Torby na gmole
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Tarnów
Torby na gmole
Witam wszystkich... W mojej głowie w wyniku przymierzania się do dalekich podróży zaczynają się tłamsić pomysły w szukaniu nowego miejsca na zamontowanie dodatkowych torb do motocykla Hondy Varaderrro. Zamysł jest taki aby wykorzystać do tego 2 tankbagi. Gdzie zaszywając dolną część zamka i pogłębiając górną moglibyśmy uzyskać torbę z możliwością otwierania w płaszczyźnie bocznej. Do tego warto przymierzyć się do zasłonięcia zamka jakimś materiałem wodoszczelnym wszywając go z jednej ze stron tak aby napór powietrza nie spowodował wtłoczenia wody do środka Torby.
Może i jest to chory pomysł ale chodzi mi także o ich jajowaty kształt wyniku którego są bardziej aerodynamiczne.
Miał ktoś może z szanownych forumowiczów do czynienia z przednimi Torbami na gmole?
Może i jest to chory pomysł ale chodzi mi także o ich jajowaty kształt wyniku którego są bardziej aerodynamiczne.
Miał ktoś może z szanownych forumowiczów do czynienia z przednimi Torbami na gmole?
- kjuik
- Udaje motocyklistę
- Posty: 162
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 2:02 pm
- Lokalizacja: the absolute middle of nowhere
Wywazasz otwarte drzwi, niepotrzebnie. Ucz sie od mistrza.
http://fotos.subefotos.com/7472493ea507 ... 048cdo.jpg
Defekujacy pies na ostatnim foto zlamal mi serce.
No dobra nie jestem taki.
Tu masz torby na boki
http://adventuresklep.pl/index.php?cPath=32
http://fotos.subefotos.com/7472493ea507 ... 048cdo.jpg
Defekujacy pies na ostatnim foto zlamal mi serce.
No dobra nie jestem taki.
Tu masz torby na boki
http://adventuresklep.pl/index.php?cPath=32
* * *
Od urodzenia skazany na sukces,
a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,
to w przyszlosci takze na wiezienie.
* * *
Od urodzenia skazany na sukces,
a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,
to w przyszlosci takze na wiezienie.
* * *
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Temat już wielokrotnie przerabiany - często rozwiązywany za pomocą sakw rowerowych; u mnie wygląda to tak:
https://picasaweb.google.com/zalmen3/23 ... 9878072274
Sakwy polskiej firmy Crosso - totalnie nieprzemakalne, więc nie ma żadnych kombinacji z zamkami-cudami. Temat przerabiał też kolega jedras tyle że zastosował mocowanie za pomocą pasów do mocowania ładunku z grzechotką, wszystko jest w poniższym temacie:
http://www.hondavaradero.pl/phpBB2/view ... c&start=15
jedras narzekał na system mocowania, bo przedłużał on czas załadunku do godziny - u mnie zajmuje całość około 10 minut.
Pozdrawiam
https://picasaweb.google.com/zalmen3/23 ... 9878072274
Sakwy polskiej firmy Crosso - totalnie nieprzemakalne, więc nie ma żadnych kombinacji z zamkami-cudami. Temat przerabiał też kolega jedras tyle że zastosował mocowanie za pomocą pasów do mocowania ładunku z grzechotką, wszystko jest w poniższym temacie:
http://www.hondavaradero.pl/phpBB2/view ... c&start=15
jedras narzekał na system mocowania, bo przedłużał on czas załadunku do godziny - u mnie zajmuje całość około 10 minut.
Pozdrawiam
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Tarnów
Szukałem jakiś ciekawych postów na temat przednich sakw no i nic a tu proszę. Fajnie dziękuje bardzo
Yhym a proszę mi powiedzieć jak wygląda sytuacja ze spalaniem przy zastosowaniu takich rozwiązań?
Być może jest to dobry pomysł ale chciałbym uzyskać coś aerodynamicznego żeby nie wytężać motocykla. Wiadomo że robi nam się potężna powierzchnia którą motocykl będzie się przepychał...
Być może tak jak kolega powiedział wyważam otwarte drzwi ale jest mi ten temat obcy i chciałbym zasięgnąć informacji
Yhym a proszę mi powiedzieć jak wygląda sytuacja ze spalaniem przy zastosowaniu takich rozwiązań?
Być może jest to dobry pomysł ale chciałbym uzyskać coś aerodynamicznego żeby nie wytężać motocykla. Wiadomo że robi nam się potężna powierzchnia którą motocykl będzie się przepychał...
Być może tak jak kolega powiedział wyważam otwarte drzwi ale jest mi ten temat obcy i chciałbym zasięgnąć informacji
- staciek
- Sympatyk
- Posty: 402
- Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
- Imię: Staszek
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
- Kontakt:
:roll: przeczytaj uważnie:Chaszek16 pisze:Szukałem jakiś ciekawych postów na temat przednich sakw no i nic a tu proszę. Fajnie dziękuje bardzo
Yhym a proszę mi powiedzieć jak wygląda sytuacja ze spalaniem przy zastosowaniu takich rozwiązań?
Być może jest to dobry pomysł ale chciałbym uzyskać coś aerodynamicznego żeby nie wytężać motocykla. Wiadomo że robi nam się potężna powierzchnia którą motocykl będzie się przepychał...
Być może tak jak kolega powiedział wyważam otwarte drzwi ale jest mi ten temat obcy i chciałbym zasięgnąć informacji
jedras pisze:Witam
Melduję, że wakacyjny wyjazd do Czarnogóry udał się wyśmienicie.
Do spakowania dwóch osób na 21 dni wystarczyło:
- 3x oryginalne kufry
- 3x wodoszczelne torby Crosso 40l
- 1x tankbag Oxford 38l
W takim zestawie zmieściło się wszystko co było potrzebne, a nawet więcej ;P Boczne kufry były zarezerwowane na ciuchy. W torby na gmolach spakowałem namiot, materac pompka i inne akcesoria kempingowe. Kufer centralny pomieścił ciuchy przeciwdeszczowe, a torba na nim śpiwory. W tankbag pakowaliśmy bagaż podręczny.
Z racji tego, że torby Crosso były mocowane do gmoli za pomocą:
http://allegro.pl/5m-pas-tasma-mocujaca ... 54516.html
codzienne pakowanie było mocno męczące i zajmowało około godziny.
Dodatkowym minusem takiego obładowania Varanka było spalanie, które przy prędkościach autostradowych (140-150km/h) oscylowało w granicach 8-10l/100km. Mimo tego wyjazd udał się bardzo fajnie i w przyszłosci na pewno go powtórzę.
Kilka fotek:
http://p1.bikepics.com/2012%5C09%5C09%5 ... 5-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2012%5C09%5C09%5 ... 6-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2012%5C09%5C09%5 ... 7-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2012%5C09%5C09%5 ... 8-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2012%5C09%5C09%5 ... 9-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2012%5C09%5C09%5 ... 0-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2012%5C09%5C09%5 ... 1-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2012%5C09%5C09%5 ... 2-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2012%5C09%5C09%5 ... 3-full.jpg
Kolega Jedras - wyraźnie podał spalanie...
;* Varadero XL 1000
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
U mnie różnica była na poziomie 0,5 L/100 km, czyli około 5,5 z sakwami i około 5,0 bez sakw. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy - ja uprawiam raczej emerycki.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
- jedras
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 259
- Rejestracja: wt kwie 17, 2012 7:31 am
- Imię: Jędrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000V Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Warszawa
Przy małych prędkościach różnica w spalaniu była nie zauważalna. Przy jeździe do 100km/h po magistrali adriatyckiej (sporo zakrętasów i wzniesień) spalanie z torbami i bez nich wychodziło około 6.5l/100km. Natomiast przy prędkościach autostradowych (140-160km/h) szacuję, że palił około litr więcej z torbami na gmolach.
Przed wiosną planuję skonstruować jakiś system szybkiego montażu/demontażu toreb. Jeżeli to się uda, to będę miał fajny sposób na powiększenie przestrzeni bagażowej motocykla (koszt około 120zł http://allegro.pl/worek-wodoszczelny-cr ... 61508.html)
Przed wiosną planuję skonstruować jakiś system szybkiego montażu/demontażu toreb. Jeżeli to się uda, to będę miał fajny sposób na powiększenie przestrzeni bagażowej motocykla (koszt około 120zł http://allegro.pl/worek-wodoszczelny-cr ... 61508.html)
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Tarnów
Chopy to wszystko wygląda jak tabory cygańskie Ale widocznie tak musi być... Jednak torby na przodzie motocykla nie dają dodatkowego + do wyglądu Ale gdy trzeba miejsca to nie ma wybacz bracie tylko trzeba montować Torby gdzie popadnie Spalanie 1 Litra w sytuacji gdzie trzeba się dopakować jeszcze jest do przeżycia Tak więc Panie I Panowie jednogłośnie stwierdzam iż montuje Torby firmy Cross
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Montowanie dodatkowego bagażu na kufry jest o tyle niebezpieczne, że łatwo przesadzić z sumaryczną masą "klunkrów", które mogą spowodować "niewytrzymanie" systemu montażu i odpadnięcie kufra/ów. Dlatego zdecydowałem się na sakwy na gmolach, bo taki plan jak Ty też rozważałem
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
- jaromc
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 570
- Rejestracja: ndz cze 26, 2011 10:25 pm
- Lokalizacja: Rybnik
Ładowność kufra musi mieć zapas na wypadek jak… użytkownik wpadnie na pomysł i go przeładuje Więc śmiało możesz pakowaćzalmen3 pisze:Montowanie dodatkowego bagażu na kufry jest o tyle niebezpieczne, że łatwo przesadzić z sumaryczną masą "klunkrów", które mogą spowodować "niewytrzymanie" systemu montażu i odpadnięcie kufra/ów. Dlatego zdecydowałem się na sakwy na gmolach, bo taki plan jak Ty też rozważałem
Ja podobnie jak Czarny dopinam wszystko do kufrów, bez problemu można się spakować we dwie osoby na co najmniej dwa tygodnie z namiotami i całym majdanem
Przewracając drugiego nie sprawisz że będziesz wyższy