Układ hamulcowy

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
matusz82
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 327
Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Czyżowice

Układ hamulcowy

#1 Post autor: matusz82 »

Witam.
Rozpocząłem wczoraj zimowy gruntowny przegląd moto po zakupie. Ściągnąłem wszystkie plastiki i zbiornik. Zauważyłem niepokojące braki w układzie hamulcowym widoczne na zdjęciach:

Obrazek

Powinien tam być chyba jeszcze jeden przewód hamulcowy. Tylko nie wiem gdzie ma być podłączony. Tak wyglądają podłączenia pompy tylnego hamulca:

Obrazek

Sprawdzę jeszcze w dokładnie serwisówce jak wygląda układ hamulcowy może coś znajdę. Ale proszę o jakąś fachową opinię.

Awatar użytkownika
matusz82
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 327
Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Czyżowice

#2 Post autor: matusz82 »

Coś zmaściłem ze zdjęciami :(

Awatar użytkownika
matusz82
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 327
Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Czyżowice

#3 Post autor: matusz82 »

Może teraz się wyświetli
Obrazek

Awatar użytkownika
matusz82
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 327
Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Czyżowice

#4 Post autor: matusz82 »

No i jeszcze drugie zdjęcie
Obrazek

Awatar użytkownika
Bieniu
Uczy się jeździć
Posty: 82
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 12:23 pm
Lokalizacja: Leżajsk

#5 Post autor: Bieniu »

Obrazek

Tak wygląda u mnie
o ile się nie mylę to brakuje węża od nożnego hamulca. Więc jak hamujesz ręcznym hamulcem to hamują ci dwa małe tłoczki z tyłu +przód a jak hamujesz nożnym hamulcem to hamuje ci tylko z przodu po jednym tłoczku a tylni duży środkowy tłoczek nie pracuje. Łatwo to sprawdzić, postaw Vare na centralnej stopie i wciśnij nożny hamulec i spróbuj kołem przekręcić. a gdzie co się podłącza to nie pamiętam, więc jak coś to dopiero jutro luknę jak mam u siebie :)
Co zaszkodziło, to nauczyło :D

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#6 Post autor: zalmen3 »

Odpowiedz jest prosta - ktos "wylaczyl" w Twoim motocyklu dzialanie ukladu dual CBS, w taki sposob, zeby przy wcisnieci klamki hamulca recznego, pompa umieszczona przy lewym przednim zacisku nie uruchamiala tylnego zacisku hamulcowego (srodkowego tloczka). Zrobil to w najprostszy znany sposob - zdemontowal przewod hamulcowy przenoszacy cisnienie wytworzone w pompie od duala na tylny zacisk i zaslepil wszystko srubami.
Pytanie po co? No ja widze trzy powody:
- chec robienia stoppie
- chec palenia gumy
- chec rozdzielenia ukladow aby podczas jazd w terenie moc hamowac tylko jednym kolem (do wyboru tylem lub przodem).
Jak przywrocic do stanu oryginalnego? To proste, trzeba zlokalizowac w ktorym miejscu jest uklad zaslepiony "z drugiej strony" zakupic odpowiedni przewod hamulcowy, uszczelki, sruby, itd. podlaczyc, napelnic plynem i cieszyc sie z posiadania systemu dual (oczywiscie pod warunkiem ze wszystko nie skorodowalo na tyle, ze bedzie trzeba rozbierac i czyscic, ale to wyjdzie po podlaczeniu wszystkiego na nowo).

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
matusz82
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 327
Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Czyżowice

#7 Post autor: matusz82 »

Bieniu pisze:Obrazek

Tak wygląda u mnie
o ile się nie mylę to brakuje węża od nożnego hamulca. Więc jak hamujesz ręcznym hamulcem to hamują ci dwa małe tłoczki z tyłu +przód a jak hamujesz nożnym hamulcem to hamuje ci tylko z przodu po jednym tłoczku a tylni duży środkowy tłoczek nie pracuje. Łatwo to sprawdzić, postaw Vare na centralnej stopie i wciśnij nożny hamulec i spróbuj kołem przekręcić. a gdzie co się podłącza to nie pamiętam, więc jak coś to dopiero jutro luknę jak mam u siebie :)
Najpierw to muszę stopkę centralną sobie kupić (mam taki zamiar). Ale zauważyłem jeszcze jeden brak w układzie hamulcowym. Poślę zdjęcie jak wrócę do domu.

Awatar użytkownika
matusz82
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 327
Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Czyżowice

#8 Post autor: matusz82 »

Po przeanalizowaniu serwisówki widzę, że w moim moto oprócz kilku przewodów hamulcowych brakuje jeszcze chyba zaworu proporcjonalnego. Na poniższym zdjęciu przestrzeń po tym zaworze (i ile to jest zawór jak nie to proszę mnie oświecić). Chyba mocowanie tego elementu też jest ułamane :(.
Obrazek

Zna ktoś przypadek przypadek oderwania się tego elementu? Bo jakoś nie chce mi się wierzyć że to nie jest czyjaś radosna twórczość. Idę zaraz do garażu prześledzić połączenie całego układu. Może jeszcze coś znajdę :|.
Szkoda, że nie zauważyłem tego przy zakupie, na pewno bym więcej utargował :x .

Awatar użytkownika
matusz82
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 327
Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Czyżowice

#9 Post autor: matusz82 »

Sprawdziłem połączenia mojego układu hamulcowego. Schemat zamieszczam poniżej.

Obrazek

W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy przyłącza 1 i 10 są połączone tylko za pośrednictwem zaworu proporcjonalnego?
2. Czy przyłącza 7 oraz 10 są ze sobą połączone (przyłącza z przodu na dolnej półce)?
3. Do czego służy przyłącze 11 w pompie P3?
4. Czy tłoczek pompy P3 tłoczy płyn tylko przez złącze 10 czy także przez 11?
5. Czy przyłącza 13 i 16 uruchamiają dwa zewnętrzne tłoczku w przednich zaciskach ZLP i ZPP?
6. Które tłoczki uruchamiane są przyłączem 1 a które 2 w zacisku ZT?

To na razie tyle. Teraz jestem zmuszony zakupić brakujące podzespoły. Ma ktoś na zbyciu?

Awatar użytkownika
matusz82
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 327
Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Czyżowice

#10 Post autor: matusz82 »

zalmen3 pisze:Odpowiedz jest prosta - ktos "wylaczyl" w Twoim motocyklu dzialanie ukladu dual CBS, w taki sposob, zeby przy wcisnieci klamki hamulca recznego, pompa umieszczona przy lewym przednim zacisku nie uruchamiala tylnego zacisku hamulcowego (srodkowego tloczka). Zrobil to w najprostszy znany sposob - zdemontowal przewod hamulcowy przenoszacy cisnienie wytworzone w pompie od duala na tylny zacisk i zaslepil wszystko srubami.
Pytanie po co? No ja widze trzy powody:
- chec robienia stoppie
- chec palenia gumy
- chec rozdzielenia ukladow aby podczas jazd w terenie moc hamowac tylko jednym kolem (do wyboru tylem lub przodem).
Jak przywrocic do stanu oryginalnego? To proste, trzeba zlokalizowac w ktorym miejscu jest uklad zaslepiony "z drugiej strony" zakupic odpowiedni przewod hamulcowy, uszczelki, sruby, itd. podlaczyc, napelnic plynem i cieszyc sie z posiadania systemu dual (oczywiscie pod warunkiem ze wszystko nie skorodowalo na tyle, ze bedzie trzeba rozbierac i czyscic, ale to wyjdzie po podlaczeniu wszystkiego na nowo).

Pozdrawiam
Kolega zelman3 ma dużo racji. Układ działa tak jak opisał. Przy hamowaniu przodem nie hamuje zacisk z tyłu. Brak połączenia, wyjście pompy duala zaślepione. (Przyczyniło się to do mocnego nurkowania przodu przy hamowaniu ręcznym hamulcem). Przy hamowaniu nożnym hamulcem hamują oba koła. Nie pozostaje mi nic innego jak przywrócic układ do oryginalnego stanu.

smutek
Zapalony motocyklista
Posty: 1424
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
Lokalizacja: warszawa

#11 Post autor: smutek »

matusz82 pisze:
zalmen3 pisze:Odpowiedz jest prosta - ktos "wylaczyl" w Twoim motocyklu dzialanie ukladu dual CBS, w taki sposob, zeby przy wcisnieci klamki hamulca recznego, pompa umieszczona przy lewym przednim zacisku nie uruchamiala tylnego zacisku hamulcowego (srodkowego tloczka). Zrobil to w najprostszy znany sposob - zdemontowal przewod hamulcowy przenoszacy cisnienie wytworzone w pompie od duala na tylny zacisk i zaslepil wszystko srubami.
Pytanie po co? No ja widze trzy powody:
- chec robienia stoppie
- chec palenia gumy
- chec rozdzielenia ukladow aby podczas jazd w terenie moc hamowac tylko jednym kolem (do wyboru tylem lub przodem).
Jak przywrocic do stanu oryginalnego? To proste, trzeba zlokalizowac w ktorym miejscu jest uklad zaslepiony "z drugiej strony" zakupic odpowiedni przewod hamulcowy, uszczelki, sruby, itd. podlaczyc, napelnic plynem i cieszyc sie z posiadania systemu dual (oczywiscie pod warunkiem ze wszystko nie skorodowalo na tyle, ze bedzie trzeba rozbierac i czyscic, ale to wyjdzie po podlaczeniu wszystkiego na nowo).

Pozdrawiam
Kolega zelman3 ma dużo racji. Układ działa tak jak opisał. Przy hamowaniu przodem nie hamuje zacisk z tyłu. Brak połączenia, wyjście pompy duala zaślepione. (Przyczyniło się to do mocnego nurkowania przodu przy hamowaniu ręcznym hamulcem). Przy hamowaniu nożnym hamulcem hamują oba koła. Nie pozostaje mi nic innego jak przywrócic układ do oryginalnego stanu.
A ja bym tak zostawił . Jak będziesz chciał wjechać w piach to będziesz się wk...wiał ,że chamuje ci przednie koło
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz

Awatar użytkownika
matusz82
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 327
Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Czyżowice

#12 Post autor: matusz82 »

Tylko przy naciskaniu przedniego hamulca hamuje mi tylko przód, a przy naciskaniu tylnego oba koła. Takie rozwiązanie na piach niezbyt satysfakcjonujące. Zablokowane jest działanie pompy przy lewym zacisku przez to nie hamują wszystkie tłoczki tylnego zacisku. Jak ktoś zna odpowiedź na moje wcześniejsze pytania to miałbym już chyba pełny obraz działania układu hamulcowego.

Awatar użytkownika
roadrunner
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
Lokalizacja: Lubartów, Warszawa

#13 Post autor: roadrunner »

Z całą pewnością brakuje zaworu i "wyprute" są przewody prowadzące do zaworu, obawiam się że czeka Cię nie mały wydatek... Musiałbym rozebrać motocykl żeby prześedzić co gdzie powinno być podłączone, ale zacisk 10 przy pompie CBS, chyba prowadzi właśnie do zaworu rozdzielającego...
Never ride faster, than your guardian angel can fly...

lotnik
Udaje motocyklistę
Posty: 167
Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:09 pm
Lokalizacja: Lublin

#14 Post autor: lotnik »

ten zawór kosztuje coś koło 1500-1700zł

Wojtasso
Udaje motocyklistę
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 03, 2010 12:51 pm
Lokalizacja: Ostrowice/Rzeszów

#15 Post autor: Wojtasso »

lotnik pisze:ten zawór kosztuje coś koło 1500-1700zł
Sprawdziłem na motorista.pl i tyle kosztuje. Masakra.
CPL(A)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”