Obie żarówki jednocześnie
- matusz82
- Sympatyk
- Posty: 327
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Czyżowice
Obie żarówki jednocześnie
Szukam na forum ale nic nie mogę znaleźć wiec założyłem nowy temat.
Mam pytanie. Czy ma ktoś tak podłączone światła pozycyjne, że świecą jednocześnie obie żarówki?
Mam pytanie. Czy ma ktoś tak podłączone światła pozycyjne, że świecą jednocześnie obie żarówki?
- bourne
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 268
- Rejestracja: śr paź 14, 2009 11:23 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Katowice
powinny swiecic obie, zarowno na mijania jaki na drogowych. pozycyjne jest jedno, centralnie
Marcin
vs750 '87 -> sd01 '99
50.286309,18.966692
--
kobiety dzielimy na te na sciane i te na zycie...
http://www.bykom-stop.avx.pl
vs750 '87 -> sd01 '99
50.286309,18.966692
--
kobiety dzielimy na te na sciane i te na zycie...
http://www.bykom-stop.avx.pl
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Ponieważ w Viaderkach sa żarówki typu H4, i są to żarówki tzw. dwu włókienne (jedno włókno do pozycyjnych i jedno do drogowych), to stawiam na to ze w jednej żarówce spaliło Ci się włókno od pozycyjnych, a w drugiej od drogowych - efekt jest taki jak opisujesz.
Rada:
Wymień obie żarówki powinno być oki - czyli dwie naraz świecące przy pozycyjnych i dwie na raz przy drogowych.
Oczywiście wszystko co napisałem powyżej ma sens jeżeli nikt bardzo pomysłowy nie grzebał wcześniej w instalacji elektrycznej Twojego Viaderka
Acha i jeszcze mala kwestia - to jedno male centralnie to nie pozycyjne tylko postojowe
Rada:
Wymień obie żarówki powinno być oki - czyli dwie naraz świecące przy pozycyjnych i dwie na raz przy drogowych.
Oczywiście wszystko co napisałem powyżej ma sens jeżeli nikt bardzo pomysłowy nie grzebał wcześniej w instalacji elektrycznej Twojego Viaderka
Acha i jeszcze mala kwestia - to jedno male centralnie to nie pozycyjne tylko postojowe
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 2
- Rejestracja: pn sty 10, 2011 5:31 pm
- Lokalizacja: Kobylanka (zachodniopomorskie)
Otóż to generalnie nie bardzo ma sens, bo jak świat światem H4 obsługują światła MIJANIA i drogowe. Pozycyjne mają osobną żaróweczkę...zalmen3 pisze:...Oczywiscie wszystko co napisalem powyzej ma sens jezeli nikt bardzo pomyslowy nie grzebal wczesniej w instalacji elektrycznej Twojego Viaderka
I są to POZYCYJNE właśnie, bo światła postojowe w motocyklach nie występują w takim znaczeniu, jak to ma miejsce w samochodach - światła postojowe to te włączane dźwignią kierunkowskazów (bez kluczyka w stacyjce), obsługiwane przez tę samą żarówkę, co pozycyjne. Można zamiennie oświetlać prawą lub lewą stronę pojazdu - zależnie od sposobu parkowania. Nie działa wówczas podświetlenie zegarów, kokpitu ani tablicy rejestracyjnej.
Wróćmy do definicji, bo i matusz coś to miesza: nie można podłączyć dwóch równolegle, skoro jest jedna (pozycyjne). Matuszu, czy nie mówisz przypadkiem o światłach mijania?
Pzdr
- matusz82
- Sympatyk
- Posty: 327
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Czyżowice
Zgadza się. Zamieszałem z tymi pozycyjnymi i postojowymi :oops: . Chodziło mi o światła mijania tzw krótkie i o drogowe tzw długie. Jak się od Was dowiedziałem, że mają świecić obie żarówki dla krótkich jak i długich (schemat to potwierdza) to jestem w domu
. Jak odbiorę moto z serwisu to się tym zajmę. Pewnie włókna przepalone. Jakoś zasugerowałem się sposobem działania lamp w FZ6, gdzie świeci tylko jeden reflektor, a zawsze chciałem mieć moto z podwójnymi reflektorami gdzie świecą oba naraz
.


- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Po przeczytaniu powyzszego uswiadomilem sobie ze sam popelnilem blad w stosowaniu nazw poszczegolnych typow oswietlenia - bije sie w piers i zwracam honor koledze bournee :oops:Andrzej77 pisze:Otóż to generalnie nie bardzo ma sens, bo jak świat światem H4 obsługują światła MIJANIA i drogowe. Pozycyjne mają osobną żaróweczkę...zalmen3 pisze:...Oczywiscie wszystko co napisalem powyzej ma sens jezeli nikt bardzo pomyslowy nie grzebal wczesniej w instalacji elektrycznej Twojego Viaderka
I są to POZYCYJNE właśnie, bo światła postojowe w motocyklach nie występują w takim znaczeniu, jak to ma miejsce w samochodach - światła postojowe to te włączane dźwignią kierunkowskazów (bez kluczyka w stacyjce), obsługiwane przez tę samą żarówkę, co pozycyjne. Można zamiennie oświetlać prawą lub lewą stronę pojazdu - zależnie od sposobu parkowania. Nie działa wówczas podświetlenie zegarów, kokpitu ani tablicy rejestracyjnej.
Wróćmy do definicji, bo i matusz coś to miesza: nie można podłączyć dwóch równolegle, skoro jest jedna (pozycyjne). Matuszu, czy nie mówisz przypadkiem o światłach mijania?
Pzdr
:arrow: Reszta wywodu po naniesieniu stosownych poprawek zostaje podtrzymana - zwalam wszystko na przepalone "na krzyz" wlokna
Co do wlokna to tez bije sie w piers - pisze sie prze "o z kreska" a nie jak znalazlo sie w moim poscie przez "u" :shock: