problem rozrusznik/aku
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: problem rozrusznik/aku
Panowie prosze o porade bo zakładając ten zestaw naprawczy pompy cos zjeb...em. nie podaje prądu na pompe. Chyba przekażnik siadł bo gdzieś musialem zware zrobić niechcąco...
Po zmienie tego zestawu motek chodził, przejechałem kawalek i zgasł i od tamtej pory nie chce zapalić, nie podaje wogóle prądu na pompe...
W niedziele wyjazd planowany a tu moto siadło
Po zmienie tego zestawu motek chodził, przejechałem kawalek i zgasł i od tamtej pory nie chce zapalić, nie podaje wogóle prądu na pompe...
W niedziele wyjazd planowany a tu moto siadło
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: problem rozrusznik/aku
sprawdź bezpieczniki i kranikiLeszek1985 pisze:Panowie prosze o porade bo zakładając ten zestaw naprawczy pompy cos zjeb...em. nie podaje prądu na pompe. Chyba przekażnik siadł bo gdzieś musialem zware zrobić niechcąco...
Po zmienie tego zestawu motek chodził, przejechałem kawalek i zgasł i od tamtej pory nie chce zapalić, nie podaje wogóle prądu na pompe...
W niedziele wyjazd planowany a tu moto siadło
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: problem rozrusznik/aku
Sprawdziłem.
A czy bedzie podawało prąd na pompe jeżeli nie bede krecił rozrusznikiem?
A czy bedzie podawało prąd na pompe jeżeli nie bede krecił rozrusznikiem?
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: problem rozrusznik/aku
Po lewej stronie pod bakiem masz 2-pinową kostkę od zasilania pompy paliwa - wepnij tam woltomierz (prąd stały) i sprawdź napięcie przy próbie odpalenia. Pompa na pewno nie podaje paliwa tylko na włączonym zapłonie - silnik musi pracować lub musisz "kręcić rozrusznikiem". Zajrzyj też do skrzynki z bezpiecznikami (bezpiecznik 10A oznaczony jako F w serwisówce - pompa paliwa, zapłon).
Możesz też otworzyć obudowę pompy i wtedy spróbować odpalić. Bardzo często dzieje się tak, że mechanizm zostaje przesunięty/zablokowany podczas zakładania obudowy. Jeśli możesz to zrób i wrzuć zdjęcie jak masz to zamontowane.
Jaki kawałek przejechałeś? Ile kilometrów? Jeśli był to dystans liczony w metrach to być może pompa nie pracowała od samego początku, a Ty po prostu wypaliłeś resztki paliwa z komór pływakowych.
Możesz też otworzyć obudowę pompy i wtedy spróbować odpalić. Bardzo często dzieje się tak, że mechanizm zostaje przesunięty/zablokowany podczas zakładania obudowy. Jeśli możesz to zrób i wrzuć zdjęcie jak masz to zamontowane.
Jaki kawałek przejechałeś? Ile kilometrów? Jeśli był to dystans liczony w metrach to być może pompa nie pracowała od samego początku, a Ty po prostu wypaliłeś resztki paliwa z komór pływakowych.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: problem rozrusznik/aku
Hej. Moto uruchomione. Nie zalozylem blaszki na ten "cycek" od pompy. Ale zaczął obroty trzymać poniżej tysiaca... A do tego nie wiem dlaczego ma strasznego miła. Na wolnych chodzi rowniutko ale na obroty wkreca się z takim mułem że masakra. Co się może dziać? Bo rece opadają
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: problem rozrusznik/aku
Napisz kiedy zaczęły się problemy z moto i co było przy nim robione w ostatnim czasie. Kiedy w sensie, czy po jakimś serwisie, czy tak nagle samo z siebie.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: problem rozrusznik/aku
Problemy zaczely sie gdy zalozylem zestaw naprawczy do pompy. W tym samym czasie pękł mi 2x wezyk paliwa przy filtrze, zasilający. Nikim znalazlem kraniki to resztka paliwa wyleciala.
Gdy po niewlasciwym zalozeniu zestawu pompy i spaleniu przekaźnika tego za licznikiem (ominełem narazie na krótko) odpalilem moto, zaczal trzymac obroty na ssaniu max 1 tyś a gdy odpuscilem ssanie to spadlo do 700 obr.
No i nie chce sie zbytnio rozpedzać, zamulony jest.
Przy okazji jak mialem wszystko rozebrane to
-Wydmuchalem filtr powietrza
-Wydmuchalem filtr paliwa
-Zalozylem nowy wezyk zasilajacy
Sprobuje dzisiaj zalozyc nowy filtr paliwa i przekaźnik, i zalozyc stary stycznik pompy. Zobacze czy to samo, moze zestaw naprawczy jest lipny. Stary był jeszcze oryginalny...18 letni.
Czy mozna zamienic plus z minusem na zestawie pompy? kurcze kabelki raczej są dopasowane długoscia wiec nie moglem zle podłączyc, inaczej nie da rady.
Gdy po niewlasciwym zalozeniu zestawu pompy i spaleniu przekaźnika tego za licznikiem (ominełem narazie na krótko) odpalilem moto, zaczal trzymac obroty na ssaniu max 1 tyś a gdy odpuscilem ssanie to spadlo do 700 obr.
No i nie chce sie zbytnio rozpedzać, zamulony jest.
Przy okazji jak mialem wszystko rozebrane to
-Wydmuchalem filtr powietrza
-Wydmuchalem filtr paliwa
-Zalozylem nowy wezyk zasilajacy
Sprobuje dzisiaj zalozyc nowy filtr paliwa i przekaźnik, i zalozyc stary stycznik pompy. Zobacze czy to samo, moze zestaw naprawczy jest lipny. Stary był jeszcze oryginalny...18 letni.
Czy mozna zamienic plus z minusem na zestawie pompy? kurcze kabelki raczej są dopasowane długoscia wiec nie moglem zle podłączyc, inaczej nie da rady.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: problem rozrusznik/aku
Powiedzcie mi panowie taka rzecz.
Mam przekaznik
cf318
T8.0
281
czy bedzie pasowal
Cf318
T2.8
221
Oba sa Hondy,
Mam przekaznik
cf318
T8.0
281
czy bedzie pasowal
Cf318
T2.8
221
Oba sa Hondy,
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: problem rozrusznik/aku
Dobra juz jestem po wszystkich mozliwosciach z pompa i dalej to samo.
A wiec dzisiaj
-podpielem na tzw "bajpas" omijajac pompe i dalej to samo czyli zamula.
-Zalozylem srary stycznik, zamula
-Nowy stycznik, zamula
-Nowe wezyki paliwowe, zamula
-Wyczyszczony filtr powietrza, zamula
Rece juz opadają. Co moze niepokoic to to ze dodajac gazu na obojetnie jakim biegu, slychac buczenie a motek sie rozpedza jakby chcial a nie mógł. W miare z oporem rozpedza sie w zakresie 3,4 tys obrotów, dalej prawie wogole.
Może ktoś mi pomoże

A wiec dzisiaj
-podpielem na tzw "bajpas" omijajac pompe i dalej to samo czyli zamula.
-Zalozylem srary stycznik, zamula
-Nowy stycznik, zamula
-Nowe wezyki paliwowe, zamula
-Wyczyszczony filtr powietrza, zamula
Rece juz opadają. Co moze niepokoic to to ze dodajac gazu na obojetnie jakim biegu, slychac buczenie a motek sie rozpedza jakby chcial a nie mógł. W miare z oporem rozpedza sie w zakresie 3,4 tys obrotów, dalej prawie wogole.
Może ktoś mi pomoże


- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: problem rozrusznik/aku
Sprawdź:
-jak chodzi z wyciągniętym filtrem powietrza (na postoju),
-jak chodzi z wyciągniętym filtrem paliwa (filtr jest również w zbiorniku, ale tego nie ruszaj),
-czy paliwo z kraników leci jak powinno (mocny strumień).
Możesz też wyciągnąć przednią świecę i sprawdzić jej kolor. Będziemy wiedzieli, czy jest problem z powietrzem (czyste świece, stukanie podczas pracy silnika), czy z paliwem (czarne świece).
-jak chodzi z wyciągniętym filtrem powietrza (na postoju),
-jak chodzi z wyciągniętym filtrem paliwa (filtr jest również w zbiorniku, ale tego nie ruszaj),
-czy paliwo z kraników leci jak powinno (mocny strumień).
Możesz też wyciągnąć przednią świecę i sprawdzić jej kolor. Będziemy wiedzieli, czy jest problem z powietrzem (czyste świece, stukanie podczas pracy silnika), czy z paliwem (czarne świece).
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: problem rozrusznik/aku
A mogły sie zasyfić gaźniki??? pare razy paliwo do zera wyleciało ehh
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: problem rozrusznik/aku
Teoretycznie mogło się coś z nimi stać. Też myślałem o gaźnikach na początku, ale sam możesz je tylko częściowo wyczyścić tj. dysze oraz przepustnice. Komory pływakowej nie ruszysz bez rozbierania lub myjki (ultradźwiękowej). Polecam Motul Carbu Clean w razie co.
Sprawdź na początku to o czym wspominałem w poprzednim poście. Jeżeli nie będzie żadnej (pozytywnej) zmiany to pozostają już tylko gaźniki oraz przewody paliwowe z układu zasilania paliwem.
Sprawdź na początku to o czym wspominałem w poprzednim poście. Jeżeli nie będzie żadnej (pozytywnej) zmiany to pozostają już tylko gaźniki oraz przewody paliwowe z układu zasilania paliwem.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: problem rozrusznik/aku
Wczoraj sprawdziłem gaźniki wakuometrem. Super ustawione.
Podsumowując co zrobilem zeby zapobiec problemowi:
-nowy zestaw naprawczy
-Ominiecie pompy tzw bajas
-Ominiecie przekaźnika na krótko bo sie spalił
-Sprawdzenie gaźników wakuometrem, dobrze ustawione w kazdym zakresie obrotow
-Nowy filtr paliwa
-Wyczyszczone kraniki
-Nowe węże paliwowe
-Wyczyszczony filtr powietrza
-Bezpieczniki oki
-koła nie blokują
BRAK EFEKTÓW
Silnik zapala od strzała, trzyma obroty równiutko. Ma totalnego muła.
Podsumowując co zrobilem zeby zapobiec problemowi:
-nowy zestaw naprawczy
-Ominiecie pompy tzw bajas
-Ominiecie przekaźnika na krótko bo sie spalił
-Sprawdzenie gaźników wakuometrem, dobrze ustawione w kazdym zakresie obrotow
-Nowy filtr paliwa
-Wyczyszczone kraniki
-Nowe węże paliwowe
-Wyczyszczony filtr powietrza
-Bezpieczniki oki
-koła nie blokują
BRAK EFEKTÓW
Silnik zapala od strzała, trzyma obroty równiutko. Ma totalnego muła.
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 463
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: problem rozrusznik/aku
Wakumetrem nic nie sprawdzisz 
Zobacz świece jaki kolor to więcej powie o gaźnikach
Ja bym :
odłączył pompę od zasilania zrobił wężyk od gaziorów do banieczki i sprawdził jak lata na "kroplówce"
A jak obiawy bez zmian to gaźniki na stół i sprawdzenie warto oddać do mycia ale nie koniecznie
pozdrawiam

Zobacz świece jaki kolor to więcej powie o gaźnikach
Ja bym :
odłączył pompę od zasilania zrobił wężyk od gaziorów do banieczki i sprawdził jak lata na "kroplówce"
A jak obiawy bez zmian to gaźniki na stół i sprawdzenie warto oddać do mycia ale nie koniecznie

pozdrawiam
A w sercu zawsze XL600V 

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: problem rozrusznik/aku
Z kroplówką to ciekawy pomysł, ale to nie to samo jak podłaczyłem gaźniki bezpośrednio pod bak???
Co po dzisiejszej jeździe zauważyłem to to że jak schodzi z obrotów to strzela w wydechy serią jak z kałacha przy 2-3 tyś obrotów.
Przyjdzie przekaźnik pompy to założe i zobacze czy to on jest winowajcą w co wątpie (ale może jednak).
Co po dzisiejszej jeździe zauważyłem to to że jak schodzi z obrotów to strzela w wydechy serią jak z kałacha przy 2-3 tyś obrotów.
Przyjdzie przekaźnik pompy to założe i zobacze czy to on jest winowajcą w co wątpie (ale może jednak).