Ponieważ w pierwsze nie wierzę i nigdy nie uwierzę, a uszczelka na jedną pokrywę kosztuje 100 PLN z hakiem, to wolałem skompletować klucze, poczytać serwisówki i całą robotę wykonywać samodzielnie. Maszyna chodzi jak powinna, a ile przy tym dodatkowego "funu" i satysfakcji to już moje
REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Wniosek jest prosty - w serwisie w którym za regulację biorą 250 zeta, albo pracują za darmo (robocizna) albo w d*pie mają zalecenia serwisówki, która mówi jasno i wyraźnie że uszczelka pokrywy zaworowej jest jednorazowa - raz otworzysz pokrywę = wymieniasz, i nie ważne czy coś w środku robiłeś czy nie.
Ponieważ w pierwsze nie wierzę i nigdy nie uwierzę, a uszczelka na jedną pokrywę kosztuje 100 PLN z hakiem, to wolałem skompletować klucze, poczytać serwisówki i całą robotę wykonywać samodzielnie. Maszyna chodzi jak powinna, a ile przy tym dodatkowego "funu" i satysfakcji to już moje
Ponieważ w pierwsze nie wierzę i nigdy nie uwierzę, a uszczelka na jedną pokrywę kosztuje 100 PLN z hakiem, to wolałem skompletować klucze, poczytać serwisówki i całą robotę wykonywać samodzielnie. Maszyna chodzi jak powinna, a ile przy tym dodatkowego "funu" i satysfakcji to już moje
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 166
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl sd02 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: warszawa
Też to lubiezalmen3 pisze:Wniosek jest prosty - w serwisie w którym za regulację biorą 250 zeta, albo pracują za darmo (robocizna) albo w d*pie mają zalecenia serwisówki, która mówi jasno i wyraźnie że uszczelka pokrywy zaworowej jest jednorazowa - raz otworzysz pokrywę = wymieniasz, i nie ważne czy coś w środku robiłeś czy nie.
Ponieważ w pierwsze nie wierzę i nigdy nie uwierzę, a uszczelka na jedną pokrywę kosztuje 100 PLN z hakiem, to wolałem skompletować klucze, poczytać serwisówki i całą robotę wykonywać samodzielnie. Maszyna chodzi jak powinna, a ile przy tym dodatkowego "funu" i satysfakcji to już moje

MOżesz pochwalić się przy jakim przebiegu to robiłeś i jak wyszły pomiary? Tzn czy dużo płytek wymieniłeś? Też mam zamiar wziąć się samemu za tą robótkę

re


Mam no budziku coś około 50tyś(nie sprawdzę teraz bo moto jest w kartonach-tak je rozebrałem :roll: ) i luzy były ok. W większości samochodowych silników które na gazie nie jeździły pierwsze płytki zmieniam po ok 100-150 tyś. 8)
Szacuneczek 8)
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 204
- Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Wczoraj osobiscie wzialem sie za regulacje.
Faktycznie nie jest rzecz skomplikowana. pomierzyłem luzy i przy przebiegu 50 tysiakow moge wymienic jedna plytke.
Chodz robilem to z mechanikiem co prawda samochodowym to gość mowił
ze prawda jest taka żebym to zostawił bo te 0,01 co mi sie nie miesci w telerancji nie koliduje z niczym.
1. Motor jest bardziej "precyzyjny" od samochodu, wiec i zawory mozna wymieniac koło 100 tysiakow - co do 24 tysiakow - to chodzi tylko o kase.
2. Ze jest napisane zeby wymieniac za kazdym razem uszczelke to tez fikcja - nabijanie kasy. pod pokrywa nie ma takiego cisnienia a i stara uszczelka jest gruba i sie nie niszczy przy sciaganiu - wystarczy troche "czerwonego silikonu" i po problemie.
3. Serwis jest dla ludzi "wrażliwych" - coś puknie coś stuknie i jedziemy do serwisu i wydajemy majątek. po odebraniu sprzetu czlowiek pomimo iż wydał duzo kasy jest sczesliwy ze ma "zdrowy" motor, a mogl to sam zrobić za "5 złotych"
a prawda jest jak kolega napisał - mają w dupie ...
Smiem napisać iż pierwsza regulacja zaworów (24tys) odbywa sie na ucho:
przygazują jak nic nie słychać to kasuja 250 i oddaja zdrowy motor i czlowiek jest szczesliwy.
Nastepny przy 48 tys. - tez przygazuje nic nie sluchać, motor jest mocny i oddaja jako sprawny chodz juz przy tym przebiegu jedna lub 2 plytki nadaja sie do wymiany - ale to jeszcze nic strasznego
a kończy sie na tym iż przy przebiegu następnym 72, 96 lub 120 tys.
serwis zabiera sie dopiero do wymiany wszystkich płytek.
i w tedy kasuja 250 + 230zł komplet płytek + coś jeszcze znajdą i "naciągną" człowieka.
------
Jednak chyba tez należne do tych ludzi 'wrażliwych" i wymieniam jedną płytkę ale uszczelkę nie będę kupował nową
Człowiek uczy sie na błędach ... nigdy więcej serwisu...
Faktycznie nie jest rzecz skomplikowana. pomierzyłem luzy i przy przebiegu 50 tysiakow moge wymienic jedna plytke.
Chodz robilem to z mechanikiem co prawda samochodowym to gość mowił
ze prawda jest taka żebym to zostawił bo te 0,01 co mi sie nie miesci w telerancji nie koliduje z niczym.
Po tej calej operacji dochodze do prostych wnioskow:zalmen3 pisze:Wniosek jest prosty - w serwisie w którym za regulację biorą 250 zeta, albo pracują za darmo (robocizna) albo w d*pie mają zalecenia serwisówki
1. Motor jest bardziej "precyzyjny" od samochodu, wiec i zawory mozna wymieniac koło 100 tysiakow - co do 24 tysiakow - to chodzi tylko o kase.
2. Ze jest napisane zeby wymieniac za kazdym razem uszczelke to tez fikcja - nabijanie kasy. pod pokrywa nie ma takiego cisnienia a i stara uszczelka jest gruba i sie nie niszczy przy sciaganiu - wystarczy troche "czerwonego silikonu" i po problemie.
3. Serwis jest dla ludzi "wrażliwych" - coś puknie coś stuknie i jedziemy do serwisu i wydajemy majątek. po odebraniu sprzetu czlowiek pomimo iż wydał duzo kasy jest sczesliwy ze ma "zdrowy" motor, a mogl to sam zrobić za "5 złotych"
a prawda jest jak kolega napisał - mają w dupie ...
Smiem napisać iż pierwsza regulacja zaworów (24tys) odbywa sie na ucho:
przygazują jak nic nie słychać to kasuja 250 i oddaja zdrowy motor i czlowiek jest szczesliwy.
Nastepny przy 48 tys. - tez przygazuje nic nie sluchać, motor jest mocny i oddaja jako sprawny chodz juz przy tym przebiegu jedna lub 2 plytki nadaja sie do wymiany - ale to jeszcze nic strasznego
a kończy sie na tym iż przy przebiegu następnym 72, 96 lub 120 tys.
serwis zabiera sie dopiero do wymiany wszystkich płytek.
i w tedy kasuja 250 + 230zł komplet płytek + coś jeszcze znajdą i "naciągną" człowieka.
------
Jednak chyba tez należne do tych ludzi 'wrażliwych" i wymieniam jedną płytkę ale uszczelkę nie będę kupował nową

Człowiek uczy sie na błędach ... nigdy więcej serwisu...
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 204
- Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Chyba mam dzisiaj kiepski dzien...
Nastepna kwesta co do serwisu:)
bylem w piatek u nich i chcialem oddac na te zawory moto, gość prawie namowił mnie na ich kampanie serwisową tz:
1. Wymina oleju gratis,
2. filtr gratis
3. + do szybki kasku spray gratis
4. przeglad motocykla gratis
i o maly wlos nie oddalem im motoru
co sie okazuj. musialbym zaplacic 250 zł (a pewnie nawet pokrywy cylindra by nie szciagneli) + 4 litry razy 52 zł/litr = 208 zł wymiana oleju
gdzie normalnie kosztuje to 130 zł i sama przyjemnosc wymienic samemu.
spray do szybki dali by pewnie w formie "próbki"
a przeglad motocykla nie wiem na czym mialby polegac.
sam osobiscie na nim jezdze i go najlepiej znam.
moze skonczylo by sie na tym zeby powiedzili:
wymien Pan sobie klocki bo sie kończą ... tyle to i ja wiem ...
Zaoszdzedzona kasa przekłada sie na kilometry
Nastepna kwesta co do serwisu:)
bylem w piatek u nich i chcialem oddac na te zawory moto, gość prawie namowił mnie na ich kampanie serwisową tz:
1. Wymina oleju gratis,
2. filtr gratis
3. + do szybki kasku spray gratis
4. przeglad motocykla gratis
i o maly wlos nie oddalem im motoru
co sie okazuj. musialbym zaplacic 250 zł (a pewnie nawet pokrywy cylindra by nie szciagneli) + 4 litry razy 52 zł/litr = 208 zł wymiana oleju
gdzie normalnie kosztuje to 130 zł i sama przyjemnosc wymienic samemu.
spray do szybki dali by pewnie w formie "próbki"
a przeglad motocykla nie wiem na czym mialby polegac.
sam osobiscie na nim jezdze i go najlepiej znam.
moze skonczylo by sie na tym zeby powiedzili:
wymien Pan sobie klocki bo sie kończą ... tyle to i ja wiem ...
Zaoszdzedzona kasa przekłada sie na kilometry

re
Ugh.. jakby to wziąść z powieści o Winetou
a co do silikonu to jest już na rynku produkt Reinza szaro-czarny bezoctowy i polecam go serdecznie.A uszczelek też nie zmieniłem bo miękkie i nie porwane były. :P
Pozdrawiam.

a co do silikonu to jest już na rynku produkt Reinza szaro-czarny bezoctowy i polecam go serdecznie.A uszczelek też nie zmieniłem bo miękkie i nie porwane były. :P
Pozdrawiam.
- maciekKOLEK
- Rekrut
- Posty: 34
- Rejestracja: sob lis 14, 2015 9:13 pm
- Imię: Maciej
- Marka motocykla: Xl 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Gdynia
Re: rREGÓLACJA ZAWORÓW SD01 - 2002
Wszystko ok jak kolega opisał regulację zaworów, tylko nie wiem po co wymieniać uszczelkę pokrywy zaworów za każdym razem, to tylko strata kasy ściągałem swoja pokrywę kilkakrotnie i nigdy na nowe nie wymieniałem, wystarczy dobrze założyć z odpowiednim momentem przykręcić , uszczelnić gdzie trzeba i będzie jeszcze śmigała z motocyklem przez kolejne 24000 tys.
- wojtas
- Uczy się jeździć
- Posty: 74
- Rejestracja: pn wrz 21, 2015 7:57 am
- Imię: wojtek
- Marka motocykla: honda
- Model: vtr
- Rocznik: 2000
Re: rREGÓLACJA ZAWORÓW SD01 - 2002
Płytki regulacyjne pasują tylko do tych silników ?? czy też do innych modeli HONDY też ??
Jedni zbierają znaczki inni chodzą do kina a my lubimy jak skacze adrenalina 

- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re:
A tu http://varaderoclub.pl/viewtopic.php?t=1289 macie instrukcję z obrazkami.zalmen3 pisze:Nie zgadzam sie z przedmowca.
Operacja jest prosta i nie trzeba zadnego kompletu plytek. Przydadza sie za to dobre narzedzia i klucz dynanometryczny (najlepiej 2 szt - jeden na niskie momenty; np 5-20 Nm, i drugi na wysokie np. 20-100 Nm).
Wszystko robi sie tak:
Otwierasz, mierzysz szczelinomierzem jakie masz luzy (ustawienia znacznikow na kole "zamachowym" i kolach zembatych walkow rozrzadu znajdziesz w serwisowce w rozdziale Maintance), potem tam gdzie sa poza granica tolerancji (ssace 0,16 +/- 0,03 mm, wydechowe 0,31 +/- 0,03 mm), blokujesz napinacze lancucha rozrzadu, demontujesz walek/walki rozrzadu, wyciagasz szklanke (magnesem) i suwmiarka sprawdzasz grubosc plytki (wszystkie pomiary zapisujesz). Potem wedlug ponizszego wzoru obliczasz jaka nalezy wstawic nowa plytke:
A = (B - C) + D
A - grubość nowej płytki
B - zmierzony luz zaworowy
C - wymagany luz zaworowy
D - grubość starej płytki
Teraz jest najtrudniejsza czesc, jezeli robisz to sam - skladasz wszystko, jedziesz do sklepu (najlepiej autoryzowany Honda) i zamawiasz nowe plytki o potrzebnej grubosci (w czasie oczekiwania na nowe plytki raczej nie uzywasz moto). Po odebraniu nowych plytek rozbierasz glowice i wkladasz nowe plytki tam gdzie powinny sie znalezc, wkladasz szklanki, zakladasz walki rozrzadu (kazdy na miejsce z ktorego zostal wyjety - to samo dotyczy szklanek), po odblokowaniu napinaczy lancucha rozrzadu, przekrecasz kilka razy silnikiem (za pomoca klucza nalozonego na czop walu napedowego) i sprawdzasz jak sie maja nowe luzy po odpowiednim ustawieniu znacznikow - w 99,9% przypadkow sa oki. Skladasz wszystko starannie (warto pamietac ze uszczelka pokrywy zaworowej jest jednorazowa - po kazdym zdjeciu pokrywy nalezy wymienic uszczelke, to samo z uszczelka systemu przewietrzania komory, uszczelke pokrywy nalezy dodatkowo "doszczelnic" w mienscach newralgicznych - swietnie nadaje sie do tego tak przez wszystkich opluwany czerwony silikon) i smigasz przez kolejne 24 tys. km
![]()
To by bylo na tyle w wielkim skrócie
Pozdrawiam
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002
@maciekKOLEK - tak wskazuje serwisówka, ale większość tego nie praktykuje (sekcja 8-0).
Regulacja zaworów wraz ze zdjęciami jest także w serwisówce Varadero (sekcja 3-8).
Regulacja zaworów wraz ze zdjęciami jest także w serwisówce Varadero (sekcja 3-8).
- maciekKOLEK
- Rekrut
- Posty: 34
- Rejestracja: sob lis 14, 2015 9:13 pm
- Imię: Maciej
- Marka motocykla: Xl 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Gdynia
Re: REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002
Spoko rozumiem, jest dużo takich rzeczy że powinno się wymieniać bo serwisówka nakazuje. No jakoś japońce musza zarabiać nie ?? HEHE
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002
Dobry silikon wspomoze
Znam z autopsji!

Znam z autopsji!
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: REGULACJA ZAWORÓW SD01 - 2002
Dokładnie też jeszcze nie wymieniałem tych uszczelek , silikon w odpowiednim miejscu i śmiga i nie widać .
Aktualne ceny płytek jakby ktoś chciał porównać
Oryginał Pan Honda - 31zł sztuka
Zamiennik "uniwersalna" np. Olek Motocykle - 14zł sztuka
Oryginalne mają "szerszą" rozmiarówkę , można się precyzyjnie wstrzelić w dany luz .
Aktualne ceny płytek jakby ktoś chciał porównać
Oryginał Pan Honda - 31zł sztuka
Zamiennik "uniwersalna" np. Olek Motocykle - 14zł sztuka
Oryginalne mają "szerszą" rozmiarówkę , można się precyzyjnie wstrzelić w dany luz .