viadro pali bezpieczniki
viadro pali bezpieczniki
witam,
tydzien temu mialem kilka spraw do zalatwienia na miescie i pojechalem viaderkiem - wszystko cacy, zalatwilem swoje siadlem i aku padl, silnik troche pokrecil i koniec.
poprosilem osobe obok zeby mnie popchnela i odpalilem na pych.
aku dalem pod prostownik, elegancko sie naladowal.
dzisiaj schodze wstawiam aku i po podlaczeniu - zero, zegarki zgaszone, nie ma pradu.
zaczalem ogladac wszystkie bezpieczniki, w malej czarnej puszeczce wszystko bylo ok, natomiast znalazlem przepalono zielony 30A w "ogumowaniu" z przykrywka fuse.
pozniej po podlaczaniu to samo 3x 30A spalone i bylo czuc smrodek....
wczesniej przed podlaczeniem odlaczylem kable od zapalniczki.
ma ktos jakis pomysl co moze robic zwarcie?
lipa jest bo potrzebuje moto na czwartek.
tydzien temu mialem kilka spraw do zalatwienia na miescie i pojechalem viaderkiem - wszystko cacy, zalatwilem swoje siadlem i aku padl, silnik troche pokrecil i koniec.
poprosilem osobe obok zeby mnie popchnela i odpalilem na pych.
aku dalem pod prostownik, elegancko sie naladowal.
dzisiaj schodze wstawiam aku i po podlaczeniu - zero, zegarki zgaszone, nie ma pradu.
zaczalem ogladac wszystkie bezpieczniki, w malej czarnej puszeczce wszystko bylo ok, natomiast znalazlem przepalono zielony 30A w "ogumowaniu" z przykrywka fuse.
pozniej po podlaczaniu to samo 3x 30A spalone i bylo czuc smrodek....
wczesniej przed podlaczeniem odlaczylem kable od zapalniczki.
ma ktos jakis pomysl co moze robic zwarcie?
lipa jest bo potrzebuje moto na czwartek.
Get your motor runnin'
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Na szczęście nie miałem okazji doświadczyć tego na swoim sprzęcie, ale mogę Tobie powiedzieć, co ja bym zrobił. Mianowicie:
-Otworzył serwisówkę na stronie 383 (diagram połączeń),
-sprawdził, co wchodzi do głównego, 30A bezpiecznika - z tego co na szybko sprawdziłem to:
+regulator napięcia
+bezpiecznik 10A (licznik/zegary)
+przekaźnik "włącznik 'start/stop' silnika"
+przekaźnik sygnalizacji luzu
+moduł zapłonowy
-sprawdziłbym połączenia.
Z tego co przeczytałem, dało się odpalić na pych, czyli może jest tak, że skleiły się szczotki na rozruszniku i stąd wysoki pobór prądu?
-Otworzył serwisówkę na stronie 383 (diagram połączeń),
-sprawdził, co wchodzi do głównego, 30A bezpiecznika - z tego co na szybko sprawdziłem to:
+regulator napięcia
+bezpiecznik 10A (licznik/zegary)
+przekaźnik "włącznik 'start/stop' silnika"
+przekaźnik sygnalizacji luzu
+moduł zapłonowy
-sprawdziłbym połączenia.
Z tego co przeczytałem, dało się odpalić na pych, czyli może jest tak, że skleiły się szczotki na rozruszniku i stąd wysoki pobór prądu?
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Tak jak powiedział kolega piter, jest z prawej strony, czyli ściągasz siedzenie i plastikową maskownice (4 śruby imbusowe).
Krążą legendy, że jeżeli regulator nie jest przykręcony do ramy a są podłączone do niego kable (i oczywiście odpalony silnik) to można go spalić, ze względu na brak masowania z ramą. Czy to prawda to nie wiem.
Krążą legendy, że jeżeli regulator nie jest przykręcony do ramy a są podłączone do niego kable (i oczywiście odpalony silnik) to można go spalić, ze względu na brak masowania z ramą. Czy to prawda to nie wiem.
witam,
problem nadal nie rozwiazany.
dzis spalilem kolejne bezpieczniki.
po podlaczeniu akumulatora spala sie 30A bezpiecznik glowny.
Udalo mi sie jednak odpalic motocykl- szybciej niz bezpiecznik sie spalil- wiec to nie szczotki sa przyczyna problemu - a jak zgasilem moto bezpiecznik blyskawicznie sie spalil i smrod i dymek poszedl wlasnie z tego regulatora.
Nadal nie wiem gdzie jest problem,
Czy ta wiazka co idzie do regulatora tez jest owinieta u was w czarna tasme izolacyjna - moze poprzedni wlasciciel cos kombinowal- nie wiem.
na regulatorze mam SH i jakies numery - to standardowy, czy juz jakis zamiennik?
mysle, ze zanim wymienie ten regulator sprawdze jeszcze ta wiazke i styki co do niego ida- nie wiem cholera gdzie jest problem.
nie chce sie wladowac w koszty tym bardziej, ze nie ma gwarancji ze po wymianie bedzie ok
problem nadal nie rozwiazany.
dzis spalilem kolejne bezpieczniki.
po podlaczeniu akumulatora spala sie 30A bezpiecznik glowny.
Udalo mi sie jednak odpalic motocykl- szybciej niz bezpiecznik sie spalil- wiec to nie szczotki sa przyczyna problemu - a jak zgasilem moto bezpiecznik blyskawicznie sie spalil i smrod i dymek poszedl wlasnie z tego regulatora.
Nadal nie wiem gdzie jest problem,
Czy ta wiazka co idzie do regulatora tez jest owinieta u was w czarna tasme izolacyjna - moze poprzedni wlasciciel cos kombinowal- nie wiem.
na regulatorze mam SH i jakies numery - to standardowy, czy juz jakis zamiennik?
mysle, ze zanim wymienie ten regulator sprawdze jeszcze ta wiazke i styki co do niego ida- nie wiem cholera gdzie jest problem.
nie chce sie wladowac w koszty tym bardziej, ze nie ma gwarancji ze po wymianie bedzie ok

Get your motor runnin'
witam, wczoraj wrocilem do tematu.
po podlaczeniu aku wywala nadal bezpiecznik glowny,
kable wydaja sie ok,
smrod szedl z regulatora- oryginal
SH693-12
pojade dzis na szrot rozejrzec sie za uzywanym.
wrazie czego moze ktos poleci jakis zamiennik - zeby zgadzal sie rozstaw na sruby?
gdzies slyszalem, ze od dukata sie nada - moze ktos potwierdzic.
a poza tym to wszystkiego dobrego w nowym roku.
pozdrawiam
po podlaczeniu aku wywala nadal bezpiecznik glowny,
kable wydaja sie ok,
smrod szedl z regulatora- oryginal
SH693-12
pojade dzis na szrot rozejrzec sie za uzywanym.
wrazie czego moze ktos poleci jakis zamiennik - zeby zgadzal sie rozstaw na sruby?
gdzies slyszalem, ze od dukata sie nada - moze ktos potwierdzic.
a poza tym to wszystkiego dobrego w nowym roku.
pozdrawiam
Get your motor runnin'
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Ja mam regulator jak chcesz to mogę Ci go wysłać i jak ci będzie pasował to coś mi odpalisz . Mi w tamtym roku przestał ładować więc pojechałem do Olka i kupiłem zamiennik i okazało się że tez nie ładuje , a przyczyną było to że wiozłem go na przyczepce w śnieżyce (nie miałem wyjścia musiałem) i sól na drodze zrobiła swoje przeczyszczenie wtyczek i wszystko wróciło do normy , a że ten był nowy i kosztował trzy stówy to go zostawiłem. I tak stary leży już prawie rok w garażu.Sprawdż jakie napięcia ci wychodzą z alternatora.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Ja mam regulator Ducati Energia i zapewne o ten Tobie również chodzi:
http://allegro.pl/ducati-energia-regula ... 02308.html
http://allegro.pl/ducati-energia-regula ... 02308.html