Nagraj to zjawisko i wrzuć link na forum. Stuki mogą być spowodowane niepoprawną synchronizacją - czy są to "lewe eksplozje"? Nie wiem...Chaszek16 pisze:Panowie zaraz mnie do zawału doprowadziciePytanie a czy ustawienie przepustnic na tych samych wartościach może powodować jakieś lewe eksplozje?
Stukanie w silniku :(
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Stukanie w silniku :(
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Stukanie w silniku :(
Przepraszam za jakość nagrania ale lepszego sprzętu nie mam
W 26 sekundzie słychać jak puknie metalicznie w silniku.
https://www.youtube.com/watch?v=OR9Y98y ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=OR9Y98y ... e=youtu.be
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Stukanie w silniku :(
Sprawdziłbym napinacze.Chaszek16 pisze:Czytałem "klątwa alternatora" ale opisywane wybuchy są raczej jedno razowe i połączone z dymem natomiast u mnie słychać uderzenie i zmianę obrotów a o dymieniu nic mi nie wiadomoWięc mam nadzieję, że to jednak nie alternator.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 6
- Rejestracja: wt lut 26, 2013 6:18 pm
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Stukanie w silniku :(
Tak to napinacz do wymiany
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Stukanie w silniku :(
Czyli mam rozumieć, że tłoki spotykają się z zaworami?
A proszę mi powiedzieć czy przy uszkodzonym napinaczu będą występować stuki cyt. "2) Przy jeździe motocyklem coś słychać w silniku. Jakby jakiś luźny wałek który obija się o ścianki silnika i występuje to tylko podczas jazdy. Na postoju tego zjawiska nie ma." ?
A proszę mi powiedzieć czy przy uszkodzonym napinaczu będą występować stuki cyt. "2) Przy jeździe motocyklem coś słychać w silniku. Jakby jakiś luźny wałek który obija się o ścianki silnika i występuje to tylko podczas jazdy. Na postoju tego zjawiska nie ma." ?
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Stukanie w silniku :(
Nie, tłok z zaworem spotyka się zazwyczaj raz a później pozostaje już tylko cykliczne pukanie
Objaw występuje zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku?
Czy na jałowych obrotach (~1200) to też tak samo z siebie puka? Jeżeli nie, to przychylam się do teorii, że to może być napinacz.

Objaw występuje zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku?
Czy na jałowych obrotach (~1200) to też tak samo z siebie puka? Jeżeli nie, to przychylam się do teorii, że to może być napinacz.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Stukanie w silniku :(
Raczej na wolnych obrotach tak jak 1000 - 1200 i czasami jak się jedzie to przy 3000
Puka zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku... To co może być z tymi napinaczami? Jak je sprawdzić? Wymienić sprężynki w napinaczach na jakieś inne?

-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Stukanie w silniku :(
Ściągnij pokrywy zaworów ustaw wał i sprawdź czy znaki się pokrywają na każdym cylindrze.Przy okazji sprawdzisz napinacze czy się nie składają.Ja wymieniam cały napinacz jeśli jest do bani.
Żeby sprawdzić napinacz musisz go wymontować.Trzymasz jedną ręką za obudowę a drugą za łepek i kręcąc lewo-prawo ściskasz całość.Jeżeli napinacz złoży się więcej niż pół centymetra to do wymiany.
Żeby sprawdzić napinacz musisz go wymontować.Trzymasz jedną ręką za obudowę a drugą za łepek i kręcąc lewo-prawo ściskasz całość.Jeżeli napinacz złoży się więcej niż pół centymetra to do wymiany.
Ostatnio zmieniony wt kwie 01, 2014 6:07 pm przez melon1968, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Stukanie w silniku :(
Drogi taki napinacz?
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Stukanie w silniku :(
W serwisie bez rabatów 280zł
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Stukanie w silniku :(
No to nic przyjemnego 

-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: wt cze 26, 2012 8:38 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Mazury
Re: Stukanie w silniku :(
Ja mam to samo.Gdzieś juz o tym napisalem.
U mnie też tak czasem stuknie i spadnie z obrotów jak równiez podczas jazdy na stalych obrotach szarpie i szleje jak niepokorny rumak.
2 lata temu wykonano w moim moto czyszczenie i synchro gaźników w Olsztynie no i od tamtej pory zaczęły sie jaja.Żałuje okropnie że zdecydowałem sie na to bo przed silniczek pracował jak ta lala.
Ktoś ostatnio powiedział mi żeby sprawdzić i ustawić przerwę na świecach.
Kto wie ile powinna wynośić przerwa?
Dziekuje i pozdrawiam.
U mnie też tak czasem stuknie i spadnie z obrotów jak równiez podczas jazdy na stalych obrotach szarpie i szleje jak niepokorny rumak.
2 lata temu wykonano w moim moto czyszczenie i synchro gaźników w Olsztynie no i od tamtej pory zaczęły sie jaja.Żałuje okropnie że zdecydowałem sie na to bo przed silniczek pracował jak ta lala.

Ktoś ostatnio powiedział mi żeby sprawdzić i ustawić przerwę na świecach.
Kto wie ile powinna wynośić przerwa?
Dziekuje i pozdrawiam.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Stukanie w silniku :(
Próbuje przetłumaczyć "SERVICE MANUAL" Synchronizacja gaźników. Jest ktoś w stanie sprawdzić ten tekst co do poprawności czynności potrzebnych do wykonania prawidłowej synchronizacji gaźników w hondzie Varadero SD01. Uczyłem się niemieckiego a nie angielskiego więc proszę o wyrozumiałość 
UWAGA:
Przeprowadzić konserwację przy normalnej temperaturze roboczej silnika na biegu jałowym. Motocykl ustawić na równej powierzchni.
Uruchom silnik, ściśnij rurkę podciśnienia przy użyciu zacisku, wyłącz silnik. Odłączyć przewód podciśnienia z obudowy filtra powietrza. Odłączyć przewód sterowania PAIR zaworu podciśnienia od zaworu sterującego PAIR.
Zainstaluj nasadkę wakuometru do złącza podciśnienia.
Podłącz wakuometr do rury podciśnienia konserwacji i kontroli PAIR zaworu rury próżniowej.
Uruchomić silnik i ustawić prędkość biegu jałowego z zatrzymaniem pokrętła regulacji przepustnicy
Prędkość obrotowa bez obciążenia: 1,200 ∓50 〖min〗^(-1) (rpm)
Sprawdź różnicę pomiędzy przednim a tylnym gaźnikiem.
Różnica próżniowa gaźników 20 mm Hg (0,8 w Hg)
UWAGA:
Podstawą jest przedni gaźnik
Synchronizować do specyfikacji obracając śrubą regulacyjną przepustnic (synchronizacji)
Rev the engine up several Times (nie wiem jak przetłumaczyć)
Ponownie sprawdzić prędkość obrotową biegu jałowego i synchronizację
Wyjmij wakuometr
Podłączyć wężyk do obudowy filtra powietrza i do zaworu PAIR kontroli.
SILNIK NA BIEGU JAŁOWYM
Ostrzeżenie:
W przypadku gdy silnik musi być uruchomiony, upewnij się że pomieszczenie w którym będzie pracować jest dobrze wentylowane. Nigdy nie uruchamiaj silnika w zamkniętych pomieszczeniach.
Uwaga:
Sprawdzić i wyregulować prędkość obrotową biegu jałowego, gdy wszystkie inne elementy obsługi technicznej zostały wykonane zgodnie z specyfikacją.
Silnik musi być ciepły żeby dokonać dokładnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego.
Rozgrzać silnik, przesunąć przekładnie do pozycji biegu jałowego i umieścić motocykl na podpórce bocznej.
Sprawdzić i wyregulować prędkość obrotową biegu jałowego, przekręcając pokrętło regulacji przepustnicy, zatrzymać przy wymaganych obrotach.
PRĘDKOŚĆ BIEGU JAŁOWEGO: 1,200 ∓50 〖min〗^(-1) (rpm)

UWAGA:
Przeprowadzić konserwację przy normalnej temperaturze roboczej silnika na biegu jałowym. Motocykl ustawić na równej powierzchni.
Uruchom silnik, ściśnij rurkę podciśnienia przy użyciu zacisku, wyłącz silnik. Odłączyć przewód podciśnienia z obudowy filtra powietrza. Odłączyć przewód sterowania PAIR zaworu podciśnienia od zaworu sterującego PAIR.
Zainstaluj nasadkę wakuometru do złącza podciśnienia.
Podłącz wakuometr do rury podciśnienia konserwacji i kontroli PAIR zaworu rury próżniowej.
Uruchomić silnik i ustawić prędkość biegu jałowego z zatrzymaniem pokrętła regulacji przepustnicy
Prędkość obrotowa bez obciążenia: 1,200 ∓50 〖min〗^(-1) (rpm)
Sprawdź różnicę pomiędzy przednim a tylnym gaźnikiem.
Różnica próżniowa gaźników 20 mm Hg (0,8 w Hg)
UWAGA:
Podstawą jest przedni gaźnik
Synchronizować do specyfikacji obracając śrubą regulacyjną przepustnic (synchronizacji)
Rev the engine up several Times (nie wiem jak przetłumaczyć)
Ponownie sprawdzić prędkość obrotową biegu jałowego i synchronizację
Wyjmij wakuometr
Podłączyć wężyk do obudowy filtra powietrza i do zaworu PAIR kontroli.
SILNIK NA BIEGU JAŁOWYM
Ostrzeżenie:
W przypadku gdy silnik musi być uruchomiony, upewnij się że pomieszczenie w którym będzie pracować jest dobrze wentylowane. Nigdy nie uruchamiaj silnika w zamkniętych pomieszczeniach.
Uwaga:
Sprawdzić i wyregulować prędkość obrotową biegu jałowego, gdy wszystkie inne elementy obsługi technicznej zostały wykonane zgodnie z specyfikacją.
Silnik musi być ciepły żeby dokonać dokładnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego.
Rozgrzać silnik, przesunąć przekładnie do pozycji biegu jałowego i umieścić motocykl na podpórce bocznej.
Sprawdzić i wyregulować prędkość obrotową biegu jałowego, przekręcając pokrętło regulacji przepustnicy, zatrzymać przy wymaganych obrotach.
PRĘDKOŚĆ BIEGU JAŁOWEGO: 1,200 ∓50 〖min〗^(-1) (rpm)
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Stukanie w silniku :(
Sprężynkę w napinaczach się wymienia (jeżeli już) tylko w przypadku, gdy jest pęknięta. Ogólnie ona tylko rozkręca napinacz - nie ma wpływu na to czy on się cofnie czy nie. Czy pierwszy raz, kiedy zauważyłeś, że coś puka zbiegło się w czasie z naprawą, 2 lata temu? Jeśli tak to co było robione?
Świece - do gaźnikowca platynowe (DPR8EVX-9 wg. symbolu NGK), przerwa mniejsza niż 1.0 mm. Wg. serwisówki, świec nie wolno czyścić i nie zalecane jest zmniejszanie przerwy, gdy wykracza poza ramy tolerancji. Ja od siebie dodam, że warto kupić w serwisie Hondy lub jakimś poważnie renomowanym sklepie - NGK podrabiali na potęgę i często kończyło się to ekstra wydatkiem.
Świece - do gaźnikowca platynowe (DPR8EVX-9 wg. symbolu NGK), przerwa mniejsza niż 1.0 mm. Wg. serwisówki, świec nie wolno czyścić i nie zalecane jest zmniejszanie przerwy, gdy wykracza poza ramy tolerancji. Ja od siebie dodam, że warto kupić w serwisie Hondy lub jakimś poważnie renomowanym sklepie - NGK podrabiali na potęgę i często kończyło się to ekstra wydatkiem.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Stukanie w silniku :(
Problem w tym, że motocykl kupiłem 2 lata temu. Na początku myślałem, że wystarczy zrobić serwis tj. wymiana świec, synchronizacja i czyszczenie gaźników. Okazało się to dobrym ale nieskutecznym pomysłem. Mechanik powiedział, że to może przez nieoryginalne wydechy (przelotowe)... Założyłem oryginalne i dalej nic... Ale nie wiem czy gaźniki są dobrze synchronizowane. Może ustawił je na jedne podciśnienie?