
lightbary na gmole
- mkojak77
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 21
- Rejestracja: pt maja 09, 2014 9:57 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2004
lightbary na gmole
Czy ktoś może z kolegów i koleżanek, mam nadzieję
ma jakieś propozycje w zakresie montażu dodatkowego oświetlenia. Chodzi mi o sprawdzone modele takiego wyposażenia. Jeżeli ktoś ma coś takiego będę wdzięczny za poradę co i gdzie kupić

- paproh
- Sympatyk
- Posty: 92
- Rejestracja: pt lip 26, 2013 9:10 am
- Imię: Pawel
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Słupsk
Re: lightbary na gmole
Ja zamontowałem gotowy zestaw halogenów z uchwytami SW-MOTOTECH
http://sklep.scigacz.pl/uchwyty-mocujac ... 33649.html
nie dają za dużo światła w nocy ale znakomicie sprawdzają się w dzień
głównie o to mi chodziło aby być bardziej widocznym
zakupiony zestaw posiadał wszystkie wiązki, przekaznik, wyłączniki, strapy, rurki termo
czas montażu 1,5h
efekt jak na załączonym obrazku


http://sklep.scigacz.pl/uchwyty-mocujac ... 33649.html
nie dają za dużo światła w nocy ale znakomicie sprawdzają się w dzień
głównie o to mi chodziło aby być bardziej widocznym
zakupiony zestaw posiadał wszystkie wiązki, przekaznik, wyłączniki, strapy, rurki termo
czas montażu 1,5h
efekt jak na załączonym obrazku


-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 199
- Rejestracja: pn lis 18, 2013 12:44 am
- Imię: Michał
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Łódź
Re: lightbary na gmole
Witam
Pomyśl, czy warto zakładać dodatkowe oświetlenie. Sam mialem taki dylemat, dlatego zrobiłem bitwę argumentów:
Za:
- wyglad
- lepsza widoczność po zmroku (teoretycznie)
Przeciw:
- viadro ma genialne oświetlenie (lepsze niż niektóre osobówki), wiec może niewiele dać
- w razie W (tfu tfu) wiecej zbierania plastiku z gleby i większe koszty. W majówkę pojechałem na myjnię samoobsługową moto obmyć. Nawierzchnia na stanowisku była mokra. Zatrzymałem sie, stopka boczna, zsiadłem, oparłem nogę na centralnej, ustabilizowałem moto, nacisnąłem mocniej na centralną i..... but mi się ześlizgnął..... moto poleciał na prawą strone.... straty:porysowany gmol i waga. W przeciwnym wypadku musialbym doliczyć 500 zł na halogeny Givi (takie chciałem kupić). Byloby to najdroższe mycie moto w moim życiu
Pomyśl, czy warto zakładać dodatkowe oświetlenie. Sam mialem taki dylemat, dlatego zrobiłem bitwę argumentów:
Za:
- wyglad
- lepsza widoczność po zmroku (teoretycznie)
Przeciw:
- viadro ma genialne oświetlenie (lepsze niż niektóre osobówki), wiec może niewiele dać
- w razie W (tfu tfu) wiecej zbierania plastiku z gleby i większe koszty. W majówkę pojechałem na myjnię samoobsługową moto obmyć. Nawierzchnia na stanowisku była mokra. Zatrzymałem sie, stopka boczna, zsiadłem, oparłem nogę na centralnej, ustabilizowałem moto, nacisnąłem mocniej na centralną i..... but mi się ześlizgnął..... moto poleciał na prawą strone.... straty:porysowany gmol i waga. W przeciwnym wypadku musialbym doliczyć 500 zł na halogeny Givi (takie chciałem kupić). Byloby to najdroższe mycie moto w moim życiu

-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: lightbary na gmole
Ja założyłem takie http://allegro.pl/halogeny-soczewkowe-p ... 69128.html w nocy jeszcze ich nie testowałem.Wyglądem bardzo podobne do helli mickro de.
- paproh
- Sympatyk
- Posty: 92
- Rejestracja: pt lip 26, 2013 9:10 am
- Imię: Pawel
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Słupsk
Re: lightbary na gmole
co do kosztów w razie gleby to nie do końca się zgodzę z kolegą "mikepi"
po zamontowaniu moich halogenów miałem glebę parkingową i halogen nawet nie miał szans aby dotknąć podłoża
motocykl ładnie się oparł na gmolach,
przy parkingowym położeniu moto opiera się na kołach i dolnych częściach gmoli
trzeba się trzymać zasady aby nie wystawały za bardzo za obrys gmoli, rozważałem kupno tańszych Givi ale są grubsze i mogły by
ucierpieć i połamać boczki przy glebie
po zamontowaniu moich halogenów miałem glebę parkingową i halogen nawet nie miał szans aby dotknąć podłoża
motocykl ładnie się oparł na gmolach,
przy parkingowym położeniu moto opiera się na kołach i dolnych częściach gmoli
trzeba się trzymać zasady aby nie wystawały za bardzo za obrys gmoli, rozważałem kupno tańszych Givi ale są grubsze i mogły by
ucierpieć i połamać boczki przy glebie
- mkojak77
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 21
- Rejestracja: pt maja 09, 2014 9:57 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2004
Re: lightbary na gmole
Widzę, że zdania są podzielone. Zasadniczo zależy mi na tym aby w nocy lepiej było widać teren. Nie mam jeszcze wyrobionego zdania nt. oświetlenia viadra gdyż to mój pierwszy sezon na tym sprzęcie. Wybieram się w tym roku na dłuższy wypadzik a biorąc pod uwagę moją poprzednią wyprawę (Bałkany na VFR 800) światła nigdy za wiele. Piszcie proszę o Waszych doświadczeniach. Z góry dziękuję. 

-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 199
- Rejestracja: pn lis 18, 2013 12:44 am
- Imię: Michał
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Łódź
Re: lightbary na gmole
Paproh możesz mieć racje. Ja chciałem halogeny zamontować na wysokości chłodnic, czyli w najszerszym miejscu motocykla.
Fakt faktem nawet przy tak niepozornej glebie waga mi sie porysowała, wiec przypuszczam, że halogen też by oberwał
Fakt faktem nawet przy tak niepozornej glebie waga mi sie porysowała, wiec przypuszczam, że halogen też by oberwał
- kjuik
- Udaje motocyklistę
- Posty: 162
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 2:02 pm
- Lokalizacja: the absolute middle of nowhere
Re: lightbary na gmole
Moim zdaniem swiatla zalozone na crash bars predzej czy pozniej diabli wezma.
Moje rozwiazanie:

Moje rozwiazanie:

* * *
Od urodzenia skazany na sukces,
a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,
to w przyszlosci takze na wiezienie.
* * *
Od urodzenia skazany na sukces,
a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,
to w przyszlosci takze na wiezienie.
* * *
- maly
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1061
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
- Imię: Wojtek
- Marka motocykla: honda varadero
- Model: xl1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: lightbary na gmole
ja założyłem światła do jazdy dziennej i jestem zadowolony nie muszę obciążać akumulatora
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 107
- Rejestracja: pn maja 13, 2013 7:48 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: lightbary na gmole
A to nie je nielegalne aby w motocyklach?
- Gregor
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1657
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 11:01 pm
- Imię: Grzesiek
- Marka motocykla: Triumph
- Model: Tiger 1200
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Krzeszów k. Wałbrzycha
Re: lightbary na gmole
Zapewne 
Ciekaw jestem tylko ilu miśków z drogówki to wie?

Ciekaw jestem tylko ilu miśków z drogówki to wie?

Romet Kadet >> CZ 350 >> junak M 10 >> junak M 10 z koszem >> dniepr MT16 (kosz) >> kawasaki KZ 550 >> suzski GS 1000 >> honda Varadero >> TEX 1200
- Misiek
- Udaje motocyklistę
- Posty: 112
- Rejestracja: sob lis 16, 2013 2:36 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: lightbary na gmole
Żebyś się nie zdziwił, że są tacy którzy wiedzą...



- mkojak77
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 21
- Rejestracja: pt maja 09, 2014 9:57 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2004
Re: lightbary na gmole
Nie no jeżeli lampa ma homologację to można jeździć i polizei nic nie zrobi. Problem jest jedynie taki, że homologowana lampa jest ździebko droższa
- maly
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1061
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
- Imię: Wojtek
- Marka motocykla: honda varadero
- Model: xl1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: lightbary na gmole
byłem na przeglądzie i powiedzieli mi że moje lampy mają homologacje i mogę je mieć zamontowane według przepisów tak jak mam nawet przy jeździe w dzień nie muszą się palić lampy z tyłu tylko przód jak się robi ciemno to włączam lampy seryjne a wyłączam te do jazdy dziennej.