
Układ hamulcowy
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
http://www.sklep.motorista.pl/szukaj/mo ... 000V3,5972,
wybierasz model rocznik i kraj pochodzenia, potem odpowiednią grupę, potem rysunek-fiszkę i pod spodem masz nr części i ich ceny
wybierasz model rocznik i kraj pochodzenia, potem odpowiednią grupę, potem rysunek-fiszkę i pod spodem masz nr części i ich ceny
Never ride faster, than your guardian angel can fly...
- matusz82
- Sympatyk
- Posty: 327
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Czyżowice
No zgadza się. Cena jak z kosmosu. Dziwne, że przy wyborze modelu z 1999 roku ceny nie podają. Przecież ten element chyba się nie różni w obu modelach.roadrunner pisze:http://www.sklep.motorista.pl/szukaj/mo ... 000V3,5972,
wybierasz model rocznik i kraj pochodzenia, potem odpowiednią grupę, potem rysunek-fiszkę i pod spodem masz nr części i ich ceny
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 204
- Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Lokalizacja: Nowy Sącz
http://allegro.pl/uklad-hamulcowy-kompl ... 66892.html
Niezła cena jak za komplet. Mysle ze mozna sie jeszcze potargowac ...
Niezła cena jak za komplet. Mysle ze mozna sie jeszcze potargowac ...
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
1. Ze schematów które są w instrukcji do rocznika 2003 wychodzi, że takmatusz82 pisze:Sprawdziłem połączenia mojego układu hamulcowego. Schemat zamieszczam poniżej.
W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy przyłącza 1 i 10 są połączone tylko za pośrednictwem zaworu proporcjonalnego?
2. Czy przyłącza 7 oraz 10 są ze sobą połączone (przyłącza z przodu na dolnej półce)?
3. Do czego służy przyłącze 11 w pompie P3?
4. Czy tłoczek pompy P3 tłoczy płyn tylko przez złącze 10 czy także przez 11?
5. Czy przyłącza 13 i 16 uruchamiają dwa zewnętrzne tłoczku w przednich zaciskach ZLP i ZPP?
6. Które tłoczki uruchamiane są przyłączem 1 a które 2 w zacisku ZT?
To na razie tyle. Teraz jestem zmuszony zakupić brakujące podzespoły. Ma ktoś na zbyciu?
2. Z powodu jak wyżej nie (te połączenia pod półką to zawór opóźniający - delay valve)
3. Do doprowadzenia płynu hamulcowego z układu nożnego (pompka dual i układ nożny zasilane są płynem ze zbiornika wyrównawczego przy nożnym hamulcu)
4. Tylko przez 10
5. Tak
6. Ze schematów dla 2003 wynika że przyłącze 1 uruchamia dwa zewnętrzne tłoczki, a przyłącze 2 tłoczek środkowy, ale pamiętam że gdzieś czytałem, że w modelach do 2002 roku włącznie było odwrotnie i dopiero w 2003 dokonano zmiany - choć nie mogę teraz znaleźć nigdzie potwierdzenia. Najlepiej sam sprawdź - postaw motocykl na bocznej podstawce, chwyć zacisk tylny jedną ręką, a drugą wachacz i poruszaj zaciskiem energicznie na boki, co spowoduje schowanie się wszystkich tłoczków, potem naciśnij pedał hamulca nożnego (będzie wpadał praktycznie bez oporu) i zobacz które tłoczki się wysunęły.
Pozdrawiam
- matusz82
- Sympatyk
- Posty: 327
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Czyżowice
Zakupiłem brakujące elementy układu hamulcowego tutaj: http://allegro.pl/honda-varadero-1000-2 ... 20704.html dałem 150zł za wszystko czego mi brakowało. Z gościem można się dogadać. Wysyłka szybko i sprawnie.
- matusz82
- Sympatyk
- Posty: 327
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Czyżowice
Mam problem z układem hamulcowym w moim moto. Jak już wcześniej pisałem układ hamulcowy był niekompletny (patrz wcześniej przesłany schemat). Dokupiłem brakujące elementy łączące przyłącze 1 z 10 ( 1 –> przewód gumowy –> przewód metalowy –> zawód proporcjonalny –> przewód metalowy –> przewód gumowy –> 10). Moje moto jest z 1999 roku (JH2SD01A8XM......) import z Włoch, części kupiłem z wiaderka z 2000 roku z tego co wiem to z Anglii. Po połączeniu układu okazuje się, że coś jest nie tak ale nie wiem co. Problem jest w tym, że przy naciskaniu pompy duala hamuje tylny zacisk. Odpuszczając pompkę duala tylne koło nie jest hamowane, czyli teoretycznie dobrze. Jednak, gdy naciska się nożną dźwignię hamulca hamuje tylny zacisk, po odpuszczeniu jednak nie można przekręcić tylnego koła. Hamulec dalej trzyma. Okazuje się, że zewnętrzne tłoczki tylnego zacisku odpuszczają, trzyma jednak tłoczek środkowy. Pompa duala jest twarda (nie można jej nacisnąć). Hamulec tylny jest twardy tak jak powinien. Aby puścił tylny tłoczek trzeba odpowietrzeniem tylnego zacisku rozładować ciśnienie w układnie. Nożny hamulec staje się wtedy miękki, tylne koło może się obracać, aby zahamować tyłem trzeba trochę nim podeptać. Po utwardzeniu hamulca sytuacja z blokowaniem koła się powtarza. Analizując fiszki SD01 i SD02 [rysunek] i połączenia w układzie hamulcowym okazuje się, że połączenia w moim motocyklu odpowiadają połączeniom w układzie z Varadero z lat od 2001r (SD02). Do 2000 włącznie układ jest inny dla każdego rynku przeznaczenia (tak wynika z fiszek z www.sklep.motorista.pl). Zastanawiające jest to, że przewody z moto z 2000 które kupiłem też nie pokrywają się z tymi SD01. Z tego co widać na rysunku to układy te różnią się dwoma przewodami hamulcowymi. Czy w układzie hamulcowym tych roczników są jeszcze jakieś różnice? Czy mógłby ktoś kto ma Varadero z roczników 1999, 2000 oraz po 2001 sprawdzić jak u nich wygląda układ hamulcowy? Bo raczej mało prawdopodobne, by na fiszkach był błąd. Nie znam powodu przez który ktoś usunął cześć elementów z układu hamulcowego. Niestety nie mam pewności czy zamontowane elementy pochodzą z tego motocykla i czy nie zostały wymienione. Czy układ hamulcowy z SD01 po zamianie przewodów na przewody SD02 będzie działał prawidłowo? Chcę, aby mój układ duala działał prawidłowo. Podpowiedzcie proszę, co mam zrobić? Czy wymiana tych dwóch przewodów załatwi sprawę? Co jest przyczyną takiego działania układu hamulcowego? Z góry dziękuję za pomoc.


- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Trudno mi jednoznacznie powiedzieć co jest u Ciebie nie tak - aż tak dokładnie nie analizowałem swojego układu, ale wydaje mi się że masz źle podłączony lub uszkodzony zawór pomiędzy układem dual i nożnym hamulcem. Normalnie działa to tak, że po naciśnięciu nożnej dźwigni buduje się ciśnienie tylko w układzie nożnym i nawet po odkręceniu odpowietrznika od tłoczków uruchamianych pompką dual nic się nie dzieje (dźwignia cały czas wciśnięta; robi się tak podczas odpowietrzania układu lub wymiany płynu). Dopiero przy minimalnym poluzowaniu dźwigni nożnej słychać "cyknięcie" i płyn zaczyna się sączyć z odpowietrznika "dualowskiego" - dla mnie wygląda to tak jakby coś było odwrotnie założone i u Ciebie buduje się ciśnienie w układzie dual po wciśnięciu dźwigni nożnej, ale nie może się "rozładować" bo odwrotnie podłączony zawór na to nie pozwala.
Może zrób taki test: wciśnij maksymalnie pompkę duala i ją zablokuj w pozycji wciśniętej, potem naciśnij nożny hamulec, niech wszystko się zablokuje tak jak opisywałeś, puść nożny hamulec, a następnie delikatnie poluzuj pompkę duala (ale tak żeby cały czas jednak ją "wciskać"), jeżeli nastąpi spadek ciśnienia w układzie dual (gwałtowny - nieadekwatny do odpuszczenia pompki) to by chyba wskazywało na to co opisałem powyżej.
Tyle, niestety na więcej jestem "za krótki"
Powodzenia
Może zrób taki test: wciśnij maksymalnie pompkę duala i ją zablokuj w pozycji wciśniętej, potem naciśnij nożny hamulec, niech wszystko się zablokuje tak jak opisywałeś, puść nożny hamulec, a następnie delikatnie poluzuj pompkę duala (ale tak żeby cały czas jednak ją "wciskać"), jeżeli nastąpi spadek ciśnienia w układzie dual (gwałtowny - nieadekwatny do odpuszczenia pompki) to by chyba wskazywało na to co opisałem powyżej.
Tyle, niestety na więcej jestem "za krótki"
Powodzenia
- matusz82
- Sympatyk
- Posty: 327
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Czyżowice
Sprawa hamulców rozwiązana. Układ hamulcowy u mnie jak z fiszki SD02. Chyba jest tam błąd bo w serwisówce SD01 też tak wygląda. Sprawdzałem dodatkowo na dwóch Viadrach z 2000r i jest tak jak u mnie. Połączenia były ok. Powodem cofania się ciśnienia był uszkodzony zaworek w pompie duala. Pompa wymieniona i wszystko śmiga. Tym sposobem układ hamulcowy w moim moto jest przywrócony do oryginału. 
