Mocowanie
-
- Rekrut
- Posty: 29
- Rejestracja: czw mar 14, 2019 7:47 am
- Imię: Sławek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2005
Mocowanie
Witam, mam taki problem. w zaznaczonym na foto miejscu uszkodzony mam gwint. Czy to jest element wymienny? Dzięki za odpowiedź.
- Załączniki
-
- InkedCRANKCASE-Honda-MOTO-1000-VARADERO-2005-XL1000V5-E__1300_LI_Moment.jpg (172.62 KiB) Przejrzano 4714 razy
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Mocowanie
Kupujesz zestaw helicoil o odpowiednim gwincie i masz mocniejsze niż oryginał.Czaszka pisze:Witam, mam taki problem. w zaznaczonym na foto miejscu uszkodzony mam gwint. Czy to jest element wymienny? Dzięki za odpowiedź.
Np: https://www.youtube.com/watch?v=1td6mURKjlg
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Mocowanie
Jak w ten otwór przykręcasz gmola to oryginalne śruby są za krótkie i niszczą gwint.Czaszka pisze:Witam, mam taki problem. w zaznaczonym na foto miejscu uszkodzony mam gwint. Czy to jest element wymienny? Dzięki za odpowiedź.
Potrzebny gwintownik długi 10x1.5{chyba,nie pamiętam} i dłuższe śruby w klasie co najmniej 10,9.Koledze to robiłem i było ok. Tam jest ok. 15mm gwinta.
-
- Rekrut
- Posty: 29
- Rejestracja: czw mar 14, 2019 7:47 am
- Imię: Sławek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2005
Re: Mocowanie
No właśnie na oryginałach były przykręcone, zdjąłem do malowania i lipa. Gwint to m10x1,25. Śruba bez gmola wchodzi ale jest problem zdobyć dłuższą śrubę.melon1968 pisze:Jak w ten otwór przykręcasz gmola to oryginalne śruby są za krótkie i niszczą gwint.Czaszka pisze:Witam, mam taki problem. w zaznaczonym na foto miejscu uszkodzony mam gwint. Czy to jest element wymienny? Dzięki za odpowiedź.
Potrzebny gwintownik długi 10x1.5{chyba,nie pamiętam} i dłuższe śruby w klasie co najmniej 10,9.Koledze to robiłem i było ok. Tam jest ok. 15mm gwinta.
Jak to się mówi nie ruszasz nie masz kłopotów

- pawkg
- Sympatyk Weteran
- Posty: 568
- Rejestracja: śr cze 08, 2016 10:14 am
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: BMW
- Model: R1200GS Adventure
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Ptaszków
Re: Mocowanie
oryginalna kontra ta, którą dostałem wraz z gmolami.
- Załączniki
-
- śruby.jpg (2.4 MiB) Przejrzano 4677 razy
Kymco Agility 50/80 > Honda Varadero XL125 > Honda Varadero XL1000 > BMW R1200GS ADV
-
- Rekrut
- Posty: 29
- Rejestracja: czw mar 14, 2019 7:47 am
- Imię: Sławek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2005
Re: Mocowanie
Możesz podać wymiary?pawkg pisze:oryginalna kontra ta, którą dostałem wraz z gmolami.
- pawkg
- Sympatyk Weteran
- Posty: 568
- Rejestracja: śr cze 08, 2016 10:14 am
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: BMW
- Model: R1200GS Adventure
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Ptaszków
Re: Mocowanie
Tak mogę, ale po południu jak wrócę do domu. Choć powiem Ci, że te dłuższe co dostałem z gmolami postanowiłem też wymienić na ... jeszcze dłuższe. Dokonałem pomiarów głębokości otworu (uwaga jest przelotowy) plus grubość podstawki gmola i zakupiłem dwie śruby o takich parametrach M10x1,25x120 klasy 10.9 Musisz podłożyć dodatkowe podkładki pod główkę śruby i pod gmola bo otwór pomimo, że przelotowy to na samym końcu, albo nie "dogwintowany", albo zwężający się na końcu, a tym samym wkręcając śrubę do końca niszczy się jej początkowe zwoje gwintu.
Kymco Agility 50/80 > Honda Varadero XL125 > Honda Varadero XL1000 > BMW R1200GS ADV