Gaszenie/Wylączenie silnika
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 9
- Rejestracja: pn wrz 29, 2014 10:38 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 125
- Rocznik: 2010
Gaszenie/Wylączenie silnika
Może pytanie wydawać się głupie, ale czy ktoś może mi powiedzieć jak prawidłowo wyłączać motor?
Z przycisku nad zapłonem czy z kluczyka? Opinie jakie znalazłem są sprzeczne - jedni twierdzą że z kluczyka, inni że z przełącznika.
Czy może ktoś to uzasadnić czemu tak a nie inaczej?
Pozdrawiam
Z przycisku nad zapłonem czy z kluczyka? Opinie jakie znalazłem są sprzeczne - jedni twierdzą że z kluczyka, inni że z przełącznika.
Czy może ktoś to uzasadnić czemu tak a nie inaczej?
Pozdrawiam
- Fotom
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 210
- Rejestracja: pt lip 25, 2014 8:24 am
- Imię: Tomasz
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL125V
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice
Re: Gaszenie/Wylączenie silnika
Nie ma znaczenia. Możesz nawet gasić rozkładając nóżkę. Te wyłączniki są połączone szeregowo.
Gdyby któryś sposób był niewłaściwy, to producent motóra by się zabezpieczył.
Gdyby któryś sposób był niewłaściwy, to producent motóra by się zabezpieczył.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Gaszenie/Wylączenie silnika
Dyskusja z rodzaju przewagi świąt nad świętami, czyli klasyczna legenda opowiadana przy piwku.Lapomruk pisze:Może pytanie wydawać się głupie, ale czy ktoś może mi powiedzieć jak prawidłowo wyłączać motor?
Z przycisku nad zapłonem czy z kluczyka? Opinie jakie znalazłem są sprzeczne - jedni twierdzą że z kluczyka, inni że z przełącznika.
Czy może ktoś to uzasadnić czemu tak a nie inaczej?
Pozdrawiam
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 755
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Gaszenie/Wylączenie silnika
Z kluczyka (bo i tak to robisz żeby go wyjąć ze stacyjki), czerwony przełącznik to wyłączanie awaryjne.
Najlepiej wyłączyć czerwony, wrzucić bieg, rozłożyć stopkę a później pytać na forum dlaczego moto nie odpala

Najlepiej wyłączyć czerwony, wrzucić bieg, rozłożyć stopkę a później pytać na forum dlaczego moto nie odpala



- Endriusza
- Sympatyk
- Posty: 98
- Rejestracja: czw gru 19, 2013 8:35 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000VA
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Gaszenie/Wylączenie silnika
To nie jest aż tak niemożliweMerlin pisze:Z kluczyka (bo i tak to robisz żeby go wyjąć ze stacyjki), czerwony przełącznik to wyłączanie awaryjne.
Najlepiej wyłączyć czerwony, wrzucić bieg, rozłożyć stopkę a później pytać na forum dlaczego moto nie odpala![]()
![]()


- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 755
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Gaszenie/Wylączenie silnika

-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 9
- Rejestracja: pn wrz 29, 2014 10:38 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 125
- Rocznik: 2010
Re: Gaszenie/Wylączenie silnika
Dzięki za dyskusję.
Tak jak wspomniałem opinie jakie znalazłem były podzielone.
Pozdrawiam wszystkich
Tak jak wspomniałem opinie jakie znalazłem były podzielone.
Pozdrawiam wszystkich
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 680
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Gaszenie/Wylączenie silnika
Kiedyś w renomowanym serwisie motocyklowym zostałem pouczony, że motocykl gasi się kluczykiem, a nie czerwonym wyłącznikiem, co zrobiłem przy elektryku. Na pytanie dlaczego - zostałem obdarowany poważnym wykładem z dziedziny elektrotechniki i elektroniki z którego już nic nie pamiętam, ale konkluzja jego była taka : nie robić tego, bo spalisz moduł zapłonowy Nie wiem czy ktoś już w ten sposób spalił moduł, ale ja od tego czasu nie używam.
Kolega motocyklista elektronik napisał:
l XVS1100(L)'99
"Z service ze schematu elektrycznego wyczytać można, że wyłącznik ten tnie +12V podawane na cewkę zapłonową, włącznik rozrusznika i pompę paliwa. Wyłączenie przy zapalonym silniku skutkować powinno wyłączeniem iskry i pompy paliwa. Moduł zapłonowy (centralka pod kanapą) pewnie poda jeszcze ze dwa impulsy na cewkę i po stwierdzeniu braku zmiany położenia wału korbowego zaprzestanie pracy. Normalnie powinien zgłosić wówczas błąd (kontrolka na liczniku). Więc jedyne zagrożenie jakie widzę, to atak od strony cewki na wyjście sygnału zapłonowego. Atak teoretycznie możliwy tylko w przypadku, gdy cewka ma przebicie na izolacji. Z doświadczenia wiem, że tego typu sytuacje są brane pod uwagę przy projektowaniu elektroniki samochodowej i wyjścia są zabezpieczane na wypadek takich sytuacji. Życie pokazuje jednak, że nie da się zagwarantować w 100%, że samo wyjście nie ulegnie uszkodzeniu w skutek otrzymania tak wysokiego napięcia."
Tak więc ja zaprzestaję wyłączania gwiazdki w ten sposób.
Kolega motocyklista elektronik napisał:
l XVS1100(L)'99
"Z service ze schematu elektrycznego wyczytać można, że wyłącznik ten tnie +12V podawane na cewkę zapłonową, włącznik rozrusznika i pompę paliwa. Wyłączenie przy zapalonym silniku skutkować powinno wyłączeniem iskry i pompy paliwa. Moduł zapłonowy (centralka pod kanapą) pewnie poda jeszcze ze dwa impulsy na cewkę i po stwierdzeniu braku zmiany położenia wału korbowego zaprzestanie pracy. Normalnie powinien zgłosić wówczas błąd (kontrolka na liczniku). Więc jedyne zagrożenie jakie widzę, to atak od strony cewki na wyjście sygnału zapłonowego. Atak teoretycznie możliwy tylko w przypadku, gdy cewka ma przebicie na izolacji. Z doświadczenia wiem, że tego typu sytuacje są brane pod uwagę przy projektowaniu elektroniki samochodowej i wyjścia są zabezpieczane na wypadek takich sytuacji. Życie pokazuje jednak, że nie da się zagwarantować w 100%, że samo wyjście nie ulegnie uszkodzeniu w skutek otrzymania tak wysokiego napięcia."
Tak więc ja zaprzestaję wyłączania gwiazdki w ten sposób.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250