Osłona silnika "Zrób To Sam"
Przewidywany czas wykonania - 1 godzina
Poziom trudności - 1/5
Potrzebne narzędzia - szlifierka kątowa, śrubokręt "krzyżak", ołówek, linijka/ekierka, wiertarka, wiertło fi 5 i fi 8,
Potrzebne elementy/przewidywane koszty - arkusz cienkiej blachy nierdzewki lub aluminiowej o rozmiarach ok, 55*41 cm, 4 obejmy hydrauliczne, 4 krótkie śruby M8, 2 krótkie śruby M5, nakrętki i podkładki sprężyste do każdej śruby.
1) Zacząłem od znalezienia odpowiedniej formy metoda prób i błędów. Wycinałem z kartonu, giąłem, zszywałem, przykładałem, rzucałem ...maciami - w końcu wyszło mi, że odpowiednie będzie takie coś

2) Tak to wygląda zwymiarowane (wymiary w cm, miejsca przecięcia na czerwono, miejsca gięcia na niebiesko) - przepraszam, rysunek jest siermiężno-przaśny i nie trzyma proporcji...

3) Na obraz i podobieństwo formy tekturowej wyciąłem formę z blachy - miałem arkusz blachy perforowanej z Castoramy, aczkolwiek pewnie lepszy byłby grubszy aluminiowy...

4) Po obrobieniu krawędzi (nieobrobienie grozi śmiercią lub kalectwem, wybór należy do Ciebie) i przygięciu (na kancie stołu) powstało coś takiego:

Dolne trójkątne części połapałem nitami i dodatkowo śrubkami M5.
5) Do mocowania użyłem 4 obejm do rur hydraulicznych 3/4 cala. Zostały zamocowane na ramie motocykla, po 2 na każdej stronie...

6) ...mniej więcej w pozycjach jak na zdjęciu:

7) Po kilku przymiarkach zamocowałem z grubsza obejmy, ustaliłem miejsca otworów montażowych, wywierciłem wiertełkiem 8-ką, złapałem śrubami (przyciętymi na długość ok. 8 mm), całość poskręcałem palcami. Następnie blachę zdjąłem, dociągnąłem wszystkie obejmy i zamontowałem już "na gotowo" blachę ponownie. Efekt wygląda tak:

Być może przelecę jeszcze tą osłonę czarną farbą - zobaczymy. Przy najbliższej przejażdżce sprawdzę też, czy nie trzeba dodatkowo jakoś usztywnić spodu - aczkolwiek póki co nie sądzę, żeby to było potrzebne.
To tyle.