Wiadro padło!
- Nuno
- Sympatyk Weteran
- Posty: 369
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013 9:45 pm
- Imię: Krzysiek
- Marka motocykla: Yamaha
- Model: XTZ 1200 Super Tener
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Okolice Strzelina
Wiadro padło!
Witam
Dziś podczas wycieczki zjechałem na tankowanie. Po wszystkim nie mogłem odpalić viadra, okoliczności takie jak przy rozładowanym aku, rozrusznik ledwo kręcił aż w końcu zostało tylko cykanie. Dzięki miłemu panu z vectry odpaliłem viadro z kabli na pożyczkę. Obrałem kurs na dom ale po 3km najpierw padły zegary a potem silnik zaczął się dusić i stanął. Ewidentnie brak ładowania. Co nawaliło? Regulator napięcia czy alternator? Ktoś miał coś takiego?
Dziś podczas wycieczki zjechałem na tankowanie. Po wszystkim nie mogłem odpalić viadra, okoliczności takie jak przy rozładowanym aku, rozrusznik ledwo kręcił aż w końcu zostało tylko cykanie. Dzięki miłemu panu z vectry odpaliłem viadro z kabli na pożyczkę. Obrałem kurs na dom ale po 3km najpierw padły zegary a potem silnik zaczął się dusić i stanął. Ewidentnie brak ładowania. Co nawaliło? Regulator napięcia czy alternator? Ktoś miał coś takiego?
Romet Ogar>Boatwing coś tam>Honda Transalp 600>Deauville 650>Yamaha FJR 1300>Honda XL1000V VARADERO>Yamaha XT 1200Z Super Tenere
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wiadro padło!
Tak, miałem! Zgasły zegary, ale wyłączenie oświetlenia pozwoliło na powrót do domu
U mnie to oznaczało koniec alternatora. Proponuję rozpocząć standardową procedurę, czyli:
Po wykonaniu czynności z listy pochwal się wynikami - będziemy mogli wtedy z dużym prawdopodobieństwem określić co padło

U mnie to oznaczało koniec alternatora. Proponuję rozpocząć standardową procedurę, czyli:
- Naładować aku
- Sprawdzić stan kostki głównego bezpiecznika (30A)
- Sprawdzić kostkę alternator-regulator (po lewej stronie pod bakiem)
- Sprawdzić stan głównego przewodu od masy (pod napinaczem rozrządu tylnego cylindra)
- Odpalić motocykl i sprawdzić ładowanie na klemach
- Sprawdzić ładowanie na kostce pod bakiem -> jeżeli wraz ze wzrostem obrotów (do 5000 tys) zaczyna spadać to znaczy, że altek zakończył żywot. Ponadto na każdej parze przewodów (3 żółte) powinna być taka sama lub zbliżona wartość (prąd zmienny)
- Sprawdzić ładowanie na kostce regulatora i porównać z klemami - powinno być to samo (prąd stały)
Po wykonaniu czynności z listy pochwal się wynikami - będziemy mogli wtedy z dużym prawdopodobieństwem określić co padło

-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Wiadro padło!
Jeśli chodzi o ładowanie ABC , amen powowodzenia 

- Nuno
- Sympatyk Weteran
- Posty: 369
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013 9:45 pm
- Imię: Krzysiek
- Marka motocykla: Yamaha
- Model: XTZ 1200 Super Tener
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Okolice Strzelina
Re: Wiadro padło!
Po wstępnych oględzinach bez ładowania aku i sprawdzania napięcia obstawiam że to regulator. Kable, bezpieczniki i kostki są ok. W regulatorze jest nawet wypalona dziurka. Jutro jeszcze sprawdzę napięcie i będzie wszystko jasne. Najśmieszniejsze że zegarek ciągle działa.
Mam pytanie, otóż na allegro są regulatory nówki w cenie około stówki i jeden za 3 stówki. Te tańsze są coś warte, czy lepiej dać więcej i mieć spokój na jakiś czas?
Mam pytanie, otóż na allegro są regulatory nówki w cenie około stówki i jeden za 3 stówki. Te tańsze są coś warte, czy lepiej dać więcej i mieć spokój na jakiś czas?
Romet Ogar>Boatwing coś tam>Honda Transalp 600>Deauville 650>Yamaha FJR 1300>Honda XL1000V VARADERO>Yamaha XT 1200Z Super Tenere
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Wiadro padło!
Ja miałem ten droższy (w Olek motocykle za 269zł) chodził dwa lata bez problemu .
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wiadro padło!
Tu zdania są podzielone - jedni piszą, że latają któryś sezon z rzędu na takim za 100zł i jest okej, inni, że po 3 miesiącach przestał działać. Ja osobiście mam Ducati Energia, przeżył spalony alternator, dwie przypieczone kostki i nadal jest ze mną już 4 sezon. Jest jeszcze "alternatywny" regulator, z którym zapoznał się kolega płock (http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... =30#p65849) - proponuję zapytać go o opinięNuno pisze:Mam pytanie, otóż na allegro są regulatory nówki w cenie około stówki i jeden za 3 stówki. Te tańsze są coś warte, czy lepiej dać więcej i mieć spokój na jakiś czas?

- Nuno
- Sympatyk Weteran
- Posty: 369
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013 9:45 pm
- Imię: Krzysiek
- Marka motocykla: Yamaha
- Model: XTZ 1200 Super Tener
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Okolice Strzelina
Re: Wiadro padło!
Jakoś nie chce mi się bawić w alternatywy. Kupię dedykowany, droższy. Mam już pewność że to regulator bo ma tak samo wypaloną dziurkę jak u kolegi Płock. Dwie śrubki, podpinam kostkę i gotowe. Dobrze że wysiadł 15km od domu, a nie np. na Ukrainie 
James masz taki regulator?
http://sklep.olekmotocykle.pl/ducati-en ... 27935.html
Jak mówisz że latasz 4 sezon to musi być dobry, a masz jakieś chłodzenia czy inne patenty czy wszystko fabryczne?
Pasował bez żadnych przeróbek? Normalnie ma 5 pinów?

James masz taki regulator?
http://sklep.olekmotocykle.pl/ducati-en ... 27935.html
Jak mówisz że latasz 4 sezon to musi być dobry, a masz jakieś chłodzenia czy inne patenty czy wszystko fabryczne?
Pasował bez żadnych przeróbek? Normalnie ma 5 pinów?
Romet Ogar>Boatwing coś tam>Honda Transalp 600>Deauville 650>Yamaha FJR 1300>Honda XL1000V VARADERO>Yamaha XT 1200Z Super Tenere
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wiadro padło!
Tak, dokładnie taki.
U mnie jest założony wentylator 12V (40x40 z tego co pamiętam), do tego rama w miejscu styku z regulatorem jest wyczyszona i nałożyłem tam pastę termoprzewodzącą - mam osłonę na amortyzator, więc "koło" jej nie wypłukuje.
Przed montażem wszystkie styki wyczyść i zakonserwuj np. preparatem Kontakt Spray. Sprawdź też, czy regulator nie grzeje się nadmiernie po złożeniu - na wolnych obrotach i 5000, przy włączonych światłach mijania, powinieneś móc położyć rękę. Może być ciepły, gorący, ale nie może parzyć!
Ponadto, raz na sezon robię konserwację styków no i kontroluję na bieżąco ładowanie przy użyciu miernika na kierownicy
U mnie jest założony wentylator 12V (40x40 z tego co pamiętam), do tego rama w miejscu styku z regulatorem jest wyczyszona i nałożyłem tam pastę termoprzewodzącą - mam osłonę na amortyzator, więc "koło" jej nie wypłukuje.
Przed montażem wszystkie styki wyczyść i zakonserwuj np. preparatem Kontakt Spray. Sprawdź też, czy regulator nie grzeje się nadmiernie po złożeniu - na wolnych obrotach i 5000, przy włączonych światłach mijania, powinieneś móc położyć rękę. Może być ciepły, gorący, ale nie może parzyć!
Ponadto, raz na sezon robię konserwację styków no i kontroluję na bieżąco ładowanie przy użyciu miernika na kierownicy

- Nuno
- Sympatyk Weteran
- Posty: 369
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013 9:45 pm
- Imię: Krzysiek
- Marka motocykla: Yamaha
- Model: XTZ 1200 Super Tener
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Okolice Strzelina
Re: Wiadro padło!
Ok dzięki wielkie
, pytałem bo u mnie wszystko jest fabryczne i się zastanawiam nad założeniem chłodzenia. Zobaczymy jak będzie się spisywał nowy regulator...

Romet Ogar>Boatwing coś tam>Honda Transalp 600>Deauville 650>Yamaha FJR 1300>Honda XL1000V VARADERO>Yamaha XT 1200Z Super Tenere
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 179
- Rejestracja: wt mar 18, 2014 7:33 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: SD02
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Wiadro padło!
Sprawdź może jeszcze alternator... ja wymieniłem regulator na nowy z Transalpa 600 (dwa razy większy) ale po tygodniu alternator narobił mi bigosu i wybuchł
Jakaś przyczyna nawalenia regulatora musiała być. Być może to właśnie szalejący alternator ?

-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 12
- Rejestracja: pn cze 16, 2014 7:01 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Tychy
Re: Wiadro padło!
Polecam temat "klątwa alternatora" tam jest wszystko precyzyjnie opisane. Ja osobiście temat przerabiałem w czerwcu altek przewinięty regulator kupiłem ten "alternatywny" i na razie po jakiś 2000 km wszystko jest idealnie
Pozdrawiam, Suchy
- Nuno
- Sympatyk Weteran
- Posty: 369
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013 9:45 pm
- Imię: Krzysiek
- Marka motocykla: Yamaha
- Model: XTZ 1200 Super Tener
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Okolice Strzelina
Re: Wiadro padło!
Regulator wymieniony, problem rozwiązany
Dzięki wszystkim za pomoc

Dzięki wszystkim za pomoc

Romet Ogar>Boatwing coś tam>Honda Transalp 600>Deauville 650>Yamaha FJR 1300>Honda XL1000V VARADERO>Yamaha XT 1200Z Super Tenere