dałem do czyszczenia i synchronizacji i dalej jest to samo
czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie jeszcze można zajrzeć?
pozdrawiam
Wojtek
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: co jest 5tyś obrotów i koniec szarpie!!
Przed gaźnikami sprawdzałeś zawory?
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 15
- Rejestracja: czw cze 11, 2020 4:28 pm
- Imię: Wojciech
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl1000va
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: co jest 5tyś obrotów i koniec szarpie!!
Kiedyś w jednym z motocykli (duzeV2) miałem podobne objawy,po sprawdzeniu wszystkiego! okazało się ,że jedna z klem akumulatora nie do końca była przykręcona i motocykl przerywał przy pewnej prędkości obrotowej i tylko w czasie jazdy!
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz wrz 29, 2019 9:38 pm
- Imię: Wojciech
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: co jest 5tyś obrotów i koniec szarpie!!
zawory są w kolejce do sprawdzenia, zanim do nich dojdę poradzono mi aby jeszcze raz sprawdzić dopływ paliwa, czy pominąć pompkę paliwa przy pełnym baku zatankowanym do pełna paliwem 98, klemy akumulatora sprawdzone, chce jeszcze podmienić regulator napięcia, jedno czego nie mogę zrozumieć to dlaczego na tą usterkę ma wpływ temperatura powietrza, silnik może być zimny, rozgrzany, objaw jest cały czas ten sam
W
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz wrz 29, 2019 9:38 pm
- Imię: Wojciech
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: co jest 5tyś obrotów i koniec szarpie!!
Pominąłem pompkę paliwa (bypass)
Pominąłem zbiornik (jazda na kroplowce)
Zatankowałem paliwo 98
Podmieniłem regulator napięcia
Bez zmian
Sam już nie wiem czy brakuje mu paliwa czy go zalewa na jednym cylindrze.
Jak odkręcę manetkę do końca to czuć wyraźne rwanie w pracy silnika, ale na niższych biegach (do 4 włącznie) wciąż przyspiesza i kręci się do praktycznie do końca, jednak powyżej 6 tys obr pracuje skokami, jakby na jednym cylindrze się zalewał a po chwili odpalał, poniżej dwa filmy jak to się zachowuje
Praca do 5 tys obrotów, później zaczyna rwać:
https://streamable.com/maf13m
Praca od 5 tys obr w górę:
https://streamable.com/xze229
Pominąłem zbiornik (jazda na kroplowce)
Zatankowałem paliwo 98
Podmieniłem regulator napięcia
Bez zmian
Sam już nie wiem czy brakuje mu paliwa czy go zalewa na jednym cylindrze.
Jak odkręcę manetkę do końca to czuć wyraźne rwanie w pracy silnika, ale na niższych biegach (do 4 włącznie) wciąż przyspiesza i kręci się do praktycznie do końca, jednak powyżej 6 tys obr pracuje skokami, jakby na jednym cylindrze się zalewał a po chwili odpalał, poniżej dwa filmy jak to się zachowuje
Praca do 5 tys obrotów, później zaczyna rwać:
https://streamable.com/maf13m
Praca od 5 tys obr w górę:
https://streamable.com/xze229
W
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: sob lut 09, 2019 9:43 am
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 1999
Re: co jest 5tyś obrotów i koniec szarpie!!
Ewidentnie problem z zapłonem. Miałem identycznie w Shadowce jak poluźnił się przewód + w jednej cewce zapłonowej. Sprawdź cewki, moduły i impulsator.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz wrz 29, 2019 9:38 pm
- Imię: Wojciech
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: co jest 5tyś obrotów i koniec szarpie!!
Wymieniłem przednią cewkę z przewodem i fajką na inną używaną.
Silnik zaczął działać poprawnie, przejechałem ok 100 km, wszystko ok.
Zostawiłem moto na podjeździe na noc.
Następnego dnia ten sam problem wrócił.
Kupiłem nowe cewki z przewodami i podmieniłem fajki.
Przez chwilę było ok, postał dwa dni, problem wrócił.
Sprawdzałem kable przy cewkach, wszystko wydaje się być ok.
Wydawało mi się że już znalazłem usterkę, ale po wymianie obu cewek i powrocie problemu temat wrócił do punktu początkowego.
Chodzi mi jeszcze po głowie podmiana modułu zapłonowego ale nie wiem czy powinienem iść w tą stronę.
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to byłbym wdzięczny za radę.
Pozdrawiam
Wojtek
Silnik zaczął działać poprawnie, przejechałem ok 100 km, wszystko ok.
Zostawiłem moto na podjeździe na noc.
Następnego dnia ten sam problem wrócił.
Kupiłem nowe cewki z przewodami i podmieniłem fajki.
Przez chwilę było ok, postał dwa dni, problem wrócił.
Sprawdzałem kable przy cewkach, wszystko wydaje się być ok.
Wydawało mi się że już znalazłem usterkę, ale po wymianie obu cewek i powrocie problemu temat wrócił do punktu początkowego.
Chodzi mi jeszcze po głowie podmiana modułu zapłonowego ale nie wiem czy powinienem iść w tą stronę.
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to byłbym wdzięczny za radę.
Pozdrawiam
Wojtek
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz wrz 29, 2019 9:38 pm
- Imię: Wojciech
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: co jest 5tyś obrotów i koniec szarpie!!
Witam,
Problem rozwiązany.
Winowajcą były przerwane membrany w gaźniku i dodatkowo brudny filtr powietrza.
Z membranami jest problem bo nie da się ich już kupić (nawet w ASO). Ja kupiłem używki.
Mam nadzieję że ten wpis pomoże komuś z podobnym problemem.
Pozdrawiam
Wojtek
Problem rozwiązany.
Winowajcą były przerwane membrany w gaźniku i dodatkowo brudny filtr powietrza.
Z membranami jest problem bo nie da się ich już kupić (nawet w ASO). Ja kupiłem używki.
Mam nadzieję że ten wpis pomoże komuś z podobnym problemem.
Pozdrawiam
Wojtek
W
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 229
- Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:14 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: co jest 5tyś obrotów i koniec szarpie!!
Ja miałem podobny problem kiedyś w xjocie. Problem u mnie banalny. Sprawdź filtr paliwa. Bo u mnie akurat był za mały przelot, obiawy podobne. Powodzenia
- mack1310
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 460
- Rejestracja: czw lut 22, 2018 8:40 pm
- Imię: Maciej
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO XL / PC 800
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Jarosław
Re:
Czy już opanowałeś temat?cinek pisze:Dzięki za dobre rady trzeba się brać do pracy .janki5 pisze:Witam
Kupiłeś moto w ciemno (tak jak ja hehehe) i same problemy . Też oddawałem dwa razy i tylko kasę brali , tylko u mnie był problem z napinaczami , ale potem rozkopał wszystko i oddał nie działający kręcił też tylko 5-7tyś .Więc sam się zabrałem i się udało .Kolega sebo0000 pomógł mi ustawić rozrząd z tym miałem najwięcej kłopotów , tylko ja jeszcze głowice zrzucałem .
Moto nie ma siły , więc zostaje silnik ,zasilanie (gazniki ) elektryka i w takiej kolejności ja bym to wykluczał .
Sprawdz rozrząd według wskazówek sebo (post kręci do 7tyś) i luzy , wiem że to robiłeś ale zacznij jeszcze raz . No i w tedy zmierz kompresje ( może ten moto nie ma już ducha). Co do kompresji powinna być równa (prawie) na obu cylindrach i zbliżona do 11,5-12 . Jeszcze powinna na zegarze od razu być a nie "dobijać " . I jak będzie Ok to temat silnika zamykasz i już do niego nie wracasz i przechodzisz dalej .
Zostaje niezbyt skomplikowany gaznik.A elektryka to albo fachowiec albo przekładka.
Rozumiem że paliwo leci i pompka działa .
Ale po kolei i pomalu
Może banalne ale proste zasyfione zatkane odpowietrzenie zbiornika...
Czy po jeździe przy otwarciu zbiornika słychać syk podciśnienie?
Czasem głupota a już pół motonga chce się rozkręcać... filtr paliwa nowy?
zawsze zaczynaj od najmniejszej głupoty.
LwG