rama kompozytowa
- Medman
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 466
- Rejestracja: pt sty 02, 2009 11:19 pm
- Lokalizacja: 3miasto
rama kompozytowa
Dostałem dziś propozycję wykonania ramy do Viaderka z kompozytów. Tzn nie ja mam robic komus lecz ktoś może zrobić ją dla mnie i dla chętnych. Może ktoś konkretnie i fachowo wypowiedzieć się w temacie czy warto robić takie cudo i jakie mogą być ewentualne korzyści z takiej ramy ??
Jutro to dziś tyle że jutro !! (Lem)
"Kompozyty - najczęściej stosowane jest włókno węglowe i kevlar. Zwolennicy ram kompozytowych zachwycają się ich wytrzymałością i wagą, oraz wielkimi możliwościami fantazji na etapie projektowania - ramy mają czasami wręcz kosmiczne kształty. Ich dodatkową zaletą jest też wyśmienite tłumienie drgań. Wadą - oczywiście cena. Ramy kompozytowe są także bardziej narażone na uderzenia (np. wybicie dziury w ramie przez gałąź drzewa). "
Jak latasz po lasach, to może i by było potrzebne, bo jest lekka i sztywna. Ale do viadra :? . Ktoś chce Ciebie wydoić :mrgreen: .
Jak latasz po lasach, to może i by było potrzebne, bo jest lekka i sztywna. Ale do viadra :? . Ktoś chce Ciebie wydoić :mrgreen: .
- Medman
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 466
- Rejestracja: pt sty 02, 2009 11:19 pm
- Lokalizacja: 3miasto
Raczej nie chce. To była tylko propozycja zrobienia - miałem sie dowiedzieć czy warto. Jeżeli tak to można by i było rozpocząć produkcję dla klubu. Dlatego zbieram opinie. W grę wchodzi rama, elementy zawieszenia itp. Podobno ma to znacznie wpłynąć na obniżenie środka ciężkości i wagi a co za tym idzie lepsze prowadzenie właśnie na szosie w zakrętach, mniej drgań lepsze przyspieszenie, lepsze własciwości terenowe poprzez zmniejszenie masy całkowitej.
Jutro to dziś tyle że jutro !! (Lem)
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
A ja bym się nad tym zastanowił , bo jeśli kierowalibyśmy się tym ,że kiedyś i tak sprzedamy moto to wszyscy byśmy jeździli golasami , ewentualnie z zestawem koreańskich kufrówkoniu13 pisze:Wydaje mi się że ile by nie kosztowało to nie warto, bo jeśli kiedyś się zdecydujesz na sprzedaż motocykla to nikt tego później nie doceni chyba że gratis dorzucisz lub nie co drożej to znajda się kupcy, ale wiem z doświadczenia że zazwyczaj się nie opłaca.
Ciekawy jestem jaka jest cena tej ramy i o ile jest lżejsza od oryginału .
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
Słuszna uwaga :?marrud pisze:Też jestem zainteresowany ceną, ale jeszcze jedno skromne pytanie - co z numerem ramy, Viadro to nie rower i pasowało by, żeby taki numer był gdzieś widoczny poza aluminiową tabliczką
Ale pewnie ktoś kto zajmuje się produkcją takich wynalazków jest obeznany z formalnościami ...
Panowie bez urazy ale to nie rower tylko 260 kg motocykl. Jak planujecie wykonać testy obciążeniowe, obliczania, sumulacje itd..
Mi to wygląda na porywanie się z motyką na słońce.
Dajcie sobie spokój no chyba, że chcecie się pozabijać w efektowny sposób.
Jeśli macie umiejętności i możliwości to może udało by się zrobić inne owiewki do Viadra na wzór http://www.africanqueens.de/
Mi to wygląda na porywanie się z motyką na słońce.
Dajcie sobie spokój no chyba, że chcecie się pozabijać w efektowny sposób.
Jeśli macie umiejętności i możliwości to może udało by się zrobić inne owiewki do Viadra na wzór http://www.africanqueens.de/
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
No i dupa. Wszystko popsułeś a zapowiadało się obiecującooko pisze:Panowie bez urazy ale to nie rower tylko 260 kg motocykl. Jak planujecie wykonać testy obciążeniowe, obliczania, sumulacje itd..
Mi to wygląda na porywanie się z motyką na słońce.
Dajcie sobie spokój no chyba, że chcecie się pozabijać w efektowny sposób.
Jeśli macie umiejętności i możliwości to może udało by się zrobić inne owiewki do Viadra na wzór http://www.africanqueens.de/



KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
zawsze znajdzie się jakiś twaro stąpający po ziemi realistasmutek pisze:No i dupa. Wszystko popsułeś a zapowiadało się obiecującooko pisze:Panowie bez urazy ale to nie rower tylko 260 kg motocykl. Jak planujecie wykonać testy obciążeniowe, obliczania, sumulacje itd..
Mi to wygląda na porywanie się z motyką na słońce.
Dajcie sobie spokój no chyba, że chcecie się pozabijać w efektowny sposób.
Jeśli macie umiejętności i możliwości to może udało by się zrobić inne owiewki do Viadra na wzór http://www.africanqueens.de/![]()
![]()
![]()
nieaktualne
Sorki :roll:
Moja refleksja wynika z faktu, że parę lat temu na fali nowej mody w postaci kitesurfingu zdecydowałem się, że zamiast płacić grube setki euro za deskę z kompozytów można to zrobić we własnym zakresie.
Analiza technologi oraz wpływu sposobu laminowania na wytrzymałość mechaniczną elementu szybciutko zaowocowały rezygnacją z tematu.
Co więcej w przypadku ram rowerowych czy motocyklowych koniecznie trzeba mieć na uwadze, że należy łączyć materiały (np z aluminium) w celu wykonania gniazd na łożyska (główka ramy, wahacz) co dodatkowo komplikuje cały proces..
Ale taj jak wyżej napisałem. Jest pełne pole do popisu w wypadku wykonywania customowych owiewek. Może zamiast alu można by wykonać karbonową osłonę silnika. Owiewki raly-edition itd. Elementy które muszą być wytrzymałe ale od nich nie zależy życie motocyklisty ;-))


Moja refleksja wynika z faktu, że parę lat temu na fali nowej mody w postaci kitesurfingu zdecydowałem się, że zamiast płacić grube setki euro za deskę z kompozytów można to zrobić we własnym zakresie.
Analiza technologi oraz wpływu sposobu laminowania na wytrzymałość mechaniczną elementu szybciutko zaowocowały rezygnacją z tematu.
Co więcej w przypadku ram rowerowych czy motocyklowych koniecznie trzeba mieć na uwadze, że należy łączyć materiały (np z aluminium) w celu wykonania gniazd na łożyska (główka ramy, wahacz) co dodatkowo komplikuje cały proces..
Ale taj jak wyżej napisałem. Jest pełne pole do popisu w wypadku wykonywania customowych owiewek. Może zamiast alu można by wykonać karbonową osłonę silnika. Owiewki raly-edition itd. Elementy które muszą być wytrzymałe ale od nich nie zależy życie motocyklisty ;-))