Potrzebuje dokładnych informacji o tłoku, czyli 4 wymiary:
- średnica tłoka,
- wysokość tłoka,
- średnica sforznia,
- odległość od denka tłoka do otworu sworznia.
Wymiary tłoka
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Wymiary tłoka
Proszę uprzejmie:kijaszek4 pisze:Potrzebuje dokładnych informacji o tłoku, czyli 4 wymiary:
- średnica tłoka,
- wysokość tłoka,
- średnica sforznia,
- odległość od denka tłoka do otworu sworznia.
ad.1 225 mm
ad.2 ok. 330 mm
ad.3 ok. 35 mm
ad.4 ok. 101 mm
moc znamionowa - 45 KM / 650 obr./min.
pojemność 10300 cm3
Ursus C-45 z 1947r.
Pomogłem?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiary tłoka
Sprawdziłbym w serwisówce, jeżeli tam nie ma to będziesz musiał rozebrać i pomierzyć.
Druga sprawa to kwestia samej przeróbki. Nie lepiej poczekać kilka lat i kupić duże Viadro?

Druga sprawa to kwestia samej przeróbki. Nie lepiej poczekać kilka lat i kupić duże Viadro?
Pewnie tak, tylko od razu 10300 cm3?!płock1964 pisze:Proszę uprzejmie:kijaszek4 pisze:Potrzebuje dokładnych informacji o tłoku, czyli 4 wymiary:
- średnica tłoka,
- wysokość tłoka,
- średnica sforznia,
- odległość od denka tłoka do otworu sworznia.
ad.1 225 mm
ad.2 ok. 330 mm
ad.3 ok. 35 mm
ad.4 ok. 101 mm
moc znamionowa - 45 KM / 650 obr./min.
pojemność 10300 cm3
Ursus C-45 z 1947r.
Pomogłem?

- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Wymiary tłoka
Kwestia perspektywy. Lepiej raz, ale porządnie. Polityka małych kroczków w praktyce jest nieefektywna.james pisze:Sprawdziłbym w serwisówce, jeżeli tam nie ma to będziesz musiał rozebrać i pomierzyć.
Druga sprawa to kwestia samej przeróbki. Nie lepiej poczekać kilka lat i kupić duże Viadro?
Pewnie tak, tylko od razu 10300 cm3?!płock1964 pisze:Proszę uprzejmie:kijaszek4 pisze:Potrzebuje dokładnych informacji o tłoku, czyli 4 wymiary:
- średnica tłoka,
- wysokość tłoka,
- średnica sforznia,
- odległość od denka tłoka do otworu sworznia.
ad.1 225 mm
ad.2 ok. 330 mm
ad.3 ok. 35 mm
ad.4 ok. 101 mm
moc znamionowa - 45 KM / 650 obr./min.
pojemność 10300 cm3
Ursus C-45 z 1947r.
Pomogłem?
A Amerykany mawiają, iż od dużej pojemności lepsza jest tylko jedna rzecz - jeszcze większa pojemność.
Dobra, to teraz na poważnie.
Zadałeś Kolego pytanie, ale nie określiłeś, o jaki silnik chodzi. Po przeczytaniu Twoich postów domyślam się, że o varadero 125.
Teraz ja mam pytanie - skąd się wzięło 180 ccm ?
Niby 55 ccm to nie jest dużo, ale w tym przypadku oznacza wzrost o blisko 50 %
Oznacza to o wiele większą masę tłoka, która niweczy wszystkie obliczenia typu
- wyrównoważenie układu tłok-korbowód-wał
- naciski graniczne na panewki
- i wiele innych
Skutek - może będzie chodzić, ale z kłopotami i niedługo.
Pozatym, takie rzeźby robi się od drugiej strony - musisz mieć cylinder z tłokiem ( najlepiej dokupiony np. tu - http://www.ebay.de/itm/Zylinder-Kolben- ... 461ae38ca6 , bo wtedy można jeździć, więc nie ma ciśnienia i można zrobić to dobrze -), zanieść do zakładu i tam fachowcy ( nie każdy operator obrabiarki musi być fachowcem od teorii silnika spalinowego ) muszą to obejrzeć i stwierdzić, do jakiej średnicy ( a więc i pojemności ) da się to zrobić i jaką metodą. Powiedzą też, kto może dorobić nowy tłok, a kto pierścienie. Od razu nastaw się na zwiększone koszty, bo to zabawa dla większości nieopłacalna - koszty przestawiania oprzyrządowania obrabiarek są wysokie.
Trzecią sprawą jest legalność Twoich działań - zastanów się nad tym poważnie.
Podsumowując : moim zdaniem łatwiej ( i zdecydowanie taniej ) byłoby po prostu wyremontować posiadany silnik, pojeździć kilka lat i kupić coś większego.
Jednak szanując to, iż Twoje zdanie może się nieco różnić, podrzucam linka do warsztatu:
http://www.motocyklejacka.pl/motocykle_ ... ontakt.php
A to sobie poczytaj dodatkowo, bo patrząc na zdjęcie cylindra nie wiem, w jakiej technologii jest wykonany.
http://motox.pl/garaz-motox-com-pl-moto ... asilu.html
A tu poczytaj sobie o wyważaniu i problemach - wprawdzie jest to o Junaku, ale traktuje o Twoim zamierzeniu.
http://www.junak.riders.pl/junak.htm
przejdź na warsztat - tłok - cylinder - wał.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 95
- Rejestracja: pn lut 18, 2013 9:00 pm
- Imię: Bartas
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: PRA / PZ
Re: Wymiary tłoka
w temacie silnika - fabryki się nie poprawia. przerabiałem to jakieś 15 lat temu na garbusie. chodził fajnie ale krótko...korbowód znalazł drogę do światła....
Jak Ci w życiu coś nie idzie i wpadasz pyskiem w błoto, to musisz być jak dzik:
Pchać to błoto ryjem do przodu....
Pchać to błoto ryjem do przodu....