Falowanio obrotów na rozgrzany silniku
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 16
- Rejestracja: pn sie 05, 2013 4:50 pm
- Imię: Wawrzyniec
- Marka motocykla: Honda_Suzuki
- Model: Varadero SD3_GS 550
- Rocznik: 2008
Falowanio obrotów na rozgrzany silniku
Witam,
Mam Honde Varadero 1000, 2009 rok. Po zagrzaniu się silnika zaczynają świrować obroty, wręcz czasami gaśnie. Po wystudzeniu przez 5 minut wszystko ok. W czasie jazdy wszystko ok. Wentylator się włącza. Temperatura na wyświetlaczu dochodzi mi do 3 kresek i nigdy więcej. Dzieje się tak również przy dłuższej jeździe w korku. Pomocy.
Pozdrawiam
Mam Honde Varadero 1000, 2009 rok. Po zagrzaniu się silnika zaczynają świrować obroty, wręcz czasami gaśnie. Po wystudzeniu przez 5 minut wszystko ok. W czasie jazdy wszystko ok. Wentylator się włącza. Temperatura na wyświetlaczu dochodzi mi do 3 kresek i nigdy więcej. Dzieje się tak również przy dłuższej jeździe w korku. Pomocy.
Pozdrawiam
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: pn lut 20, 2017 10:58 pm
- Imię: konrad
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero
- Rocznik: 2009
Re: Falowanio obrotów na rozgrzany silniku
Podobna sytuacja jest u mnie . Myślałem że to nieszczelność układu wydechowego bo miałem pękniętą obejmę na wydechu ale po wymianie uszczelnień i opasek dalej jest to samoWawer pisze:Witam,
Mam Honde Varadero 1000, 2009 rok. Po zagrzaniu się silnika zaczynają świrować obroty, wręcz czasami gaśnie. Po wystudzeniu przez 5 minut wszystko ok. W czasie jazdy wszystko ok. Wentylator się włącza. Temperatura na wyświetlaczu dochodzi mi do 3 kresek i nigdy więcej. Dzieje się tak również przy dłuższej jeździe w korku. Pomocy.
Pozdrawiam
Może trzeba zrobić synchronizację przepustnic?
Mam Viadro z 2008r
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Falowanio obrotów na rozgrzany silniku
To sie zrobiło nagle czy coś grzebane przy moto było?Wawer pisze:Witam,
Mam Honde Varadero 1000, 2009 rok. Po zagrzaniu się silnika zaczynają świrować obroty, wręcz czasami gaśnie. Po wystudzeniu przez 5 minut wszystko ok. W czasie jazdy wszystko ok. Wentylator się włącza. Temperatura na wyświetlaczu dochodzi mi do 3 kresek i nigdy więcej. Dzieje się tak również przy dłuższej jeździe w korku. Pomocy.
Pozdrawiam
Przy synchronizacji przepustnic nie ruszać śrub pomalowanych!
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 16
- Rejestracja: pn sie 05, 2013 4:50 pm
- Imię: Wawrzyniec
- Marka motocykla: Honda_Suzuki
- Model: Varadero SD3_GS 550
- Rocznik: 2008
Re: Falowanio obrotów na rozgrzany silniku
Witaj Melon,
Nie było grzebane, poza wymianą czujnika temperatury na nowy. Obecnie zrobiło się cieplej i problem wrócił.
Motor po rozgrzaniu "jezz-uje" czyli pływają obroty i gaśnie. Wiaderko jest z 2008 grudzień. Wentylator sie włącza. Na wyswietlaczu 3 kreski i nigdy więcej. Dzięki z góry za pomoc.
Nie było grzebane, poza wymianą czujnika temperatury na nowy. Obecnie zrobiło się cieplej i problem wrócił.
Motor po rozgrzaniu "jezz-uje" czyli pływają obroty i gaśnie. Wiaderko jest z 2008 grudzień. Wentylator sie włącza. Na wyswietlaczu 3 kreski i nigdy więcej. Dzięki z góry za pomoc.
-
- Sympatyk Weteran
- Posty: 89
- Rejestracja: czw cze 19, 2014 5:08 pm
- Imię: KRZYSZTOF
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero xl 1000
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Płock
Re: Falowanio obrotów na rozgrzany silniku
Kiedyś miałem podobny problem w Fazerze-padł czujnik położenia przepustnicy.
KM
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Falowanio obrotów na rozgrzany silniku
No nie miałem takich problemów z viadrem.A przed wymianą czujnika temp.było dobrze?Wawer pisze:Witaj Melon,
Nie było grzebane, poza wymianą czujnika temperatury na nowy. Obecnie zrobiło się cieplej i problem wrócił.
Motor po rozgrzaniu "jezz-uje" czyli pływają obroty i gaśnie. Wiaderko jest z 2008 grudzień. Wentylator sie włącza. Na wyswietlaczu 3 kreski i nigdy więcej. Dzięki z góry za pomoc.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 16
- Rejestracja: pn sie 05, 2013 4:50 pm
- Imię: Wawrzyniec
- Marka motocykla: Honda_Suzuki
- Model: Varadero SD3_GS 550
- Rocznik: 2008
Re: Falowanio obrotów na rozgrzany silniku
Nie, było to samo z tym dodatkiem że się wentylator nie włączał.
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Falowanio obrotów na rozgrzany silniku
No nie wiem co Ci doradzić
Sprawdził bym przewody dolotowe,podciśnieniowe i sprawdził synchronizację.
Błędy żadne nie wyskakują np. FI ?

Błędy żadne nie wyskakują np. FI ?
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 16
- Rejestracja: pn sie 05, 2013 4:50 pm
- Imię: Wawrzyniec
- Marka motocykla: Honda_Suzuki
- Model: Varadero SD3_GS 550
- Rocznik: 2008
Re: Falowanio obrotów na rozgrzany silniku
Nic, kompletnie nic.
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Falowanio obrotów na rozgrzany silniku
Jakbyś grzebał przy moto, warto profilaktycznie ściągnąć obudowę filtra powietrza i sprawdzić przepustnice czy nie mają "kołnierzyka" z brudu.
Miałem kiedyś taki objaw w poprzednim samochodzie, obroty falowały, mechanik rozkładał ręce, zmienił świece, lambdę, podmieniałem przepływomierz od kolegi i nic. Dopiero gdy dostałem się do przepustnicy (zaklejonej kurzem i drobinami oleju?), wyjąłem ją, umyłem w benzynie ekstrakcyjnej pędzelkiem, złożyłem do kupy i po falowaniu ani śladu.
Tylko, że to było w puszce, Mondeo 1,8 benz. Próbuję tylko naprowadzić na ewentualną przyczynę po swoich doświadczeniach z falowaniem obrotów. Dodam, że Mondek podczas ruszania robił kangura, po umyciu przepustnicy ruszał już gładziutko
Może warto luknąć na przepustnice ??
Miałem kiedyś taki objaw w poprzednim samochodzie, obroty falowały, mechanik rozkładał ręce, zmienił świece, lambdę, podmieniałem przepływomierz od kolegi i nic. Dopiero gdy dostałem się do przepustnicy (zaklejonej kurzem i drobinami oleju?), wyjąłem ją, umyłem w benzynie ekstrakcyjnej pędzelkiem, złożyłem do kupy i po falowaniu ani śladu.
Tylko, że to było w puszce, Mondeo 1,8 benz. Próbuję tylko naprowadzić na ewentualną przyczynę po swoich doświadczeniach z falowaniem obrotów. Dodam, że Mondek podczas ruszania robił kangura, po umyciu przepustnicy ruszał już gładziutko

Może warto luknąć na przepustnice ??
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 16
- Rejestracja: pn sie 05, 2013 4:50 pm
- Imię: Wawrzyniec
- Marka motocykla: Honda_Suzuki
- Model: Varadero SD3_GS 550
- Rocznik: 2008
Re: Falowanio obrotów na rozgrzany silniku
Hej,
Dzieki za info. Z wszystkimi z kim rozmawiam to dwa najczęstsze typy to 1. czujnik położenia przepustnicy 2. regulator napięcia. Co o tym myślicie i czy da się te elementy sprawdzić elektronicznie miernikiem lub w inny sposób. Zmierzyłem też napięcie ładowania - 12,7-12,8 przy 4,5 rpm-ów. Czy jest to OK. w waszych motocyklach podobnie? Wszystkie kostki przeglądnięte. Pozdrawiam.
Dzieki za info. Z wszystkimi z kim rozmawiam to dwa najczęstsze typy to 1. czujnik położenia przepustnicy 2. regulator napięcia. Co o tym myślicie i czy da się te elementy sprawdzić elektronicznie miernikiem lub w inny sposób. Zmierzyłem też napięcie ładowania - 12,7-12,8 przy 4,5 rpm-ów. Czy jest to OK. w waszych motocyklach podobnie? Wszystkie kostki przeglądnięte. Pozdrawiam.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Falowanio obrotów na rozgrzany silniku
Zmierz jeszcze raz na rozgrzanym silniku przy 5000 obrotów:
-na klemach od aku,
-na + i - regulatora napięcia.
12.8 V na światłach mijania to trochę mało. 13.8 V to minimalna, akceptowalna wartość, a w sprawnym układzie jest to w granicach 14.2 V - 14.5 V.
-na klemach od aku,
-na + i - regulatora napięcia.
12.8 V na światłach mijania to trochę mało. 13.8 V to minimalna, akceptowalna wartość, a w sprawnym układzie jest to w granicach 14.2 V - 14.5 V.