Homologacja dla opopny
- Artur O-ka
- Uczy się jeździć
- Posty: 92
- Rejestracja: ndz sie 26, 2012 9:06 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Homologacja dla opopny
Witam wszystkich,jestem w trakcie zakupu opon Metzeler Tourance Exp i wszystko jest ok poza tym że w sklepie oponeo mam do wyboru kilka takich samych opon z małą jednak różnicą. Różnica ta polega na homologacji a ta oczywiście przekłada się na cenę.
I tak, model Tourance Exp 150/70 R17 69 V Tył TL M/C H przy czym ostatnie literka H oznacza homologację Hondy, C - oznacza homologację Yamahy a M - BMV.
Inaczej także kosztują z Homologacją Hondy 525 zł BMV 470 zł a bez homologacji 435 zł. Jest jak by to nie było różnica 90 zł.
W związku z powyższym mam pytanie czy konstrukcja bądź struktura gumy jest inna dla BMV, Yamahy, Hondy a inna bez ukierunkowania na markę motocykla? Czy powinienem w ogóle na to zwracać uwagę, czy ma to sens?
Co o tym sądzicie Koledzy?
I tak, model Tourance Exp 150/70 R17 69 V Tył TL M/C H przy czym ostatnie literka H oznacza homologację Hondy, C - oznacza homologację Yamahy a M - BMV.
Inaczej także kosztują z Homologacją Hondy 525 zł BMV 470 zł a bez homologacji 435 zł. Jest jak by to nie było różnica 90 zł.
W związku z powyższym mam pytanie czy konstrukcja bądź struktura gumy jest inna dla BMV, Yamahy, Hondy a inna bez ukierunkowania na markę motocykla? Czy powinienem w ogóle na to zwracać uwagę, czy ma to sens?
Co o tym sądzicie Koledzy?
Ostatnio zmieniony sob sty 26, 2013 9:35 pm przez Artur O-ka, łącznie zmieniany 1 raz.
Varadero XL 1000 VA DS 02
- Artur O-ka
- Uczy się jeździć
- Posty: 92
- Rejestracja: ndz sie 26, 2012 9:06 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Dzwoniłem i właśnie Gość nie bardzo się orientował czym mogą się różnić opony z różną homologacją. Wyjątkowo chyba nawet trafiłem na mało kumatego i nie do końca orientował się co oznacza właśnie ta ostatnie literka w oznaczeniu i ja mu to podpowiedziałem le na tym się skończyło. Nic więcej poza tym że to homologacja mi nie powiedział.
Varadero XL 1000 VA DS 02
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
Ahahahahahahahahaha .
Nie wiem po jakich dragach wymyśliłeś tą bzdurę ale ja też chcę !!!
Litery H,V,M w oznaczeniu opon to są indeksy prędkości !!
http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedzi ... 88,40.html
Dodatkowe oznaczenie w metzelerach to marketingowa lipa.
Cytat : "Wersja M zapewnia większe przebiegi w dużych motocyklach typu szosowe-enduro. "
Nie wiem po jakich dragach wymyśliłeś tą bzdurę ale ja też chcę !!!



Litery H,V,M w oznaczeniu opon to są indeksy prędkości !!
http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedzi ... 88,40.html
Dodatkowe oznaczenie w metzelerach to marketingowa lipa.
Cytat : "Wersja M zapewnia większe przebiegi w dużych motocyklach typu szosowe-enduro. "
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
Najbardziej „sportowa” opona do szosowych enduro
Opatentowana stalowe opasanie 0° zastosowane w przedniej i tylnej oponie zapewnia wspaniałą stabilność podczas jazdy na wprost i hamowania, maksimum precyzji w zakrętach i doskonałe wybieranie nierówności nawet przy maksymalnym obciążeniu.
Zastosowana została ulepszona mieszanka dla wysokiej przyczepności na mokrych i suchych nawierzchniach - doskonała kombinacja podczas długich podróży.
Nowy wzór bieżnika zaprojektowany w celu zapewnienia najlepszych osiągów na utwardzonych drogach w każdych warunkach pogodowych oraz przyczepności w lekkim terenie.
Wersja M zapewnia większe przebiegi w dużych motocyklach typu szosowe-enduro.
95 % szosa, 5 % teren
•Technologia Cap & base
Lepsza absorbcja nierówności na drodze. Stabilność w każdym terenie.
•Wyższy udział specjalnych żywic oraz środków chemicznych w celu zwiększenia trwałości opony
Długotrwała i znakomita przyczepność. Szybkie nagrzewanie i przyczepność aby czerpać przyjemność z każdej podróży.
•Bardziej zwarty wzór bieżnika
Poczucie bezpieczeństwa na mokrych nawierzchniach oraz przyczepność w lekkim trerenie. Komfort, dobre odprowadzanie wody i przyczepność na każdej nawierzchni.
Nasz opis
Metzeler Tourance EXP jest bardziej szosową modyfikacją popularnej opony Tourance. Opona ta zyskała sobie ogromną popularność wśród posiadaczy bokserów BMW, ale o dziwo jest kompletnie niepopularna w przypadku mniejszych motocykli takich jak Honda Africa Twin, Translp, BMW F650 GS itd. Prawdopodobnie posiadaczom tych motocykli nieco bardziej zależy na terenowych nisz szosowych właściwościach opony, dlatego zdecydowanie bardziej chętnie zakładają zwykłą wersję Tourance.
Jakie są róznice miedzy Tourance EXP i Tourance ?
Przede wszystkim różnią się wzorem bieżnika. Różnica ta jest najbardziej widoczna w przypadku tylnej opony. W Tourance klocki bieżnika są wyraźnie oddzielone od siebie, natomiast w Tourance EXP tworzą jedną całość od jednego do drugiego barku opony. Jaki ma to wplyw na właściwości opony ? Przede wszystkim podczas jazdy w terenie klocki Tourance lepiej sobie razdzą z wgryzaniem się w podłoże niż bieżnik EXP. Na szosie na pewno lepiej sobie radzi EXP oferując lepszą przyczepność, niższy poziom hałasu toczenia , lepszą stabilność i przy tym możliwość zastosowania bardziej miękkiej mieszanki bez utraty osiąganych przebiegów.
Techniczną nowością jest również zastosowanie opasania 0 stopni znanego ze sportowych opon w przedniej i tylnej oponie. Zwiększa to stabilność opony na prostej i w zakrętach głównie przy dużych prędkościach.
Spotkaliśmy się z opiniami że Tourance EXP jest oponą dwuskładnikową. Jest to oczywiście nieprawda, EXP jest oponą jednoskładnikową.
Wszystkie te zamiany sprawiają że Tourance EXP jest oponą o lepszych właściwościach szosowych w stosunku do Tourance, sprawiając że jest z pewnością lepszym wyborem szczególnie dla posiadaczy mocnych i szybkich motocykli enduro-turystycznych, którzy żadko zjeżdżają z asfaltu. Według nas najważniejsze jest to że Tourance EXP oferuje lepsze parametry na mokrej nawierzchni zapewniając wyższy poziom bezpieczeństwa.
Jesli chodzi o uzyskiwane przebiegi, producent zapewniał że wersja EXP nie będzie odbiegała pod tym względem od zwykłej Tourance. Pierwsze egzemplarze miały jednak tendencję do znacznie szybszego zużywania się tyłu szczególnie przy szybkiej autostradowej jeździe z pełnym obciążeniem. W tej chwili w rozmiarze 150/70R17 oferowana jest poprawiona wersja M zapewniająca większe przebiegi. Niestety nie wiemy na czym polegała modyfikacja. Trudno też określić jakie przebiegi można robić na tych oponach, wiemy że z pewnością na komplecie można zrobić nawet 20 000 km ale znane są również przypadki że tylna opona skończyła się po 8000 km. Wszystko zależy do tego w jakich warunkch jeździmy, pod jakim obciążeniem, z jaką prędkością i jak mocno odkręcamy manetkę czy hamujemy.
Naszym zdaniem najpopularniejszymi oponami porównywalnymi do Tourance EXP są Michelin Anakee 2 i Continental ContiTrailAttack. W 2011 roku pojawiła się na rynku nowa opona Dunlop TR91 ale czas pokaże czy zdobędzie sobie taką popularność jak ta trójca.
Opatentowana stalowe opasanie 0° zastosowane w przedniej i tylnej oponie zapewnia wspaniałą stabilność podczas jazdy na wprost i hamowania, maksimum precyzji w zakrętach i doskonałe wybieranie nierówności nawet przy maksymalnym obciążeniu.
Zastosowana została ulepszona mieszanka dla wysokiej przyczepności na mokrych i suchych nawierzchniach - doskonała kombinacja podczas długich podróży.
Nowy wzór bieżnika zaprojektowany w celu zapewnienia najlepszych osiągów na utwardzonych drogach w każdych warunkach pogodowych oraz przyczepności w lekkim terenie.
Wersja M zapewnia większe przebiegi w dużych motocyklach typu szosowe-enduro.
95 % szosa, 5 % teren
•Technologia Cap & base
Lepsza absorbcja nierówności na drodze. Stabilność w każdym terenie.
•Wyższy udział specjalnych żywic oraz środków chemicznych w celu zwiększenia trwałości opony
Długotrwała i znakomita przyczepność. Szybkie nagrzewanie i przyczepność aby czerpać przyjemność z każdej podróży.
•Bardziej zwarty wzór bieżnika
Poczucie bezpieczeństwa na mokrych nawierzchniach oraz przyczepność w lekkim trerenie. Komfort, dobre odprowadzanie wody i przyczepność na każdej nawierzchni.
Nasz opis
Metzeler Tourance EXP jest bardziej szosową modyfikacją popularnej opony Tourance. Opona ta zyskała sobie ogromną popularność wśród posiadaczy bokserów BMW, ale o dziwo jest kompletnie niepopularna w przypadku mniejszych motocykli takich jak Honda Africa Twin, Translp, BMW F650 GS itd. Prawdopodobnie posiadaczom tych motocykli nieco bardziej zależy na terenowych nisz szosowych właściwościach opony, dlatego zdecydowanie bardziej chętnie zakładają zwykłą wersję Tourance.
Jakie są róznice miedzy Tourance EXP i Tourance ?
Przede wszystkim różnią się wzorem bieżnika. Różnica ta jest najbardziej widoczna w przypadku tylnej opony. W Tourance klocki bieżnika są wyraźnie oddzielone od siebie, natomiast w Tourance EXP tworzą jedną całość od jednego do drugiego barku opony. Jaki ma to wplyw na właściwości opony ? Przede wszystkim podczas jazdy w terenie klocki Tourance lepiej sobie razdzą z wgryzaniem się w podłoże niż bieżnik EXP. Na szosie na pewno lepiej sobie radzi EXP oferując lepszą przyczepność, niższy poziom hałasu toczenia , lepszą stabilność i przy tym możliwość zastosowania bardziej miękkiej mieszanki bez utraty osiąganych przebiegów.
Techniczną nowością jest również zastosowanie opasania 0 stopni znanego ze sportowych opon w przedniej i tylnej oponie. Zwiększa to stabilność opony na prostej i w zakrętach głównie przy dużych prędkościach.
Spotkaliśmy się z opiniami że Tourance EXP jest oponą dwuskładnikową. Jest to oczywiście nieprawda, EXP jest oponą jednoskładnikową.
Wszystkie te zamiany sprawiają że Tourance EXP jest oponą o lepszych właściwościach szosowych w stosunku do Tourance, sprawiając że jest z pewnością lepszym wyborem szczególnie dla posiadaczy mocnych i szybkich motocykli enduro-turystycznych, którzy żadko zjeżdżają z asfaltu. Według nas najważniejsze jest to że Tourance EXP oferuje lepsze parametry na mokrej nawierzchni zapewniając wyższy poziom bezpieczeństwa.
Jesli chodzi o uzyskiwane przebiegi, producent zapewniał że wersja EXP nie będzie odbiegała pod tym względem od zwykłej Tourance. Pierwsze egzemplarze miały jednak tendencję do znacznie szybszego zużywania się tyłu szczególnie przy szybkiej autostradowej jeździe z pełnym obciążeniem. W tej chwili w rozmiarze 150/70R17 oferowana jest poprawiona wersja M zapewniająca większe przebiegi. Niestety nie wiemy na czym polegała modyfikacja. Trudno też określić jakie przebiegi można robić na tych oponach, wiemy że z pewnością na komplecie można zrobić nawet 20 000 km ale znane są również przypadki że tylna opona skończyła się po 8000 km. Wszystko zależy do tego w jakich warunkch jeździmy, pod jakim obciążeniem, z jaką prędkością i jak mocno odkręcamy manetkę czy hamujemy.
Naszym zdaniem najpopularniejszymi oponami porównywalnymi do Tourance EXP są Michelin Anakee 2 i Continental ContiTrailAttack. W 2011 roku pojawiła się na rynku nowa opona Dunlop TR91 ale czas pokaże czy zdobędzie sobie taką popularność jak ta trójca.
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
- M@rio
- Zapalony motocyklista
- Posty: 859
- Rejestracja: czw wrz 22, 2011 8:30 pm
- Imię: Mariusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Toruń
Etykieta opony – etykieta zawierająca informacje o parametrach opony. Etykiety mają za zadanie pomóc kierowcom w wyborze opon. Od 1 listopada 2012 r. opony sprzedawane na terenie krajów członkowskich Unii Europejskiej będą zaopatrzone w etykiety z informacjami na temat ich wydajności pod względem zużycia paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie generowanego hałasu. Informacje na naklejkach podane są w przejrzysty sposób, podobnie jak na znanych już etykietach energetycznych umieszczanych m.in. na produktach AGD: klasa A oznacza najwyższe osiągi, zaś klasa G – najniższe.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Etykieta_opony
Jak się dowiedzieliśmy z Wikipedii nie dotyczy to opon motocyklowych...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Etykieta_opony
Jak się dowiedzieliśmy z Wikipedii nie dotyczy to opon motocyklowych...
Satysfakcja, gdy zrobisz coś, co wcześniej uważałeś za nierealne.
- Artur O-ka
- Uczy się jeździć
- Posty: 92
- Rejestracja: ndz sie 26, 2012 9:06 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Wskaźnik prędkości to raczej wszyscy znają więc może nie ma sensu się na jego temat wymądrzać. Przekopiowałem opisy z oponeo bo mam wrażenie, że mnie nie rozumiecie:
Tourance Exp 110/80 R19 59 V Przód M/C B Metzeler
Homologacja: BMW G650 GS
Typ opony: M/C
Tylko teraz 433 zł
Tourance Exp 110/80 R19 59 V Przód M/C C Metzeler
Homologacja: Yamaha ...
Typ opony: M/C
Tylko teraz 433 zł
Tourance Exp 110/80 R19 59 V Przód TL M/C H Metzeler
Homologacja: Honda ...
Rodzaj opony: Bezdętkowa
Typ opony: M/C
Tylko teraz 427 zł
Tourance Exp 110/80 R19 59 V Przód TL M/C Metzeler
Rodzaj opony: Bezdętkowa
Typ opony: M/C
Tylko teraz 390 zł
Tourance Exp 110/80 R19 59 V Przód M/C B Metzeler
Homologacja: BMW G650 GS
Typ opony: M/C
Tylko teraz 433 zł
Tourance Exp 110/80 R19 59 V Przód M/C C Metzeler
Homologacja: Yamaha ...
Typ opony: M/C
Tylko teraz 433 zł
Tourance Exp 110/80 R19 59 V Przód TL M/C H Metzeler
Homologacja: Honda ...
Rodzaj opony: Bezdętkowa
Typ opony: M/C
Tylko teraz 427 zł
Tourance Exp 110/80 R19 59 V Przód TL M/C Metzeler
Rodzaj opony: Bezdętkowa
Typ opony: M/C
Tylko teraz 390 zł
Varadero XL 1000 VA DS 02
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
Skoro tak to co zrobić . Musisz kupić koniecznie z literką H. Ta bez literki będzie na pewno gorsza :roll: :twisted:
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
- Artur O-ka
- Uczy się jeździć
- Posty: 92
- Rejestracja: ndz sie 26, 2012 9:06 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
A przeczytałeś dokładnie co napisałem?
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
- Artur O-ka
- Uczy się jeździć
- Posty: 92
- Rejestracja: ndz sie 26, 2012 9:06 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
Nie ma czegoś takiego jak homologacja dla danej marki. Jeśli firma robi coś takiego, to jest wyłącznie zabieg marketingowy dla wczystkich czubków którzy wydają dwa razy więcej kasy za gadżet po to tylko żeby miał magiczny znaczek danej marki .
Reasumując olej te literki , kup oponę tańszą ( jestem na 100% pewien, że to ta sama opona) i ciesz sie z jazdy.
Jest jeszcze opcja, że chcesz być lepszy od wszystkich i na najbliższym zlocie/innej imprezie zamiast picia wódki zająć się udawadnianiem wszystkim, że twoja opona jest najlepsza i masz na to dowody w postaci folderów reklamowych producenta to kupuj tą z magiczną literką
Czuwaj
Reasumując olej te literki , kup oponę tańszą ( jestem na 100% pewien, że to ta sama opona) i ciesz sie z jazdy.
Jest jeszcze opcja, że chcesz być lepszy od wszystkich i na najbliższym zlocie/innej imprezie zamiast picia wódki zająć się udawadnianiem wszystkim, że twoja opona jest najlepsza i masz na to dowody w postaci folderów reklamowych producenta to kupuj tą z magiczną literką
Czuwaj
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
- Artur O-ka
- Uczy się jeździć
- Posty: 92
- Rejestracja: ndz sie 26, 2012 9:06 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
Nie , bo nie lubięArtur O-ka pisze: Czy nie trzeba było tak od razu.

KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz