teraz patrzyłem do serwisówki i studiowałem forum africa twin . Jeżeli chodzi o cewkę to jest to z tylniego cylindra.james pisze:Według schematu, impuls leci właśnie z tego modułu pod lampą i dociera do cewki zapłonowej (nie wiem której) i dalej do przekaźnika pompy paliwa. Proponuję mimo wszystko zajrzeć do serwisówki, być może zauważysz coś jeszcze
cytat z forum AT : "Częstotliwość pracy pompy zależy od ciśnienia. Jest to regulowane mechanicznie w samej pompie. "
kolejny cyt. : "Po pierwsze wyjaśnijmy pracę przekaźnika pompy paliwa, bo tu mogą być niejasności i to nie tyko ty je możesz mieć!
Jak kręcisz rozrusznikiem pompa nie dostaje pełnego (całego) nacięcia / prądu, a jedynie pojedyncze impulsy w takt przeskakującej iskry z tej cewki zapłonowej. Może to być mylące w ocenie przekaźnika porównując go do tradycyjnego!!!
Jak sprawdzić przekaźnik pompy paliwa? Odpal silnik na "obcym podwieszanym" paliwie. Podepnij (na spiętej kostce przekaźnika oczywiście) zamiast pompy paliwa żarówkę 12V/21W Jeśli uruchomisz silnik i będzie pracował na wolnych obrotach / wyższych obrotach - żarówka powinna się świecić. Jeśli nie to udupiony przekaźnik, zakładam, że ja napisałeś przewód sterujący sprawdziłeś.
Przekaźnik pompy jest sterowany z tego punktu co obrotomierz ("kabel ten jest wpięty w cewkę tylnego cylindra (prawa świeca)").
Obrotomierz działa?
Możesz jeszcze podpiąć stroboskop do ustawiania zapłonu pod ten pin na wtyczce. Wtedy masz 100% pewności, że sygnał sterujący z cewki dochodzi do kostki przekaźnika.
Stroboskop musi być specjalnego typu - nie pod przewód WN a pod przerywacz."
Wychodziło by na to , że gdyby moduł źle podawał sygnał na cewkę tylnego cylindra to coś musiało by się dziać w tylnym cylindrze . A to dziwne bo viadro pracuje równo. Przekaźnika moim zdaniem nie trzeba sprawdzać bo on działa. A kur... sam już nie wiem .