sprawa zalatwiona.
bylem na szrocie moto i kupilem uzywany oryginalny regulator napiecia.
I wszystko juz smiga jak nalezy.

Światła mijania włączone. Jeżeli napięcie na altku będzie niższe, to zgaś światła i sprawdź na odłączonej kostce (odepnij na wyłączonym silniku).Proponuje zrobić taki test - naładuj aku, odpal Viadro i poczekaj, aż osiągnie temperaturę roboczą, albo chociaż silnik będzie ciepły. Sprawdź napięcie na aku, a następnie "rozkręć go" do 5000 obrotów i dokonaj pomiaru ponownie (utrzymując te obroty). Jeżeli przy wysokich obrotach jest ~14V to padło aku.
Jeżeli jest <=13,5V to sprawdź napięcie (prąd zmienny) na kostce alternatora (po lewej stronie pod zbiornikiem). Przy 5000 obrotów powinno być takie samo napięcie rzędu >=50V, na każdej z 3 faz (sprawdzasz żółte przewody parami).
Lub przechyl moto na prawo i podeprzyj , tylko musi być stabilnie. Nie musi być dużo, ok. 15 stopni wystarczy.james pisze:Popieram przedmówcę - mi to wygląda na kończący się (lub już skończony) alternator.
Jeżeli będziesz ściągał kapę od alternatora, upuść trochę oleju, bo możesz się nieźle ździwić