Xenony w Varadero 125 - pomoc
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lut 08, 2015 7:14 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Wrocław
Xenony w Varadero 125 - pomoc
Witam. Potrzebuje Waszej pomocy. Jestem użytkownikiem Hondy Varadero 125 i próbuję założyć do niej Xenon. Oczywiście nie są to tylko niebieskie żarówki, ale kompletny zestaw. I tutaj pojawia się problem.
Mianowicie w momencie, kiedy podłączam pod seryjną instalację znajdującą się w lampie, kable zasilające, które następnie wpinam do przetwornicy, po przestawieniu przełącznika świateł do pozycji "właczone" nie ma żadnej rekacji. Przetwornica nie odpala się przez co w efekcie końcowym żarówka xenonowa się nie zapala.
Jednakże, w sytuacji kiedy podłączę przetwornicę bezpośrednio za pomocą kabli biegnących od "akumulatora", ta zaczyna działać i w efekcie wszystko ładnie świeci. I wszystko byłoby super gdyby nie fakt, że w tej sytuacji światła uruchamiane są za pomocą osobnego przełącznika, co jest równoznaczne z brakiem możliwości przełączania pomiędzy krótkie/długie.
I tutaj rodzi się moje pytanie, czy w tym motocyklu jest jakiś przekaźnik, który w momencie wzrostu natężenia odcina dopływ prądu, co skutkuje brakiem jakiejkolwiek reakcji?
Bardzo proszę o liczne odpowiedzi.
Pozdrawiam
Michał
Mianowicie w momencie, kiedy podłączam pod seryjną instalację znajdującą się w lampie, kable zasilające, które następnie wpinam do przetwornicy, po przestawieniu przełącznika świateł do pozycji "właczone" nie ma żadnej rekacji. Przetwornica nie odpala się przez co w efekcie końcowym żarówka xenonowa się nie zapala.
Jednakże, w sytuacji kiedy podłączę przetwornicę bezpośrednio za pomocą kabli biegnących od "akumulatora", ta zaczyna działać i w efekcie wszystko ładnie świeci. I wszystko byłoby super gdyby nie fakt, że w tej sytuacji światła uruchamiane są za pomocą osobnego przełącznika, co jest równoznaczne z brakiem możliwości przełączania pomiędzy krótkie/długie.
I tutaj rodzi się moje pytanie, czy w tym motocyklu jest jakiś przekaźnik, który w momencie wzrostu natężenia odcina dopływ prądu, co skutkuje brakiem jakiejkolwiek reakcji?
Bardzo proszę o liczne odpowiedzi.
Pozdrawiam
Michał
- michalwnuk4
- Sympatyk Weteran
- Posty: 726
- Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
- Imię: michal
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 125
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: wołomin
Re: XENON- gadget czy potęga?
podepnij w lampe zarowke i zobacz czy dziala moze jakas dziura na instalacji
w przetwornicy ważna jest biegunowosc
w lampie masz jeden minus i dwa plusy
musisz podpiac pod minus i plus od swiatel mijania
w przetwornicy ważna jest biegunowosc
w lampie masz jeden minus i dwa plusy
musisz podpiac pod minus i plus od swiatel mijania
- Bonq
- Rekrut
- Posty: 25
- Rejestracja: pn paź 13, 2014 2:13 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL125V
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Warszawa\Radom\Iłża
Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc
Z tego co się orientuję w samochodowych instalacjach pseudo-xenonowych a zakładam, że takie HIDy sobie kupiłeś z przetwornicami, to na każdy żarnik masz jedną przetwornicę. Światła powinny Ci się uruchamiać w momencie włączenia kluczyka w stacyjce, przyjmując, że podłączyłeś plus i minus który w normalnym trybie włącza światła po przekręceniu stacyjki. Instalacja którą kupiłeś jest to prawdopodobnie HID, bo za xenon trzeba sporo wyłożyć, to przetwornice te na starcie potrzebują porządnego strzału mocy aby wytworzyć łuk i zapalić żarnik. Później pracują sobie pobierając 35W mocy (w zależności od producenta). Ja wiem, że światła w Varadero są, a jakby ich nie było na normalnej żarówce, ale, możesz się pożegnać z dowodem rejestracyjnym już przy pierwszej kontroli policyjnej i zakazem dalszej jazdy, jeśli trafi Ci się upierdliwy policjant a zakładam, że przy takim BOOOM na 125cc będą teraz kontrolować wszystko jak leci. Po drugie, oślepisz wszystkich użytkowników drogi jadących z naprzeciwka. Standardowa, żarówka b20d jest tak zaprojektowana aby jadąc na światłach mijania skupiać wiązkę światła w odpowiednim punkcie nie oślepiając innych użytkowników drogi (specjalny kształt i projekt bańki oraz blaszki znajdującej się wewnątrz żarówki), natomiast żarnik xenonowy świeci dookoła swojej średnicy, rozpraszając światło w każdym kierunki.
Moim zdaniem lepiej wyjdziesz na założeniu sobie halogenów.
Moim zdaniem lepiej wyjdziesz na założeniu sobie halogenów.
Emeryt 

-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lut 08, 2015 7:14 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc
Pomijam już kwestie związne z oślepianiem innych, ponieważ te reflektory można ustawić w sposób odpowiedni, aby nikomu po oczach nie świeciły, a dodatkowo ładnie oświetlały drogę przed kołem. Ostatnio jechałem w nocy, żeby sprawdzić jak w praktyce wygląda różnica pomiędzy zwykłymi ba20d, a tymi "xenonami", no i przy okazji mijałem policjantów, którzy stali i wyłapywali tych co mają za ciężkie nogi. A widzieli mnie z daleka i myślę, że gdybym faktycznie dawał im jakoś mocno po oczach to pokusiliby się o zatrzymanie mnie i skontrolowanie mojego oświetlenia. Ale tak się nie stało. Może fartem, a może jednak miałem tak ustawione, że nikomu krzywdy nie robiły.
W każdym bądź razie w chwilii obecnej szukam jakiegoś wyjścia zanim zacznę wchodzić i rozbierać seryjną instalację.
Dodam jeszcze, że przy odpalonym motocyklu kiedy ładowanie jest cały czas i nie ma spadków w napięciu, światła również nie reagują.

W każdym bądź razie w chwilii obecnej szukam jakiegoś wyjścia zanim zacznę wchodzić i rozbierać seryjną instalację.
Dodam jeszcze, że przy odpalonym motocyklu kiedy ładowanie jest cały czas i nie ma spadków w napięciu, światła również nie reagują.
Tak też robiłem. Zwykła żarówka "rusza" bez problemu. Nawet H4 przy 55W na mijania startuje od razu. Więc raczej o wspomnianej przez Ciebie dziurze nie ma mowy.michalwnuk4 pisze:podepnij w lampe zarowke i zobacz czy dziala moze jakas dziura na instalacji
w przetwornicy ważna jest biegunowosc
w lampie masz jeden minus i dwa plusy
musisz podpiac pod minus i plus od swiatel mijania
Dodam jeszcze, że ja zakupiłem zestaw pod H4. Tutaj mam rozkład światła identyczny jak na seryjnej żarówce ba20d. Na mijania świecą górne połówki reflektora, a po przełączeniu na długie zapala się dolna część reflektora. Czyli zupełnie jak w oryginaleBonq pisze:Z tego co się orientuję w samochodowych instalacjach pseudo-xenonowych a zakładam, że takie HIDy sobie kupiłeś z przetwornicami, to na każdy żarnik masz jedną przetwornicę. Światła powinny Ci się uruchamiać w momencie włączenia kluczyka w stacyjce, przyjmując, że podłączyłeś plus i minus który w normalnym trybie włącza światła po przekręceniu stacyjki. Instalacja którą kupiłeś jest to prawdopodobnie HID, bo za xenon trzeba sporo wyłożyć, to przetwornice te na starcie potrzebują porządnego strzału mocy aby wytworzyć łuk i zapalić żarnik. Później pracują sobie pobierając 35W mocy (w zależności od producenta). Ja wiem, że światła w Varadero są, a jakby ich nie było na normalnej żarówce, ale, możesz się pożegnać z dowodem rejestracyjnym już przy pierwszej kontroli policyjnej i zakazem dalszej jazdy, jeśli trafi Ci się upierdliwy policjant a zakładam, że przy takim BOOOM na 125cc będą teraz kontrolować wszystko jak leci. Po drugie, oślepisz wszystkich użytkowników drogi jadących z naprzeciwka. Standardowa, żarówka b20d jest tak zaprojektowana aby jadąc na światłach mijania skupiać wiązkę światła w odpowiednim punkcie nie oślepiając innych użytkowników drogi (specjalny kształt i projekt bańki oraz blaszki znajdującej się wewnątrz żarówki), natomiast żarnik xenonowy świeci dookoła swojej średnicy, rozpraszając światło w każdym kierunki.
Moim zdaniem lepiej wyjdziesz na założeniu sobie halogenów.

- michalwnuk4
- Sympatyk Weteran
- Posty: 726
- Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
- Imię: michal
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 125
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: wołomin
Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc
to podciagnij przewod od aku a pod instalacje podepnij przekaznik
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lut 08, 2015 7:14 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc
O jakim przekaźniku mówisz? Ten od krótkie/długie? I gdzie podpiąć ten kabelek od "akumulatora"?michalwnuk4 pisze:to podciagnij przewod od aku a pod instalacje podepnij przekaznik
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 463
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc
Daj se na luz poczytaj w necie o przekaźnikach o instalacji z dodatkowym przekaźnikiem może za jakiś czas przejdzie Ci ten pomysł szkoda psuć motorek.michmotwroc pisze:O jakim przekaźniku mówisz? Ten od krótkie/długie? I gdzie podpiąć ten kabelek od "akumulatora"?michalwnuk4 pisze:to podciagnij przewod od aku a pod instalacje podepnij przekaznik
A w sercu zawsze XL600V 

- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc
mowa o dodatkowym przekaźniku.
przekaźnik ma styki cewki - pobierające stosunkowo mało prądu (po te styki należy podpiąć zasilanie obecnej żarówki)
przekaźnik ma styki wykonawcze które są zwierane przy zasilaniu cewki (do jednego styku podpinasz kabel z plusa aqu, najlepiej na kablu dać bezpiecznik, a drugi styk przekaźnika idzie do plusa przetwornicy).
masa do przetwornicy - jak ci pasuje (ale najlepiej też brać bezpośrednio z aqu)
pamiętaj o problemach z odbłyśnikami - jeżeli lampa nie jest do nich przystosowana - niestety z biegiem czasu potrafią się uszkodzić na ksenonach i powrót do żarówki (zez wymiany lampy) nie będzie możliwy.
przekaźnik ma styki cewki - pobierające stosunkowo mało prądu (po te styki należy podpiąć zasilanie obecnej żarówki)
przekaźnik ma styki wykonawcze które są zwierane przy zasilaniu cewki (do jednego styku podpinasz kabel z plusa aqu, najlepiej na kablu dać bezpiecznik, a drugi styk przekaźnika idzie do plusa przetwornicy).
masa do przetwornicy - jak ci pasuje (ale najlepiej też brać bezpośrednio z aqu)
pamiętaj o problemach z odbłyśnikami - jeżeli lampa nie jest do nich przystosowana - niestety z biegiem czasu potrafią się uszkodzić na ksenonach i powrót do żarówki (zez wymiany lampy) nie będzie możliwy.
- Bonq
- Rekrut
- Posty: 25
- Rejestracja: pn paź 13, 2014 2:13 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL125V
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Warszawa\Radom\Iłża
Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc
Co nie zmienia faktu, że lampa nie jest homologowana do tego typu żarników. Wnikliwsza kontrola policjanta oznaczeń klosza i dowód zabrany.michmotwroc pisze: Dodam jeszcze, że ja zakupiłem zestaw pod H4. Tutaj mam rozkład światła identyczny jak na seryjnej żarówce ba20d. Na mijania świecą górne połówki reflektora, a po przełączeniu na długie zapala się dolna część reflektora. Czyli zupełnie jak w oryginale
Zapoznaj się i poczytaj. Znajdziesz tego dużo więcej w kodeksie drogowym.
http://www.info.elblag.pl/5,17231,Za-sw ... cyjny.html
Chodzi wyłącznie o bezpieczeństwo, to czy zabiorą Ci dowód i będziesz płacił za kolejne przeglądy to Twoja sprawa.
Emeryt 

- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc
To też nie prawdamichmotwroc pisze: Dodam jeszcze, że ja zakupiłem zestaw pod H4. Tutaj mam rozkład światła identyczny jak na seryjnej żarówce ba20d. Na mijania świecą górne połówki reflektora, a po przełączeniu na długie zapala się dolna część reflektora. Czyli zupełnie jak w oryginale
To że masz w tym samym miejscu żarnik i bańkę ksenonu nie znaczy że rozkład światła jest identyczny.
Drut żarówki jest w ściśle określonym miejscu, natomiast bańka ksenonowa świeci po całej powierzchni - stąd różnice nawet jak masz takie same trzonki
Zatraca się krawędź światła i cienia - z jakiegoś powodu na kloszach są oznaczenia
Tu trochę informacji
http://www.motocykle.slask.pl/topic/134 ... mologacja/
choć zakładam że jak już kupiłeś to i tak nikt Cię nie przekona żeby nie zakładać
- maly
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1061
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
- Imię: Wojtek
- Marka motocykla: honda varadero
- Model: xl1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc
ja osobiście zastanowił bym się na zakładanie takich xenonów one mocno się rozgrzewają i może potopić lampę dlatego w samochodach są zamontowane przy lampach spryskiwacze żeby ją schładzać 

- Bonq
- Rekrut
- Posty: 25
- Rejestracja: pn paź 13, 2014 2:13 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL125V
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Warszawa\Radom\Iłża
Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc
Panie/Panowie kolejny błąd. Żarniki xsenonowe (w tym HID) nie rozgrzewają się do temperatur rzędu 200-250C ja żarówka halogenowa, pracują z mniejszymi temperaturami ok 115C. A spryskiwacze są dla utrzymania czystości klosza, ponieważ zanieczyszczenia rozpraszają światło xenonu co powoduje oślepianie.maly pisze:ja osobiście zastanowił bym się na zakładanie takich xenonów one mocno się rozgrzewają i może potopić lampę dlatego w samochodach są zamontowane przy lampach spryskiwacze żeby ją schładzać
Jedyny problem jaki może wystąpić przy montażu taniego zestawu żarników i przetwornic to taki, że lustro lampy oraz klosz zrobią się mleczne po jakimś czasie pracy żarnika.
Emeryt 

- maly
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1061
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
- Imię: Wojtek
- Marka motocykla: honda varadero
- Model: xl1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc
w taki bądź razie czapka z głowy
- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc
http://hidretrofit.pl/sklep/naklejki-ho ... xenon-dcr/
to kolejny element do kompletu - obyś nie był powodem problemów dla innych
takie przemyślenie etyczne:
ty się rozwalisz - twoje życie i zdrowie, co zrobisz jak życie straci ktoś inny, bo dostanie odbłyskiem i odruchowo skręci na przydrożne drzewo?
to kolejny element do kompletu - obyś nie był powodem problemów dla innych
takie przemyślenie etyczne:
ty się rozwalisz - twoje życie i zdrowie, co zrobisz jak życie straci ktoś inny, bo dostanie odbłyskiem i odruchowo skręci na przydrożne drzewo?
- brakus
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 317
- Rejestracja: sob sty 10, 2015 2:00 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: VFR 800
- Lokalizacja: Kutno
Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc
Nie lepiej zamiast tych ksenonow zalozyc H4 np philipsa blue vision lub taka specjalna do motocykli.. ( nie pamietam nazwy) mialem taka w thundercatcie i pieknie swiecila.
