Problem z ustawieniem Rozrządu
Problem z ustawieniem Rozrządu
Witam wszystkich . Mam Problem związany z ustawieniem Wałków rozrządu. zabrałem sie za ustawienie luzu zaworowego wszystko poszło OK ale zastanawiam się ile razy należy zakręcić Wałem po ustawieniu Przedniego Cylindra aby ustawić wałki rozrządu na tylnym Cylindrze . dla niektórych moje Pytanie wyda się być może Dziwne ale nie chce popełnić BŁĘDU który jak wiadomo może dużo kosztować. Dzięki za Odpowiedzi
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Nie wiem za bardzo o co Ci chodzi , po prostu regulujesz zawory na pierwszym i na drugim cylindrze , na koniec sprawdzasz lub ustawiasz na nowo rozrząd i tyle . A rozrząd ma być ustawiony tak: Wał ustaw tak, przód znak na tarczy wału korbowego "FT" wałki rozrządu "FE" i "FI" znaki na zewnątrz - równo z płaszczyzną górna głowicy , krzywki maja być na zewnątrz. Następnie obracasz wałem w LEWO znak na kole "RT" i znaki na wałkach "RI" i "RE" na zewnątrz równo z płaszczyzną głowicy natomiast krzywki zwrócone do siebie (do wewnątrz) . Przy obu ustawieniach sprawdź czy tłok w danym cylindrze masz w GMP.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 150
- Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 ABS
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mysłowice
Jestem świeżo po (dzięki pomocy kolegi z forum) najpierw ustaw tylny na równo znaki (pamiętaj o krzywkach, musza patrzec w dobrym kierunku a tłok musi byc w górnym martwym), potem obrót 450stp na wale i ustawiasz przedni, jesli znaki sie zgraja a krzywki patrza w dobrym kierunku to masz po temacie. Wszystko znajdziesz na drugim forum VCP w dziale technicznym, zapis od rewelacyjnego goscia MarekP.
Pamietaj o prawidłowym założeniu szklanek, smarowaniu, łańcuszku, napinaczu, oringach, podkładkach, uszczelce, kluczu dynamometrycznym itp. Pozdro
http://forum.varaderoclub.pl/viewtopic.php?t=1289 tu masz link
Pamietaj o prawidłowym założeniu szklanek, smarowaniu, łańcuszku, napinaczu, oringach, podkładkach, uszczelce, kluczu dynamometrycznym itp. Pozdro
http://forum.varaderoclub.pl/viewtopic.php?t=1289 tu masz link
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 215
- Rejestracja: wt gru 25, 2012 10:18 am
- Lokalizacja: marki/wawa
- Kontakt:
najlepiej zapisuj sobie na kartce który zawór jaki ma luz żebyś pózniej ewentualnie wiedział oile większą/mniejszą płytkę będziesz potrzebował.
Do wymiany płytek trzeba zluzowac łańcuch rozrządu i do tej operacji potrzebny jest kluczyk (zrobiony z blaszki) żeby zluzować napinacz.
najlepiej zaloguj się do "konkurencji" i tam wszystko jest opisane wraz z obrazkami
Do wymiany płytek trzeba zluzowac łańcuch rozrządu i do tej operacji potrzebny jest kluczyk (zrobiony z blaszki) żeby zluzować napinacz.
najlepiej zaloguj się do "konkurencji" i tam wszystko jest opisane wraz z obrazkami
Wykonuje balustrady nierdzewne i wszystko co związane z tą stalą i spawaniem, w razie potrzeby pomogę www.nierdzewnie.pl
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: Problem z ustawieniem Rozrządu
Pozwolę sobie odgrzać starego kotleta i dopytać żeby nie było potem przypału. Wymieniałem rozrząd i generalnie wszystko mam rozjechane. Mam dobrze zgrane położenie wału z przednim cylindrem, czyli mam znak FT na kole magnesowym zgrane ze znakiem z okienka i mam krzywki na zewnątrz, znaki FI i FE równiutko z krawędzią głowicy. I teraz pytanie brzmi- jeśli mam dobrze i elegancko ustawiony przedni cylinder, tak jak opisałem to wyżej, to w jakim suwie powinien w tym momencie znajdować się tylny cylinder? Albo inaczej, ile obrotów wykonać teraz od tego ustawienia abym mógł poprawnie ustawić rozrząd tylnego cylindra?
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Problem z ustawieniem Rozrządu
I jeżeli tłok na pierwszym masz GMP to masz dobrze , kręcisz w lewo aż przyjdzie znak RT , a w stopniach to chyba 280 .
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: Problem z ustawieniem Rozrządu
Dobra ustawiłem rozrząd ale jeszcze nie było prób uruchomienia, musiałem wracać do miasta- motocykl został na wsi, dokończę w weekend. Zrobiłem tak, proszę o ostateczne potwierdzenie czy powinno być ok:
- przedni cylinder ustawiony na znak FT na kole magnesowym (=GMP) krzywki skierowane na zewnątrz, znaki na kołach zębatych wałków rozrządu (FE i FI) zrównane z krawędzią głowicy możliwe jak najdokładniej (w zasadzie stoją niemal idealnie w lini),
- następnie obrót wałem korbowym o 270 stopni, znak na kole magnesowym RT (=GMP na tylnym cylindrze), krzywki wałków skierowane do wewnątrz, wyrównane znaki z krawędzią głowicy (RE i RI)
Można odpalać?:D Nie będzie zgrzytu i wybuchu?:D
- przedni cylinder ustawiony na znak FT na kole magnesowym (=GMP) krzywki skierowane na zewnątrz, znaki na kołach zębatych wałków rozrządu (FE i FI) zrównane z krawędzią głowicy możliwe jak najdokładniej (w zasadzie stoją niemal idealnie w lini),
- następnie obrót wałem korbowym o 270 stopni, znak na kole magnesowym RT (=GMP na tylnym cylindrze), krzywki wałków skierowane do wewnątrz, wyrównane znaki z krawędzią głowicy (RE i RI)
Można odpalać?:D Nie będzie zgrzytu i wybuchu?:D
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
- michalwnuk4
- Sympatyk Weteran
- Posty: 726
- Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
- Imię: michal
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 125
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: wołomin
Re: Problem z ustawieniem Rozrządu
najpirw kluczem pokrec walem ze 4 obroty jak nic nie zblokuje to probuj odpalic
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: Problem z ustawieniem Rozrządu
Pokręciłem, bo jeszcze kontrolowałem zawory, dla pewności wykręce świece i przepchnę go na biegu po placu dla pewności xD
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z ustawieniem Rozrządu
jak juz kreciles to swiece nie maja nic do tego, to juz lepiej swiec nie wkrecaj i wtedy pchaj to w razie co bedziesz mial mial latwiej pchac
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Problem z ustawieniem Rozrządu
Silnikiem kręci się w prawo.
.Zawsze po regulacji kręce wałem dwa pełne obroty-w tym czasie wałek rozrządu robi jeden obrót.

-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Problem z ustawieniem Rozrządu
Jimi , dobrze masz ustawione nie musisz nic pchać itd
melon 1968 , w viaderku kręci się silnikem w lewo
melon 1968 , w viaderku kręci się silnikem w lewo
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: Problem z ustawieniem Rozrządu
Dzięki Panowie
W weekend zrobię próbę 
PS. Właśnie chciałem pchać bez świec, żeby uzyskać większe obroty![Szczęśliwy [:DD]](./images/smilies/3a.gif)


PS. Właśnie chciałem pchać bez świec, żeby uzyskać większe obroty
![Szczęśliwy [:DD]](./images/smilies/3a.gif)
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9