Praca skrzyni przy wrzucaniu biegów
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 150
- Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 ABS
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mysłowice
Praca skrzyni przy wrzucaniu biegów
Nie wiem jak u Was (stąd mój post i przy tym pytanie) ale jedynka na rozgrzanym moto wchodzi ze stukiem (przeb.37tysi i olej motul) i to intensywnym, dwójka tez i ostatnio zauważyłme że, trójka także coraz czzęściej z dwójki stuka, reszta perfekcyjnie bez najmniejszego szelestu. Także zrzucając do dwójki oki, dwójka zawsze wchodzi z mocniejszym stukiem i szarpnięciem. Zawsze wiem kiedy wrzucam na dwa bo to naprawde czuć. Moto nie katuje wrecz przeciwnie bardzo o niego dbam, i co ciekawe zawsze dzieje sie tak ze skrzynia gdy jest naprawde rozgrzany. Moze to wina oleju.
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.
Jedynka chyba zawsze "strzela" i nie ma na to rady. A co do dwójki, to nie wiem czy to taka skrzynia, czy może zmieniać nie umiem. Próbowałem różnymi sposobami, przy różnych obrotach, ale rzadko udaje się przerzucić bezszelestnie z 1 na 2. Z reszta nie ma problemu. Nie zauważyłem też zależności żeby inaczej biegi wchodziły na zimnym, czy na rozgrzanym silniku. Olej Castrol racing.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 150
- Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 ABS
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mysłowice
Masz racje, tyle że, mam zawsze wyregulowane sprzęgło tak aby luz na gorącej lince mierzony na klemce miał najwyżej do 1cm na końcu klamki(choć różnie żródła podaja w książce do varadero pisze o kilku mm, jedni mówią maks dwa cm) ale 1cm to chyba oki, wiec regulacja juz nic nie da. A olej Motul 5100 stosuje od lat juz w czwartej chyba maszynie i tam po rozgrzaniu tez jedynka wchodzila na stukająco, innych olejów nie próbowałem. Tak wiec albo ten typ tak ma albo ja nie potrafie wruzac biegów czego oczywiscie nie wykluczam. Pozdro
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.
Tak sobie czytam Twoje opisy stukających biegów,i dochodzę do prostego wniosku-ten typ tak ma! Zwłaszcza te z 2005r.Kiedyś mnie to irytowało,teraz jak już mam tą chwilkę żeby pojeździć to nad takimi drobiazgami przestałem się rozczulać!Ostatnio na światłach stała obok mnie w miarę nowa Yama(podobno tam jest super dopracowana zmiana biegów) i też b.głośno zapiął 1szy bieg.Może to sprawa sprzęgła?Ale ew.wymienię je jak będzie się ślizgać bo na dziś to poza tym stuknięciem jest ok.A tzw nie trafione biegi(np.źle zapięta 2-jka) składam na poczet braków w obyciu moim z Hondą.
Pozdrawiam i szerokości 8)
Pozdrawiam i szerokości 8)
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 150
- Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 ABS
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mysłowice
Miałem krótki epizod z gs1200 i tam tez jedyneczka wchodziła jak strzał z mozdzierza ale jezdzilem takze ostatnio tryumphem 2300 rocket ja pierd... tam jedynka strzelała jak strzał z tygrysa ale wszystko pobił bmw k1300s nówka jak zapiołem jedynke to w sasiednim miescie było słychac a reszta biegów nie był lepsza, wiec pierd.... jak strzela trudno trza se kupic cichy kask i bedzie git. a z tym motulem to ciagle mysle czy by jednak nie pokombinowac i nie sprobowac czegos innego.
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.
- matusz82
- Sympatyk
- Posty: 327
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Czyżowice
Doświadczenie na Varadero mam bardzo małe. Głośna zmiana biegów też nie dawała mi spokoju po przesiadce z XJ gdzie oprócz lekkiego stuku przy włączaniu jedynki każdy bieg przy odrobinie wprawy wchodził gładko. W XL1000 (SD01 '99) na początku zwalałem to na brak obycia z moto. Po setkach prób jedynka zawsze wchodzi z mocnym stukiem, lekkie szarpnięcie eliminuje regulacja linki sprzęgła tak by miała tylko minimalny luz. Dwójka wchodzi gładko przy prędkości około 25km/h i obrotach nieco wyższych od jałowych (ruszam i praktycznie zaraz zapinam 2). Trójka zazwyczaj wchodzi dobrze, ale stuki też się zdarzają. Reszta w górę zawsze w miarę dobrze (ale nie aksamitnie
). W dół przy lekkim przegazowaniu w trakcie zmiany biegi wchodzą dobrze. Z 2 na 1 też się da, ale nie zawsze. Jeżeli ktoś ma opanowany jakiś sposób, przy jakiej prędkości i obrotach z przegazówką czy bez, przy energicznym czy powolnym przyspieszaniu, biegi najlepiej wchodzą, to też się chętnie dowiem.

-
- Uczy się jeździć
- Posty: 66
- Rejestracja: pn cze 29, 2009 8:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: sieradz
a ja powiem tak--
jedynka w moim sd01 rok 99 przy przebiegu 65tyś wskakiwała z wielkim hukiem zawsze. teraz motorek ma 135 tyś i wskakuje nadal z wielkim hukiem,więc śmiem twierdzic ze tak ma byc i już. nie ma sie co przejmować i szukać dziury w całym zganiac na olej sprzegło linke i takie tam inne pierdoły
jedynka w moim sd01 rok 99 przy przebiegu 65tyś wskakiwała z wielkim hukiem zawsze. teraz motorek ma 135 tyś i wskakuje nadal z wielkim hukiem,więc śmiem twierdzic ze tak ma byc i już. nie ma sie co przejmować i szukać dziury w całym zganiac na olej sprzegło linke i takie tam inne pierdoły

- Gebels
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 479
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 11:59 pm
- Lokalizacja: Chotomów
- Kontakt:
Potwierdzam, w XJ-ce biegi wchodziły prawie bezszelestnie (szkoda tylko że owiewki napie...ły jak głupie...
)
W małym DLu wszystko wchodzi gładko i cichutko.
Ale podobno w Viadrach tak już jest i nie ma se co głowy zawracać.

W małym DLu wszystko wchodzi gładko i cichutko.
Ale podobno w Viadrach tak już jest i nie ma se co głowy zawracać.
Nie dyskutuj z idiotą - bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu,
a potem pokona doświadczeniem.
a potem pokona doświadczeniem.