problem z odkręceniem silnika od ramy
problem z odkręceniem silnika od ramy
Witam, właśnie zabrałem się za rozbiórkę mojego wiaderka, chciałem wyciągnąć silnik i napotkałem na problem z dwoma głównymi szpilkami które skręcają silnik z ramą, czy ktoś próbował wyciągać silnik i jaki jest patent na te szpilki bo już nie mam pomysłu mają one po lewej stronie takie nakrętki jak na klucz rowerowy a z prawej normalne nakrętki dla mnie to jest jakiś dziwny japoński patent, proszę o pomoc.
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 298
- Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
- Marka motocykla: Honda Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp
Ja przekladalem silnik , ale nie mialem zadnego problemu z odkreceniem szpilek , o ile pamietam to u mnie z prawej strony wchodzil dlugi klucz imbusowy , podnioslem lekko silnik do gory na lewarku , odkrecilem wszystko i sama rama w gore ,silnik zostaje na lewarku i to wszystko , ewentualnie zapodaj jakies fotki tych srub
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 66
- Rejestracja: pn cze 29, 2009 8:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: sieradz
Napotkałem ten sam problem z tymi szpilkami.
używaj dużo Wd40 i nafty,jak już uda się odkręcić nakrętki które są skręcone na klej to może się okazać że to nie koniec kłopotów bo szpilki nie będą chciały wyjść.Problem w tym że częściowo są one mocowane w bloku silnika który jest aluminiowy a szpilki stalowe,aluminium się utlenia i powstaje na styku ze stalą taki biały nalot.
Ja miałem silnik na podnośniku więc było mi łatwo.
każda z dwóch szpilek jest w bloku silnika tylko na odcinku 2-3 cm dalej jest na wierzchu wiec lej dużo nafty używaj wd40 i cierpliwie czekaj nie spiesz się nie używaj młotka jak popsujesz szpilkę nie panikuj dorobi ci ją każdY tokarz
POWODZENIA
używaj dużo Wd40 i nafty,jak już uda się odkręcić nakrętki które są skręcone na klej to może się okazać że to nie koniec kłopotów bo szpilki nie będą chciały wyjść.Problem w tym że częściowo są one mocowane w bloku silnika który jest aluminiowy a szpilki stalowe,aluminium się utlenia i powstaje na styku ze stalą taki biały nalot.
Ja miałem silnik na podnośniku więc było mi łatwo.
każda z dwóch szpilek jest w bloku silnika tylko na odcinku 2-3 cm dalej jest na wierzchu wiec lej dużo nafty używaj wd40 i cierpliwie czekaj nie spiesz się nie używaj młotka jak popsujesz szpilkę nie panikuj dorobi ci ją każdY tokarz
POWODZENIA
Re: problem z odkręceniem silnika od ramy
Dzięki za podpowiedzi, po wielu podejściach i zastosowaniu wd 40 oraz palnika gazowego do podgrzania uszów silnika przez które przechodzą szpilki jak również pomocy miedzi i młotka szpilki puściły, podobny problem miałem ze szpilkami które trzymają metalowy element do którego jest zamontowany tylny amortyzator i stopka boczna, odpuściło taki samym sposobem ja wcześniejsze. Moto po remoncie ale poskładane dopiero w 80%, pytanie czy odpali.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: problem z odkręceniem silnika od ramy
A czemu miałoby nie odpalić? Co mu dolegało, przed "remontem"?
Re: problem z odkręceniem silnika od ramy
Przed remontem było ok ale to jest maszyna nigdy nic nie wiadomo, wystarczy że coś źle poskładam i kicha ,całe moto było rozebrane do ostatniej śrubki, odrestaurowane i poskładane, wymienione wszystkie możliwe łożyska i simeringi, silnik wypiaskowany i pomalowany. W silniku nie było zbyt wiele robione bo nie widziałem takiej potrzeby jedynie sprężynki napinaczy uszczelki pokryw zaworów i styki pompy paliwa, co było możliwe jest pomalowane, teraz po poskładaniu wygląda jak z salonu ale jeszcze nie odpalany.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: problem z odkręceniem silnika od ramy
mapajaw pisze:Przed remontem było ok ale to jest maszyna nigdy nic nie wiadomo, wystarczy że coś źle poskładam i kicha ,całe moto było rozebrane do ostatniej śrubki, odrestaurowane i poskładane, wymienione wszystkie możliwe łożyska i simeringi, silnik wypiaskowany i pomalowany. W silniku nie było zbyt wiele robione bo nie widziałem takiej potrzeby jedynie sprężynki napinaczy uszczelki pokryw zaworów i styki pompy paliwa, co było możliwe jest pomalowane, teraz po poskładaniu wygląda jak z salonu ale jeszcze nie odpalany.
Hmmmmmmmmmmmmmmm
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- matusz82
- Sympatyk
- Posty: 327
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Czyżowice
Re: problem z odkręceniem silnika od ramy
To wrzuć jakieś fotkimapajaw pisze:Przed remontem było ok ale to jest maszyna nigdy nic nie wiadomo, wystarczy że coś źle poskładam i kicha ,całe moto było rozebrane do ostatniej śrubki, odrestaurowane i poskładane, wymienione wszystkie możliwe łożyska i simeringi, silnik wypiaskowany i pomalowany. W silniku nie było zbyt wiele robione bo nie widziałem takiej potrzeby jedynie sprężynki napinaczy uszczelki pokryw zaworów i styki pompy paliwa, co było możliwe jest pomalowane, teraz po poskładaniu wygląda jak z salonu ale jeszcze nie odpalany.

-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 20
- Rejestracja: wt lut 05, 2013 10:22 am
- Lokalizacja: warszawa
Re: problem z odkręceniem silnika od ramy
Rozumiem że silnika do piaskowania nierozbieraleś i masz nadzieję że piasek nie dostał się do środka silnika,ja wątpię.
Życzę powodzenia i lewa w górę.
Życzę powodzenia i lewa w górę.
Zastanawiam się po co?,całe moto było rozebrane do ostatniej śrubki, odrestaurowane i poskładane, wymienione wszystkie możliwe łożyska i simeringi, silnik wypiaskowany i pomalowany.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: problem z odkręceniem silnika od ramy
Kwarc pod ciśnieniem ma tę niemiłą przypadłość, że wciśnie się w każdy otworek, a potem robi swoje - bo jest twardy. Więc jedyną szansą na obronę jest wymontowanie elementu, na którym nam zależy.Hrubesch pisze:Rozumiem że silnika do piaskowania nierozbieraleś i masz nadzieję że piasek nie dostał się do środka silnika,ja wątpię.
Życzę powodzenia i lewa w górę.Zastanawiam się po co?,całe moto było rozebrane do ostatniej śrubki, odrestaurowane i poskładane, wymienione wszystkie możliwe łożyska i simeringi, silnik wypiaskowany i pomalowany.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
Re: problem z odkręceniem silnika od ramy
Nie jestem laikiem, wszystkie otwory zabezpieczyłem na 102 % . Niedługo będę próbował odpalić więc zdam relacje.
Re: problem z odkręceniem silnika od ramy
Wrzuciłbym foty ale jak?
Re: problem z odkręceniem silnika od ramy
Hrubesch, a po to aby była igła, jak pisałem na początku moto było z GB co mówi samo za siebie.
-
- Rekrut
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 25, 2013 11:03 pm
- Imię: Bartek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Zamość
Re: problem z odkręceniem silnika od ramy
Hasło moto z GB wymyślili handlarze którym nie spodobało się wejście na rynek motocykli z UK - a dotąd sprowadzali z Niemiec Szwajcarii Włoch. To jakie motocykle przyjeżdżają ze Szwajcarii czy Włoch wiedzą tylko Ci co je ładują na busa - potem w garażu są robione na bóstwo pudrowane i do żyda czyt. klienta. Rynek pracy dla Polaków w tamtych krajach nie jest tak rozbudowany jak na wyspach dlatego zdecydowanie mniej ludzi sprowadza motocykle przy okazji wracając do Polski. Oczywiście wszędzie są motocykle zapuszczone i wszędzie są LALE. Ale tak bardzo popularna opinia że motocykle z GB to wiadomo jakie kluje w oczy przynajmniej mnie gdzie ja kupiłem tam już ich 6 bodajże i tylko 1 sztuka ( obecna Varadero która była trzymana pod chmurką kilka lat!!) wymaga pracy aby moje oczka mogły się uśmiechać patrząc na nią. Jeśli kupisz motocykl w UK od Anglika który trzymał motocykl w garażu a nie od ciapaka który trzymał go pod płotem kilka lat i jeździł do sklepu po bułki a jak coś odpadło to złapał na taśmę bezbarwną to okaże się że motocykl z UK a motocykl z PL salonu niewiele się różnią. A to że Polacy ściągają to co najtańsze to niestety trzeba to później ogarnąć.
Się rozpisałem na pewno nie na temat ramy- ale skoro się pojawił tutaj ten wątek to zareagowałem i wyraziłem swoje zdanie.
Pozdrowionka
Się rozpisałem na pewno nie na temat ramy- ale skoro się pojawił tutaj ten wątek to zareagowałem i wyraziłem swoje zdanie.

Pozdrowionka
Re: problem z odkręceniem silnika od ramy
Wszystko się zgadza, mój był wyjątkowo zapuszczony. Jak go kupowałem to mnie to nawet nie przerażało i sezon pojeździłem, ale kiedy już co nieco zdemontowałem wyszło na wierzch to co najgorsze, ale już jest ok. normalnie igiełka.