Odpowietrzenie hamulców
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 166
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl sd02 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: warszawa
Odpowietrzenie hamulców
Witam, przygotowując Viaderko (Sd02 2003 rok, bez ABSu) do sezonu i zmieniając płyn hamulcowy zauważyłem że środkowy tłoczek w tylnym zacisku niemrawo się rusza. Musiałem zdjąć zaciski chcąc, niechąc zapowietrzyłem układ.
Laikiem nie jestem, nie raz takie rzeczy robiłem ale... nie w tak zakręconym układzie :oops:
Mimo wysiłków i przelaniu sporo płynu tylny hamulec jest zapowietrzony, druga rzecz to czy nie powinien ów tłoczek działać z hamulcem przednim, czy tylko działa on po wciśnięciu zaworka (tłoczka, pompki, czy jak to zwał) przy lewym przednim zaciku hamulcowym?
MIał ktoś taką przygodę, ma w tym temacie wiedzę?
Laikiem nie jestem, nie raz takie rzeczy robiłem ale... nie w tak zakręconym układzie :oops:
Mimo wysiłków i przelaniu sporo płynu tylny hamulec jest zapowietrzony, druga rzecz to czy nie powinien ów tłoczek działać z hamulcem przednim, czy tylko działa on po wciśnięciu zaworka (tłoczka, pompki, czy jak to zwał) przy lewym przednim zaciku hamulcowym?
MIał ktoś taką przygodę, ma w tym temacie wiedzę?
Zasada jest taka , że pompa hamulcowa musi być płynem zalana , niektórzy zalewają płyn i zostawiają na noc . Pompujemy przy zakręconym odpowietrzniku jak się zaczyna robić twardy to wciskamy do końca i odkręcamy trzymając hamulec i tak do całkowitego odpowietrzenia . Polecam zrobić butelkę z wężykiem .
http://www.scigacz.pl/Wymiana,plynu,ham ... ,7986.html - tu jest mniej więcej pokazane .
PS. Jak nadal będzie zapowietrzone i nie będzie robił hamulec twardy to napisze jakiś inny sposób .
To co napisałem dotyczy układu hamulcowego bez , żadnych udziwnień typu pompa > przewód > zacisk .
http://www.scigacz.pl/Wymiana,plynu,ham ... ,7986.html - tu jest mniej więcej pokazane .
PS. Jak nadal będzie zapowietrzone i nie będzie robił hamulec twardy to napisze jakiś inny sposób .
To co napisałem dotyczy układu hamulcowego bez , żadnych udziwnień typu pompa > przewód > zacisk .
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 166
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl sd02 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: warszawa
Pisałem, że zasady znam, że nie jeden układ robiłem. Ale nie w Viaderku, tu jest baaardzo nietypowy i te zasady w łeb biorą jeśli przeoczy się jakiś mały myk...50g pisze:Zasada jest taka , że pompa hamulcowa musi być płynem zalana , niektórzy zalewają płyn i zostawiają na noc . Pompujemy przy zakręconym odpowietrzniku jak się zaczyna robić twardy to wciskamy do końca i odkręcamy trzymając hamulec i tak do całkowitego odpowietrzenia . Polecam zrobić butelkę z wężykiem .
http://www.scigacz.pl/Wymiana,plynu,ham ... ,7986.html - tu jest mniej więcej pokazane .
PS. Jak nadal będzie zapowietrzone i nie będzie robił hamulec twardy to napisze jakiś inny sposób .
To co napisałem dotyczy układu hamulcowego bez , żadnych udziwnień typu pompa > przewód > zacisk .
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 18
- Rejestracja: wt lut 24, 2009 2:03 pm
- Lokalizacja: Otwock
Witaj. Zależy czy któraś z pomp jest twarda(ręczna lub nożna) czy może obie są zapowietrzone. Nożną pompą odpowietrzasz skrajne tłoczki tylnego zacisku i środkowe tłoczki przednich zacisków. Odpowietrzenie tego ukladu jest łatwiejsze. Drugi układ to pompa ręczna którą odpowietrzasz skrajne tłoczki przednich zacisków i środkowy tłoczek tylnego zacisku. odpowietrzasz klasyczną metodą, a jeśli nie ma efektów wspomagaj się pompując lewym przednim zaciskiem, który jest ruchomy i zaciskając się na tarczy działa jak pompa. Ewentualnie odpowietrzacz podciśnieniowy i inne zabiegi.
Jestem mechanikiem motocyklowym, mam swój warsztat, jeżdżę wiadrem służę pomocą. Mój telefon w każdej innej sprawie 514 050 100
Jestem mechanikiem motocyklowym, mam swój warsztat, jeżdżę wiadrem służę pomocą. Mój telefon w każdej innej sprawie 514 050 100
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 166
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl sd02 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: warszawa
No właśnie, to jest sprzeczność. Z tego co się dowiedziałem środkowe tłoczki chodzą tylko z tylnej pompy. W przednim zacisku bezpośrednio z niej a w tylnym dopiero jak pompka (zwór) przy lewym przednim dojdzie do lagi (wtedy podawane jest ciśnienie na srodkowy tłoczek) i to by raczej się zgadzało, naciskając przedni hamulec niema ciśnienia w tylnym zacisku...Ralph pisze:Witaj. Zależy czy któraś z pomp jest twarda(ręczna lub nożna) czy może obie są zapowietrzone. Nożną pompą odpowietrzasz skrajne tłoczki tylnego zacisku i środkowe tłoczki przednich zacisków. Odpowietrzenie tego ukladu jest łatwiejsze. Drugi układ to pompa ręczna którą odpowietrzasz skrajne tłoczki przednich zacisków i środkowy tłoczek tylnego zacisku. odpowietrzasz klasyczną metodą, a jeśli nie ma efektów wspomagaj się pompując lewym przednim zaciskiem, który jest ruchomy i zaciskając się na tarczy działa jak pompa. Ewentualnie odpowietrzacz podciśnieniowy i inne zabiegi.
Jestem mechanikiem motocyklowym, mam swój warsztat, jeżdżę wiadrem służę pomocą. Mój telefon w każdej innej sprawie 514 050 100
Dzięki za kontakt, odezwe się, szkoda że wcześniej nie miałem kontaktu, w sobote byłem Viaderkiem w Otwocku

Po wymianie tylnych klocków w mojej Hondzie zaczęło się podobnie do opisywanych problemów-blokowanie tylnego środkowego tłoczka.Efekt następuje po użyciu przednich hebli-więc jest to napędzane tym pływającym zaciskiem.Kupiłem już następny zacisk i pewnie z 2ch jeden złożę-kolega podpowiedział mi że każdy z tłoczków musi lśnić jak pupka niemowlaka bo każdy syfek to problem. :shock:
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
To ja Ci jeszcze podpowiem, że jak już wypolerujesz tłoczki (tylko miękką ściereczką nasączoną spirytusem rektyfikowanym lub denaturatem, bez żadnych past polerskich!) to przed wciśnięciem ich w zacisk należy je nasmarować smarem do tłoczków (lub smarem silikonowym), to Ci zagwarantuje, że przez kilka sezonów nic się nie zapiecze 