Rozrusznik - czy ktoś ten temat już przerabiał ?
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Rozrusznik - czy ktoś ten temat już przerabiał ?
Witam , po ostatniej wiosennej przejażdżce dopadła moje viadro awaria. Po powrocie usiłowałem moto odpalić żeby wjechać do garażu a tu zonk. Rozrusznik nie drgnie słuchać tylko szybkie cykanie. Po zdjęciu kanapy okazuje się , że to "cykanie" dochodzi z przekaźnika rozrusznika (słychać to tak jak stycznik tylko szybko). Przypominam sobie , że kilka razy viadro miało taką przypadłość , że podczas rozruchu rozrusznik się zdusił tak jakby padał a po ponownej próbie zapalał. Odczucie mam takie jakby od zakupu moto rozrusznik wolno kręcił. Czy to mogła być już wtedy oznaka kończących się szczotek a teraz definitywnie padł ? Jutro biorę się za rozbieranie rozrusznika.
Jeszcze jedno teraz podczas próby rozruchu napięcie na aku spada do ok 6 V a rozrusznik nie drgnie tylko słychać to cykanie.
Jeszcze jedno teraz podczas próby rozruchu napięcie na aku spada do ok 6 V a rozrusznik nie drgnie tylko słychać to cykanie.
- zzbig1
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 211
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
- Lokalizacja: Warszawa


Pozytywnie zakręceni mają lżej 

- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Styki aku wyczyszczone , regulator oczyszczony - próba rozruchu i nadal nic (wszystkie końcówki we wiązkach jak nówki). Podpiąłem więc na kable rozruchowe akumulator z omegi 2.5TD aku 92 Ah roczny (omega pali na nim jak szalona) zaczął kręcić jak żółw i stanął. Zaryzykowałem podpiąłem aku z omegi na żywca do viadra (bez aku z viadra) i także to samo. Zrezygnowany wyjąłem rozrusznik i... sam rozrusznik podpiąłem do akumulatora a ten kręci jakby się mu nie chciało. Wiec to rozrusznik biorę się za rozbiórkę napiszę później , mam nadzieję że złożę jako jeden działający a nie dwa nie działające
obstawiam raczej szczotki bo sam wałek kręci się raczej bez większych oporów. Miejmy nadzieje , że nie wypalony komutator.

- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
sorry ale nie zrobiłem , aparat mam uszkodzony.Wojtasso pisze:Jak możesz to zrób pare fotek przy rozbiorcePewnie nie jednemu sie może przydac-odpukać oczywiście
Jestem już po przeglądzie rozrusznika . Wszystko wyczyszczone komutator wygładzony papierem granulacja 2500 , szczotki zmierzone są prawie serwisowe średnio 12,2 mm serwis mówi od 12-13 mm sprawdzone uzwojenia wszystko OK. Rozrusznik złożyłem i podłączyłem na krótko do aku z omegi. Rozrusznik prawie wypadł mi z ręki. Idzie jak szalony

Na próbę podłączyłem go na krótko do aku z viadra i lipa rozrusznik ledwie co idzie . Napięcie na viadrowskim aku 12.6 V ale spada diametralnie przy podłączeniu na krótko rozrusznika. Wszystko okaże się po założeniu rozrusznika do viaderka ale już teraz coś czuje , że wyciąganie i rozbiórka rozrusznika była błędem. A ta niemożność uruchomienia poprzez kable rozruchowe mogła wynikać ze złej przewodności końcówek kabli rozruchowych. No cóż człowiek uczy się na własnych błędach ale przynajmniej poznałem budowę viadrowskiego rozrusznika.
Jakie efekty napiszę po włożeniu rozrusznika.
Odnośnie akumulatora to chyba stracił już swoją pojemność - mam żelowy z Boscha 12Ah.
Ostatnio zmieniony pt mar 25, 2011 4:49 pm przez seba0000, łącznie zmieniany 2 razy.
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Przypomina mi się jeszcze , że w zeszłym roku zalało mi pompę paliwową jak jechałem w deszczu. Stojąc na drodze próbowałem viadro uruchomić i wykonałem może z 6 - 7 niedługich prób uruchomienia i aku padł . Co dziwne po zmierzeniu jego napięcia nie wykazywał on zbytnio rozładowania ale rozruch nie kręcił .
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
w serwisówce podają 12Ah , dlaczego kwasówka ? znalazłem aku na allegro taki : http://moto.allegro.pl/akumulator-zelow ... 93405.html w Larssonie chodzą po 190 zeta. Co prawda te aku są produkowane w Tajwanie ale co teraz nie jest robione tanimi rączkami .zzbig1 pisze:Do wiaderka wedle zaleceń powinno zastosować się akumulator 14Ah. Ja mam AVINA niedrogi ale od wiosny 2010 nie zawiudł mnie . Pewnie masz zwarte lub zasiarczone płytki . Ps . Gdybyś kupował nowy akum...to kup zwykłą kwasówke .
Co powiecie o tym aku - bo przymierzam się do zakupu ?
A wracając do mojej awarii. Założyłem rozrusznik i na aku z viadra nie zapali. Wziąłem inne kable rozruchowe i wspomogłem aku z viadra. Viaderko zamiauczało aż miło

re
Wojtasso
PostWysłany: Pią Mar 25, 2011 2:56 pm Temat postu:
Jak możesz to zrób pare fotek przy rozbiorce Smile Pewnie nie jednemu sie może przydac-odpukać oczywiście Wink
No pewnie że przydały sie by
Tak śledzę ten temat i za diabła nie wiem co było powodem że na te pożyczki nie odpalał-a później hulał :roll:
Może przy czyszczenie szczotkotrzymacza? było tam dużo opiłków-resztek szczotek a to niezły przewodnik..
PostWysłany: Pią Mar 25, 2011 2:56 pm Temat postu:
Jak możesz to zrób pare fotek przy rozbiorce Smile Pewnie nie jednemu sie może przydac-odpukać oczywiście Wink
No pewnie że przydały sie by

Tak śledzę ten temat i za diabła nie wiem co było powodem że na te pożyczki nie odpalał-a później hulał :roll:
Może przy czyszczenie szczotkotrzymacza? było tam dużo opiłków-resztek szczotek a to niezły przewodnik..

- zzbig1
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 211
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Ooooo przepraszam faktycznie 12Ah. Doradzając kwasowy opierałem się na opiniach elektromechanika oraz niezależnie sprzedawcy w sklepie z akumulatorami. Ten pierwszy powiedział mi że żelowe przeznaczone są do stosowania zabawkowych samochodach,skuterach,skut.wodnych,oraz ewentualnie do moto o małej pojemności. Tu bym się z nim zgodził bo nie kojarzę a.żelowych do zastosowania w sam.osobowych. Wybór należy do ciebie . Pamiętaj tylko że wiadro gaźnik i wiadro wtrysk to dwa różne akumu. różniące się od siebie wymiarami .
Pozytywnie zakręceni mają lżej 
