FI niech go szlak...
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 17
- Rejestracja: pt lip 05, 2013 5:41 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bartoszyce
FI niech go szlak...
Witam, czy ktos mógłby mi w stanie powiedzieć co do cholery jest z tym FI odpalam moto a ono cały czas mi miga... diabeł wcielony nie mam pojęcia co jest tego przyczyną. Moto zako0nserwowane po zimie odpaliło za pierwszym razem, chwyciło temp i zaczął diabeł migać. Każde info mile widziane. Dziękuje.
Z wyrazami szacunku.
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: FI niech go szlak...
Miga jednostajnie czy jakimś rytmem?Najprościej na początek odłącz akumulator na godzinę.Pewnie nic to nie da ale można spróbować.Komputer serwisowy by się przydał.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 17
- Rejestracja: pt lip 05, 2013 5:41 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bartoszyce
Re: FI niech go szlak...
Witam, cholera miga jednostajnie. Przy zimnym silniku jest ok, gdy złapie temp. zaczyna migacplus nierówno pracuje plus gasnie. Zbiesiło się wiadro strasznie...
Z wyrazami szacunku.
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul
-
- Rekrut
- Posty: 45
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 11:53 am
- Imię: Krzysiek
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 SD02
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Kurów
Re: FI niech go szlak...
Nie mam serwisówki w tym momencie ale chyba były tam opisane kody błędow
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 17
- Rejestracja: pt lip 05, 2013 5:41 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bartoszyce
Re: FI niech go szlak...
Witam,
Diablica miga 8 razy pauza i znowu 8 razy.... nie mam bladego pojęcia i serwisówki......
Diablica miga 8 razy pauza i znowu 8 razy.... nie mam bladego pojęcia i serwisówki......
Z wyrazami szacunku.
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 17
- Rejestracja: pt lip 05, 2013 5:41 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bartoszyce
Re: FI niech go szlak...
Witam znalazłem jedynie to:
Kody dla cbrki 125 2007 (CBR125RW7):
MIL TROUBLESHOOTING
MIL 1 BLINK (MAP SENSOR)
MIL 7 BLINKS (ECT SENSOR)
MIL 8 BLINKS (TP SENSOR)
MIL 9 BLINKS (IAT SENSOR)
MIL 12 BLINKS (INJECTOR)
MIL 21 BLINKS (O 2 SENSOR)
MIL 29 BLINKS (IACV)
MIL 54 BLINKS (BANK ANGLE SENSOR)
....oraz jeszcze to:
XL700V - Translap kody błędów
Lista kodów błędów jakie można odczytać zliczając mignięcia lampki MIL (FI) na desce rozdzielczej XL700V.
(Długie mignięcie - dziesiątki, krótkie - jednostki)
Kod błędu Ilość mignięć Uszkodzenie Objawy / reakcja
1-1 1 za niskie napięcie czujnika MAP (mniej niż 0.2V)
• MAP - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
1-2 1 za wysokie napięcie czujnika MAP (więcej niż 3.9V)
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika MAP
• MAP - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
2-1 2 problem wydajności czujnika MAP
• słaby/brak kontaktu czujnika MAP z wężem podciśnienia
• MAP - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
7-1 7 za niskie napięcie czujnika ECT (mniej niż 0.07V)
• ECT - uszkodzenie czujnika lub obwodu • trudny rozruch przy niskich temp.
• zaprogramowana wartość 90°C
• wentylator chłodnicy włączony
7-2 7 za wysokie napięcie czujnika ECT (więcej niż 4.93V)
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika ECT
• ECT - uszkodzenie czujnika lub obwodu • trudny rozruch przy niskich temp.
• zaprogramowana wartość 90°C
• wentylator chłodnicy włączony
8-1 8 za niskie napięcie czujnika TP (mniej niż 0.3V)
• TP - uszkodzenie czujnika lub obwodu • słabe przyspieszanie silnika
• zaprogramowana wartość 0°
8-2 8 za wysokie napięcie czujnika TP (więcej niż 4.93V)
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika TP
• TP - uszkodzenie czujnika lub obwodu • słabe przyspieszanie silnika
• zaprogramowana wartość 0°
9-1 9 za niskie napięcie czujnika IAT (mniej niż 0.07V)
• IAT - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
• zaprogramowana wartość 25°C
9-2 9 za wysokie napięcie czujnika IAT (więcej niż 4.93V)
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika IAT
• IAT - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
• zaprogramowana wartość 25°C
11-1 11 brak sygnału czujnika VS
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika VS
• VS - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
12-1 12 uszkodzenie tylnego (nr1) wtryskiwacza
• słaby/brak kontaktu złącza wtryskiwacza
• uszkodzenie wtyskiwacza lub obwodu • silnik nie startuje
• wtryskiwacze, pompa paliwa, zapłon wyłączone
13-1 13 uszkodzenie przedniego (nr2) wtryskiwacza
• słaby/brak kontaktu złącza wtryskiwacza
• uszkodzenie wtyskiwacza lub obwodu • silnik nie startuje
• wtryskiwacze, pompa paliwa, zapłon wyłączone
18-1 18 brak sygnału czujnika CMP
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika VS
• VS - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik nie startuje
• wtryskiwacze, pompa paliwa, zapłon wyłączone
19-1 19 brak sygnału czujnika CKP
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika VS
• VS - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik nie startuje
• wtryskiwacze, pompa paliwa, zapłon wyłączone
21-1 21 uszkodzenie czujnika O2
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika O2
• O2 - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
23-1 23 uszkodzenie obwodu grzałki czujnika O2
• słaby/brak kontaktu złącza grzałki czujnika O2
• O2 - uszkodzenie grzałki lub obwodu • silnik pracuje normalnie
29-1 29 uszkodzenie obwodu IACV
• słaby/brak kontaktu złącza IACV
• uszkodzenie IACV lub jego obwodu • silnik gaśnie, problemy z zapaleniem,
kiepska praca na biegu jałowym
33-2 - uszkodzenie EEPROM w ECM
• wadliwy ECM • silnik pracuje normalnie
• nie są przechowywane dane diagnostyki
CKP sensor - Crankshaft Position sensor - Czujnik położenia wału korbowego
CMP sensor - Camshaft Position sensor - Czujnik położenia wałka rozrządu
DTC - Diagnostic Trouble Code - Kody błędów
ECM - Engine Control Module - Moduł kontroli silnika, główny komputer
ECT sensor - Engine Coolant Temperature sensor - Czujnik temperatury płynu chłodniczego silinka
EEPROM - Electrically Erasable Programmable Read Only Memory - Kość nieulotnej pamięci
IACV - Idle Air Control Valve - Zawór kontroli powietrza biegu jałowego
IAT sensor - Intake Air Temperature sensor - Czujnik temperatury powietrza dolotowego
MAP sensor - Manifold Absolute Pressure sensor - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
MIL - Malfunction Indicator Lamp - Lampka błędów na desce rozdzielczej (opisana jako FI)
TP sensor - Throttle Position sensor - Czujnik położenia przepustnicy
VS sensor - Vehicle Speed sensor - Czujnik prędkości motocykla
Dodam tylko że nie jestem mechanikiem, ani tym bardziej elektrykiem jednak część błędów jest podobna i po dyskusji z innymi amatorami dwóch kół może było by to. Dziękuję z góry za jakiekolwiek uwagi.
Jeżeli jest to nie czytelne chętnie wyślę na maile wersję .doc
Kody dla cbrki 125 2007 (CBR125RW7):
MIL TROUBLESHOOTING
MIL 1 BLINK (MAP SENSOR)
MIL 7 BLINKS (ECT SENSOR)
MIL 8 BLINKS (TP SENSOR)
MIL 9 BLINKS (IAT SENSOR)
MIL 12 BLINKS (INJECTOR)
MIL 21 BLINKS (O 2 SENSOR)
MIL 29 BLINKS (IACV)
MIL 54 BLINKS (BANK ANGLE SENSOR)
....oraz jeszcze to:
XL700V - Translap kody błędów
Lista kodów błędów jakie można odczytać zliczając mignięcia lampki MIL (FI) na desce rozdzielczej XL700V.
(Długie mignięcie - dziesiątki, krótkie - jednostki)
Kod błędu Ilość mignięć Uszkodzenie Objawy / reakcja
1-1 1 za niskie napięcie czujnika MAP (mniej niż 0.2V)
• MAP - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
1-2 1 za wysokie napięcie czujnika MAP (więcej niż 3.9V)
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika MAP
• MAP - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
2-1 2 problem wydajności czujnika MAP
• słaby/brak kontaktu czujnika MAP z wężem podciśnienia
• MAP - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
7-1 7 za niskie napięcie czujnika ECT (mniej niż 0.07V)
• ECT - uszkodzenie czujnika lub obwodu • trudny rozruch przy niskich temp.
• zaprogramowana wartość 90°C
• wentylator chłodnicy włączony
7-2 7 za wysokie napięcie czujnika ECT (więcej niż 4.93V)
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika ECT
• ECT - uszkodzenie czujnika lub obwodu • trudny rozruch przy niskich temp.
• zaprogramowana wartość 90°C
• wentylator chłodnicy włączony
8-1 8 za niskie napięcie czujnika TP (mniej niż 0.3V)
• TP - uszkodzenie czujnika lub obwodu • słabe przyspieszanie silnika
• zaprogramowana wartość 0°
8-2 8 za wysokie napięcie czujnika TP (więcej niż 4.93V)
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika TP
• TP - uszkodzenie czujnika lub obwodu • słabe przyspieszanie silnika
• zaprogramowana wartość 0°
9-1 9 za niskie napięcie czujnika IAT (mniej niż 0.07V)
• IAT - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
• zaprogramowana wartość 25°C
9-2 9 za wysokie napięcie czujnika IAT (więcej niż 4.93V)
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika IAT
• IAT - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
• zaprogramowana wartość 25°C
11-1 11 brak sygnału czujnika VS
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika VS
• VS - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
12-1 12 uszkodzenie tylnego (nr1) wtryskiwacza
• słaby/brak kontaktu złącza wtryskiwacza
• uszkodzenie wtyskiwacza lub obwodu • silnik nie startuje
• wtryskiwacze, pompa paliwa, zapłon wyłączone
13-1 13 uszkodzenie przedniego (nr2) wtryskiwacza
• słaby/brak kontaktu złącza wtryskiwacza
• uszkodzenie wtyskiwacza lub obwodu • silnik nie startuje
• wtryskiwacze, pompa paliwa, zapłon wyłączone
18-1 18 brak sygnału czujnika CMP
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika VS
• VS - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik nie startuje
• wtryskiwacze, pompa paliwa, zapłon wyłączone
19-1 19 brak sygnału czujnika CKP
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika VS
• VS - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik nie startuje
• wtryskiwacze, pompa paliwa, zapłon wyłączone
21-1 21 uszkodzenie czujnika O2
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika O2
• O2 - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
23-1 23 uszkodzenie obwodu grzałki czujnika O2
• słaby/brak kontaktu złącza grzałki czujnika O2
• O2 - uszkodzenie grzałki lub obwodu • silnik pracuje normalnie
29-1 29 uszkodzenie obwodu IACV
• słaby/brak kontaktu złącza IACV
• uszkodzenie IACV lub jego obwodu • silnik gaśnie, problemy z zapaleniem,
kiepska praca na biegu jałowym
33-2 - uszkodzenie EEPROM w ECM
• wadliwy ECM • silnik pracuje normalnie
• nie są przechowywane dane diagnostyki
CKP sensor - Crankshaft Position sensor - Czujnik położenia wału korbowego
CMP sensor - Camshaft Position sensor - Czujnik położenia wałka rozrządu
DTC - Diagnostic Trouble Code - Kody błędów
ECM - Engine Control Module - Moduł kontroli silnika, główny komputer
ECT sensor - Engine Coolant Temperature sensor - Czujnik temperatury płynu chłodniczego silinka
EEPROM - Electrically Erasable Programmable Read Only Memory - Kość nieulotnej pamięci
IACV - Idle Air Control Valve - Zawór kontroli powietrza biegu jałowego
IAT sensor - Intake Air Temperature sensor - Czujnik temperatury powietrza dolotowego
MAP sensor - Manifold Absolute Pressure sensor - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
MIL - Malfunction Indicator Lamp - Lampka błędów na desce rozdzielczej (opisana jako FI)
TP sensor - Throttle Position sensor - Czujnik położenia przepustnicy
VS sensor - Vehicle Speed sensor - Czujnik prędkości motocykla
Dodam tylko że nie jestem mechanikiem, ani tym bardziej elektrykiem jednak część błędów jest podobna i po dyskusji z innymi amatorami dwóch kół może było by to. Dziękuję z góry za jakiekolwiek uwagi.
Jeżeli jest to nie czytelne chętnie wyślę na maile wersję .doc
Z wyrazami szacunku.
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: FI niech go szlak...
Co w zimie robiłeś? Sprawdż przewody podciśnieniowe czy wszystko podłączoneazraell76 pisze:Witam, czy ktos mógłby mi w stanie powiedzieć co do cholery jest z tym FI odpalam moto a ono cały czas mi miga... diabeł wcielony nie mam pojęcia co jest tego przyczyną. Moto zako0nserwowane po zimie odpaliło za pierwszym razem, chwyciło temp i zaczął diabeł migać. Każde info mile widziane. Dziękuje.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 17
- Rejestracja: pt lip 05, 2013 5:41 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bartoszyce
Re: FI niech go szlak...
kurde już zgłupiałem do końca jak ten je..................y czujnik wygląda?melon1968 pisze:Co w zimie robiłeś? Sprawdż przewody podciśnieniowe czy wszystko podłączoneazraell76 pisze:Witam, czy ktos mógłby mi w stanie powiedzieć co do cholery jest z tym FI odpalam moto a ono cały czas mi miga... diabeł wcielony nie mam pojęcia co jest tego przyczyną. Moto zako0nserwowane po zimie odpaliło za pierwszym razem, chwyciło temp i zaczął diabeł migać. Każde info mile widziane. Dziękuje.
Z wyrazami szacunku.
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 17
- Rejestracja: pt lip 05, 2013 5:41 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bartoszyce
Re: FI niech go szlak...
przepraszam za język nerwa mamazraell76 pisze:kurde już zgłupiałem do końca jak ten je..................y czujnik wygląda?melon1968 pisze:Co w zimie robiłeś? Sprawdż przewody podciśnieniowe czy wszystko podłączoneazraell76 pisze:Witam, czy ktos mógłby mi w stanie powiedzieć co do cholery jest z tym FI odpalam moto a ono cały czas mi miga... diabeł wcielony nie mam pojęcia co jest tego przyczyną. Moto zako0nserwowane po zimie odpaliło za pierwszym razem, chwyciło temp i zaczął diabeł migać. Każde info mile widziane. Dziękuje.
Z wyrazami szacunku.
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 9
- Rejestracja: pt lut 04, 2022 9:49 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Okolice Wawy
Re: FI niech go szlak...
Hej i jak to się zakończyło? Mam ten sam problem.azraell76 pisze:Witam,
Diablica miga 8 razy pauza i znowu 8 razy.... nie mam bladego pojęcia i serwisówki......
Już wiem. Osiem mignięć dotyczy czujnika położenia przepustnicy.