Zawieszenie przód
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: wt maja 04, 2021 10:42 am
- Imię: Sławek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2007
Zawieszenie przód
Witam. Varadero 1000 ABS 2007. Pytanie, mam nadzieję, że nie głupie:) . Lagi przód, czy lekki luz jest normalny? Koło w powietrzu, ruszjąc za doły lag wzdłuż motocykla. Ewidentnie jest minimalny luz na lagach.
Znalazłem gdzieś, że to normalne. Ale wolę być pewien. Z góry dzięki.
Znalazłem gdzieś, że to normalne. Ale wolę być pewien. Z góry dzięki.
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Zawieszenie przód
Nie powinno być żadnego luzu. Mały szybko zrobi się większy i prowadzenie będzie mniej pewne czy precyzyjne. Do tego może dojść do nadmiernego zużywania się części składowych lag. Możliwe, że masz do wymiany tuleje ślizgowe. Proponuję zainwestować w oryginały, akcesoryjne często nie pasują i szybko się zużywają, a podczas ich montażu przez niedopasowanie wymiarów mogą uszkodzić gniazda w goleniach. Wymieniać należy parami, zarówno w ladze (górna i dolna), jak i lewa strona i prawa.
Robota prosta, niewiele można zepsuć, a daje spokój na długi czas. Warto od razu wymienić olej i uszczelniacze.
W wersji z ABS lewa laga jest trochę bardziej skomplikowana niż prawa przez antynurka, ale spokojnie do ogarnięcia.
Możliwe też, że wyrobione są łożyska główki ramy, ale tutaj luz będzie wyczuwalny w też na samej główce. Warto żeby jedna osoba poruszała za końcówki lag a druga przyłożyła rękę do główki żeby wyczuć czy luz pochodzi stamtąd. Jeżeli tak, to z kolei będzie trzeba się zmierzyć z wymianą łożysk główki ramy.
Kwestia co jest do roboty obije się o odpowiednią diagnostykę problemu.
Robota prosta, niewiele można zepsuć, a daje spokój na długi czas. Warto od razu wymienić olej i uszczelniacze.
W wersji z ABS lewa laga jest trochę bardziej skomplikowana niż prawa przez antynurka, ale spokojnie do ogarnięcia.
Możliwe też, że wyrobione są łożyska główki ramy, ale tutaj luz będzie wyczuwalny w też na samej główce. Warto żeby jedna osoba poruszała za końcówki lag a druga przyłożyła rękę do główki żeby wyczuć czy luz pochodzi stamtąd. Jeżeli tak, to z kolei będzie trzeba się zmierzyć z wymianą łożysk główki ramy.
Kwestia co jest do roboty obije się o odpowiednią diagnostykę problemu.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: wt maja 04, 2021 10:42 am
- Imię: Sławek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2007
Re: Zawieszenie przód
Dzięki za odp. Też tak myślałem, luzy niedopuszczalne. Ale myślę koło wisi, lagi rozciągnie,
może i stąd luz. Części zamówione, oczywiście OEM. Zrobię oczywiście kompleksowo. Pozdrawiam.
może i stąd luz. Części zamówione, oczywiście OEM. Zrobię oczywiście kompleksowo. Pozdrawiam.
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Zawieszenie przód
Po złożeniu wszystkiego sprawdż luzy. 

-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: wt maja 04, 2021 10:42 am
- Imię: Sławek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2007
Re: Zawieszenie przód
Witam. Zrobione, wszystko ok.
Ale kolejne pytanie. Czy sprężyny we wszystkich modelach powinny być gęstym zwojem w dół?
Mam 2007 rok ABS z nowymi zegarami, jeśli to pomoże określić model. Ja miałem ciasny zwój u góry w obydwu lagach. Odwróciłem je, ale mam wrażenie ,że zawias jest twardszy w normalnym cyklu pracy ( normalny asfalt z małymi nierównościami). I praktycznie nie widzę aby zawias pracował w czasie jazdy, choć czuje nierównościami na kierownicy. Natomiast przy większych nierównościach czy hamowaniu oczywiście pracuje prawidłowo.
Wiem, że na razie czerpię tylko wiedzę z forum, ale Varadero mam od nie dawna i poznaję ten motocykl. Mam nadzieję spłacić dług w przyszłości.
Ale kolejne pytanie. Czy sprężyny we wszystkich modelach powinny być gęstym zwojem w dół?
Mam 2007 rok ABS z nowymi zegarami, jeśli to pomoże określić model. Ja miałem ciasny zwój u góry w obydwu lagach. Odwróciłem je, ale mam wrażenie ,że zawias jest twardszy w normalnym cyklu pracy ( normalny asfalt z małymi nierównościami). I praktycznie nie widzę aby zawias pracował w czasie jazdy, choć czuje nierównościami na kierownicy. Natomiast przy większych nierównościach czy hamowaniu oczywiście pracuje prawidłowo.
Wiem, że na razie czerpię tylko wiedzę z forum, ale Varadero mam od nie dawna i poznaję ten motocykl. Mam nadzieję spłacić dług w przyszłości.

- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Zawieszenie przód
Tak jak piszesz idzie gęstym zwojem w dół w obu lagach. W modelu 2007 nie ma zmian w zawieszeniu względem wersji z ABS 2004-2006.
Jeżeli jest za twardo, to możliwe, że masz jakieś akcesoryjne sprężyny, ale tego chyba tak łatwo się nie stwierdzi. Może też być nieodpowiednia ilość oleju - w lagi z ABS leje się go inaczej niż do zwykłych. Dokładnie 538 ml +/- 2,5 do prawej (lustro 103 mm od krawędzi lagi) i 511 ml +/- 2,5 do lewej (lustro 114 mm od krawędzi lagi). Po wlaniu oleju do lewej należy najpierw popompować trochę elementem tłumiącym (ten długi pręt) a potem całą rurą kilka razy, żeby olej wypełnił obie komory i dopiero wtedy mierzyć poziom lustra na wciśniętej rurze. W prawej siłą rzeczy pompujesz tylko rurą.
Jeżeli wszystko powyższe zrobiłeś dobrze to wchodzi trzecia opcja - po prostu poprzednio miałeś za miekko i teraz jest dopiero ok
Jeżeli jest za twardo, to możliwe, że masz jakieś akcesoryjne sprężyny, ale tego chyba tak łatwo się nie stwierdzi. Może też być nieodpowiednia ilość oleju - w lagi z ABS leje się go inaczej niż do zwykłych. Dokładnie 538 ml +/- 2,5 do prawej (lustro 103 mm od krawędzi lagi) i 511 ml +/- 2,5 do lewej (lustro 114 mm od krawędzi lagi). Po wlaniu oleju do lewej należy najpierw popompować trochę elementem tłumiącym (ten długi pręt) a potem całą rurą kilka razy, żeby olej wypełnił obie komory i dopiero wtedy mierzyć poziom lustra na wciśniętej rurze. W prawej siłą rzeczy pompujesz tylko rurą.
Jeżeli wszystko powyższe zrobiłeś dobrze to wchodzi trzecia opcja - po prostu poprzednio miałeś za miekko i teraz jest dopiero ok

Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: wt maja 04, 2021 10:42 am
- Imię: Sławek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2007
Re: Zawieszenie przód
Dzięki za rozwianie wątpliwości. Wszystko oczywiście zrobione jak napisałeś. Ilość i poziomy oleju oczywiście też. Faktycznie może to odczucie do stanu przed wymianą. Polatam zobaczę czy przywyknę. Człowiek zawsze po naprawie ma bardziej wyczulone zmysły czy jest ok.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Zawieszenie przód
SlawekN pisze:Dzięki za rozwianie wątpliwości. Wszystko oczywiście zrobione jak napisałeś. Ilość i poziomy oleju oczywiście też. Faktycznie może to odczucie do stanu przed wymianą. Polatam zobaczę czy przywyknę. Człowiek zawsze po naprawie ma bardziej wyczulone zmysły czy jest ok.
Może zbyt gęsty olej?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: wt maja 04, 2021 10:42 am
- Imię: Sławek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2007
Re: Zawieszenie przód
Wg zaleceń 10W.