Czyszczenie gaźnika po trefnym paliwie
- remek
- Rekrut
- Posty: 32
- Rejestracja: śr lip 18, 2012 11:07 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Czyszczenie gaźnika po trefnym paliwie
Witam,
Zalałem przypadkowo do swego viadra 3 litry paliwa mieszanki gdy w baku pozostało może z 4 litry paliwa normalnego.. zoriętowałem się późno - przy kolejnym zapaleniu lampki rezerwy.
Dalej, spuściłem paliwo, wypaliłem wszytko aż do zgaszenia moto. Zalałem 98 i dolałem drogiego środka do czyszczenia gaźników.
Poprawa była natychmiastowa - Viaderko śmigało tak jak powinno.
Problem polega jednak na tym, że w momencie gdy w baku pozostaje ok 5l paliwa (tuż przed zaświeceniem lampki rezerwy) moto strzela, traci moc. Jedzie na jeden gar, przerywa. Przy odkręconej do końca manetce nawet przy dużych prędkościach gaśnie.. Wtedy trzeba zjechać i bez schodzenia z moto przekręcić rozrusznikiem na ssaniu, odpala od razu ale strzela, nie ma mocy, a gdy coś się przepali nagle chwici i z 1-2km jedzie normalnie..
Wlałem w niego już 5 pełnych baków paliwa PB 95 i sytuacja wciąż się powtarza.
Jest szansa, że to wina bałaganu który nie sostał spuszczony z odstojnika gaźnika?
Może to wina świec. Choć uważam że mało prawdopodobne bo świece zmieniałem 5tys km temu, a problem pojawia się tylko pod koniec paliwa w baku.
Też uważacie że to wina odstojnika w gaźniku? Jesli tak jak to spuścić?
Zalałem przypadkowo do swego viadra 3 litry paliwa mieszanki gdy w baku pozostało może z 4 litry paliwa normalnego.. zoriętowałem się późno - przy kolejnym zapaleniu lampki rezerwy.
Dalej, spuściłem paliwo, wypaliłem wszytko aż do zgaszenia moto. Zalałem 98 i dolałem drogiego środka do czyszczenia gaźników.
Poprawa była natychmiastowa - Viaderko śmigało tak jak powinno.
Problem polega jednak na tym, że w momencie gdy w baku pozostaje ok 5l paliwa (tuż przed zaświeceniem lampki rezerwy) moto strzela, traci moc. Jedzie na jeden gar, przerywa. Przy odkręconej do końca manetce nawet przy dużych prędkościach gaśnie.. Wtedy trzeba zjechać i bez schodzenia z moto przekręcić rozrusznikiem na ssaniu, odpala od razu ale strzela, nie ma mocy, a gdy coś się przepali nagle chwici i z 1-2km jedzie normalnie..
Wlałem w niego już 5 pełnych baków paliwa PB 95 i sytuacja wciąż się powtarza.
Jest szansa, że to wina bałaganu który nie sostał spuszczony z odstojnika gaźnika?
Może to wina świec. Choć uważam że mało prawdopodobne bo świece zmieniałem 5tys km temu, a problem pojawia się tylko pod koniec paliwa w baku.
Też uważacie że to wina odstojnika w gaźniku? Jesli tak jak to spuścić?
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 106
- Rejestracja: czw paź 03, 2013 9:05 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero
- Rocznik: 2000
Re: Czyszczenie gaźnika po trefnym paliwie
Witam, ja obstawiał bym pompkę paliwa.
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Czyszczenie gaźnika po trefnym paliwie
a filtr paliwa wymieniłeś i dlaczego do SD01 lejesz 98 ?remek pisze:Witam,
Zalałem przypadkowo do swego viadra 3 litry paliwa mieszanki gdy w baku pozostało może z 4 litry paliwa normalnego.. zoriętowałem się późno - przy kolejnym zapaleniu lampki rezerwy.
Dalej, spuściłem paliwo, wypaliłem wszytko aż do zgaszenia moto. Zalałem 98 i dolałem drogiego środka do czyszczenia gaźników.
Poprawa była natychmiastowa - Viaderko śmigało tak jak powinno.
Problem polega jednak na tym, że w momencie gdy w baku pozostaje ok 5l paliwa (tuż przed zaświeceniem lampki rezerwy) moto strzela, traci moc. Jedzie na jeden gar, przerywa. Przy odkręconej do końca manetce nawet przy dużych prędkościach gaśnie.. Wtedy trzeba zjechać i bez schodzenia z moto przekręcić rozrusznikiem na ssaniu, odpala od razu ale strzela, nie ma mocy, a gdy coś się przepali nagle chwici i z 1-2km jedzie normalnie..
Wlałem w niego już 5 pełnych baków paliwa PB 95 i sytuacja wciąż się powtarza.
Jest szansa, że to wina bałaganu który nie sostał spuszczony z odstojnika gaźnika?
Może to wina świec. Choć uważam że mało prawdopodobne bo świece zmieniałem 5tys km temu, a problem pojawia się tylko pod koniec paliwa w baku.
Też uważacie że to wina odstojnika w gaźniku? Jesli tak jak to spuścić?
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Czyszczenie gaźnika po trefnym paliwie
Ja też stawiam na pompę.
-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: wt cze 26, 2012 8:38 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Mazury
Re: Czyszczenie gaźnika po trefnym paliwie
a sprawdz pan panie czy masz pan obydwa kraniki otwarte pod zbiornikiem paliwa
jak sie lampa zaświeci daj oba na rezerwe
może cuś pomoże
jak sie lampa zaświeci daj oba na rezerwe
może cuś pomoże
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Czyszczenie gaźnika po trefnym paliwie
Varadero nie ma rezerwy, jest tylko ON/OFF, oba powinny być na ON !!Pianek pisze:a sprawdz pan panie czy masz pan obydwa kraniki otwarte pod zbiornikiem paliwa
jak sie lampa zaświeci daj oba na rezerwe
może cuś pomoże
- remek
- Rekrut
- Posty: 32
- Rejestracja: śr lip 18, 2012 11:07 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Czyszczenie gaźnika po trefnym paliwie
Zalałem 98 bo myślałem ,że zostało coś oleju i 98 wypali..? może źle pomyślałem. w każdym razie nie sądzę żeby jednorazowe zalanie zrobiło krzywdę.
Kraniki oba otwarte oczywiście.
Pompa paliwa? Więc dlaczego na 3-4litry przed rezerwą silnik zaczyna przerywać? A na pełnym baku śmiga normalnie?
Kraniki oba otwarte oczywiście.
Pompa paliwa? Więc dlaczego na 3-4litry przed rezerwą silnik zaczyna przerywać? A na pełnym baku śmiga normalnie?
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Czyszczenie gaźnika po trefnym paliwie
Pompa paliwa? Więc dlaczego na 3-4litry przed rezerwą silnik zaczyna przerywać? A na pełnym baku śmiga normalnie?[/quote]
Widać pompa ledwie dycha ale to już wiesz bo wcześniej miałeś podpowiedzi.
Widać pompa ledwie dycha ale to już wiesz bo wcześniej miałeś podpowiedzi.
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 755
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Czyszczenie gaźnika po trefnym paliwie
Może wysoki stan benzyny wspomaga pompę grawitacyjnie.remek pisze: Pompa paliwa? Więc dlaczego na 3-4litry przed rezerwą silnik zaczyna przerywać? A na pełnym baku śmiga normalnie?
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Czyszczenie gaźnika po trefnym paliwie
Omiń pompę paliwa i podłącz przewody zbiornik-gaźnik i takie będziesz miał objawy j.w. piszesz.Merlin pisze:Może wysoki stan benzyny wspomaga pompę grawitacyjnie.remek pisze: Pompa paliwa? Więc dlaczego na 3-4litry przed rezerwą silnik zaczyna przerywać? A na pełnym baku śmiga normalnie?