Temperatura silnika 2007 wtrysk
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 136
- Rejestracja: ndz wrz 13, 2015 1:26 pm
- Imię: S
- Marka motocykla: S
- Model: B
- Rocznik: 2
- Lokalizacja: ea
Temperatura silnika 2007 wtrysk
Jaka powinna być optymalna temperatura prawidłowo rozgrzanego silnika? Posiadam model 125 z 2007 roku po lifcie, na wtrysku. Gdy jest zimny, to wiadomo, wskazówka znajduje się poniżej skali, poniżej pierwszej, tej z napisem C. Natomiast gdy już się silnik rozgrzeje, to podczas jazdy mam cały czas temperaturę wskazywaną na drugiej kresce (między połową, a literką C). I nie chce iść dalej. Natomiast na postoju, np. podczas stania w korkach, wskazówka nieznacznie się podniesie, gdzieś w okolicy połowy skali, ale na połowę jeszcze nie wejdzie. Kiedyś próbowałem go na postoju mocno rozgrzać, na biegu jałowym chodził na wyższych obrotach, czasami nawet w okolicach 8 tysięcy przez kilka minut, żeby sprawdzić, do jakiej maksymalnej temperatury dojdzie i czy wyłączy się wentylator. I efekt tego był taki, że wskazówka weszła między 3 (połowa skali), a 4 kreskę, dalej już nie chciało iść, ale i też nie chciałem katować silnika, ale nawet wentylator się też nie włączył. Dodam tylko, że motor mam od września i nie miałem jeszcze okazji jeżdżenia w upalne dni, tylko take łagodne, jesienne temperatury. Przy jakiej temperaturze powinien się włączyć wentylator, oraz jaka optymalna powinna być temperatura silnika podczas jazdy (ile kresek)?
- szuler
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 290
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Suzuki
- Model: DL650A Ruda Suzia
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: okolice Słupska
Re: Temperatura silnika 2007 wtrysk
Tak jak Ci pokazuje jest dobrze. Na mojej sprawdzaliśmy w serwisie na komputerze - wentylator załączył się przy 104 C gdy wskazówka była powyżej połowy skali - 3 kreska.
Mała Vara ma bardzo wydajny system chłodzenia - w czasie jazdy jeszcze nie osiągnąłem połowy skali. W tym roku przy ok. 10 km podjeździe ok 10%, dwie osoby i bagaż, cały czas na 2 biegu i 9-10 tyś. obrotów wskaźnik temperatury był poniżej połowy skali
Mała Vara ma bardzo wydajny system chłodzenia - w czasie jazdy jeszcze nie osiągnąłem połowy skali. W tym roku przy ok. 10 km podjeździe ok 10%, dwie osoby i bagaż, cały czas na 2 biegu i 9-10 tyś. obrotów wskaźnik temperatury był poniżej połowy skali

Pozdrawiam,
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 136
- Rejestracja: ndz wrz 13, 2015 1:26 pm
- Imię: S
- Marka motocykla: S
- Model: B
- Rocznik: 2
- Lokalizacja: ea
Re: Temperatura silnika 2007 wtrysk
Dziękuję za odpowiedź. Piszesz, że u Ciebie załączył się wentylator powyżej połowy skali. U mnie też do tego momentu dochodziło, gdy go trochę piłowałem, ale się nie włączył. I teraz nie wiem, czy jeszcze nie było potrzeby, żeby wentylator się włączył, czy może mam spalony? Wprawdzie bezpieczniki sprawdzałem i są ok, nie wiem tylko, jak wymusić uruchomienie wentylatora, w celu jego sprawdzenia? A może za bardzo się przejmuję?
- michalwnuk4
- Sympatyk Weteran
- Posty: 726
- Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
- Imię: michal
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 125
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: wołomin
Re: Temperatura silnika 2007 wtrysk
na chlodnicy po prawej stronie jest czujnik,jest podlaczony do niego przewod,odlacz go i dotknij gdziekolwiek do masy a wentylator wystartuje
- szuler
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 290
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Suzuki
- Model: DL650A Ruda Suzia
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: okolice Słupska
Re: Temperatura silnika 2007 wtrysk
1) Wentylator włączył się dobrą chwile po przekroczeniu połowy - trzymaliśmy cały czas 6000 obrotów - inaczej temperatura nie rosła. Jak chcesz to sprawdź jeszcze raz.seebst pisze:...... jak wymusić uruchomienie wentylatora, w celu jego sprawdzenia? A może za bardzo się przejmuję?
2) Chyba za bardzo się przejmujesz

Pozdrawiam,
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 136
- Rejestracja: ndz wrz 13, 2015 1:26 pm
- Imię: S
- Marka motocykla: S
- Model: B
- Rocznik: 2
- Lokalizacja: ea
Re: Temperatura silnika 2007 wtrysk
Chyba jest się czym przejmować... Dzisiaj chciałem sprawdzić ten czujnik przy chłodnicy, ale nigdzie go tam nie widzę. Nie ma go z prawej strony, ani z lewej. Nawet wpisałem w Google grafika, żeby zobaczyć jak i gdzie to się znajduje i tam widać, że jest, a u mnie go brak. Więc zagrzałem silnik aż do początku czerwonego pola i wentylator się nie włączył. Dalej już mi było żal go piłować. I teraz nie wiem jak to sprawdzić. A dostęp tam jest tragiczny, nie ma gdzie ręki włożyć bez rozbierania plastików.
- szuler
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 290
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Suzuki
- Model: DL650A Ruda Suzia
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: okolice Słupska
Re: Temperatura silnika 2007 wtrysk
Jak wskaźnik doszedł do czerwonego a wentylator nie włączył się to musisz sprawdzić. Żeby zdjąć boczki musisz wyjąć zegary - pod nimi jest śruba łącząca obie strony. Inaczej nie zdejmiesz.
Pozdrawiam,
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 136
- Rejestracja: ndz wrz 13, 2015 1:26 pm
- Imię: S
- Marka motocykla: S
- Model: B
- Rocznik: 2
- Lokalizacja: ea
Re: Temperatura silnika 2007 wtrysk
Pisałeś, że czujnik włączenia wentylatora znajduje się w chłodnicy przy korki. Oglądałem na allegro zdjęcia tych chłodnic i faktycznie, widać na nich czujnik, ale w wersjach poniżej 2007 roku. W takich jak moja, żadnego czujnika tam nie widać i dlatego nie mogłem go znaleźć. Nawet jest napisane od jakich roczników to pasuje. W takim razie, gdzie ja mam go szukać? Czy może jest on zintegrowany z samym czujnikiem temperatury na zegary? Albo może przekaźnik jest za to odpowiedzialny? Tylko który? Proszę o jakąś pomoc, gdzie tego szukać, bo co mi z tego, jak rozbiorę cały przód i nic nie znajdę?
Edit.
Okazało się, że wentylator jest sprawny, kręci się. Bezpieczniki są dobre, więc pozostaje chyba tylko czujnik temperatury w silniku? Nie wiem tylko, jak to sprawdzić. Są 3 przewody i który od czego, nie wiem.
Edit.
Okazało się, że wentylator jest sprawny, kręci się. Bezpieczniki są dobre, więc pozostaje chyba tylko czujnik temperatury w silniku? Nie wiem tylko, jak to sprawdzić. Są 3 przewody i który od czego, nie wiem.
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Temperatura silnika 2007 wtrysk
Byłeś na Nordkapie i jak było?szuler pisze:Jak wskaźnik doszedł do czerwonego a wentylator nie włączył się to musisz sprawdzić. Żeby zdjąć boczki musisz wyjąć zegary - pod nimi jest śruba łącząca obie strony. Inaczej nie zdejmiesz.

Pisałeś gzieś tu na forum?
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 136
- Rejestracja: ndz wrz 13, 2015 1:26 pm
- Imię: S
- Marka motocykla: S
- Model: B
- Rocznik: 2
- Lokalizacja: ea
Re: Temperatura silnika 2007 wtrysk
Ok, sprawa już się wyjaśniła. Wentylator jest sprawny, obraca się, a co najważniejsze - również w czasie pracy silnika się włącza! Tylko on kręci się tak cicho, że podczas pracy silnika w ogóle go nie słychać, a jego prędkość obrotowa również dupy nie urywa
Wychodzi na to, że gdy wskazówka dojdzie do połowy skali i wychyli się minimalnie, to wówczas wentylator się załączy. Tylko teraz nie wiem, czy wcześniej też tak było, a ja zwyczajnie tego nie zauważyłem i nie słyszałem, czy po prostu pomogło rozłączenie wentylatora z wtyczki i jego włożenie? Nie potrzebnie zdemolowałem cały przód i bak (ale przy okazji zobaczyłem, jak wygląda filtr powietrza, który 200 zł ponoć kosztuje do mojego modelu - wyczyściłem go sprężonym powietrzem i ponownie założyłem, a na lato będę musiał nowy kupić).
I teraz najprostszą rzecz, którą wpierw mogłem sprawdzić, a tego nie zrobiłem - tylko na sam koniec sprawdziłem: wyciągnąłem wtyczkę od czujnika temperatury z silnika, włączyłem zapłon i od razu się wentylator włączył, mimo, że na liczniku pokazało że jest zimny (a był gorący). Tylko zaświeciła się czerwona lampka od wtrysku - bo wiadomo, nie było żadnego sygnału z czujnika.
Tak czy owak - cały dzień stracony i narobiłem sobie tylko kłopotu, jak wszystko było sprawne
Tylko ten wiatraczek, wydaje mi się, że mało efektywny jest, skoro za szybko się nie obraca, to raz, i że tak cicho chodzi, a przede wszystkim to tylko niewielką część chłodnicy pokrywa - jakby dwa takie same były, to co innego. Bądź co bądź - trzeba się bardzo postarać, żeby silnik przegrzać.

I teraz najprostszą rzecz, którą wpierw mogłem sprawdzić, a tego nie zrobiłem - tylko na sam koniec sprawdziłem: wyciągnąłem wtyczkę od czujnika temperatury z silnika, włączyłem zapłon i od razu się wentylator włączył, mimo, że na liczniku pokazało że jest zimny (a był gorący). Tylko zaświeciła się czerwona lampka od wtrysku - bo wiadomo, nie było żadnego sygnału z czujnika.
Tak czy owak - cały dzień stracony i narobiłem sobie tylko kłopotu, jak wszystko było sprawne

Tylko ten wiatraczek, wydaje mi się, że mało efektywny jest, skoro za szybko się nie obraca, to raz, i że tak cicho chodzi, a przede wszystkim to tylko niewielką część chłodnicy pokrywa - jakby dwa takie same były, to co innego. Bądź co bądź - trzeba się bardzo postarać, żeby silnik przegrzać.
- szuler
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 290
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Suzuki
- Model: DL650A Ruda Suzia
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: okolice Słupska
Re: Temperatura silnika 2007 wtrysk
Dnia nie straciłeś tylko lepiej poznałeś swojego motka co w przyszłości może okazać się bezcenneseebst pisze:Tak czy owak - cały dzień stracony i narobiłem sobie tylko kłopotu, jak wszystko było sprawne![]()

Pozdrawiam,
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
- szuler
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 290
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Suzuki
- Model: DL650A Ruda Suzia
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: okolice Słupska
Re: Temperatura silnika 2007 wtrysk
Na Nordkap nie planowałem a jedynie do Lofotów, które i tak na maluchu okazały się nieosiągalne - za małe przebiegi dzienne.melon1968 pisze:Byłeś na Nordkapie i jak było?
Pisałeś gzieś tu na forum?
Trochę opowiastki i zdjęć jest:
http://varadero125.com.pl/?honda-varade ... orwegii,61

Pozdrawiam,
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Temperatura silnika 2007 wtrysk
Fajna wyprawa,zazdroszczę! 

- maryo
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 321
- Rejestracja: ndz paź 25, 2015 4:55 pm
- Imię: V@ryo
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Ciechanów
Re: Temperatura silnika 2007 wtrysk
Rewelacja.
Pozazdrościć takiego kursu.
Pozazdrościć takiego kursu.
*** Motocykl to nie wszystko liczy się pasja ... ***