Witam,
Przypadkiem wjeżdżając do ciemnego garażu zauważyłem brak świateł mijania. Co ciekawe drogowe (długie) działały. Przyczyny szukałem w uporządkowaniu instalacji w trakcie zimy, ale nic zdrożnego nie znalazłem i dotarłem w końcu do przekaźników. Uwalony okazał się przekaźnik świateł mijania. Ponieważ obydwa przekaźniki do świateł mijania i drogowych są tożsame - zamieniłem je miejscami, po zamianie nie działały długie.
I teraz pytanie: zmieniał już któryś z Forumowiczów przekaźniki na inne niż oryginały?
Sprawdzę jeszcze jedną rzecz... Przy okazji porządków odnowiłem połączenia manetek. Wywaliłem stary przekaźnik i podpiąłem plus pod brązowy kabelek ze stacyjki, z zamysłem takim, żeby działały manetki tylko podczas pracy motocykla. Może to spowodowało uwalenie przekaźnika? Co myślicie Koledzy ?
pozdr
Wymiana przekaźników świateł
- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana przekaźników świateł
odpowiem jako osoba odrobinę znającą się na elektryce (elektronice) - bo wiaderka nie mam
manetki mają około 50W (zależy od modelu)
a to oznacza że przez stacyjkę przepuszczasz prawie 4 dodatkowe ampery.
lepiej wziąć sygnał a kabla po stacyjce i główny prąd bezpośrednio z aqu stosując jakikolwiek przekaźnik 8A (może być dowolny samochodowy lub taki ze sklepu elektronicznego)
najgorszy dla styków jest prąd który pojawia się podczas załączania. jeżeli manetki po podpięciu napięcia nie działają to stacyjka mniej w d... dostanie . Natomiast jeżeli podpięcie pod 12V daje z automatu grzanie manetek to bezwarunkowo dawaj przekaźnik.
manetki mają około 50W (zależy od modelu)
a to oznacza że przez stacyjkę przepuszczasz prawie 4 dodatkowe ampery.
lepiej wziąć sygnał a kabla po stacyjce i główny prąd bezpośrednio z aqu stosując jakikolwiek przekaźnik 8A (może być dowolny samochodowy lub taki ze sklepu elektronicznego)
najgorszy dla styków jest prąd który pojawia się podczas załączania. jeżeli manetki po podpięciu napięcia nie działają to stacyjka mniej w d... dostanie . Natomiast jeżeli podpięcie pod 12V daje z automatu grzanie manetek to bezwarunkowo dawaj przekaźnik.
-
- Sympatyk
- Posty: 80
- Rejestracja: czw lut 06, 2014 4:51 pm
- Imię: Mariusz
- Marka motocykla: Honda Varadero
- Model: XL1000 SD02
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Wymiana przekaźników świateł
Rozumiem....
Dzięki Syku za info.
Gdzieś widziałem fajny schemat podłączenia via przekaźnik o symbolu 541 manetek i jakby zły ogonem przykrył... Nie macie gdzieś łopatologicznie rozrysowanego Koledzy ?
pozdr
Dzięki Syku za info.
Gdzieś widziałem fajny schemat podłączenia via przekaźnik o symbolu 541 manetek i jakby zły ogonem przykrył... Nie macie gdzieś łopatologicznie rozrysowanego Koledzy ?
pozdr
- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana przekaźników świateł

przekaźnik samochodowy powinien mieć na sobie oznaczenia
"85" i "86" to sygnał z cewki (czyli masa i napięcie ze stacyjki - obojętnie który do którego)
"30" to + 12V z akumulatora
"87" to podpięcie do manetek (zwarcie do "30" przy wystąpieniu napięcia na cewce)
w niektórych występuje "87a" - on jest zwarty do "30" gdy cewka nie ma zasilania - ale jego nie potrzebujesz.
-
- Sympatyk
- Posty: 80
- Rejestracja: czw lut 06, 2014 4:51 pm
- Imię: Mariusz
- Marka motocykla: Honda Varadero
- Model: XL1000 SD02
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Wymiana przekaźników świateł
Dzięki Hooopy !
edyta:
Cd. moich walk elekstrycznych,
po pierwsze primo - przekaźniki od mitsubishi carisma (i pewnie od kilku innych mitsubishi również), pasują w miejsce oryginalnych z mitsuby (wkleję jutro fotki),
po drugie primo - wypiąłem manetki, podłączone ZA kostką od stacyjki i obydwa przekaźniki jednocześnie hulają,
po trzecie primo - przy poniedziałku zakończę podłączenie manetek via przekaźnik.
I oby był to koniec niespodziewajek.
pozdr
edyta:
Cd. moich walk elekstrycznych,
po pierwsze primo - przekaźniki od mitsubishi carisma (i pewnie od kilku innych mitsubishi również), pasują w miejsce oryginalnych z mitsuby (wkleję jutro fotki),
po drugie primo - wypiąłem manetki, podłączone ZA kostką od stacyjki i obydwa przekaźniki jednocześnie hulają,
po trzecie primo - przy poniedziałku zakończę podłączenie manetek via przekaźnik.
I oby był to koniec niespodziewajek.
pozdr
-
- Sympatyk
- Posty: 80
- Rejestracja: czw lut 06, 2014 4:51 pm
- Imię: Mariusz
- Marka motocykla: Honda Varadero
- Model: XL1000 SD02
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Wymiana przekaźników świateł
Witam ponownie,
Nie mogę wyedytować poprzedniego posta - smaruję nowy.
Połączyłem manetki za radą Kolegi Syku i generalnie wsjo chodziło poprawnie 5 minut. Potem już tylko strzelające bezpieczniki manetek i instalacji głównej. Powoli doszedłem dlaczego, ale efektem tego była wymiana obu przekaźników świateł. Za tym stała uszkodzona podczas ściągania z kierownicy manetka - jak już będziecie ściągać, ostrożnie z ciśnieniem na kompresorze - strzał ciśnienia rozerwał prawdopodobnie wewnętrzne połączenia w manetce.
Fotki przekaźnika: https://plus.google.com/u/0/10037371815 ... 7815973010
Pogadam z Mikołajem w tym roku
, bo cenowo używek się nie opłaca brać.
pozdr
Nie mogę wyedytować poprzedniego posta - smaruję nowy.
Połączyłem manetki za radą Kolegi Syku i generalnie wsjo chodziło poprawnie 5 minut. Potem już tylko strzelające bezpieczniki manetek i instalacji głównej. Powoli doszedłem dlaczego, ale efektem tego była wymiana obu przekaźników świateł. Za tym stała uszkodzona podczas ściągania z kierownicy manetka - jak już będziecie ściągać, ostrożnie z ciśnieniem na kompresorze - strzał ciśnienia rozerwał prawdopodobnie wewnętrzne połączenia w manetce.
Fotki przekaźnika: https://plus.google.com/u/0/10037371815 ... 7815973010
Pogadam z Mikołajem w tym roku

pozdr