Dzień dobry Panowie !
Jestem bardzo zdesperowany i rozkładam już ręce przy moim motocyklu. Jesteście moją ostatnią deską ratunku ponieważ na innych forach nikt nawet nie próbował mi pomóc.
Napiszę od początku historie mojej Hondy VTR 1000F z 1999r. Motocykl kupiłem we wrześniu 2016r. Miał moc ładnie się rozpędzał nie miał żadnych dziur w obrotach, lecz na wolnych obrotach ciągle strzelał z lewego wydechu (wydechy oryginalne fabryczne). Więc jak wiadomo po zakupie moto poszło od razu do serwisu na regulacje i wymianę wszystkiego co było konieczne. Po odebraniu motocykla z serwisu mechanik pokazał cały syf jaki był w gaźnikach wszystko poczyścił i wyregulował luzy zaworowe sprawdził i powiedział, że są ok. Szczęśliwy pojechałem motocyklem do domu jechałem spokojnie (może mój błąd bo nie wiem czy było wtedy dalej ok). Kupiłem przelotowe tłumki by cieszyć się dźwiękiem widlastego litrowego silnika i od tej pory mam problem. Pierwsza jazda motocykl powyżej 6000 obrotów przerywał i szarpał (tak jakby brakowało paliwa). Oddałem moto do mechanika by dostroił gaźniki do nowych tłumików. Minęło kilka dni bo tyle się męczył by to ustawić jednak i tak nie było ok motocykl dalej dławił się tylko, że w zakresie od 7000 - 8000 obrotów po przekroczeniu tej wartości jechał już normalnie. Czytając fora znalazłem kilka podobnych przypadków i doczytałem by przejechać się bez górnej pokrywy filtra powietrza. O dziwo bez niej motocykl jechał tak jak powinien zero szarpania pełna moc w każdym zakresie obrotów. Kilka osób pisałem, że nawierciło w tej górnej pokrywie kilka - kilkanaście dziur i było ok. Ja też tak zrobiłem i jest lepiej ale to nadal nie to. Więc problem taki, że motocykl przerywa na większych obrotach i szarpie. Na postoju wkręca się idealnie do odcięcia. Dodatkowo V-max wynosi jedynie 200km/h gdzie kolega przy takim samym modelu bez problemu osiąga 260km/h. Dodam tylko, że spalanie jest ok jak na VTR średnio 8 litrów na 100 kilometrów w trybie mieszanym.
Proszę o pomoc bo nie wiem już co mogę zrobić. I dlaczego bez górnej pokrywy airboxa jedzie normalnie ?
Nie wiem czy to jakiś błąd ale poprzedni taki sam temat gdzieś zniknął.
Honda VTR 1000F Problem (szarpie i przerywa)
- michalwnuk4
- Sympatyk Weteran
- Posty: 726
- Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
- Imię: michal
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 125
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: wołomin
Re: Honda VTR 1000F Problem (szarpie i przerywa)
a próbowałeś dobrać jakiś akcesoryjny filtr powietrza np k&n który ma wiekszą przepustowość powietrza.
po wymianie tłumików czasem stosuje się przewężenia na połączeniu kolektora z tłumikiem aby zwiększyć cisnienie zwrotne które jest niezbędne do prawidłowej pracy silnika-zwłaszcza gaźnikowe modele
po wymianie tłumików czasem stosuje się przewężenia na połączeniu kolektora z tłumikiem aby zwiększyć cisnienie zwrotne które jest niezbędne do prawidłowej pracy silnika-zwłaszcza gaźnikowe modele
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 4
- Rejestracja: sob mar 25, 2017 10:31 am
- Imię: Wojtek
- Marka motocykla: Honda
- Model: VTR 1000 Firestorm
- Rocznik: 1999
Re: Honda VTR 1000F Problem (szarpie i przerywa)
Nie próbowałem z tym filtrem. Mam nowy zwykły filtr powietrza. Rozważam zakup filtra k&n ale do mojego moto to koszt około 500zł a boje się, że to nic nie da i kasę zamiast na serwis wywalę na niepotrzebny filtr powietrza.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Honda VTR 1000F Problem (szarpie i przerywa)
A tak z ciekawości, synchro i mieszankę robiliście na zamkniętym pudle, czy bez filtra? W Varadero (a silnik jest przecież ten sam) obie te czynności wykonuje się jak w normalnych warunkach pracy, czyli przy złożonym airboxie.
Pisałeś co prawda, że z motocyklem jeździsz do mechanika, ale może - o ile nie sprzedałeś jeszcze starych tłumików - warto wrócić do nich i sprawdzić, czy na oryginale wszystko działa jak należy. Wiadomo, są to koszty z tym, że będzie jakiś punkt odniesienia. Strzelanie w wydech mogło być także spowodowane nieszczelnością w układzie wydechowym lub zatkanym/niesprawnym układem dopalania spalin (PAIR).
Napisz nam jeszcze, czy wydechy są niezależne, czy są ze sobą połączone tak jak w Varadero?
Pisałeś co prawda, że z motocyklem jeździsz do mechanika, ale może - o ile nie sprzedałeś jeszcze starych tłumików - warto wrócić do nich i sprawdzić, czy na oryginale wszystko działa jak należy. Wiadomo, są to koszty z tym, że będzie jakiś punkt odniesienia. Strzelanie w wydech mogło być także spowodowane nieszczelnością w układzie wydechowym lub zatkanym/niesprawnym układem dopalania spalin (PAIR).
Napisz nam jeszcze, czy wydechy są niezależne, czy są ze sobą połączone tak jak w Varadero?
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 4
- Rejestracja: sob mar 25, 2017 10:31 am
- Imię: Wojtek
- Marka motocykla: Honda
- Model: VTR 1000 Firestorm
- Rocznik: 1999
Re: Honda VTR 1000F Problem (szarpie i przerywa)
Z kazdego cyl. Wychodzi kolektor i lacza sie w jedna rurę. I na koncu tej rury rozchodzi się na dwie strony. Lecz po założeniu przelotowego wydechu układ wydechowy zostal przerobiony na jeden tłumiki. Tam gdzie rura rozchodzila sie na dwie strony to ta która szła na lewą stronę została odcięta, zaspawana i ladnie zeszlifowane. Potem mechanik do tego ustawial gaźniki. Z tego co pamietam regulację robil na otwartej pokrywie filtra. Bylem teraz znowu się przejechać i bez górnej pokrywy tylko z samą wkładką filtra motocykl chodzi jak marzenie.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Honda VTR 1000F Problem (szarpie i przerywa)
Spróbuj dogadać się z mechanikiem, aby jeszcze raz podszedł do gaźników, ale teraz zgodnie ze sztuką. Najlepiej zorganizuj sobie instrukcję serwisową do motocykla i wydrukuj sekcje dotyczące synchronizacji oraz regulacji mieszanki.