Problem z luzem
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 24
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 10:20 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Problem z luzem
Witam
Koleżanki i koledzy, niestety nie znalazłem nigdzie rozwiązania mojego problemu, wiec opiszę moją sytuacje.
Na jesieni wymieniłem kompletne sprzęgło ( EBC ), ponieważ stare już się "skończyło". Pod koniec marca rozpocząłem sezon i okazało się że mam problem z wrzuceniem "luzu". Sytuacja wygląda tak że jak silnik jest jeszcze zimny to problemu nie ma, zaczyna się wtedy gdy się już rozgrzeje i motocykl stoi w miejscu ( np. skrzyżowanie ), nauczyłem się jakoś radzić z tym, gdyż jak widzę zmianę sygnalizacji świetlnej, podczas jeszcze toczenia się motocykla redukuje i jest "luz". Ale nie o to w tym chodzi żeby kombinować, motocykl musi być sprawny. Dodam że sprzęgło się nie ślizga ani nie "ciągnie", dodatkowo wymieniłem linkę sprzęgła na oryginalną - i nic . Rozebrałem jeszcze raz sprzęgło, myśląc że coś źle złożyłem, ale nie, wszystko zgodnie z serwisówką. Od kilku sezonów zalewam Valvoline 10w40 i nie było problemów. Ostatnim pomysłem jaki przychodzi mi do głowy jest zmiana na inny olej ( chyba spróbuje bel ray 15w50). Proszę o pomoc bo już naprawdę nie wiem co robić .
p.s
Jeszcze chciałbym dodać że zaobserwowałem jedną rzecz, póki silnik jest zimny klamka sprzęgła jest "twardsza" około 1 cm luzu na końcówce, jak się silnik rozgrzeje klamka robi się miękka - około 2 cm na klamce ( próbowałem podciągnąć linkę na rozgrzanym - ale też żadnych efektów )
pozdrawiam
Koleżanki i koledzy, niestety nie znalazłem nigdzie rozwiązania mojego problemu, wiec opiszę moją sytuacje.
Na jesieni wymieniłem kompletne sprzęgło ( EBC ), ponieważ stare już się "skończyło". Pod koniec marca rozpocząłem sezon i okazało się że mam problem z wrzuceniem "luzu". Sytuacja wygląda tak że jak silnik jest jeszcze zimny to problemu nie ma, zaczyna się wtedy gdy się już rozgrzeje i motocykl stoi w miejscu ( np. skrzyżowanie ), nauczyłem się jakoś radzić z tym, gdyż jak widzę zmianę sygnalizacji świetlnej, podczas jeszcze toczenia się motocykla redukuje i jest "luz". Ale nie o to w tym chodzi żeby kombinować, motocykl musi być sprawny. Dodam że sprzęgło się nie ślizga ani nie "ciągnie", dodatkowo wymieniłem linkę sprzęgła na oryginalną - i nic . Rozebrałem jeszcze raz sprzęgło, myśląc że coś źle złożyłem, ale nie, wszystko zgodnie z serwisówką. Od kilku sezonów zalewam Valvoline 10w40 i nie było problemów. Ostatnim pomysłem jaki przychodzi mi do głowy jest zmiana na inny olej ( chyba spróbuje bel ray 15w50). Proszę o pomoc bo już naprawdę nie wiem co robić .
p.s
Jeszcze chciałbym dodać że zaobserwowałem jedną rzecz, póki silnik jest zimny klamka sprzęgła jest "twardsza" około 1 cm luzu na końcówce, jak się silnik rozgrzeje klamka robi się miękka - około 2 cm na klamce ( próbowałem podciągnąć linkę na rozgrzanym - ale też żadnych efektów )
pozdrawiam
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Problem z luzem
Ale jak wygląda fakt trudności we wrzucaniu "luzu"? Dojeżdżasz do świateł na 2-gim biegu, zatrzymujesz się na sprzęgle i na postoju "luz" nie wchodzi? Czy już podczas toczenia się nie jesteś w stanie wyczuć wbicia biegu jałowego? Czy to jest może tak, że dohamowujesz na dowolnym biegu innym niż 1 i 2 i potem na postoju zbijasz jeden po drugim w dół do uzyskania "luzu", ale bezskutecznie?
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 24
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 10:20 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z luzem
TAKzalmen3 pisze:Ale jak wygląda fakt trudności we wrzucaniu "luzu"? Dojeżdżasz do świateł na 2-gim biegu, zatrzymujesz się na sprzęgle i na postoju "luz" nie wchodzi?
Podczas toczenia normalnie wrzucam luzzalmen3 pisze: Czy już podczas toczenia się nie jesteś w stanie wyczuć wbicia biegu jałowego?
Zawsze hamuje silnikiem i nie dopuszczam do sytuacji że stojąc na krzyżówce zbijam z wysokiego biegu na niskizalmen3 pisze:Czy to jest może tak, że dohamowujesz na dowolnym biegu innym niż 1 i 2 i potem na postoju zbijasz jeden po drugim w dół do uzyskania "luzu", ale bezskutecznie?
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Problem z luzem
A próbowałeś puścić lekko sprzęgło aż bieg delikatnie chwyci i wtedy powtórzyć próbę włączenia jałowego?
U mnie niezmiernie rzadko, ale jednak, zdarza się, że po zatrzymaniu na 2 nie mogę przełączyć na jałowy, ale wtedy nigdy nie przeskakuje na 1, tylko się tak jakby zawiesza skrzynia. Lekkie odpuszczenie nie sprzęgła powoduje zaskoczenie spowrotem biegu 2 i potem jałowy wchodzi bez problemu.
U mnie niezmiernie rzadko, ale jednak, zdarza się, że po zatrzymaniu na 2 nie mogę przełączyć na jałowy, ale wtedy nigdy nie przeskakuje na 1, tylko się tak jakby zawiesza skrzynia. Lekkie odpuszczenie nie sprzęgła powoduje zaskoczenie spowrotem biegu 2 i potem jałowy wchodzi bez problemu.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 24
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 10:20 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z luzem
Wiem o co chodzi, próbowałem tak robić- lekko ruszyć i znowu spróbować znaleźć luz - ale nic, próbowałem również przygazować - ale efekt taki sam. Ponadto moje subiektywne uczucie jest takie że jak silnik jest zimny to "czuje" bieg jałowy, natomiast przy ciepłym silniku już go nie wyczuwam.
Problem tkwi gdzieś indziej , jak silnik złapie temperaturę to coś dzieje tylko nie wiem czy po stronie tarczek sprzęgłowych, a może po stronie samego kosza . . .
Problem tkwi gdzieś indziej , jak silnik złapie temperaturę to coś dzieje tylko nie wiem czy po stronie tarczek sprzęgłowych, a może po stronie samego kosza . . .
- staciek
- Sympatyk
- Posty: 402
- Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
- Imię: Staszek
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
- Kontakt:
Re: Problem z luzem
gdzieś czytałem, że tarcze sprzęgła puchną wraz ze wzrostem temperatury oleju.... może to w czymś pomoże??nozyk pisze:Problem tkwi gdzieś indziej , jak silnik złapie temperaturę to coś dzieje tylko nie wiem czy po stronie tarczek sprzęgłowych, a może po stronie samego kosza . . .
osobiście tego nie doświadczyłem

;* Varadero XL 1000
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 24
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 10:20 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z luzem
Tak na chłopski rozum, gdyby tak było u mnie to wtedy klamka sprzęgła robiła by się twarda (chyba że się mylę to proszę o poprawienie mnie bo tego nie jestem pewny) - a u mnie jest odwrotnie - klamka robi się miękka.
- wodzuwo
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 535
- Rejestracja: ndz sty 11, 2015 4:23 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mazowieckie, Mława
Re: Problem z luzem
Mam ten sam problem co u ciebie z tym że po rozgrzaniu silnika na sprzęgle lekko ciągnie i dlatego nie można wbić luzu.nozyk pisze: Dodam że sprzęgło się nie ślizga ani nie "ciągnie"
Nawet po skasowaniu luzu na klamce problem pozostaje bez zmian.
Lekka poprawa nastąpiła po zmniejszeniu wolnych obrotów silnika.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 24
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 10:20 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z luzem
Przeanalizowałem jeszcze raz wszystko na spokojnie i powoli dochodzę do wniosku że to prawdopodobnie problem tarczek, są nowe, ponoć lepsze (czyt. droższe) , ale sam objaw wskazuje że "puchną".
Koledzy na innym forum naprowadzili mnie na myśl = sprzęgło jak puchnie to klamka robi się miękka a to oznacza że tarczki przydało by się zmienić na inne i zobaczyć co wtedy będzie się działo. Na szczęście posiadam drugi prawie kompletny silnik, z którego mam zamiar przełożyć tarcze. Najgorsze że znowu trochę pracy będzie, ale jak się uda to wtedy będę mógł potwierdzić że nie zawsze droższe jest lepsze. Napiszę o wynikach
Koledzy na innym forum naprowadzili mnie na myśl = sprzęgło jak puchnie to klamka robi się miękka a to oznacza że tarczki przydało by się zmienić na inne i zobaczyć co wtedy będzie się działo. Na szczęście posiadam drugi prawie kompletny silnik, z którego mam zamiar przełożyć tarcze. Najgorsze że znowu trochę pracy będzie, ale jak się uda to wtedy będę mógł potwierdzić że nie zawsze droższe jest lepsze. Napiszę o wynikach

-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 24
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 10:20 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z luzem
Prawdopodobnie wszystko się wyjaśniło, dlaczego prawdopodobnie? ponieważ przejechałem tylko 20km i tylko trzy razy musiałem skorzystać z neutrala:) Ale do rzeczy, podmieniłem tarczki z drugiego silnika i sprężynki. O dziwo nowe sprężynki(EBC) były krótsze niż tez które były zamontowane w silniku dawcy o około 2mm. Ponadto dokładnie porównałem tarczki EBC ( nowe- zamontowane) z wyjętymi z dawcy jak i również ze starymi zużytymi. Okazało się że stare i dawcy są identyczne ( chodzi o to że są takie same, nie o grubość korka ), być może te były oryginalne ?! w każdym bądź razie tarcze EBC były konstrukcyjnie inne, korek dwa razy szerszy od tamtych.
Podsumowując sprzęgło od pierwszego odpalenia było wyczuwalnie inne, i bez żadnego problemu dało się wbić luz na rozgrzanym silniku. Odnośnie samego sprzęgła to niestety muszę stwierdzić że około 500 zł poszło psu w d..e. Nie wiem, być może mi się takie trafiło z wada fabryczną, ale myślałem że sprzęgło zalecane przez sprzedawcę będzie pewne. I niestety muszę stwierdzić że komplet tarczki i sprężynki (firmy EBC) wymieniłem , zostawiłem tylko przekładki nowe - te akurat były firmy TRW.
Pozdrawiam
Podsumowując sprzęgło od pierwszego odpalenia było wyczuwalnie inne, i bez żadnego problemu dało się wbić luz na rozgrzanym silniku. Odnośnie samego sprzęgła to niestety muszę stwierdzić że około 500 zł poszło psu w d..e. Nie wiem, być może mi się takie trafiło z wada fabryczną, ale myślałem że sprzęgło zalecane przez sprzedawcę będzie pewne. I niestety muszę stwierdzić że komplet tarczki i sprężynki (firmy EBC) wymieniłem , zostawiłem tylko przekładki nowe - te akurat były firmy TRW.
Pozdrawiam
- wodzuwo
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 535
- Rejestracja: ndz sty 11, 2015 4:23 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mazowieckie, Mława
Re: Problem z luzem
No i wychodzi na to że i u mnie ktoś wcześniej musiał zamontować nieoryginalne tarczki które są przyczyną tej niesprawności.nozyk pisze:Prawdopodobnie wszystko się wyjaśniło, dlaczego prawdopodobnie? ponieważ przejechałem tylko 20km i tylko trzy razy musiałem skorzystać z neutrala:) Ale do rzeczy, podmieniłem tarczki z drugiego silnika i sprężynki. O dziwo nowe sprężynki(EBC) były krótsze niż tez które były zamontowane w silniku dawcy o około 2mm. Ponadto dokładnie porównałem tarczki EBC ( nowe- zamontowane) z wyjętymi z dawcy jak i również ze starymi zużytymi. Okazało się że stare i dawcy są identyczne ( chodzi o to że są takie same, nie o grubość korka ), być może te były oryginalne ?! w każdym bądź razie tarcze EBC były konstrukcyjnie inne, korek dwa razy szerszy od tamtych.
Podsumowując sprzęgło od pierwszego odpalenia było wyczuwalnie inne, i bez żadnego problemu dało się wbić luz na rozgrzanym silniku. Odnośnie samego sprzęgła to niestety muszę stwierdzić że około 500 zł poszło psu w d..e. Nie wiem, być może mi się takie trafiło z wada fabryczną, ale myślałem że sprzęgło zalecane przez sprzedawcę będzie pewne. I niestety muszę stwierdzić że komplet tarczki i sprężynki (firmy EBC) wymieniłem , zostawiłem tylko przekładki nowe - te akurat były firmy TRW.
Pozdrawiam
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 24
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 10:20 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z luzem
Kolego, musisz rozkręcić sprzęgło i pomierzyć poszczególne składowe, wtedy będzie jasne co jest u Ciebie nie tak.
Ślizgające się sprzęgło sygnalizuje że już się kończy. Jednak zacznij od rzeczy najprostszej , tj sprawdź jak wygląda u ciebie linka
Ślizgające się sprzęgło sygnalizuje że już się kończy. Jednak zacznij od rzeczy najprostszej , tj sprawdź jak wygląda u ciebie linka

- wodzuwo
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 535
- Rejestracja: ndz sty 11, 2015 4:23 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mazowieckie, Mława
Re: Problem z luzem
Po wymianie tarcz sprzęgłowych problem znikł.