dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZANY.
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZANY.
Witajcie. Po prawie dwuletniej walce z odgłosami silnika chyba znam odpowiedź co w naszych viadrach dzwoni , przynajmniej u mnie. Wkurzało mnie sprzęgło bo klei na ciepłym tarcze . Postanowiłem zobaczyć co pod pokrywą słychać . Znalazłem luźne a wydaje mi się bardzo luźne łańcuchy pompy płynu i pompy oleju. Ten od oleju w szczególności. Prezentuję Wam filmy i proszę o rzeczowe porady .
https://www.youtube.com/watch?v=DSP27AMrKLo
https://www.youtube.com/watch?v=pw5_CDkWUwE
https://www.youtube.com/watch?v=EEhrVdNVtug
Na trzecim filmie słychać stuk przy ruszaniu kołem pompy oleju . Sorry za jakość i ruchy w kadrze ale kręcone komórą .
Nie dopisywałem się do innego wątku bo to całkiem inny problem.
Pozdrawiam Seba.
https://www.youtube.com/watch?v=DSP27AMrKLo
https://www.youtube.com/watch?v=pw5_CDkWUwE
https://www.youtube.com/watch?v=EEhrVdNVtug
Na trzecim filmie słychać stuk przy ruszaniu kołem pompy oleju . Sorry za jakość i ruchy w kadrze ale kręcone komórą .
Nie dopisywałem się do innego wątku bo to całkiem inny problem.
Pozdrawiam Seba.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN
Jeżeli faktycznie jest to rozwiązanie to tylko pogratulować!
Ja się poddałem w zeszłym roku i narazie czekam. Ktoś pisał, że to dźwięk nierówno rozciągniętego łańcucha rozrządu, ale wydatek jest zbyt duży, aby eksperymentować...
Czekam na relację po odpaleniu i zrobieniu rundki

Ja się poddałem w zeszłym roku i narazie czekam. Ktoś pisał, że to dźwięk nierówno rozciągniętego łańcucha rozrządu, ale wydatek jest zbyt duży, aby eksperymentować...
Czekam na relację po odpaleniu i zrobieniu rundki

- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 680
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN
seba0000 problem chyba dopiero zdiagnozowany, a nie rozwiązany. Masz jakieś pomysły na rozwiązanie? Wymiana łańcuszków?
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN
Pokazałem filmy mojemu mechanikowi od samochodu . Gość ma wiedzę "zęby zjadł" na samochodach. Twierdzi , że to są masakryczne luzy. Łańcuchy są rozciągnięte i należy je wymienić . Zaleca razem z kołami. Będziemy to robić przez zimę . Miałem moto sprzedawać ale córka mówi tato będziemy razem jeździć . A , że w styczniu kończy 7 lat to będziemy mogli razem śmigać ... Też ma pierdolca na punkcie dwóch kółek...
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN
Liczę, że uda się Tobie rozwiązać problem a za twoim przykładem innym chłopakom! Co do łańcuchów (oleju/wody) o ile nie jest to problem to zrób zdjęcie porównawcze nowy vs stary
Czekam z niecierpliwością na wyniki![Szczęśliwy [:D]](./images/smilies/3.gif)

Czekam z niecierpliwością na wyniki
![Szczęśliwy [:D]](./images/smilies/3.gif)
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN
Muszę Was zmartwić . Problem chyba nie jest rozwiązany i być może nie tędy droga. Napisałem do kolegi Marka P. z sąsiedniego forum . Jest on encyklopedią jeżeli chodzi o nasze wiadra . Oglądnął filmy i napisał , że wszystko jest OK. Teraz już nie wiem o co chodzi ...
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN
Może akurat ktoś będzie robił sprzęgło w zimie a viadro mu nie cyka to porównał by luzy na łańcuszkach z twoimi , ale można się nie doczekać.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 95
- Rejestracja: pn lut 18, 2013 9:00 pm
- Imię: Bartas
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: PRA / PZ
Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN
i ma rację. nie grzebać, jak nie ma potrzeby, tylko jeździć. wydasz zapewne w ASO kupę kasy na nowe części a nie wiadomo jaki będzie efekt....seba0000 pisze:Muszę Was zmartwić . Problem chyba nie jest rozwiązany i być może nie tędy droga. Napisałem do kolegi Marka P. z sąsiedniego forum . Jest on encyklopedią jeżeli chodzi o nasze wiadra . Oglądnął filmy i napisał , że wszystko jest OK. Teraz już nie wiem o co chodzi ...
podejrzewam, że 3/4 Viader ma tą przypadłość, mniej lub więcej drażniącą ucho i właściciela.
Ja osobiście nie jestem zwolennikiem ingerencji w silnik ( tym bardziej w made in Japan ), jeżeli nie ma takiej potrzeby i wszystko działa bez zarzutu.
Jak Ci w życiu coś nie idzie i wpadasz pyskiem w błoto, to musisz być jak dzik:
Pchać to błoto ryjem do przodu....
Pchać to błoto ryjem do przodu....
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: sob mar 09, 2013 10:59 am
- Lokalizacja: Oleszyce/ Lubaczów
Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN
Kiedys opisalem, ze mialem problem u siebie. Slychac bylo stuki od początku (ale nie ciagle tylko z przerwami) wiec zabralem sie za przeglad by zobaczyc co slychac. Zobaczylismy luzny lancuszek pompy oleju, wiec oczywista rzecz - wymiana. Po skreceniu nie było większych zmian co mnie zdziwilo. Oczywiscie nie było mowy o napinaczach, bo były sprawdzane łańcuszek rozrządu również był napięty i nic nie wskazywało na jakies problemy. Gdy jednak jeszcze raz sprawdziliśmy lancuszek w przednim baniaku to zobaczyliśmy luz, którego nie było.. Jak przekrecilismy kołem rozrzad to dalej był juz sztywny, tylko w jednym miejscu następował luz.. Po wyjęciu łańcucha okazało sie, ze w jednym miejscu ogniwa sa troszeczkę rozciągnięte. Ciężko dac wiarę, ale po wymianie moto pracuje swietnia. Stary Lancuszek oczywiscie był oryginalny. Pierwszy raz ja i mój mechanik takie cos w życiu widzieliśmy. Moto juz przejechalo 15 tys i wszystko gra.
Moral bajki jest taki - przekrecic lancuszki i sprawdzać na całej długości.
Moral bajki jest taki - przekrecic lancuszki i sprawdzać na całej długości.
-
- Sympatyk
- Posty: 80
- Rejestracja: czw lut 06, 2014 4:51 pm
- Imię: Mariusz
- Marka motocykla: Honda Varadero
- Model: XL1000 SD02
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN
Robię to samo w swoim Viadereczku, rozrząd, sprzęgło i obydwa łańcuszki. Poproszę mechooptyka o dokumentację zdjęciową. Wkleję za dwa tygodnie fotki lub link do filmików.
pozdr
//Dopisane:
Jestem po robocie swojego Videreczka, trwało dłużej niż oczekiwałem ale suma sumarum jestem zadowolony.
Co było robione:
- rozrząd cały, wymiana łańcuchów z regulacją zaworów;
- wymiana łańcuszków pomp oleju i wody;
- synchro gaźników;
- wymiana sprężyn sprzęgła;
- wymiana oleju w lagach;
- wymiana łożyska główki ramy;
- wymiana klocków hamulcowych;
Miałem okazję zrobić po remoncie 500km różnorakimi drogami, od autostrady po szutr.
Odczucia: po pierwsze primo moto chodzi jak zegarek, a klekotało wszystko od rozrządu po sprzęgło (84k nakręcone), brak hałasu w postaci różnorakich stuków-puków, denerwowała mnie ta cisza
. Kolejna rzeczą na plus jest lekkie, nie wymagające siły prowadzenie w zakrętach. Po wymianie łożyska główki - bajka. Wymiana sprężyn sprzęgła spowodowała, że skrzynia biegów jest wreszcie tak precyzyjna, jak szwajcarski zegar. To chyba najbardziej odczuwalna poprawa jaką odnotowałem po odebraniu moto z warsztatu. Kolejnym miłym zaskoczeniem był brak nurkowania podczas hamowania przodem. Jedyny minus jaki zauważyłem - za niskie obroty na jałowym biegu: potrafiło mi Viaderko - dojeżdżając rozgrzanym już moto do świateł, zgasnąć - ale to drobiazg do poprawy we własnym zakresie. To chyba tyle w kwestii pierwszych wrażeń.
Fotki obejrzę i podeślę linka do istotnych.
pozdrawiam
pozdr
//Dopisane:
Jestem po robocie swojego Videreczka, trwało dłużej niż oczekiwałem ale suma sumarum jestem zadowolony.
Co było robione:
- rozrząd cały, wymiana łańcuchów z regulacją zaworów;
- wymiana łańcuszków pomp oleju i wody;
- synchro gaźników;
- wymiana sprężyn sprzęgła;
- wymiana oleju w lagach;
- wymiana łożyska główki ramy;
- wymiana klocków hamulcowych;
Miałem okazję zrobić po remoncie 500km różnorakimi drogami, od autostrady po szutr.
Odczucia: po pierwsze primo moto chodzi jak zegarek, a klekotało wszystko od rozrządu po sprzęgło (84k nakręcone), brak hałasu w postaci różnorakich stuków-puków, denerwowała mnie ta cisza

Fotki obejrzę i podeślę linka do istotnych.
pozdrawiam
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 107
- Rejestracja: pn maja 13, 2013 7:48 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN
Jedynka i dwójka już nie wskakuje z jak to mówią pierdo...em???
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN
Jedynka zawsze będzie tak wchodzić, co do dwójki to trzeba zmienić technikę zmiany biegów. Sprawdzone, działa !!matimatimati pisze:Jedynka i dwójka już nie wskakuje z jak to mówią pierdo...em???
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN
Tak z czystej ciekawości - ile Cię to wszystko kosztowało ??? Co do 1 biegu u mnie czasami wchodzi perfekcyjnie, bez najmniejszego oporu i zgrzytu - dosłownie jak w masło, innym razem jest wielki stukot przy wbijaniu jedynki - nie mam bladego pojęcia w czym tkwi przyczyna???. Co do dwójki - jak Kolega wyżej pisał - radzę poćwiczyć technikę zapinania 2 biegu - wchodzi bezszelestnie, bez oporów i mięciutko 
Po prostu skrzynia biegów w moto nie jest zsynchronizowana i 1 bieg praktycznie zawsze "strzela" przy wbijaniu.

Po prostu skrzynia biegów w moto nie jest zsynchronizowana i 1 bieg praktycznie zawsze "strzela" przy wbijaniu.
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- maly
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1061
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
- Imię: Wojtek
- Marka motocykla: honda varadero
- Model: xl1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN
ja mam takie pytanie czy regulacja zaworów jest na podkładkach
-
- Sympatyk
- Posty: 80
- Rejestracja: czw lut 06, 2014 4:51 pm
- Imię: Mariusz
- Marka motocykla: Honda Varadero
- Model: XL1000 SD02
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN
Regulacja jest o płytki oparta, co do skrzyni biegów - nie ma ideału: jedynka wchodzi z pierd..ciem, ale dwójka już fajnie i cicho, a przed remontem "szukałem" dwójki...
Koszty (zapomniałem dopisać w poprzednim wątku, że wymieniłem też łożyska w kołach), wyniosły w sumie 2,4k PLN łącznie z robocizną.
Zdjątka jeszcze Wam wkleję łańcuchów, tylko wieczórkiem - jeszcze po weekendzie do się nie doszedłem.
pozdr
Edyta:
Fotki:
http://www.tinypic.pl/2z8bt8ac7oh0
http://www.tinypic.pl/tw4luk660b2y
http://www.tinypic.pl/gk46agsnsdzx
pozdr
Koszty (zapomniałem dopisać w poprzednim wątku, że wymieniłem też łożyska w kołach), wyniosły w sumie 2,4k PLN łącznie z robocizną.
Zdjątka jeszcze Wam wkleję łańcuchów, tylko wieczórkiem - jeszcze po weekendzie do się nie doszedłem.
pozdr
Edyta:
Fotki:
http://www.tinypic.pl/2z8bt8ac7oh0
http://www.tinypic.pl/tw4luk660b2y
http://www.tinypic.pl/gk46agsnsdzx
pozdr